Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni Trafik Yasası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Sürekli sorulan ve artık bizlere bıkkınlık getiren sorulardan kurtulmak için buraya taşıyayım dedim. Biraz google'ı araştıran ve tembellik yapmayan (!) herkesin ulaşabileceği kaynakları buraya aktarıyorum.

    İlk yayınladığım Türkiye Motosiklet Federasyonu'nun önerdiği ve TBMM'de kabul gören değişikliklerle ilgili
    T.C
    BAŞBAKANLIK

    TÜRKİYE MOTOSİKLET FEDERASYONU
    TURKISH MOTORCYCLING FEDERATION

    30-Kasım-2004


    Türkiye Büyük Millet Meclisi Avrupa Birliği’ne uyum doğrultusunda Karayolları Trafik Kanunu’nda bazı değişimler gerçekleştirecektir.

    Yapılması gündemde olan yasa ve yönetmelik değişikliği ile ilgili Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun görüşleri şöyledir
    Saygılarımızla arz ederiz.


    TMF
    YÖNETİM KURULU ADINA
    Bekir Yunus UÇAR
    Başkan




    Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliği motosiklet konusunda 1930’lu yılların anlayışını yansıtmakta olup, bu güne kadar gerekli değişim ve düzenlemelerin yapılmamış olması, ülkemizdeki motosiklet kullanıcılarının Trafikte can güvenliğini ciddi bir biçimde tehlikeye sokmaktadır.


    Ülkemiz şartlarında ekonomik gerçeklerimize ters düşen uygulamalar sonucunda sayıları ancak 1.200.000 civarında olan motosiklet sürücüsüne sahiptir. Ancak uygulamalar sonucunda motosiklet sürücüleri güvenlik güçleri ile sürekli karşı karşıya gelmektedir.





    A- Motosiklet Ehliyeti :


    Yeni yasa taslağında Motosiklet ehliyetleri şöyle tanımlanmıştır:

    Madde 38 : Sürücü belgeleri, kullanılacak araçların cinslerine ve gruplarına göre aşağıdaki sınıflara ayrılmış olup
    a) A sınıfı sürücü belgesi, silindir hacmi 125 cm3’ü ve gücü 11 kw’ ı geçen motosiklet kullanacaklara,

    b) A1 Sınıfı Sürücü Belgesi , motorlu bisiklet ve silindir hacmi 125 cm3 ü ve gücü 11 kw’ ı geçmeyen motosiklet kullanacaklara...
    diye devam etmektedir.



    Aynı konunun ayrıntısı olarak madde 41’de şöyle denmiştir.

    Madde 41 : Sürücü belgesi alacaklarda aşağıdaki şartlar aranır:
    a) Adayların:
    1- A,A1,f ve ve h Sınıfı Sürücü Belgesi alacakların 17 yaşını bitirmiş olmaları ,
    diye devam etmektedir.

    Bu değişiklikten bizim anladığımız şudur : Motosiklet ehliyetlerine iki sınıf getirilmiştir. Bu sınıflar motosikletin motor gücüne göre belirlenmiştir. Her iki sınıf ehliyet için de ana kıstas olarak aynı yaş belirlenmiştir.

    Bizim bu konudaki önerilerimiz şunlardır:

    1- En fazla 50 cc motor hacmindeki motorlu bisiklet(mobilet) ve scooterlar gelişmekte olan ülkemizde milyonlarca insanın ulaşabileceği en ucuz ve kullanışlı ulaşım aracı olarak ve FRANSA’da ki güncel uygulamada da olduğu gibi tamamen ehliyet ve ruhsat zorunluluğu dışında bırakılarak 16 yaşından itibaren bir bisiklet gibi kullanılabilmelidir.


    Paris 2004- Plakasız 50 cc bir scooter



    Paris

    Örneğin: Türkiye’de imal edilerek Fransa’ya ihraç edilen bir mobilet, bu ülkede plakasız ve ehliyet zorunluluğu olmaksızın kullanılabilmektedir.



    Saygon / VİETNAM








    2-Tüm Dünya ve Avrupa ülkelerinde olduğu gibi motosiklet ehliyetlerinin iki sınıfa ayrılması doğru bir yaklaşımdır. Ancak bu ayrımda doğru yapılmalıdır.

    Motosiklete yeni başlamış genç insanların tecrübeleri olmadan büyük hacimli motosikletlere binmesi doğru değildir.

    A1 sınıfı ehliyet alacakların tasarıdaki tanımı bizce de doğrudur.

    Ama otomobil ve üstü ehliyet sahibi olan kişiler her yaşta 125 cc ye kadar olan motosikletleri FRANSA’da ki güncel uygulamada olduğu gibi ayrı bir ehliyet gerekmeden kullanabilmelidir.

    125 cc ve üstü motosiklet kullanımını kapsayan A sınıfı ehliyete başvuru yaş sınırı ise 18 olmalıdır.

    Sürücü ehliyetlerindeki ana kıstas olan Trafik Eğitimi, denetlenmesi güncel şartlar altında zor ve pahalı olan sürücü kurslarından çok İlk Öğrenim Kurumlarımızda zorunlu ders olarak iyi bir biçimde işlenirse daha etkili olacaktır.

    B- Trafik Güvenlik Kurulu


    Yeni tasarının 2.maddesi şöyledir:

    “Madde 2 : ‘Karayolu Trafik Güvenliği Kurulu Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanının başkanlığında Karayolu Güvenliği Yüksek Kuruluna katılan kamu kurumlarının en az daire başkanı seviyesinde görevlileri; Sivil Savunma Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Türk Standartları Enstitüsü Başkanlığı, Trafik uygulama ve Denetleme Dairesi başkanlığı, İçişleri bakanlığınca uygun görülen trafikle ilgili üniversite temsilcileri ile İçişleri bakanlığınca uygun görülen trafikle ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, vakıflar ve üye sayısı, örgütlenme, kamuya yararlı kararı bulunma gibi kriterler dikkate alınarak belirlenecek derneklerin en çok üç temsilcisinden oluşur. “ denmektedir.

    Motosiklet kullanımı bilgi ve tecrübe isteyen bir konudur. Ülkemizdeki motosiklet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu aynı zamanda otomobil kullanmaktadır. Bu yüzden trafik sorunlarına iki ayrı pencereden bakabilmekte ve trafik sorunlarını daha iyi analiz edebilmektedir.

    Bu vasıfları nedeni ile Karayolları Trafik Güvenliği Kurulu’nda , İçişleri Bakanlığı ya da başka bir kurumun tercihine bırakılmadan Türkiye Motosiklet Federasyonu temsilcileri de doğrudan yer almalıdır.


    KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDEKİ HUSUSLAR

    Yasaya bağlı olarak Karayolları Trafik Yönetmeliğinde acilen değişmesi gereken konular şunlardır:


    1- Madde 100 : Karayolları Trafik Kanununda ve Yönetmeliğinde yazılı kayıt ve şartlar dışında aksine işaret bulunmadıkça yerleşim yeri dışında 90 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek kayıt ve şartları ile şehir içi ve şehirlerarası römorksuz taşıt cinsleri için saatteki en çok hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.

    Araç cinsi Yer.yeri içi Yer.yeri dışı Otoyolda

    Otomobil 50 90 120

    Otobüs 50 80 100

    Kamyon 50 80 90

    Motosiklet 50 70 80







    Görüldüğü gibi şehirlerarası yollarda, özellikle tek yön yollarda motosikletler kendinden çok daha büyük Otobüs ve Kamyon gibi araçların önünde kendilerini tehlikeye atacak bir bicimde gitmeye zorlanmaktadır. Bir motosikletin bu hız sınırları ile bir kamyon ya da otobüsü sollaması mümkün değildir.

    Avrupa ve Dünya’da motosiklet hız sınırları otomobiller ile aynı seviyededir.
    Bu düzenleme en kısa zamanda yapılmalıdır.







    2-Madde 106 :

    c) 1- Motorsuz araç sürenler motorlu araçlara
    2-Otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makinelerini sürenler yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere geçiş hakkı vermek suretiyle geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.

    Görüldüğü gibi yönetmelikte her türlü araç sayılmasına rağmen motosikletin adı bile geçmemektedir.

    Bir çok ülkede bırakalım motosikleti motorsuz bir araç olan bisiklet bile geçiş önceliğine sahiptir.

    Motosiklet bu sıralamanın en başında yer almalıdır.

    3-Madde 126 :

    Araçların ışıklandırılması
    5- Sis ışıklarının sis, kar şiddetli yağmur sebebi ile görüşün yetersiz olduğu haller dışında ve geceleri yakını ve uzağı gösteren ışıklarla aynı zamanda kullanılması yasaktır.

    Motosiklet kazaları ile ilgili yapılan araştırmalar bu kazaların % 70’inin araçların motosikleti farketmemesi sonucu oluştuğunu tesbit etmiştir.Bu yüzden motosikletlerin farları gündüz ve gece açıktır.

    Motosiklet sis farları ise farkedilme ve özellikle tek lambası yanmayan araçtan ayırdedilme fonksiyonundan ötürü genelde farlar ile birlikte açık olarak kullanılmaktadır.

    Motosiklet lambalarının açık olması herhangi bir hava şartına bağlı olmadan farkedilme zorunluluğu olarak yasada yer almalıdır.



    4- Madde 67 :


    a) Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk üç yaş sonunda ve devamında her 2 yılda bir.
    b) Resmi ve ticari plakalı otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk iki yaş sonunda ve devamında her yılda bir.
    c) Lastik tekerlekli traktörler ile bunların her türlü römorkları ilk üç yaş sonunda ve devamında 3 yılda bir.
    d) Diğer bütün motorlu araçlar ile bunların her türlü römorkları ilk bir yaş sonunda ve devamında yılda bir periyodik muayeneye tabi tutulurlar.

    Görüldüğü gibi motosiklet burada da adı bile geçmeden her yıl muayene zorunluluğuna tabidir.

    Oysa motosikletler otomobillerden daha ileri teknoloji ile üretilen ama daha basit yapıya sahip araçlardır ve bakımları kolaydır.

    Bir traktör bile 3 yılda bir muayeneye tabi tutulurken motosikletlerin her yıl muayeneye mecbur bırakılması anlaşılır gibi değildir.

    Motosikletler de otomobiller gibi değerlendirilmeli ilk üç yıl sonunda iki yılda bir muayenesi yapılmalıdır.


    5-Kask Standartları:

    Karayolları Trafik Yönetmeliğinde motosikletlerde kullanılan koruma başlığı (kask) ile ilgili bir standart bulunmamaktadır.
    1 Sayılı cetvel şöyle ifade ediyor :

    “Koruma Başlığı : Sürücü ve taşınması halinde yolcular için, yanmayacak ve başı, ısı, çarpma ve dış tesirlere karşı koruyacak , görme ve işitmeye engel olmayacak, kolay takılıp çıkarılacak.”

    Bu ifade çok genel olup bir standartı kapsamamaktadır.


    İlgili cetveldeki tanıma Türkiye Motosiklet federasyonu tarafından belirlenecek uluslararası norm ve standartlara uygun olma ibaresi eklenmeli ve bu konuda standart belirlenmelidir.

    6- Dengesiz Mali Uygulama

    Resmi işlemlerde ve karayolu geçiş ücretlerinde motosiklete karşı yapılan haksız ve dengesiz uygulamalar gerek vatandaş gerekse güvenlik birimleri için büyük sıkıntılar oluşturmakta ve ülke açısından faydalı olan motosiklet kullanımının artması önemli ölçüde yavaşlamaktadır.

    1 Milyar TL’lik Mobilet Plaka masrafı: 61 milyon TL
    27 Milyar TL’lik Otomobil Plaka masrafı: 71 milyon TL
    Otomobil - Motosiklet Ehliyet: 400.000.000 TL Eşit











    Belirttiğimiz noktalardaki Yasa ve Yönetmelik değişiklikleri acilen yapılmalıdır.

    Bu değişiklikler 1.200.000’i aşkın ve sayıları hızla artan, artması da gereken motosiklet kullanıcılarının can güvenliği açısından büyük önem taşımaktadır.


    İlginiz için teşekkür ederiz.


    TÜRKİYE MOTOSİKLET FEDERASYONU
    İkincisi ise kanun tasarısı. Kanun tasarısına ulaşmak için tıklayınız

    Hepsinin kaynağı
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    utankir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Birisinden 125cc'ye kadar olan motosikletlerin 1 hazirandan itibaren B sinifi ehliyet ile kullanilabilecegine dair bir duyum aldim ama asli astari var midir. Konuyla ilgili bilgi verebileceklere simdiden tesekkurler...

  3. #3
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Yasayı verdik, oku baştan sona; varsa vardır yoksa yoktur. Hayret yani, armut piş kafamı yar
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  4. #4

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Balyoz piş , ağzıma düş.
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  5. #5

    Üyelik
    19 Mart 2005
    arkadaşlar ben bu yasayı baştan aşşağı okudum madde 12 de ve taa sayfanın altında madde 12 nin açıklamasında konuyla ilgili noktalar var. ama bahsedilen şey mtf nun talebi ama talebi kayle alan yok yani. şu anda bu b ile a1 kullanma olayı şimdilik bir efsane öyle bişey yok bilginize

  6. #6
    Misafir
    yeni tck daki tarfik yasasından haber varmı arkadaşlar

  7. #7

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Evet birazdan 2 Haziran olacak. Trafik yasasından haber yok mu?
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  8. #8
    KerwaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Motosikleti
    Yamaha DragStar 650
    yeni trafik yasası fos çıktı hayırlı olsun ehliyet almak şart oldu malesef

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Arkadaşlar biraz uğraşın ve bence alın A2 yi, yasa çıksa ne olucaktı? Ömür boyu scooter mı kullanacaksınız?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #10

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Arkadaşım sen istediğin zaman ehliyetini alabiliyorsun ama bizim yaşımızın tutmasına daha 1,5 yıl var.Ben şimdi motorumu alınca yazları dışında kullanamıyacam.Al A2 ye kurtul demekle olmuyor ki.
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    UNBEATEN 21 kardeş haklısın ama bu kadar celallenme, benim lafın "B ehliyeti ile scooter kullanılacak" dedikodusunu bekleyenlere idi. Kötü birşeyde demedim hem, yaşı tutan ve motor ruhu taşıyan herkes bence motoru olmasa bile hatta şu anda motor alıcak ekonomisi olmasa bile A2 yi almalı. Ehliyet işini en önce halletmeli ki motor aldığında hiçbir engel kalmasın. Tabii yaş meselesi ayrı konu, yapabilecek bişey yok..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Yok canım bir celallenme felan.Ben kendimi şansıma kızıyorum. Ne güzel kullanabilecektim 16 yaşını doldurmuş bir birey olarak.Ama gel gör ki...
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  13. #13
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    Ulen cem benim yaşım 16 olsun ehliyetim motorum olmasın beeeee üzüldüğün şeye bak zaman dediğin su gibi akıyor.Sizin gibiler(yani yaşı 16-17 olanları kasdediyorum) bu yüzden çok şanslısınız.Herşeyi ince eleyerek detaylara girerek seçerek öğreniyorsunuz.
    Adanaya gel ben seni motorla gezdiririm.Hatta diğer motoruda sana veririm beraber turlarız.
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  14. #14
    motorsikletprensi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2005
    Şehir
    Afyonkarahisar - Kocaeli/İzmit
    Motosikleti
    Kawasaki Zx6R - Tvs Apache
    abi ben ne olacam ben yinemi polis korkusuyla motora binecem yaaaa yeter motor ehliyeti kalksın 14 yaşını dolduran her ''TÜRK GENCİ'' yani BEN gibi gençler motora polis korkusuyla binmekten kurtulsun artık yeterrrrrrrrr

  15. #15
    Misafir
    Alıntı KerwaN adlı üyeden alıntı
    yeni trafik yasası fos çıktı hayırlı olsun ehliyet almak şart oldu malesef

    ben bu konu ile ilgili yazılı bi dökümana ulaşamadım.
    bulan varsa link vermesini rica ederim

  16. #16
    huluti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Asya 150 T-1

    EEE SONUÇ

    Bugün gazete başlıklarında okudum yasa kabul edildi falan diyodu.. Bizim bu ehliyet işi neoldu bilen yok mu?
    1255 cc ' ye kadar ehliyet varmı yokmu?

  17. #17
    suayip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2005
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Yamaha
    Yazık gerçekten çok yazık. Adam almış E sınfı ehliyet bırak TIR kullanmayı biisklet kullanmayı bilmez. Ya da genele ineyim Adam almış B sınıfı ehliyet hoplata zıplata yani araba akrobasi uzmanı bile onun gib zıplatamaz arabayı çıkar trafiğe katar eder içine Beni ve benim gibi dellendirir... Sözün kısası bu ehliyetleri kimler veriyo nasıl verebiliyolar insanın vicdanı sızlar bea Sonrada kalkmışlar yok A yok A2 ya ilk önce araba kullana Motor kullanana versene ehliyeti. Niye yaş sınırı koyuyosun Niye bu kadar eziyet Bence bu motor olayı sadece tek sınıf olmalı (125cc ve üzeri için) oda ''B'' dir. Yaş sınırı da 16'ya inmeli ve de gerçekten adam akıllı eğitim verilmeli Teorik değil bizzat pratik eğitim. İlgililere saygılarımı sunarım.

  18. #18
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Haklısın

  19. #19
    huluti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Asya 150 T-1
    yani sonuç olarak kabul edilmedimi bu olay onu anlamadım... kimse cevap vermiyecek mi? yok mu bişeyler bilen yaw...

  20. #20
    efo88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2005
    Şehir
    göz-göz!!!
    Motosikleti
    Mondial 125mt
    ya arkadaşlar böyle yazlık yerlerde ehliyetsiz yakalanan oldu mu ya da böyle bi durum geçiren motor war ehliyet yok da...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler