İridyum buji nedir? Faydaları-Zararları?
Reklamlar
-
kalsit' in yataptığı açıklamaya katılıyorum.İirdyum tek başına performans sağlamıyor.İlk takıldıgında çok güzel çalışıyor.Çok kısa bir süre sonra gerek istedigi ısıda çalışamaması(çünki araçlarımız düşük performanslı)gerekse(yazıyı okuyunca ögrendim ve bence dogrubir yaklaşım)düşük akımdan dolayı iridyum buji kendini temizleyemiyor ve kurum bağladıgından performansı standart bujiye göre düşüyor.Aynı paraya iki buji alınıyor ve daha net performanslı bir ömre sahip oluyor.Boşuna para harcamayalım.Aynı yüksek oktanlı benzin olayı gibi.Kolay gelsin.
Reklamlar
-
18 Haziran 2010, 16:08
#22
Yeni iridyum buji siparişi vermişken kalsit abimizin açıklamasını okuyunca korktum ama toparlanmam kısa sürdü
Bugün NGK nın sitesinde her motora farklı seçenek sunmasındaki sebep motor güç ve elektrik akımındaki farktandır diye düşünüyorum. zira adı "iridyum buji" diye kullanacağınız buji kalsit abimizin söylediğini doğrular. Damara göre kan, motora göre iridyum ;)
Saygılarımla
-
19 Haziran 2010, 01:03
#23
bende motoruma uyumlu olan normal NGK ve NGK IRIDYUM modellerini buldum ve iyice araştırdıktan sonra "kalsit" arkadaşın söylediği nedenden dolayı iridyum modelinin ekstra bir yarar sağlayamayacağını öğrendikten sonra NGK CR7HSA modelli bujiyi aldım ve gayet memnunum, taktıkdan sonra performansı hissedilir derecede arttı
özetle; sırf adı iridyum diye fazladan para verip takmamız ekstra birşey sağlamıyor, motorunda uygun olması gerekmekte..
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
-
13 Ağustos 2010, 15:46
#24
Benim motorumda laser iridyum buji vardı bende forumdaki yazıyı okuyunca standartını orjinal olması gerekeni alayım dedim ve aldım taktım motor hiç GİTMEMEYE başladı devir geç artmaya başladı arada %40 fark var.Tekrar iridyum olanlarını takıcam.Tüm forumlarda bol keseden atımlar için okuyanları uyarırım.
Teoriyle pratik birbirini tutmuyor.
-
16 Ağustos 2010, 23:21
#25
Peki bassturbin senin motorun markası ney?
-
17 Ağustos 2010, 00:03
#26
yazayorya iki zamanlı 250 cc fakat hala daha tam bir beygir belitilmemiş bazı yerde 60 bazı yerde 72 bazı yerde 43 fln
hatta biri 280 yapıyo demiş ( aprilia rs 250 )
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
17 Ağustos 2010, 00:46
#27
bassturbin adlı üyeden alıntı
Benim motorumda laser iridyum buji vardı bende forumdaki yazıyı okuyunca standartını orjinal olması gerekeni alayım dedim ve aldım taktım motor hiç GİTMEMEYE başladı devir geç artmaya başladı arada %40 fark var.Tekrar iridyum olanlarını takıcam.Tüm forumlarda bol keseden atımlar için okuyanları uyarırım.
Teoriyle pratik birbirini tutmuyor.
adam haklı beyler ben de iridyum bujiden başşka kullanmıyorum. zararı var diyen yalan söyler. yararı var mı derseniz var ben fark ediyorum. özellikle son 1000 devirde fark bariz var.
buji öyle bir şeyki azıcık avansı değişse veya ateşlemede es geçilse bir döngü, direk performans düşer.
boşuna twin spark otomobiller üretilmiyor
-
18 Ağustos 2010, 13:09
#28
hemen sormak istediğim için yazışmaları okuyamadım eğer cevaplandıysa üzgünüm ama merak ettiğim şey , kit ile birlikte 150cc motorlara uygulamak nekadara sağlıklı olur ?
[B]I'm a new [COLOR="Red"]kid[/COLOR] on the bloc ![/B]
-
18 Ağustos 2010, 13:44
#29
Bence kalsit arkadaşımız çok güzel açıklamış. Benim istifade edemediğim teknolojinin benim elimde olmasının bir anlamı yok. Zaten randımanlı kullanım için buji ile birlikte ateşleme bobinini de değiştirmek gerkiyorsa...... Burada akla gelen başla bir soru var. Motorun üretici firması bu işi neden uygulamamış. Bir motorun sonradan müdahale ile gücünün artırılması erken yıpranmasına neden olmaktan başka birşey olamaz.
İyisi mi ; Fabrikası neyi önermiş ise onu uygulamalı..
-
18 Ağustos 2010, 14:08
#30
kalsit adlı üyeden alıntı
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..
Şu bilgiyide ekleyelim
Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.
Bilgi paylaşımın için teşekkürler.
-
crazy_performance adlı üyeden alıntı
beyler ybr ye CR6HSA NGK bu buji nasıldır bi bilginiz varmı
o normal üzerinde gelen standart buji zaten
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
-
vıceroy adlı üyeden alıntı
NGK iridium lar (VX Serisi olarakda bilinir) özellikle soğuk havada daha iyi çalışma sağlıyor ve doğal olarak standart olanlardan daha performanslı bir ateşlemesi var, ayrıca kurum vs den kolay kolay etkilenmeme özelliğine sahip.
Daha iyi bir ateşleme sağlayabilmesi için ateşleme bobinini değiştirmek gerekiyor. Yani gelen akımı yükseltmek gerekiyor. Aksi takdirde performans kaybına dahi neden olabiliyorlarmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------
osmanba adlı üyeden alıntı
Bence kalsit arkadaşımız çok güzel açıklamış. Benim istifade edemediğim teknolojinin benim elimde olmasının bir anlamı yok. Zaten randımanlı kullanım için buji ile birlikte ateşleme bobinini de değiştirmek gerkiyorsa...... Burada akla gelen başla bir soru var. Motorun üretici firması bu işi neden uygulamamış. Bir motorun sonradan müdahale ile gücünün artırılması erken yıpranmasına neden olmaktan başka birşey olamaz.
İyisi mi ; Fabrikası neyi önermiş ise onu uygulamalı..
Fabrikanın uygulamamasının sebebi elinizdeki motorun bi üst modelini isteyesiniz ve onu alasınız diyedir. Halbuki modifiye edenler iyi yapıyorlar valla!!!
-
ben bujiyi kafama göre sıkıyorum ayarını nasıl yapçAM.Kİ
-
emircanizmir adlı üyeden alıntı
ben bujiyi kafama göre sıkıyorum ayarını nasıl yapçAM.Kİ
Konu 2006 da başlamış,biraz beklerseniz 2015 de cevabı gelecektir
Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html
-
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Konu 2006 da başlamış,biraz beklerseniz 2015 de cevabı gelecektir
Esirgeyen ve bağışlayan Allah'ın adıyla, 2015 çıkmadan arkadaşın sorusunu yanıtlayayım.
Merhaba Emircan kardeş,
Bujilerin paso uzunlukları modelden modele standarttır Yani senin motorunun içinden çıkan orjinal bujinin paso uzunluğu at kafadan 7 cm ise, 7 cm paso uzunluğuna sahip bir buji alacaksın. Tırnak aralığını bujiyi takmadan ayarladığın zaman senin ne kadar sıkman gerektiği gibi birşeyi ayarlamana gertek kalmıyor. Paso uzunluğu bunu ayarlıyor zaten. Bu arada, iyi sıkman lazım ki hava kaçırmasın.
oyunageldim isimli arkadaşa bu nazik daveti için teşekkür ederim.
8 Mayıs 2015.
-
Vay be yıllar su gibi akıp gidiyor
Emircan cevabı beklerken bir paketi bitirmiştir şimdi
-
emircan bak kıymetini bil geçmiş 2 sene yinede cevap alıyorsun=)
-
Ben hep 5 liralık buji aldığımdan beni etkilemiyor hatta 2 sene kadar önce 2 liralık marshall buji takardım rialliden alıp.
-
Dakikada 10 bın cevırmeyen motorda gerek yok
-
kalsit adlı üyeden alıntı
SANIRIM AŞAĞIDAKİ AÇIKLAM HEPİMİZİ AYDINLATACAK..
Çeşitleri saymakla bitmeyecek kadar çok buji çeşidi vardır.
Genelde motorlu araç üreticileri piyasa sürdükleri benzinli motora sahip araçlarında birkaç bujiyi test edip kullanma kılavuzunda kullanıcının isteğine göre istediğini seçebilmesine olanak tanır.
Bu seçeneklerden birisi de iridyum denilen yüksek malzeme kalitesine sahip bujilerdir.
Fiyatları geleneksel bujilerin çok üzerinde olmasına rağmen ömürleri 80-100bin kilometre olarak bildirilir.
Yumuşak Bakır elektrodun yerine özel alaşımlı sert metallerin ve cüruf oluşumunu engelleyen kaplamaların kullanıldığı bu bujiler gerçekten de çok sağlamdır.İdeal çalışma koşullarının korunduğu ortamda bozulması imkansız gibidir.
Ancak bu bujilerin de bir düşmanı var.
Bu düşman hiç tahmin edilemeyen bir düşmandır ve sizin akünüzdür.
Akünüzün voltajı eğer düşükse ve eğer siz marşa basarsanız maalesef on yılda bozulamayan bu bujiler bir marşta arızalanabiliyor.
Bu durumda takviye yapsanız bile motorunuz belki hiçbirşeyi yokmuş gbi çalışıp birkaç gün sonra bujilerini bozabilir.Hemen orada da bozulabilir.Bunu tahmin edemiyoruz.
Ancak standart bujilerin böyle bir sorunu yok.
Bir arabanız varsa ben iridyumu eğer kesenize uyuyorsa ve çok kilometre yapıyorsanız tavsiye ederim.Ben şu anki arabamda iridyum buji varken bile söküp standart bujilerle değiştirdim.Çünkü çok kilometre yapmıyorum ve bazen uzun süre kullanmadan arabamı yatırabildiğimden yolda kalmayı göze almıyorum.
Motosiklet konusuna gelince.Biz bu kadar kilometreleri Türkiye şartlarında hayalimizde bile göremiyoruz.Ne gerek var.Hem kışın uzun süre kullanamadığımız zamanlar gerçekten oluyor.Gerek yok böyle yararlanamayacağımız bir teknolojiye sahip olmaya.
Birde motosikletin arabaya benzemeyen devrilme sorunu var.
Çalışırken devrilen bir motor genellikle boğulur.Bu da bujileri bozmak için yine yeterli.
Buji kıvılcımla ateşlemeli motorlara sahip taşıtlarda en önemli parçalardan biridir. Buji, kıvılcımla ateşlemeli motorların optimum performansını ve güvenilir çalıştırılmasını önemli bir oranda belirler. Bu özellikle bujinin ve onun özel dizaynlarının artarak önem kazandığı modern motor yönetim sistemlerinde kullanılmasını sağlar.
Bujinin görevi, yanma odasına endüksiyon bobini tarafından üretilen yüksek voltajın iletilmesi ve elektrotlar arasında oluşturulan elektrik kıvılcımı vasıtasıyla yakıt/hava karışımının yakılmasını sağlamaktır.
İridyum bujiler yüksek ateşleme sağladıkları için yanma odalarındaki benzin-hava karışımının daha yüksek güçle patlamasını sağlayıp performans artışına yardımcı olurlar. Ancak iridyum bujinin normal bujiye yani içinde bakır yada bakır özlü nikel - krom çubuk elektrot olan bujiye göre daha yüksek ateşleme yapabilmesi için yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Çünkü bujiler tek başlarına elektrik üretmezler onlara bu elektrik akımını motorlarımızda bulunan ateşleme bobinleri sağlar. İşte burada küçük bir sorun baş gösteriyor iridyum buji kullanımında bakıra göre daha yüksek bir özgül kütleye sahip olan iridyumun ( civaya yakın ) ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli voltaja ihtiyacı vardır. Yani eğer iridyum buji kullanacaksak ateşleme bobinlerimizide ona göre değiştirmemiz lazımdır. Aksi takdirde normal ateşleme bobini iridyum bujiye gerçek randımanla ateşleme yaptıramayacağından performans kaybına sebep olabilir.
Zaten performan yükseltmek için yüksek ateşlemeye sahip bobin sistemleri çoğu motor markası için kit olarak satılmaktadır. İridyum bujiler bu kitler takıldıktan sonra kullanılırsa motora modeline ve gücüne göre 5 ile 20 beygir arasında güç kazandırabilir. Normal ateşleme bobini ile iridiyum buji ise çok büyük olmasa bile 2-3 beygir güç kaybına sebep olabilir..........
İnşallah anlaşılır bilgi verebilmişimdir.
alıntıdır..
Şu bilgiyide ekleyelim
Bujilerdeki karbon artıklarını, bir parça tel veya iğne ile düzenli olarak temizleyiniz. Buji tırnak aralığını bir sentil kullanarak, 0.6-0.7 mm?ye (0.024-0.028 in) yeniden ayarlayınız. Bujilerin her 12000 km?de (7500 mil) değişltirilmesi gerekir. Karbon artıklarını temizlerken, her bujinin porselen izolatör ucundaki çalışma rengini inceleyiniz. Bu renk, standart bujinin sizin kullanmanıza uygun olup olmadığını gösterir. Normal çalışan bujinin rengi, çok açık kahverengi olur. Buji çok beyaz veya camsı bir görünüm içinde ise, sizin kullanma koşullarınız açısından "sıcak" demektir. Bu bujinin, daha "soğuk" bir buji ile değiştirilmesi gerekir.
Buji temizliği kac km de bir yapılmalı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler