Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tork ve Beygir Gucu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    e-rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Motosikleti
    Honda Magna 250
    Herkese merhaba,

    Tork ve Beygir Gücü konusunda epey açıklayıcı buldugum bir yazıyı yararlı olabileceğini düşünerek ufak değişiklikler yaparak çevirdim.

    Umarım beğenirsiniz.


    Tork ve Hp
    (memin1857'nin katkısıyla bazı hataların düzeltildiği son versiyondur.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Güzel çalışma teşekkürler.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    kuvva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2005
    Şehir
    Karşıyaka/İZMİR
    paylaşımın için teşekkürler,
    motosiklete yeni başlayan arkadaşlar için önemli bir birgi kaynağı olmuş
    sevgiler,

  4. #4
    CUM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2006
    Şehir
    B.düzü-B.pasa
    Motosikleti
    Kawazx6r , sl150
    teşekkürederiz
    [CENTER][COLOR="Black"][B]-GOOD GUYS DON'T ALWAYS WEAR WHITE-[/B][/COLOR][/CENTER]

  5. #5
    aydınlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    Nazilli
    Motosikleti
    Super 51
    gerçekten güzel bir yazı dizisi.teşekkürler
    [FONT="Arial Black"]Acı çekmeyenler,başkalarının acı çekebileceğini akıllarına bile getiremezler[/FONT]

  6. #6
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Aşağıda benim yazdığım makalenin linki mevcut.

    tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066


    Alıntı e-rider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...yazıyı yararlı olabileceğini düşünerek ufak değişiklikler yaparak çevirdim...
    e-rider arkadaşımızın çevirdiği makalede bazı hatalar bulunmakta.
    - Motosikletimizin motorunun maksimum torkunun olduğu devir değil, şanzımandan geçtikten sonra motorun ürettiği tork azalmasına rağmen tekerleğe aktarılan torkun maksimum olduğu devirde sollama yapılmalıdır. Buda makalede F650 için belirtildiği gibi 5200 değildir bir alt vitesin daha üst bir devridir. Önemli olan motosikletin MOTORUNUN TORKU DEĞİL, TEKERLERE ULAŞAN KATLANMIŞ TORKTUR. Vites küçülüp motor devri yükseldiğinde motor torku azalır ama tekerlek torku artar. Sizi hızlandıran budur.
    - Tekerlek tutuşu yanlış yorumlanmış. Şanzıman oranı 2:1 olupta tekerlek yarı hızda döndüğünde yol tutuş AZALIR. Çünkü dönüş hızıyla değil aktarılan torkla ilgilidir. Tekerlek yarı hızında döndüğünde tork iki katına çıkar buda tutuşu azaltır.
    - Senaryo 2de ıslak çakıllı yol için çok düşük devirde yüksek viteste gitmek en az torku sağlar buda en güvenlisidir. Eğer ıslak çakıllı yolda dokümanda yazdığı gibi devrinizi maksimum torkunuza göre ayarlarsanız kayma riski çok yükselir.
    - Motosiklet motorunun maksimum torku son devrin %25 altındada olsa, tekerleğe aktarılan maksimum tork devrin sonlarındadır. Motorun torkunu devre göre çok veya az olması SADECE AYNI VİTESTE İKEN GEÇERLİDİR.

    Dokümanın orijinal ingilizce olanınıda okudum, şanzımanın varlığı düşünülmeden yazılmış malesef.

    Önemli olan motorun torku değil, tekerleğe aktarılan torktur. Vites sebebi ile, motor torkunun artmasına rağmen tekerleğe aktarılan torkun azalması yada bunu tersi gerçekleşebilir. Sonuçta sizi hızlandıran tekerleğe aktarılan torktur. Beygir zaten bunu belirtmek için hesaplanıyor, başka bir amacı yok.

    Var olan bir dokümanı Türkçeye çevirip MT dostları ile paylaşmak iyi bir şey ama konuyu önce kendimizin teknik olarak anlaması gerekiyor. Çünkü bu örnekte görüldüğü gibi bulduğumuz orijinal ingilizce kaynak doğru olmayabiliyor.

  7. #7
    e-rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Motosikleti
    Honda Magna 250
    Merhaba,

    Duzeltmeler ve ek bilgiler icin tesekkurler, asagidaki adreste dokumanin RTF formatindaki hali var. Eger hatali buldugunuz yerleri dosya uzerinde duzeltebilirseniz pdf dosyasini bu revize edilmis haliyle degistirebilirim.

    Tekrar tesekkurler.

  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    gusel bir anlatim sekli hatalar duzeltildikten sonra daha da iyi olacak
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    userneym - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2005
    evet BMW nin eğitiminde karlı yokuşu çıkmak için ikinci vitese atıp çıkmak gerektiğini uygulamalı yapıldığını görmüştüm, birinci viteste patinaja giriyor ve çıkamıyordu ama ikinci viteste iken rahatlıkla çıkıyordu karlı yokuşu...

  10. #10
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Ben bi türlü anlayamıyorum şu tork düşüyo devir yükseliyo felan filan.
    Okuyunca biraz daha anladım ama hala kafam karışık
    Amaaan al bi ss düşünme hiç birini

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Şİmdİ 1. Yİ Mİ Yoksa 2. Yİ Mİ Esas Alicaz?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #12
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    tork ve beygir gücü meselesinin açıklaması
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler