Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 UG ABS Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Orhan ARI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2020
    Motosikleti
    NS200
    Herkese merhaba. Dominar 400 UG kullanıcısıyım. Bir süredir ABS modülüm arızalı ve çalışmıyor. ABS devre dışı kaldığında kontağı kapatıp açardım, modülden ufak bir ses gelirdi ve ABS tekrar aktif olurdu. Bir gün ABS'nin yine devre dışı kaldığını gördüm ve aynı işlemi yaptım. Birkaç dakikalığına düzeldi ve yoldayken yine kendini kapattı. Yaklaşık 4 - 5 denemeden sonra artık kullanım sürem oldukça düştü ve çok nadir zamanda ABS aktif hale geliyor. Aktif duruma gelse bile devir yükseldikten sonra anında gidiyor.

    Motor beyninden okuma yapıldı, ABS okuyucuları tekerler döndüğünde yanıt veriyordu ancak tarama sonucunda C1054 hata koduna ulaşıldı. Bu hata kodu şunu söyler: "5054 - Front Inlet Valve Malfunction (EV)"
    Bu hata kodu araçlar arasında ortak bir dile sahiptir ve doğrudan ABS modülünü işaret eder.


    Çözümü ise direkt modülün değiştirilmesi. Yakın zamanda bakıma gittim ve ön balatalar değişti. Servisten çıktıktan sonra başka bir yere giderken yaklaşık 2 - 3 dakika ABS'nin aktif kaldığını ve test ettiğimde gayet sağlıklı bir şekilde çalıştığını gördüm. Merak etmeyin, hiçbir şey çözülmedi. Çünkü motosikleti 6 bin devrin üzerine çıkardığımda ABS anında devre dışı kalıyordu. Servise geri döndüm ve durumu anlattım. Balata değişimi sonrasında bunu yapması garipti ve bir ihtimal okuyucu ile ilgisi olabileceğini düşünmüştüm. Servisteki arkadaşlar da test etti ve benzer durumu yaşadılar. Sonuç olarak ABS beyni yine arızalı denildi ve elektronik kartta bir sorun olabileceği, parçaların titremesinden ötürü devre dışı kaldığını söylediler. Sorun elektronik taraftaysa basit bir şekilde halledebiliriz. Pompada (motorda) bir sorun olması durumunda Hintli arkadaşlarımız gerekli temizliği yaptıklarında yeniden çalıştıklarını ifade ediyorlar. Dominar 400 ABS beyninin elektronik kartının sökümü ile ilgili bir video bulamadım ancak genel olarak araçların ABS yapıları benzer olduğu için kartlarını kontrol edeceğim. ABS beynini söktükten sonra frenler tamamen boşa çıkacak, çünkü hidrolik sıvısının çoğu akacak.

    Modülü başarıyla montajlayamazsam servise kurtarıcı ile gitmek zorunda kalacağım. Çünkü modüle erişmek için depoya kadar sökmek gerekiyor. Benzer sorunu yaşayan herkese geçmiş olsun. Peki sizlerin bildiği, ABS beyninin değişimini yapmak yerine tamir etmeyi deneyen servisler - ustalar var mı?
    dundanbiri bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Orhan ARI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba. Dominar 400 UG kullanıcısıyım. Bir süredir ABS modülüm arızalı ve çalışmıyor. ABS devre dışı kaldığında kontağı kapatıp açardım, modülden ufak bir ses gelirdi ve ABS tekrar aktif olurdu. Bir gün ABS'nin yine devre dışı kaldığını gördüm ve aynı işlemi yaptım. Birkaç dakikalığına düzeldi ve yoldayken yine kendini kapattı. Yaklaşık 4 - 5 denemeden sonra artık kullanım sürem oldukça düştü ve çok nadir zamanda ABS aktif hale geliyor. Aktif duruma gelse bile devir yükseldikten sonra anında gidiyor.

    Motor beyninden okuma yapıldı, ABS okuyucuları tekerler döndüğünde yanıt veriyordu ancak tarama sonucunda C1054 hata koduna ulaşıldı. Bu hata kodu şunu söyler: "5054 - Front Inlet Valve Malfunction (EV)"
    Bu hata kodu araçlar arasında ortak bir dile sahiptir ve doğrudan ABS modülünü işaret eder.
    https://i.ibb.co/gy3TCqq/Whats-App-I...t-13-51-31.jpg

    Çözümü ise direkt modülün değiştirilmesi. Yakın zamanda bakıma gittim ve ön balatalar değişti. Servisten çıktıktan sonra başka bir yere giderken yaklaşık 2 - 3 dakika ABS'nin aktif kaldığını ve test ettiğimde gayet sağlıklı bir şekilde çalıştığını gördüm. Merak etmeyin, hiçbir şey çözülmedi. Çünkü motosikleti 6 bin devrin üzerine çıkardığımda ABS anında devre dışı kalıyordu. Servise geri döndüm ve durumu anlattım. Balata değişimi sonrasında bunu yapması garipti ve bir ihtimal okuyucu ile ilgisi olabileceğini düşünmüştüm. Servisteki arkadaşlar da test etti ve benzer durumu yaşadılar. Sonuç olarak ABS beyni yine arızalı denildi ve elektronik kartta bir sorun olabileceği, parçaların titremesinden ötürü devre dışı kaldığını söylediler. Sorun elektronik taraftaysa basit bir şekilde halledebiliriz. Pompada (motorda) bir sorun olması durumunda Hintli arkadaşlarımız gerekli temizliği yaptıklarında yeniden çalıştıklarını ifade ediyorlar. Dominar 400 ABS beyninin elektronik kartının sökümü ile ilgili bir video bulamadım ancak genel olarak araçların ABS yapıları benzer olduğu için kartlarını kontrol edeceğim. ABS beynini söktükten sonra frenler tamamen boşa çıkacak, çünkü hidrolik sıvısının çoğu akacak.

    Modülü başarıyla montajlayamazsam servise kurtarıcı ile gitmek zorunda kalacağım. Çünkü modüle erişmek için depoya kadar sökmek gerekiyor. Benzer sorunu yaşayan herkese geçmiş olsun. Peki sizlerin bildiği, ABS beyninin değişimini yapmak yerine tamir etmeyi deneyen servisler - ustalar var mı?
    Motor değil de Arabalarda fren tamiri yapan yerler var belki onlar genel anlamda abs tamirini yapabilirler. Bir sor derim

  3. #3
    Orhan ARI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2020
    Motosikleti
    NS200
    Güncelleme:

    Motosikletin servis fiyatları yüksek çıkmasından ötürü kendim sökmek zorunda kaldım. UG modellerinde ABS modülü nisbeten daha kolay demonte edilebiliyor. Tüm depo grenajı ve depo söküldükten sonra erişilebiliyor. ABS modülünü söktüm ve anakarta erişmek için plastik kapağı ısıtarak çıkarmak zorunda kaldım. Çünkü plastik kutu silikonlanmış ve zor sökülüyor. Kartı yakından incelediğimde herhangi bir sorun tespit etmedim. Lehimler ve bağlantılar hatasız görünüyordu ancak çok garip bir montaj tekniği ile ABS motoru, solenoid valfler ve diğer her şeyi farklı bir soket yapısı kullanarak montajlamışlar. Bir kez söktükten sonra muhtemelen ikinci kez toplanmasının ardından arıza vermesi bir hayli yüksek ihtimal. Zaten sorun biraz da temassızlık ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Çünkü ABS bazen devreye giriyor ancak 5 - 6 bin devire geldiğinde anında ABS ışığını yakıyordu. Sistem çalışıyor olsa da bir temassızlıktan dolayı bir sürü masrafa girmek zorunda kalıyorsunuz. Ben ikinci el çıkma buldum ve onunla değiştirdim. Çok şükür ki şimdilik ABS'de hiçbir sorun yok. Tabi bu işlemleri yaparken frenlerin havasını almanız gerekecek ve bunun için de fren hidrolik yağı (uygun bir DOT türünde) ve iç çapı 6mm olan şeffaf bir boruya ihtiyacınız olacak (serum hortumu tavsiye eden oldu ancak aldığım hortumlar inanılmaz küçük bir yapısı var). ABS modülünde 2 giriş 2 çıkış olmak üzere toplamda 4 hidrolik bağlantı civataları var. Bunların üzerinde ikişer adet olmak üzere toplamda 8 adet bakır pul var. Bunları yenilemenizi de tavsiye ederim. Bulamazsanız da sorun yok, birazcık fazla sıkarsınız o kadar. Birkaç kişi Dominar 400 ve 250'nin ABS'leri birbirine uymadığını söylediler ancak bazıları da modülleri birbirine montajlayıp kullandığını belirttiler. Muhtemelen ikisinde de çalışacaktır, bana göre hiçbir farkları yok. Zaten Kuralkan'ın sitesinde de kuruşu kuruşuna aynı fiyat.
    İnternette modül ile ilgili neredeyse hiçbir fotoğraf yok. Birkaç gün içerisinde modülün iç yapısını da sizinle paylaşacağım.
    Umarım hiç kimse bu konu ile ilgili bir daha sorun yaşamaz. Bu durumun kronik olduğunu da belirtenler var. ABS neden durduk yere bozulsun ki?

    Yanıt için teşekkürler TIGERSHARK.
    dundanbiri, sailor33 ve maktama bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)