Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BMW Rolanti dalgalanması normal mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Merhaba arkadaşlar, motor 2010 model bmw f650gs twin, video'da göreceğiniz üzere çok az miktarda arada bir aşağı yönde dalgalanma var, stop etme vs gibi şeyler yok ama kafama takıldı, aynı modelin videolarına baktım sanki izlediklerimde yok gibi diyeceğim ama onlarda o kısmı cok kısa geçtiklerinden bir kanıya varamıyorum.. istanbul'da oldukça eski bir bmw servis sahibine video attım normal dedi.. ikna olmadım geçiştirdi gibi geldi..
    Geçmişte veya halen bmw kullanmış arkadaşlar şu videoya birde siz bakar mısınız sizce durum normal mi?
    Çekiş normal,bujileri, hava emiş hortumlarını yeni değistirdim önceden nesye şimdi de aynı..
    Şayet bu durum normal değilse aklıma gelen ihtimaller, 1,hava emiş rolanti motoru 2,tps 3,oksijen sensörü.. siz ne diyorsunuz??

    https://youtube.com/watch?v=9c2YK-vw...V3Er4NzatPnZxF
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Normal gönlünüz ferah olabilir, genelde bir çok motosiklet rölantide arabalar gibi stabil çalışmazlar, hepsinde bir ufak bir dalgalanma olur. Hatta bu service manuelinde bile bulunur.



    Idle speed 1350 +100 rpm olarak belirtilmiş.
    iskampavya ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal gönlünüz ferah olabilir, genelde bir çok motosiklet rölantide arabalar gibi stabil çalışmazlar, hepsinde bir ufak bir dalgalanma olur. Hatta bu service manuelinde bile bulunur.

    https://i.hizliresim.com/6qibfk6.png

    Idle speed 1350 +100 rpm olarak belirtilmiş.
    Şu manuele belki 10-15 defa başvurdum ama bunu hiç fark etmemiştim.. hiç gözüme çarpmamıştı teşekkürler hocam. Fakat +yönde bir yükseliş değilde 1000rpm ye doğru bir düşüş ve tekrar yükseliş var gibi ben de? Manul - ve + olarak yazmamıs sadece + 100 olarak yazmış?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------

    Şimdi benim modelin manueline baktım 1250 +50rpm min-1 olarak yazılı
    Motoseverrr bunu beğendi.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu manuele belki 10-15 defa başvurdum ama bunu hiç fark etmemiştim.. hiç gözüme çarpmamıştı teşekkürler hocam. Fakat +yönde bir yükseliş değilde 1000rpm ye doğru bir düşüş ve tekrar yükseliş var gibi ben de? Manul - ve + olarak yazmamıs sadece + 100 olarak yazmış?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------

    Şimdi benim modelin manueline baktım 1250 +50rpm min-1 olarak yazılı
    Manuele aykırı pek bir durum yok gibi duruyor ama kilometresine bağlı olarak gaz kelebeği temizliğindeki sensörlerin temizliği ve senkron ayarının kontrolü sağlıklı olabilir ama bunlara bile gerek yok gibi duruyor.
    iskampavya bunu beğendi.

  5. #5
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    1ay oldu olmadı gaz kelebegi kontrolünü yaptım temiz ama senkron ayarı enson nezaman yapılmıştır bilmiyorum.. bunu aklıma yazdım.

  6. #6
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    14 yaşında bir motora göre gayet normal. Motor soğuk olduğunda bu hareketlenmeyi daha sık yapar. Sıcak olduğunda daha az yapar. Benim 2023 dominarın devir saati dijital. Onda bile bir ileri bir geri arada gelip gidiyor. Videoyu izlemeden önce büyük dalgalanma var sandım ama sizdeki çok küçük dalgalanmalar. Size tavsiyem motor yükte değil iken yüksek devire çıkaracak gaz vermeyin.
    iskampavya bunu beğendi.

  7. #7
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal gönlünüz ferah olabilir, genelde bir çok motosiklet rölantide arabalar gibi stabil çalışmazlar, hepsinde bir ufak bir dalgalanma olur. Hatta bu service manuelinde bile bulunur.

    https://i.hizliresim.com/6qibfk6.png

    Idle speed 1350 +100 rpm olarak belirtilmiş.
    Motosiklet yada araba motoru farketmez, rolanti her daim stabil degilse motorda bir sorun var demektir.

    Motor Sicakken rolanti yukselebilir, ancak dalgalanma olmaz, rolanti yukseks, motor normal calisma isisina gelince duser.

    İlk soguk startta jigle yada enjeksiyon sistemi havayi azaltarak zengin karisim yakilmasi saglanir, motoru isitmak icindir bu, rolanti yuksek calisir, motor calisma isisina ulasinca sistem kapanir ve duzelir.

    Motor asiri isindimida rolanti artar. Bu saydiklarimin hicbirinde dengesiz calismaz rolantide saglikli bir motor.

    Manuelde yazan +100 degeri yada bazilarinda +/- 100-150 falanda yazabilir. O yazan dalgalanmayi degil, rolanti ayarinin normal calisma isisinda ne kadar olacagini gosterir, toleransi ni yani. 1250-1350 devir arasi normal demektir 1250+100 yaziyorsa. Dalgalanma degildir.
    iskampavya bunu beğendi.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet yada araba motoru farketmez, rolanti her daim stabil degilse motorda bir sorun var demektir.

    Motor Sicakken rolanti yukselebilir, ancak dalgalanma olmaz, rolanti yukseks, motor normal calisma isisina gelince duser.

    İlk soguk startta jigle yada enjeksiyon sistemi havayi azaltarak zengin karisim yakilmasi saglanir, motoru isitmak icindir bu, rolanti yuksek calisir, motor calisma isisina ulasinca sistem kapanir ve duzelir.

    Motor asiri isindimida rolanti artar. Bu saydiklarimin hicbirinde dengesiz calismaz rolantide saglikli bir motor.

    Manuelde yazan +100 degeri yada bazilarinda +/- 100-150 falanda yazabilir. O yazan dalgalanmayi degil, rolanti ayarinin normal calisma isisinda ne kadar olacagini gosterir, toleransi ni yani. 1250-1350 devir arasi normal demektir 1250+100 yaziyorsa. Dalgalanma degildir.
    Bmw otomobil mekaniğini tamir ettiğim zamanda, sağlıklı emiş ve egzoz hattı olan dizel motor obd cihazından rölenti devrini takip ettiğim zaman hiç bir zaman 750 devirde sabit durmazdı tabiki motorda en ufak dalgalanma veya göstergede en ufak oynama yoktu ama obd den kontrol ettiğimde bu bahsettiğim küçük dalgalanmalar meydana geliyor. Motosiklet bayisinden çalışırken Ducati, Triumph ve Ktm gibi markaların bir çok sıfır veya 2. el modellerini inceleme fırsatım oldu ve bir çok yüksek hacimli motosikletlerde bahsettiğim dalgalanma hepsinde mevcuttu. Motosikletlerde bu konunun en büyük etkenide Euro normlarına ayarlanan egzozlardır.
    iskampavya bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Bence de bu seviyede oynama çok normal değil gibi. Korkunç bir durum yok ama tam sağlıklı bir işleyişe benzemiyor; bir şey aksıyor ki ecu sürekli düzeltme yapmak zorunda kalıyor. Tek ihtimal olmayabilir tabi; ama senkron ayarını kontrol ettirmekte fayda olabilir gerçekten.
    iskampavya bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Konunun uzmanı değilim ama yıllardır kullandığım 2006 model F650'de de durum böyle.
    Boşta çalışırken arada bir dalgalanır, minik minik dalgalanma ama.
    Zaten devrin, nokta atışı gibi, hep aynı değerde olmasını hiçbir zaman beklemedim.
    Ama belki de ideal olanı devrin hep aynı noktada, hep aynı değerde sabit şekilde kalmasıdır.

    Gerçi, sürekli olarak tek bir değerde kalması da mantığıma yatmıyor.
    Test yapıyorsunuz diyelim; motoru çalıştırdınız, 1358 RPM dönüyor, 2 saat boşta çalıştırdınız, bu 2 saatin her saniyesinde 1358 RPM mi dönecek motor?
    Böyle olması gerekiyorsa, o zaman bu dalgalanma işi problem demek.

    Şunun da etkisi olabilir; benim motor 2006, arkadaşın motor 2010 model.
    Bir yerini düzeltip ince ayar yapsan, diğer yerinin ayarı bozulabilir, parçası eskimiş olabilir, bu durumun ince ayara etkisi olabilir.
    Fabrikadan yeni çıkmış sıfır bir motorda da böyle dalgalanma oluyor mu acaba?

    Esas soru da, bu mini dalgalanmaların etkisi ne?
    Dalgalanma çoktur, ya da çok sık yaşanıyordur, o zaman müdahale gerekebilir ama bu seviyede bir dalgalanmanın herhangi bir etkisi yoksa yürüyüp geçmek lazım.
    iskampavya bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun uzmanı değilim ama yıllardır kullandığım 2006 model F650'de de durum böyle.
    Boşta çalışırken arada bir dalgalanır, minik minik dalgalanma ama.
    Zaten devrin, nokta atışı gibi, hep aynı değerde olmasını hiçbir zaman beklemedim.
    Ama belki de ideal olanı devrin hep aynı noktada, hep aynı değerde sabit şekilde kalmasıdır.

    Gerçi, sürekli olarak tek bir değerde kalması da mantığıma yatmıyor.
    Test yapıyorsunuz diyelim; motoru çalıştırdınız, 1358 RPM dönüyor, 2 saat boşta çalıştırdınız, bu 2 saatin her saniyesinde 1358 RPM mi dönecek motor?
    Böyle olması gerekiyorsa, o zaman bu dalgalanma işi problem demek.

    Şunun da etkisi olabilir; benim motor 2006, arkadaşın motor 2010 model.
    Bir yerini düzeltip ince ayar yapsan, diğer yerinin ayarı bozulabilir, parçası eskimiş olabilir, bu durumun ince ayara etkisi olabilir.
    Fabrikadan yeni çıkmış sıfır bir motorda da böyle dalgalanma oluyor mu acaba?

    Esas soru da, bu mini dalgalanmaların etkisi ne?
    Dalgalanma çoktur, ya da çok sık yaşanıyordur, o zaman müdahale gerekebilir ama bu seviyede bir dalgalanmanın herhangi bir etkisi yoksa yürüyüp geçmek lazım.
    Kullanım kılavuzunda 1250 +50 denmiş. Videoda 1050-1100'lere kadar düşüyor gibi duruyor. 1250'ye de çok az uğruyor, genelde daha aşağılarda. Çok korkunç bir durum yok ama ilgili olabilecek tüm bileşenlerin ve ayarların bir kontrol edilmesinde kesinlikle fayda olur; sonuçta yaşını başını almış 14 yıllık bir motosiklet.
    iskampavya bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Videoda 1050-1100'lere kadar düşüyor gibi duruyor.
    Buna dikkat etmemiştim, sadece dalgalanma miktarına odaklanmışım.


    ilgili olabilecek tüm bileşenlerin ve ayarların bir kontrol edilmesi
    Sıkıntı bu zaten.
    14 yıllık motorda, sadece bu bileşenler değil, mümkün olsa her bileşen kontrol edilmeli ama o da mümkün değil bence.
    iskampavya bunu beğendi.

  13. #13
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet yada araba motoru farketmez, rolanti her daim stabil degilse motorda bir sorun var demektir.

    Motor Sicakken rolanti yukselebilir, ancak dalgalanma olmaz, rolanti yukseks, motor normal calisma isisina gelince duser.

    İlk soguk startta jigle yada enjeksiyon sistemi havayi azaltarak zengin karisim yakilmasi saglanir, motoru isitmak icindir bu, rolanti yuksek calisir, motor calisma isisina ulasinca sistem kapanir ve duzelir.

    Motor asiri isindimida rolanti artar. Bu saydiklarimin hicbirinde dengesiz calismaz rolantide saglikli bir motor.

    Manuelde yazan +100 degeri yada bazilarinda +/- 100-150 falanda yazabilir. O yazan dalgalanmayi degil, rolanti ayarinin normal calisma isisinda ne kadar olacagini gosterir, toleransi ni yani. 1250-1350 devir arasi normal demektir 1250+100 yaziyorsa. Dalgalanma degildir.
    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bu bilgiler doğrultusunda aslında durumun normal olmadığı kanaatimin doğru olduğunu anlıyorum.. ha ben takıntılı bir tipim yoksa herhangi bir silkeleme tekleme vs sorun yok şimdilik..

  14. #14
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrikadan yeni çıkmış sıfır bir motorda da böyle dalgalanma oluyor mu acaba?
    Oluyor hatta biraz daha belirgin bir biçimde oluyor, Harley Davison'dan tutun Ducati'ye varana kadar bu durum mevcut. Özellikle yüksek hacimli motosikletlerde bu durum daha da belirgin halde. Buna en büyük etkende şimdiki egzozlardır.
    iskampavya bunu beğendi.

  15. #15
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de bu seviyede oynama çok normal değil gibi. Korkunç bir durum yok ama tam sağlıklı bir işleyişe benzemiyor; bir şey aksıyor ki ecu sürekli düzeltme yapmak zorunda kalıyor. Tek ihtimal olmayabilir tabi; ama senkron ayarını kontrol ettirmekte fayda olabilir gerçekten.
    evet korkunç bir durum yok, sadece benim takıntım ki sen bilirsin benim ne kadar takıntılı bir tip olduğumu Cyan hocam senkron ayarı konusunu aklıma getirmeyişim egzozda herhangi bir patlama, patırdama çatlama olmayışından aslında..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunun da etkisi olabilir; benim motor 2006, arkadaşın motor 2010 model.
    Bir yerini düzeltip ince ayar yapsan, diğer yerinin ayarı bozulabilir, parçası eskimiş olabilir, bu durumun ince ayara etkisi olabilir.
    böyle bir ihtimalde var tabi yaşı gereği.. ''Esas soru da, bu mini dalgalanmaların etkisi ne?'' aslen hiçbir şey hiçbir etkisi yok, ama yapım gereği gördüğüm bir sorun varsa düzeltmek isterim, amaann boşver demem diyemiyorum.
    Cyan bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Benim rx3i evoda da ufak dalgalanmalar var.

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Normal her motorda o şekilde olur.

    Çift silindir olduğu için senkron ayarı 15 20 binde yapılır fakat senkronlukta birşeyi yok.O ibrenin oynamasına değilde gaz verdikten sonra biraz yüksek devirde kalıp sonradan inmesinde bir sorun olurdu.

    Gayet güzelde çalışıyor gaz yiyiyor maşallah.
    iskampavya bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)