Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağmurlu Havalarda Lastik Basincı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    erdalakoluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    cbf 250
    Skullhunter'in ''Yağmurlu Havalarda Motosiklet Kullanimi'' başlıklı bir yazısını okudum aklım karıştı.Yazdığım yazıyı buraya aktarıyorum. Bu konuda bilgi ve tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.Bence bu konu hayati öneme sahip malum havalar epeyce yağışlı...

    ((eline sağlık benimgibi acemilere çok faydalı bilgiler bunlar. yalnız aklıma takılan bir konu var sormadan geçemiyeceğim.'' Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.'' diyorsun. motora yeni başladım ama uzun süreli otomobil sürücüsüyüm. Eskiden karlı, yağmurlu havalarda eski şöförler lastiğin havasını indirin derlerdi. sonradan okuduğum oto dergilerinde ve yaşadığım deneyimlerde bunun yanlış olduğunu gördüm. lastiğin havası indikçe lastik kanalları kapanıyor ve böylecede su tahliyesi zorlaşarak suyastığı oluşturuyor. ayrıca lastiğin sürtünme yüzeyi genişleyince(inik havadan dolayı) lasyiğin birim alana uyguladığı basınç azalıyor. (ayakkabıların sivri topuğu ve geniş topuğu gibi) sonuç olarak lastik havasının indirilmesi otomobillerde karlı, buzlu ve ıslek zeminlerde firen mesafasini uzatıyor virajlarda kaymalara sebep oluyordu. bu sebeplede kar lastiği (lastik kanalları daha derindir.) öneriliyor. motorlarda kar-buz ve ıslak zeminde farklı bir fizik kuralı mı var ki lastik havasını indiriyoruz? aklım karıştı aydınlatırsanız sevinirim. motorda gerçekten acemiyim.öğretici bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim. saygılar.))


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Bilgi ve deneyimim olmasada mantığım var bence cok doru izah etmiş skullhunter.. lasıkler olması gereken basıncta kulanılmalı her koşulda, sadece 15 gunde bır basınc kontrol edılmelı derim bence..

  3. #3
    erdalakoluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    cbf 250
    Alıntı SPEC0PS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgi ve deneyimim olmasada mantığım var bence cok doru izah etmiş skullhunter.. lasıkler olması gereken basıncta kulanılmalı her koşulda, sadece 15 gunde bır basınc kontrol edılmelı derim bence..
    dostum ; skullhunter lastik basıncı yağmurlu havalarda indrilmeli diyor sen aynı kalmalı diyorsun. ve skullhunter haklı diyorsun bir karar versen iyi olacak

  4. #4
    spormotosiklet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006

    arkadaşım sen haklısın bence

    sen haklısın çünkü... lastik yağmur suyu üzerinde eğer düz bi yüzey olarak basarsa.. asfalta temaz edemez va yol tutuşu 0 olur.....bunu önleyebilmek için lastikler üzerine tahliye kanaları açılmıştır. özellikle üniversal lastiklerde su kannalları derindir ...hele hele yağmur lastiklerinde bu kanallar tamamen özelleşmiştir. lastiğin havası normal basınçtayken bu kanallar çalışır...eğer lasik basıncı reticinin verdiği değerlerin dışındaysa bu kanallar işe yaramaz... lastiğin sürtünme yüzeyinden çok asfaltı yakalayan yüeyi önemlidir. eğer lastik imik sürtünen yüzey çoktur dereniz bi deneyin.......
    MOTOSİKLETTE DOĞUNUN YÜKSELEN SESİ:bounce:

  5. #5

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    evt sanırım yanlış okumusum ama yıne dedıgım gıbı hava ındır kaldır olmaz olması gereken basıncta kulanılmalı..

  6. #6
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    @erdalakoluk

    Arkadaşımız değindi bu noktada gerçekten bir yalnızşlık var. Tüm lastikler (motosiklet, otomobil, traktör, kamyon vs.) yapacağı işe ve en önemliside yağışlı havalarda suyun tahliye edilmesi amacıyla üzerinde desen çizgilerine sahiptir. Bu desenler bir çok kişinin sandığının aksine çok ciddi testlerden geçirilecek en iyi çamur ve su atımını sağlayarak lastiğin her zaman yere iyi basmasını sağlıyacak şekilde dizayn edilir. Bu testlerde de lastiğin yere en iyi bastığı hava basıncı ve hava koşulları tespit edilmiş olur. Burdan yola çıkacak olursak lastiğin basıncını yağmurlu havada düşürmek yarardan çok ciddi bir güvenlik tehlikesi yaratır. Tavsiyem kesinlikle Solo sürüşte önerilen lastik basıncının altına düşmemeniz. Ayrıca lastiğinizin basıncını her haftasonu kontrol edin.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bu arada küçük bir not, o yazıyı Skullhunter yazmadı. Yazı, Ayşe Şule Bilgiç'in yazısıdır. Gerçi verdiği bu bilgiyi kendisinin deneyim edip yazdığını sanmıyorum, o da kulakdan dolma yazmıştır.

  8. #8
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Son okuduğum teknik kitapta, lastik havasını yağışlı havalarda İNDİRMEYİN diyordu. Yere deyen yüzey arttıkça, "hydroplaning" yani lastiğin hızlanınca suyun üzerine çıkıp yerle teması kesme olasılığı artıyormuş. -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  9. #9

    Üyelik
    22 Şubat 2006
    Motosikleti
    TRUVA 250/4 2006
    hepinizin ellerine sağlık
    tam kış öncesi verdiğiniz bu bilgiler gerçekten okuyanların işine yarayacak okuyan bir üyeniz olarak teşekkür etme zorunluluğu hisettim tekrar ellerinize sağlık

  10. #10
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    karli, camurlu ve sadece düsük süratle!! yagmurda gidilecek ise hava basinci indirilir.
    eger düz asfalta 55 km/h in üzerine cikacaksan indirmemende fayda var.

    sonuc: yol ve süratine göre deyisir.
    all you need is love

  11. #11
    erdalakoluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    cbf 250

    teşekkür

    sayın; spormotosiklet,makine,eyong ilginize ve açiklayıcı-öğretici bilgilerinize teşekkürler. Yönetici arkadaşlar yazıdaki yanlış bilgiyi düzeltebilirlermi acaba. malum havalar yağışlı hala lastik havasını indirmeye kalkan arkadaşlar çıkabilir ve ölümcül kazalara neden olabilir, ayrıca sitede yanlış bilgi veriliyor diye düşünebilirler.
    Not:Eyong arkadaş uyarın uzerine tekrar baktım maalesef yazan''skullhunter'' olarak geçiyor. Skullhunter'i uyarırmısın onun adına yanlış bilgi verilmesi kendisini de üzecektir. Bencede Ayşe hanım bunları deneyimleri sonucunda yazmamıştır. Hala motor sürdüğüne göre


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler