Honda CBR 650F - Eksantrik Zincir ve Gergisi
-
Arkadaşlar merhaba,
2014 model honda cbr650f motorsiklet için rolantide gelen sesle alakalı yerel bir ustanın tespiti, hem zincirin hemde gerginin değişmesi grektiği. benim mesaj ettiğim bazı sorular var,
1- Eksantrik zincir ve gergisi arızalı olması durumunda nasıl belirtiler oluşur ?
2- Bu parçaların her durumda değişmesimi gerekiyor ? eherhang ibir ayar bozuması veya benzer birimda gerekli ayarlar yapılarak sorun düzeltilemezmi ?
3- Bu parçaların değişmesi gerekiyor ise bunların ikisinde birden mi değişmesi gerekiyor ? eğer öyle ise neden tek tek satılıyor ?
4- Orta düzey eli anahtar tutan ve motor & elektroinik bilen birinin bu arızayı tespit etmesi ve gerekiyorsa değişimi yapması mantıklımı ? (kendi adıma soruyorum )
Teşekkürler..şimdiden verdiğiniz cevaplar için
Reklamlar
-
canluba adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
2014 model honda cbr650f motorsiklet için rolantide gelen sesle alakalı yerel bir ustanın tespiti, hem zincirin hemde gerginin değişmesi grektiği. benim mesaj ettiğim bazı sorular var,
1- Eksantrik zincir ve gergisi arızalı olması durumunda nasıl belirtiler oluşur ?
2- Bu parçaların her durumda değişmesimi gerekiyor ? eherhang ibir ayar bozuması veya benzer birimda gerekli ayarlar yapılarak sorun düzeltilemezmi ?
3- Bu parçaların değişmesi gerekiyor ise bunların ikisinde birden mi değişmesi gerekiyor ? eğer öyle ise neden tek tek satılıyor ?
4- Orta düzey eli anahtar tutan ve motor & elektroinik bilen birinin bu arızayı tespit etmesi ve gerekiyorsa değişimi yapması mantıklımı ? (kendi adıma soruyorum )
Teşekkürler..şimdiden verdiğiniz cevaplar için
En yakın honda servisine giderek bir de onlara gösterin. Gergi arızalı ise sadece gergi değişimi yapılır, kolay bir işlemdir ama parça garantisi için honda servisinde değiştirsinler. Yok, zincir de değişmeli derlerse zincir ve paleti birlikte değiştir, paletler bozulursa 0 zinciri de yanında götürmesin. Egzantirik zincirini ve hele ki paletler de değişecekse eli anahtar tutan herhangi birisi değiştirirken sıkıntı yaşayabilir, ucuza kaçayım derken çok renkli görüntüler ortaya çıkabilir. Honda'da değişimi yaptır. Kafan rahat sür makineyi.
-
Bozuk gergi ve uzayan zincir "çıt çıt çıt" diye gevşek subap gibi ses çıkartır, tek tek satılmasının sebebi satış politikası diyebilirim. Eğer değişim yapacaksanız dişlileride değişmenizi öneririm aksi halde yine ses yapmaya devam edecektir. Yapma konusuna gelince tecrübeniz varsa neden olmasın, rahat rahat blok sökebiliyorsanız girişin gitsin bence .
-
Zincir ve paletleri değiştirirken de gergi otomatiğini yenilemeniz sağlıklı olur. Bir de adettendir, bloğun bir yerini açtığınızda eski contayla yola devam etmeyin ve açılan yerin contasını yenileyin.
-
Zincir de gergi de sarf malzemesidir. ömür billah değişmeyeceği çok anlamsız bir yalan. Arıza falan değil, belirli bir süre sonunda değişmeleri gerekli zaten.
Bunu ben yapabilir miyim diye soran birisi bu işlemi yapamaz.
Genelde aynı anda değişirler ama buna istisna nasıl bir durum olur çok kestiremedim.
Neden ayrı ayrı satılıyor? Bilmem? Filtre ve yağ da ayrı ayrı satılıyor. ?
-
Öncelikle cevaplar için çok teşekkür ederim.. bulunduğum ilçede yetkili bir honda servisi yok. ama ile gidilebilir. servis konusunda biraz maaliyetleri kafamı karıştırıyor farklı bir şey yok ayrıca.. Zincir ve gergiyi biliyorum ama Palet dediğiniz nedir ? 3. bir parça dahamı var değişmesi gerekebilen..
-
canluba adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevaplar için çok teşekkür ederim.. bulunduğum ilçede yetkili bir honda servisi yok. ama ile gidilebilir. servis konusunda biraz maaliyetleri kafamı karıştırıyor farklı bir şey yok ayrıca.. Zincir ve gergiyi biliyorum ama Palet dediğiniz nedir ? 3. bir parça dahamı var değişmesi gerekebilen..
Zincir yatağı gibi bir şey palet.2 parça olması lazım. Onların da değişmesi gerekiyor normalde ama çoğu usta işi biraz zorlaştırdığı için uğraşmak istemez ve değişmesine gerek yok derler. Önemli bir parça, karar senin.
-
canluba adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevaplar için çok teşekkür ederim.. bulunduğum ilçede yetkili bir honda servisi yok. ama ile gidilebilir. servis konusunda biraz maaliyetleri kafamı karıştırıyor farklı bir şey yok ayrıca.. Zincir ve gergiyi biliyorum ama Palet dediğiniz nedir ? 3. bir parça dahamı var değişmesi gerekebilen..
arkadaşım sahip olduğun motor düzenli bakımları yapılıp doğru düzgün kullanıldığında belki 1m km yol yapacak ama sen yetkili servise maliyet yüzünden gitmeyip savsaklarsan geçmiş olsun çok uzun süre yol gidemeyecek o motor o zincirin ve gergilerin periyodik olarak değişmesi lazım bende 660 tenere vardı onda 60k da değişiyor du honda bazı modellerde km vermez ses yapınca değiştir der servis veya usta sen bu işi daha önce yapmadıysan bence hiç elleme basit bir iş ama ince ayar yapılması gerekiyorsa bunu beceremezsin ampül değişmeye benzemez egzantrik değişimi daha önce nasıl yapıldığını gördüm ama ben cesaret edemem elim anahtar tutsa bile
benim bir arkadaş var 1200 gs 6 senedir yatıyor bakımsızlık motoru bir türlü kullanamıyor yürütemiyor
gitti 2019 da GİDİP N MAx ALDI ODA 3 HAFTADIR TAMİRCİDE ufak tefek bakımlarını yapmaz bakımları düzenli yapılmaz ve sonuç bu
bu aletlere düzgün bakılsa eskitmeye ömrümüz yetmeyecek
yani honda yamaha bmw ne kadar sağlam motor yaparsa yapsın iş son kullanıcıda bitiyor
-
Zincir değişmesi için bloğu komple açmak lazım , kilometre 100.000 e yaklaşmışsa sade zincir ve gergiyle bitmez o iş , conta takımı , su pompası , kapak işçiliği , subap lastiği , sekman takımı hatta pistonu , kol ve krank yatakları , debriyaj takımı vs derken işin boyutu acemi adamı aşar , maliyette düşünüleni geçer..
-
Merhaba,
- Eksantrik zincir ve gergisi arızalı olması durumunda nasıl belirtiler oluşur?
Arızalı bir eksantrik zincir veya gergi genellikle motor çalışırken özellikle rolantide anormal sesler çıkarır. Bu sesler genellikle "çıt çıt" veya "tıkırtı" şeklinde olabilir. Ayrıca, motor performansında düşüş veya düzensiz çalışma da belirtiler arasında yer alabilir.
- Bu parçaların her durumda değişmesi mi gerekiyor? Herhangi bir ayar bozulması veya benzer bir durumda gerekli ayarlar yapılarak sorun düzeltilemez mi?
Her durumda değişim gerekmeyebilir. Bazen gerginin ayarlanması veya zincirin doğru şekilde gerilmesi sorunu çözebilir. Ancak, parçalar aşınmış veya hasar görmüşse, değişim kaçınılmaz olabilir. Bir ustanın durumu değerlendirmesi en iyisidir.
- Bu parçaların değişmesi gerekiyorsa bunların ikisinde birden mi değişmesi gerekiyor? Eğer öyle ise neden tek tek satılıyor?
Genellikle zincir ve gergi birlikte değiştirilir çünkü biri aşındığında diğeri de genellikle etkilenir. Ancak, bazı durumlarda sadece birinin değişimi yeterli olabilir. Tek tek satılmalarının nedeni, bazı kullanıcıların sadece bir parçayı değiştirmeyi tercih edebilmesidir.
- Orta düzey eli anahtar tutan ve motor & elektronik bilen birinin bu arızayı tespit etmesi ve gerekiyorsa değişimi yapması mantıklı mı?
Tavsiye etmiyorum.
-
canluba adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevaplar için çok teşekkür ederim.. bulunduğum ilçede yetkili bir honda servisi yok. ama ile gidilebilir. servis konusunda biraz maaliyetleri kafamı karıştırıyor farklı bir şey yok ayrıca.. Zincir ve gergiyi biliyorum ama Palet dediğiniz nedir ? 3. bir parça dahamı var değişmesi gerekebilen..
Sıralı motorlarda 2 adet palet bulunur genelde, 1 tanesi sabit 1 tanesi ise oynar vaziyettedir. Sabit olanlar silindire bağlı oynar olan ise bloğa bağlıdır. Gerginin ucu oynar palete baskı yapar ve zinciri germiş olur. Paletler her zaman zincire sürtünerek hareket etmiş olurlar, böyle zahmetli bir iş yapılmışken onları değişmekte en sağlıklısı. Fakat değişmeden ve motoru komple açmadan değişimde mevcut, egzantrik dişlisini ve egzantrik gergisi sökerek zinciri yukardan çıkartabilirsiniz, zincir içine düşerse bol bol uğraşırsınız baştan söylemesi . Birde çoğu motosiklet sente aparatı olmadan senteye gelebiliyor.
-
Motoseverrr , Bu motoru bilmiyorum ama bazı dört silindirlilerin egzantrik zinciri bloğun tam ortasında , yanda bile olsa dediğin gibi zinciri çıkarmak dikkat ister , zinciri cırt ile sabitlersinde dişlinin 8 mm lik civatalarını kartere düşürmeden söküp takmak stresli bir iş , birde egzantrigi bozulmuş motorun içinde de revizyon gerektirecek aşınma vardır , yani en azından subaplara , sekmanlara ve yataklara bakıp yenilemek totalde çok daha makul bir onarım olur..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motoseverrr , Bu motoru bilmiyorum ama bazı dört silindirlilerin egzantrik zinciri bloğun tam ortasında , yanda bile olsa dediğin gibi zinciri çıkarmak dikkat ister , zinciri cırt ile sabitlersinde dişlinin 8 mm lik civatalarını kartere düşürmeden söküp takmak stresli bir iş , birde egzantrigi bozulmuş motorun içinde de revizyon gerektirecek aşınma vardır , yani en azından subaplara , sekmanlara ve yataklara bakıp yenilemek totalde çok daha makul bir onarım olur..
Abi şu an çoğu dört silindir yandan zincir kullanıyor, ortadan kullananların çoğu eski modellerdi. Tabi senin dediğin yol en sağlıklısı en güzel yol benimkisi ise satmalık-idarelik bir yol . Ben yapacak olsam elbette bloğu komple açıp yatakları, su pompasını ve yağ pompasını garanti değiştirirdim. Yataklar ve pompalar krank yemeden değişirse çok daha uzun ömürlü ve az masraflı binilecek bir motosiklet olur, zaten krank aşırı pahalı bir parça.
-
Honda'dan fiyat al arayarak. Durduk yere hata yapıp bloğu kucaklama. 16 subap, 4 piston, yataklar ve bildiğim kadarıyla Türkiye'de bulunmayan krank zarar görürse çok canın yanar. 3-5 bin lira tasarruf etmek için kurcalanacak makine değil altındaki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi şu an çoğu dört silindir yandan zincir kullanıyor, ortadan kullananların çoğu eski modellerdi. Tabi senin dediğin yol en sağlıklısı en güzel yol benimkisi ise satmalık-idarelik bir yol
. Ben yapacak olsam elbette bloğu komple açıp yatakları, su pompasını ve yağ pompasını garanti değiştirirdim. Yataklar ve pompalar krank yemeden değişirse çok daha uzun ömürlü ve az masraflı binilecek bir motosiklet olur, zaten krank aşırı pahalı bir parça.
Zincir yandan bu motorda. Açılmışken yağ pompası kesinlikle değiştirilmeli. Kronik sorunlu bizim yağ pompaları. Yağ kanalları da ince olduğu için 10w30 yağdan şaşmamak lazım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)