Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

97 oktan PO benzinin yarar ve zararları nelerdir?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Başlığın ana sorusunun cevabı: HAYIR MOTORUNA ZARAR VERMEZ. (Bunu duymak için bir sürü cevap beklemiş arkadaşımız)

    Yukarıda defalarca benim oktanla ilgili makaleme link verilmiş ama okunmuyor sanırım.

    95 ile 97 arasındaki performans fark olsa bile sebebi benzinin 97 olmasından değil. Ve 10HP bir motorda FARKEDECEĞİ ÇEYREK BEYGİR BİLE DEĞİLDİR. 3-4 hp gibi aldanmayalım. Aynı yolda daha yüksek hız yapması ancak rüzgar farkından oluşur. Kaliteli benzinin getireceği hız farkı 1km/h ancak olabilir.
    3-4 hp ve 10km/h saat gibi farkların olabilmesi için diğer benzinin içinde su falan olması lazım...

    Yukarıdada yazılmış, tekrar yazıyorum,
    Bakın açıklaması burda:

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=20906
    blamir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Motosikleti
    runner vxr 200
    benim honda motorum vardı geçen yıl cbf 250 kullanım kılavızunda vibrasyonla ilgili ve motorda vuruntu çalışmakta zorluk yaşanırsa oktanı yükseltingibi bi cümle vardı perforrmansla ilgili bi açıklama görememiştim

  3. #23
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı zed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim honda motorum vardı geçen yıl cbf 250 kullanım kılavızunda vibrasyonla ilgili ve motorda vuruntu çalışmakta zorluk yaşanırsa oktanı yükseltingibi bi cümle vardı perforrmansla ilgili bi açıklama görememiştim
    Bu motosikletler dünyanın pekçok ülkesinde satılıyor. Bazı ülkelerde hala 90 oktanlı yada alkollü vs yakıtlar bulunmakta. CBF250 Türkiyedeki 95 oktan yakıtlar ile vuruntu yapmaz. Yani 95 yeterli yükseklikte bir rakam.

    Vuruntunun kendine has metalik bir sesi vardır. Böyle "çıkır çıkır şıkır" şeklinde ses gelir. Hatta bazı otomobillerin vuruntu sensörü bildiğimiz bir mikrofondur, motor işletim sistemi mikrofondan gelen sesin frekansını (inceliğini, kalınlığını) inceleyerek vuruntuyu algılar. Bu ses sadede gazı tam açtığınızda maksimum yükte, yüksek vites düşük devirde yokuş çıkarken vs gelebilir. Yani sadece o koşullarda vuruntu oluşma olasılığı vardır. Normal kullanım koşullarında 95 oktanın altındaki benzin bile vuruntu yapmaz. Ama vuruntu olursa çok zararlı olabilir.

    Oktan için bakınız: http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=20906

  4. #24
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    en iyi benzin shell..baska kullanmayin yag olarakta ..castrol.
    xawa bunu beğendi.
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  5. #25

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bencede bende shell ve opet dışında almıyorum opetin benzinide iyi

  6. #26
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığın ana sorusunun cevabı: HAYIR MOTORUNA ZARAR VERMEZ. (Bunu duymak için bir sürü cevap beklemiş arkadaşımız)

    Yukarıda defalarca benim oktanla ilgili makaleme link verilmiş ama okunmuyor sanırım.

    95 ile 97 arasındaki performans fark olsa bile sebebi benzinin 97 olmasından değil. Ve 10HP bir motorda FARKEDECEĞİ ÇEYREK BEYGİR BİLE DEĞİLDİR. 3-4 hp gibi aldanmayalım. Aynı yolda daha yüksek hız yapması ancak rüzgar farkından oluşur. Kaliteli benzinin getireceği hız farkı 1km/h ancak olabilir.
    3-4 hp ve 10km/h saat gibi farkların olabilmesi için diğer benzinin içinde su falan olması lazım...

    Yukarıdada yazılmış, tekrar yazıyorum,
    Bakın açıklaması burda:

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=20906
    Thunder79 ve sana çok teşekkür ediyorum. Bumudur, budur işte! Sorumun cevabını aldım. Katkıda bulunan herkese teşekkürler. Forum kuralları gereği değil, insanlık gereği saygıda kusur eylemek hoş değil (bir önceki sayfadaki arkadaşa ithafen). Bu siteyi ayakta tutan bizleriz, dayanışmada her zaman fayda var. Benim Asyamotor AS 200 GY-2 ile ilgili verdiğim bilgilere bakın ve tanıyın biraz http://www.motosiklet.net/forum/show...t=11864&page=6 . Camiada yeniyim ama paylaşımın önemini bilecek olgunlukta ve yaştayım.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  7. #27
    zed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Motosikleti
    runner vxr 200
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motosikletler dünyanın pekçok ülkesinde satılıyor. Bazı ülkelerde hala 90 oktanlı yada alkollü vs yakıtlar bulunmakta. CBF250 Türkiyedeki 95 oktan yakıtlar ile vuruntu yapmaz. Yani 95 yeterli yükseklikte bir rakam.

    Vuruntunun kendine has metalik bir sesi vardır. Böyle "çıkır çıkır şıkır" şeklinde ses gelir. Hatta bazı otomobillerin vuruntu sensörü bildiğimiz bir mikrofondur, motor işletim sistemi mikrofondan gelen sesin frekansını (inceliğini, kalınlığını) inceleyerek vuruntuyu algılar. Bu ses sadede gazı tam açtığınızda maksimum yükte, yüksek vites düşük devirde yokuş çıkarken vs gelebilir. Yani sadece o koşullarda vuruntu oluşma olasılığı vardır. Normal kullanım koşullarında 95 oktanın altındaki benzin bile vuruntu yapmaz. Ama vuruntu olursa çok zararlı olabilir.

    Oktan için bakınız: http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=20906
    çok güzel açıklamışsın hocam benim motorda vuruntu yapmıyordu zaten sadece kullanım kılavuzunda öyle yazıyordu

  8. #28

    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    8 senelik bir hort olacak ancak benim sorumda benzer olacak. Tamam 95 ile 97 oktan performans arttirmaz (yani hissedilmeyebilir) ancak zarari olur mu faydasi olur mu

  9. #29
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Sıkıştırma oranı yüksek motorlarda yüksek oktan gereklidir. Düşük oktanlar sıkışmayla olması gerekenden daha erken ateşleneceği için tam performans vermez ve erken ateşleme motora zarar verir. Yüksek sıkıştırma oranları olmayan motorlarda yüksek oktanlı benzinin bir artısı olmaz, boşu boşuna fazla para vermiş olursunuz. Fakat yüksek oranlı motorlarda motorunuzun sağlığı için yüksek oktan kullanmanız gerekir. Ancak PO, shell vs istasyonlar arasında kalite farkı olduğunu düşünüyorum. PO'nun yakıtının temiz olmadığını düşünüyorum çünkü shellden aldığım 95 oktanla podan aldığım arasında az da olsa rahatlık farkı var. Shellden aldığım zaman daha rahat devirleniyor gibi geliyor. Sanırım yakıtlarının temizliği arasında fark var.

  10. #30
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Birkaç kere yazdım ama gene yazayım ülkemizde 97 OKTAN BENZİN YOKTUR.

    Katkılı bişey vardır 95ten de bi farkı yoktur.

  11. #31
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Oktan:Maddenin yanmaya karşı gösterdiği direnç değilmiydi? Yani 90 oktan daha yanıcı-100 oktan daha az yanıcı yada parlayıcı?

    Eğer motosikletiniz kitapçığı elinizde ise kitapçığa bakıp şu oktanda benzin kullanın diyorsa uymak gerekir.Motora zrar verebilir


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler