Motorumuzun duzenlı calışmasıiçin yapmamız gerekenler..!!
Reklamlar
-
Motorunuzu sabah çalıştırırken yazın bir dakika ve kışın üç dakika rölantide çalışması gerekir; çünkü karteldeki yağın, yağ pompası aracılığı ile motosikletin aşağı kısmından makinanın üst kısmına kadar gelmesi, tüm bölümleri yağlaması ve ısınması zaman alır. Bu bekleme yapılmazsa makinanın aşınmasına sebeb olur.
Yazın (sıcak havada) 20/50 yağ ve kışın (soğuk havada) 10/40 yağ kullanmak gerekir ama bu konu yaşadığınız şehrin iklimine de bağlıdır. Moturunuzun fren balatalarını da kontrol etmeyi unutmayın çünkü balatalar biterse motorun fren disklerine veya kampanasına onarılmaz zararlar verebilir.
Motorun kilometre tellerinin ve debriyaj tellerinin yağlanması (her 5000 km.de) lazımdır, bu yağlama kilometre ve debriyaj tellerinin pas tutmasına engel olur (biliyoruz ki bazı motorların telleri çok pahalı veya bulunmuyor).
Motosikletinizin lastiklerinin havasını ayarlamayı hiçbir zaman unutmayın.
Lastik patlaması, büyük kazalara yol açabilir. Lastiklerinizin %70 kadar kullandıktan sonra değiştirilmesi lazımdır.
Motorlarda -elektrik kaynak yapmak gerektiğinde- akü başlarının birini açmak lazımdır, akü başı kaynak yapılan zamanında açılmazsa motorunuzun elektrik tesisatına zarar verebilir.
Her geziden döndüğünüz zaman motosikletinizi yıkamayı çok kısa zamanda yapın; çamur motosikletin kromaj bölümlerini çürütür. Motosikletin bu bölümlerini özel (CHROME POLISH) parlatıcılarla her ay bir kere parlatın. Motorlarınızı normal deterjanlarınan yıkamayın, normal deterjanların içindeki asidli maddeler metalik boyaları matlaştırır.
Motosikletinizi sokaklarda park etmek zorunda kalırsınız özel disk kilitlerini kullanın. Motorsikletinizi yakın arkadaşlarınıza dahi vermeyin.
Her zaman kaliteli yağlar kullanın, açık yağlar motora zarar verir.
kazasız,belasız,hayırlı ve keyifli surusler
alıntıdır :
(emege saygı..)
Her zaman dogruyu söyle,ne söyledigini hatırlamak zorunda kalmazsın!!
Reklamlar
-
12 Haziran 2005, 19:32
#2
Bilgilerin çok teşekkürler
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Tabi bu disk kilitlerini hafızası iyi olan arkadaşlar kullansınlar yani benim gibi balık hafızalılar disk kilidiyle birlikte motosikleti çalıştırmayı deneyebilir
-
harika bir yazı.. ellerine sağlık.. cidden faydalı bilgiler içeriyo..
-
solistalper adlı üyeden alıntı
Tabi bu disk kilitlerini hafızası iyi olan arkadaşlar kullansınlar yani benim gibi balık hafızalılar disk kilidiyle birlikte motosikleti çalıştırmayı deneyebilir
bolbol ceviz ye kardeşim iyi gelir.
KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE
-
shadow-vt adlı üyeden alıntı
Lastiklerinizin %70 kadar kullandıktan sonra değiştirilmesi lazımdır.
-
gerçekten gerekli bilgiler bunlar aydınlattın için saol arkadaşım
-
verdiğin bilgiler için tşkler..ellerine sağlık..
-
ellerinize saglık çok güzel bi yazı olmuş ammmmma şu aşşagıdaki kısıma katılmıyorum neden derseniz geziden gelen motor lastikler ve balatalar sıcak olur ve hemen yıkanmaz çatlatırsınız . şunu kabul ederim hemen yıkayın çamurlu kalmasın ama bırakın biraz MOTORUNUZ SOGUSUN
şimdi iyi yıkamalar...
Her geziden döndüğünüz zaman motosikletinizi yıkamayı çok kısa zamanda yapın; çamur motosikletin kromaj bölümlerini çürütür.
-
along adlı üyeden alıntı
ellerinize saglık çok güzel bi yazı olmuş ammmmma şu aşşagıdaki kısıma katılmıyorum neden derseniz geziden gelen motor lastikler ve balatalar sıcak olur ve hemen yıkanmaz çatlatırsınız . şunu kabul ederim hemen yıkayın çamurlu kalmasın ama bırakın biraz MOTORUNUZ SOGUSUN
şimdi iyi yıkamalar...
Her geziden döndüğünüz zaman motosikletinizi yıkamayı çok kısa zamanda yapın; çamur motosikletin kromaj bölümlerini çürütür.
eleman haklı.. yıkarken en çok dikkat etmemiz gerek hususlardan biriside bu aslında.. motorun uzun yoldan gelmiş olması.. motorun en azından yarım saat soğuması gerekir..
-
10 Haziran 2006, 23:02
#11
selam..
güzel
ok
ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssssss
-
24 Haziran 2006, 22:10
#12
eline saglık faydalı olacagı kesın..
-
30 Haziran 2006, 11:51
#13
teşekkür ederim bilgileriniz için
[FONT="Tahoma"]HAYK[/FONT]
-
30 Haziran 2006, 13:08
#14
bende disk kilidini üstünde unuttum geri geri gelirken çamurluğu kırdım neyse söktüm yaptım taktım yine geri gelirken 2. kez kırdım artık takmıyorum
-
05 Temmuz 2006, 02:36
#15
solistalper adlı üyeden alıntı
Tabi bu disk kilitlerini hafızası iyi olan arkadaşlar kullansınlar yani benim gibi balık hafızalılar disk kilidiyle birlikte motosikleti çalıştırmayı deneyebilir
Bu disk kilitlerinin kabloluları var.Kilidi diske takıyorsun ucunda bi kablosu var sende yapabilirsin aslında kablonun diğer ucunu gidona bağlıyorsun çok kolay bi şekilde fosforlu renkli kablo böylece unutmuyorsun motora binerken debriyaj elciğinde bi kablo bu ne diyon sonrada haaa diskte kilit vardı diyon )) benimde başıma geldi bi arkadaşda gördüm kendim yaptım.Kablo akordiyon şeklinde olursa çok iyi olyor şekilli millet alarm falan sanıyor.gidonla oynamıyor.
-
05 Aralık 2008, 14:59
#16
herzaman faydalı bir bilgi güncel. . .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
07 Aralık 2008, 14:42
#17
shadow-vt adlı üyeden alıntı
Motosikletinizi sokaklarda park etmek zorunda kalırsınız
özel disk kilitlerini kullanın. Motorsikletinizi yakın arkadaşlarınıza dahi vermeyin.
Her zaman kaliteli yağlar kullanın, açık yağlar motora zarar verir.
kazasız,belasız,hayırlı ve keyifli surusler
alıntıdır :
(emege saygı..)
Bilgiler için çok teşekkür ederim ama hırsızlar bunun da yöntemini bulmuş ne yazıkki.
-
07 Aralık 2008, 16:01
#18
paylaşım için sağol yaz kıs yağ değişimini yeni duydum
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
-
07 Aralık 2008, 16:50
#19
Hepsini Okdum Güzel Bilgiler.
[B][COLOR="DarkRed"]wWw.Motosiklet.Net[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Blue"]Bağımlılık Yaratır[/COLOR][/B]:P
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler