Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

1000 rr rölanti problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Haziran 2019
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbr 1000rr sp
    merhaba arkadaşlar bir sorum olacak 2015 1000rr sp motorumda motor sıcakken debriyaj sıkıldığında rölanti bayılma yapıyor tekleme kıvamına yaklaşıyor boşa atınca birazcık daha düzeliyor bir kaç tezim var ama bilen yaşayan arkadaşlar varsa fikir verirse sevinirim teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Boştayken debriyaja bastığınızda bunu yapıyor mu? Eğer yapmıyorsa sadece viteste yapıyorsa kavrama ayarını gözden geçirmeniz sağlıklı olabilir. Normal şartlarda debriyajda sadece müşür bulunur oda motosiklet yan ayak açık değilse viteste çalışmasına yarar, eğer devresel bir problem olsaydı ya viteste hiç çalışmazdı veya debriyaja basmadan viteste marş basabilirdiniz.

  3. #3
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    eskı motorun basına hersey gelebılır artık değiştirme zamanı coktan gelmış kabul etsen de etmesen de

  4. #4
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskı motorun basına hersey gelebılır artık değiştirme zamanı coktan gelmış kabul etsen de etmesen de
    2015 model motosikletten zarar gelmez adamalar 90 modellere biniyor deli gibi yurt dışında motora bakmakla alakalı
    hasmet bunu beğendi.

  5. #5
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    Alıntı Yobaaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 model motosikletten zarar gelmez adamalar 90 modellere biniyor deli gibi yurt dışında motora bakmakla alakalı
    racıng artı turkıye sartları ıcın gecerlı degıl bu
    www.erkakurye.com

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Böyle bir şeyden motor gömülür mü ya =)

    2008'lerde crankshaft position sensor yüzünden böyle stop etmeler yaşayanlar vardı. O değildir.

    Yanlış anlamadıysam, duruyorsun, debriyaj çekili, vitese atınca devir düşüyor, boşa alınca devir normale dönüyor veya normale yaklaşıyor?
    Bunun tersi durumu yaşayanlar var, debriyaj müşüründen kaynaklanıyor. Ama senin anlattığın tam tersi, yine de sanki müşürden bu etki görülüyor olabilir mi? veya vitesteyken biraz daha yük oluştuğu için bunu düzenleyemiyor, rölanti kontrol valfine baktın mı?

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Benim motosiklet te 2015 model ve an itibariyle tozlanmış durumda (*). Velhasıl eli mahkum değiştirmek durumundayım... Kabul etmek istemesem de başka yol görünmüyor.

    (*) Tozlu olması da kullanılmadığından değil. Geçenlerde garajda tahta kesmiştim, biraz talaş gelmiş üzerine...
    Yobaaz bunu beğendi.

  8. #8
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    racıng artı turkıye sartları ıcın gecerlı degıl bu
    2015 1000rr fireblade kullanan arkadaşım var 70.000 km de şu an.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motosiklet te 2015 model ve an itibariyle tozlanmış durumda (*). Velhasıl eli mahkum değiştirmek durumundayım... Kabul etmek istemesem de başka yol görünmüyor.

    (*) Tozlu olması da kullanılmadığından değil. Geçenlerde garajda tahta kesmiştim, biraz talaş gelmiş üzerine...
    Gene KTM'den devam mı olacak yoksa kafada başka opsiyonlar var mı?

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gene KTM'den devam mı olacak yoksa kafada başka opsiyonlar var mı?
    Yağ, filtre ve ön lastiği değiştirip 2015 Superduke ile devam. Aldıktan sonra ilk yılda ciddi sorun çıkardı. Ama sonrasında sorun yaşamadım. Yağı değiştirdikten sonra analiz ettiriyorum. Motorda aşınma sorunu vs. varsa yazıyorlar. Şimdilik durum iyi görünüyor.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ, filtre ve ön lastiği değiştirip 2015 Superduke ile devam. Aldıktan sonra ilk yılda ciddi sorun çıkardı. Ama sonrasında sorun yaşamadım. Yağı değiştirdikten sonra analiz ettiriyorum. Motorda aşınma sorunu vs. varsa yazıyorlar. Şimdilik durum iyi görünüyor.
    kötem börnt kemşeft enter
    youtube.com/@bisuruyorum

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kötem börnt kemşeft enter
    890'larda duydum o problemi, ama 2014-2015 LC8 blok fena değil gibi. Çok bir kronik sorun yazan çıkmadı forumunda.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    890'larda duydum o problemi, ama 2014-2015 LC8 blok fena değil gibi. Çok bir kronik sorun yazan çıkmadı forumunda.
    bloktan ziyade ekipmanlardan civcivli şeyler olabiliyor - o da avrupalı olmanın şanından bişey olmaz =)
    youtube.com/@bisuruyorum

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ, filtre ve ön lastiği değiştirip 2015 Superduke ile devam. Aldıktan sonra ilk yılda ciddi sorun çıkardı. Ama sonrasında sorun yaşamadım. Yağı değiştirdikten sonra analiz ettiriyorum. Motorda aşınma sorunu vs. varsa yazıyorlar. Şimdilik durum iyi görünüyor.
    Önceki mesajdan ben motosiklet komple değişecek gibi bir anlam çıkarmıştım, meğer öyle değilmiş...

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki mesajdan ben motosiklet komple değişecek gibi bir anlam çıkarmıştım, meğer öyle değilmiş...
    Yok, sarkastikti...

    Arkadaş rölantide sorun var diye tüm motosikletin değişmesi tavsiyesini vermiş te... Ben de durumu abartıp tozlandığı için tüm motosikleti değiştirmem gerektiğini yazdıydım.

  16. #16
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Kawasaki Z500SE 2024
    Debriyaj sıkıldında şanzimandan ayrildigi icin sanziman i elemeliyiz
    Rölanti dengesizligi 3 seyden olur genelde
    Rölanti valfi
    Hava akiş sensoru ve gaz kelebegi
    Motosikle motoruda sonucta enjeksiyonlu ve 4 zamanli bu bilesenler var diye biliyorum
    Önce bunlarin özel spreyleri var onlarla temizlenmeli ve denenmeli
    Sonrasinda devam ediyorsa sirasiyla degisime gidilmeli

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok, sarkastikti...

    Arkadaş rölantide sorun var diye tüm motosikletin değişmesi tavsiyesini vermiş te... Ben de durumu abartıp tozlandığı için tüm motosikleti değiştirmem gerektiğini yazdıydım.
    Ben öncesini iyi takip etmediğim için anlamamışım

  18. #18
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı lordmayros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj sıkıldında şanzimandan ayrildigi icin sanziman i elemeliyiz
    Rölanti dengesizligi 3 seyden olur genelde
    Rölanti valfi
    Hava akiş sensoru ve gaz kelebegi
    Motosikle motoruda sonucta enjeksiyonlu ve 4 zamanli bu bilesenler var diye biliyorum
    Önce bunlarin özel spreyleri var onlarla temizlenmeli ve denenmeli
    Sonrasinda devam ediyorsa sirasiyla degisime gidilmeli
    Sensörsel ilerlersek hiç birini temizlemek işe yarayabilir ama sadece bir avometre ile tüm değerleri servis manuali ile kıyaslamak işide çözecektir. Rölanti motoru arızalı olursa motosiklet genelde stop etmeler yaşanır ama buda belirtilen bir arıza değil, hava akış sensörü (maf) oda arızalı veya tesisatında bir kopuluk olursa arıza lambası yakar, yine stop etmeler ve rölantide dalgalanma yapar. Tps'de belki kalibrasyon kısmı varsa oda isteyebilir oda avometre ile ayarlanıyor. Belki bu arızası olan motosikletin genel olarak emme hattı komple sökülüp bakımdan geçerse çözülme ihtimali yüksek.

    Maf sensörünü temizleyeceksiniz mutlaka hassas davranın, temizlerken vücuttaki elektrik zarar vermemesi için nitril eldiven ve alkol ile temizlemenizi tavsiye ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)