Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

100cc motoru 150cc ye yükseltme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Haziran 2017
    Selamlar,

    Motoru kitlemiş 100cc(gy6) çin malı kullanmadığım bir scooter um var. Hobi amaçlı bunu 100cc den 150cc ye yükseltmeyi, güç ve torku arttırmayı hedefliyorum.(Hız önemli değil) Bir çok arkadaşın yorumunu okudum bir çok motor ustasına gittim bunu sordum. Kimisi 125 anca yaparsın dedi, kimisi 200 bile yaparsın dedi. Şöyle olur böyle olur burası çıkar şurası patlar herkesin bu konuda farklı yorumları olduğu gördüm. Öğrenme ve hobi amaçlı da bunu deneyimlemek istiyorum

    Değişimi yapmayı düşündüğüm parçalar,
    Karbüratör , Krank, Silindir piston, Üst Kapak, Eksantrik mili, ön arka varyatör

    * Krank
    Anladığım kadarıyla 50-80cc ile 125-150cc aynı krank ı kullanıyor. Satılan krankların açıklamaları bu yönde 100cc için direkt bir krank bulamadım. Motorcuları biraz dolaşacağım ancak 100cc gy6 da 125-150cc krankını mı kullanılıyor bu konuda bilgisi olan var mı? Değil ise biyel kolunda bir değişiklik yapmam gerekir mi?


    Önerileri ve tavsiyelerinizi beklerim değerli ustalarım.

    Notlar:
    Bu yükseltme tamamen hobi, öğrenme ve deneme amaçlıdır.
    Maddi olarak kısıtlama yoktur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Sen yeter ki paradan haber ver ustasını bulduğunda 400 cc bile yaparsın. Uyar uymaz, randıman verir vermez onlar ayrı konu maksat cc yükseltmek değil mi?

    Alıntı this adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maddi olarak kısıtlama yoktur.
    Zaten o sihirli kelimeyi söylemişsin.

  3. #3

    Üyelik
    21 Haziran 2017
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen yeter ki paradan haber ver ustasını bulduğunda 400 cc bile yaparsın. Uyar uymaz, randıman verir vermez onlar ayrı konu maksat cc yükseltmek değil mi?



    Zaten o sihirli kelimeyi söylemişsin.

    Evet ustam tamamen hobi amaçlı zaten uyar uymaz patlar önemli değil Belki daha sonra ihtiyacı olan birilerine de fikir vermiş oluruz. Krank ile ilgili sorum için fikriniz var mı 150cc krankı alsam kartere uyar mı acaba ?

  4. #4

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı this adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet ustam tamamen hobi amaçlı zaten uyar uymaz patlar önemli değil Belki daha sonra ihtiyacı olan birilerine de fikir vermiş oluruz. Krank ile ilgili sorum için fikriniz var mı 150cc krankı alsam kartere uyar mı acaba ?
    Büyük bir ihtimal komple motor alacaksın öyle yarısı yüzlük, yarısı yüz ellilik olmaz. Kaportaya uymayan ( sığmayan ) yerleri de iyi bir kaportacı kesip biçecek.

    Gerçi al bir kırank önce bak olmazsa komple motor alırsın nasıl olsa parası mühim değil olur o iş.

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2018
    Motosikleti
    ns 200
    50cc ve 72cc halk dilinde 80 lik motorların krankları aynı ama üzerine çıkınca iş değişiyor.
    100-125-150cc olan gy6 skuterlerin krankları da birbiri ile aynı. Yani 100lük krank da alsanız, 150 lik krank da alsanız size aynı krankı verecekler.
    Madem hobi amaçlı deney yapılacak, yerinizde olsaydım modifiye silindir kapağı ve modifiye kam mili alırdım sübaplar için. Link veremiyorum ama internette 150cc modifiye silindir 61mm yazarsanız kolaylıkla ulaşabileceğiniz çeşitli kaynaklarda 61mm modifiye silindir setleri mevcut. Tornalamaya gerek kalmadan tak çalıştır devam eder. orijinal 150cc 57.4mm silindir çapına sahip, 61mm yaptığınızda aşağı yukarı 170cc olacak ama yanma verimsizleşecek sıkıştırma oranından dolayı. Bunun size çok eksisi olmaz. Orijinal 150cc den her türlü daha iyi gider ama yakıtı bir miktar gereksiz fazla yakar, 200cc gibi yakar ama 170cc gider. Ayrıca rölantide stop etmeden durabilmesi için biraz yüksek devirde çalışması gerekebilir. Modifiye silindir seti bağlamadan önce bilmeniz gereken en önemli şey bu motorların tasarlanırken optimum verim noktasında bırakılmış olmalarıdır. Elinizdeki mevcut strok mesafesine karşılık en fazla 57.4mm hesaplanmış ve uygulanmış. Üzerine çıkılamaz diye bir kural yok ancak üzerine çıktığınızda ne gibi şeyler yaşayacağınızı önden bilin istedim.

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    50cc ile 125cc altyapıları farklıdır, senin motorun muhtemelen 50cc altyapısını kullanıyo o yüzden cc yükseltme işinde 105ccden öteye gidemezsin. Fakat gy6 125lik blok toplamak çok kolay. Direk bloğu kendin inşa edebilirsin, eğer doğru parçaları bulabilirsen 232ccye kadar yükseltme imkanı tanır. Bunun için gereken çoğu parçayı türkiyede bulabileceğini sanmıyorum, 30 euro sınırı sağolsun getirtilemiyo da. O yüzden benim tavsiyem gy6b veya gy7 tabir edilen şekilde(57mm saplama aralıklı), bulabileceğin en sağlam krankla beraber 61mm silindir piston kulanman(169cc). Güçlendirilmiş yağ pompasını bulabilirsen o da şart. Ayrıca blok contalarını dışardan kaliteli bulamazsın piyasanın yüzde 99u çok kötü contalar. Sanayiden 0.5mm klingrit conta alıp kendin kesersen ömürlük olacaktır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)