Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motor orta devirde 2 zamanlıya dönüyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    küba çita 100r. kmf 157 çita 13 perno krank. 150.cm3 çapı 65.5 piston 200cc üst kapak pz30 keihin karburatör dereceli egzantrik yok.

    bu motor gecen sene 150lik idi köpek gibi gidiyodu. bu sene kafaya koydum 200e çıkarttım

    motorun rolantisi çok iyi sayması cartı curtu güzel
    orta ve üst devir ölü oğlu ölü
    sadece çeyrek gazla vitesleri yarım doldurup 100 110 vuruyorum çeyrek gaz ile fakat gazı yarıma çevirdiğim gibi motor 2 zamanlı gibi çalışıyor pata pata pata misali benzini yemiyor yada benzin yanmıyor. karburatör gaz iğnesini 4 e çektim olmadı 5 e çektim olmadi subap ayarı denedim .10 .15 / .20 .20 gibi gibi bi türlü çözemedim motorda gaz kolunu yarım açınca böğürüyor makina. taktığım bütün parçalar sıfır buji ve buji başlığı da sıfır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------

    yok mu fikri olan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Geçen hafta arızayı baya irdelemiştik anlaşılan hiçbir değişiklik yok :( iki zamanlı gibi çalışıyor yazmandan yola çıkarsak belli bir devirde yakıt yanamadan silindirden dışarı çıkıyor ve sıcak egzozda tutuşuyor sanırım , bu aynı iki zamanlı gibi bir sese sebep olur , gaz kelebeği yarımdan fazla açılınca ya çok yakıt gelip motor boğuluyordur yada çok az yakıt geldiği için motora binen yükü karşılayacak kadar güç üretmiyordur , son bir tavsiyemde karbüratör yada hava filtre girişini bir miktar kapatıp deneme yapman , motorun aküsü yok yazmıştın acaba belli bir devirden sonra sargıdan çıkan voltaj düşüyor mu ?

  3. #3

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Motosikleti komplo değiştir bir de öyle dene.

  4. #4
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen hafta arızayı baya irdelemiştik anlaşılan hiçbir değişiklik yok :( iki zamanlı gibi çalışıyor yazmandan yola çıkarsak belli bir devirde yakıt yanamadan silindirden dışarı çıkıyor ve sıcak egzozda tutuşuyor sanırım , bu aynı iki zamanlı gibi bir sese sebep olur , gaz kelebeği yarımdan fazla açılınca ya çok yakıt gelip motor boğuluyordur yada çok az yakıt geldiği için motora binen yükü karşılayacak kadar güç üretmiyordur , son bir tavsiyemde karbüratör yada hava filtre girişini bir miktar kapatıp deneme yapman , motorun aküsü yok yazmıştın acaba belli bir devirden sonra sargıdan çıkan voltaj düşüyor mu ?

    bu forumda senin gibi hayırlısı çıktığı için kendimi çok şanslı hissediyom başkan.
    yarın yazdıklarını kesinlikle deniyecegim ama sargıdan çıkan voltajı nasıl ölçebilirim bilmiyorum
    yarın gopro ile buraya arızanın videosunu atacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti komplo değiştir bir de öyle dene.
    herkes nasihatte para veren yok canım.

    teknik servis formundasın dalga geçer gibi yanıt vermen pek hoş değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------

    ayrıyetten çok fazla egzoz patlatıyor.
    popcorn gibi patırtısı acayip sesli

  5. #5
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı bilog35; adlı üyeden alıntı
    ayrıyetten çok fazla egzoz patlatıyor.
    popcorn gibi patırtısı acayip sesli
    karbüratör gaz iğne ayarın yanlış demek ki çok fazla benzin gönderiyor, yanamayan benzin egzozda patlıyor
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  6. #6
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Bir şekilde hava filtresini ve elemanları söküp denesene. Belki hava emiş ile alakalı bir problem olabilir mi?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  7. #7
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir şekilde hava filtresini ve elemanları söküp denesene. Belki hava emiş ile alakalı bir problem olabilir mi?
    hava filtresi yok karbüratör cıplak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

    iğne 5 kademeli 3 te orjinali ama 3 te durum daha kötüleşiyor 4 de biraz daha iyi 5 de daha iyi

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Eski arabalardaki avans ayarı bozulunca olan duruma benziyor. Ateşleme zamanı ile alakalı bir durum gibi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  9. #9
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    bobin değiştirmek faydalı olabilirmi?

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Ateşleme tesisatında korozyon, çatlak, gevşeklik var mı bir kontrol et istersen.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  11. #11

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Bobini değişmeden önce statörü multimetre ile ölçün, her iki pinde aynı değeri vermesi gerekir aksi halde düzenli voltaj sağlanmaz ve ateşlemeyi yeteri kadar besleyemez. Mesela Ns200 statör çıkışı 55 w civarı olması lazım sizin motosikletinizdede bu değerler olabilir. Tüm elektrik aksamları değişmeden önce multimetre veya bir aküyle test edin ondan sonra değişin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler