3 Dakikada Scooterımızın Yağını Değiştirelim
Reklamlar
-
Herkese merhabalar. Birlikte scooterımızın eski yağını değiştireceğiz. Motosikletlerde yağ bakımı her 3000/4000 KM'de bir önerilir, motosikletten motosiklete değişebilir. Kaç KM'de bir değişmesi gerektiği kullanım kılavuzunda yazar. Eğer son yağ bakımızın üzerinden geçen zaman içerisinde yaptığınız yol henüz önerilen seviyede değilse yağ değişimi gerekmez fakat tercihe bağlı tekrar yapılabilir.
İlk olarak, gerekli ekipmanları temin edin. Ben bu yağ değişiminde scooterım için CASTROL Power1 4T Scooter yağını tercih ettim. Benim scooterımda yağ filtresi yok, bir tane yağ pulu var. Onu temizlemek için WD40 alternatifi bir yağlayıcı tercih ettim. Sizler motosikletinize uygun filtreyi almayı ihmal etmeyin. Ek olarak, temizlik açısından bir eldiven bulundurmak işinize yarayabilir
Ben 5 litrelik bir su bidonunun altını keserek yağ boşaltma kabı yaptım. Sizler farklı bir şeyle de yapabilirsiniz. Yağ bloğumun üzerinde 1200 cm3 yazdığı için de 2 litrelik yağ satın aldım.
Yağ değişimi yapmadan önce kullanım kılavuzunu okumayı ihmal etmeyin, orada yağ değişimi esnasında ne yapmanız gerektiği daha detaylı yazmaktadır. Benim motosikletime ait kullanım kılavuzunda yağ değişimi öncesi motoru birkaç dakika ısıttıktan sonra yağın dibe çökmesini bekleyip yağ değişimi yapılması gerektiği yazıyordu.
Kılavuzda yer aldığı üzere motosikletinizi 5 dakika kadar çalıştırıp ısınmasını bekleyin, ardından 15 dakika kadar yağın dibe çökmesini bekleyin. Bu sayede yağ daha akışkan hale gelecektir ve daha rahat akacaktır. Motosikletin yağ bloğunda yer alan yağ ölçüm çubuğunu çıkartın. Ardından bir lokma takımı yardımıyla yağ tapanıza uygun başlığı bulun. Yağ boşaltma kabınızı yağ bloğunun altına koyun ardından tapayı yavaşça açın. Yağ yavaş yavaş sızmaya başladığında biraz bekleyip yavaş yavaş yağ tapasını çıkartın. Yağ tapasını çıkarttığınız esnada tapa yağ kabınızın içine düşerse sorun etmeyin, yağ boşaldıktan sonra alıp temizleyebilirsiniz. Bende yağ tapası biraz hızlı açıldı, birazcık yağlandı yer falan :D
Bir 15 dakika kadar da yağın iyice süzülmesini bekleyin. Bir hortum yardımıyla yağ kontrol çubuğunun bulunduğu delikten hava üflemek de kenarlarda kalan yağın akmasına yardımcı olabilir. Ardından yağ tapasını kapatın ve güzelce sıkın. Bir huni yardımıyla yağınızı doldurmaya başlayın. Fazla yağ doldurmamak adına ara ara yağ çubuğunuzu temizleyip yağ seviyenizi kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Fazla yağ koymak yağ keçelerini zorlar, hararet riskini arttırır ve motosiklete ait motor bloğuna hasar verebilir.
Yağ doldurma işlemi tamamlandıktan sonra yağ seviyenizi kontrol edin. Eğer yağ seviyeniz çubuktaki MAX ibaresini geçmiyorsa ve o seviyedeyse, yani doğru seviyedeyse yağ kontrol çubuğunuzu kapatıp yolunuza devam edebilirsiniz. Boşalan eski ve kirli yağı sakın çöpe atmayın veya gidere dökmeyin. 1 litrelik atık yağ, 1 milyon litrelik temiz suyun kirlenmesi demektir. Kirli yağı yağ atık merkezlerine götürün. Kullandığınız yağ bidonlarını çöpe atmadan önce bir maket bıçağı yardımıyla kesin. Aksi takdirde toplanılan yağ bidonlarına atık yağ doldurulup "orijinal" adı altında satılıyor.
Motosikletinizin yağını boşalttığınızda kesinlikle "sesi nasıl geliyor", "çalışır mı" vb. sebeplerden dolayı motosikletinizi çalıştırmayın. Çalıştırmanız durumunda motosikletinize ciddi derecede hasar verirsiniz.
Yağ değişimi sonrası motosikletinizin konforunun arttığını hissedebilirsiniz.
Videolu anlatım:
https://youtu.be/a5xF-jPBaUg
Okuduğunuz için teşekkürler. Heyecanla acemilik yapmış olabilirim, ancak ciddi bir problem olduğunu zannetmiyorum anlattıklarımda Herkese hayırlı sürüşler.
Reklamlar
-
-
trequartista adlı üyeden alıntı
teşekkürler
Yardımcı olabildiysem ne mutlu
-
Atık yağlarla ilgili bilinç düzeyiniz için sizi tebrik ediyor, uyarınız için de teşekkür ediyorum.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Atık yağlarla ilgili bilinç düzeyiniz için sizi tebrik ediyor, uyarınız için de teşekkür ediyorum.
Teşekkür ederim, mesajınız beni mutlu etti
-
Eline sağlık kendi bakımını yapabilmek güzeldir , iş bitip yola çıkınca hem keyif verir hemde motorunu zamanla tanımış olursun , en azından ters bir yerde lastiğin patlasa kendin sökersin , etrafa çok fazla yağ sıçradı çünkü önce filtre tapasını söktün yay tapayı fırlattı , sıcak yağ eline gelebilirdi , yan tarafta küçük bir tapa daha olur sukuturlarda önce oradan tüm yağı rahatça boşaltabilirdin , motoruda sağa sola biraz yatırırsanız 100-150 ml daha yağ çıkar ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Eline sağlık kendi bakımını yapabilmek güzeldir , iş bitip yola çıkınca hem keyif verir hemde motorunu zamanla tanımış olursun , en azından ters bir yerde lastiğin patlasa kendin sökersin , etrafa çok fazla yağ sıçradı çünkü önce filtre tapasını söktün yay tapayı fırlattı , sıcak yağ eline gelebilirdi , yan tarafta küçük bir tapa daha olur sukuturlarda önce oradan tüm yağı rahatça boşaltabilirdin , motoruda sağa sola biraz yatırırsanız 100-150 ml daha yağ çıkar ;)
Bilgilendirme için teşekkür ederim Söylediklerinizde haklısınız, hem zevkli hem güzel oluyor hem keyif veriyor. Doğrusu o küçük tapayı bulamadım, bir dahakine bakacağım
-
kendi motorlarımın bakımını bende kendim yapıyorum bizim ustalar tuttuğunu öpüyor aq yağ değişecek 10 dakikalık işe 250 tl istiyor kardeşim senin saat ücretin 300 tl olabilir 10 dakikalık işe 50 al ne şiş yansın ne kebab ama olur mu yaz 10 dakika işe 300 tl kimin ne hali varsa görsün malesef çürük zihniyet her yerde
-
F54 adlı üyeden alıntı
kendi motorlarımın bakımını bende kendim yapıyorum bizim ustalar tuttuğunu öpüyor yağ değişecek 10 dakikalık işe 250 tl istiyor kardeşim senin saat ücretin 300 tl olabilir 10 dakikalık işe 50 al ne şiş yansın ne kebab ama olur mu yaz 10 dakika işe 300 tl kimin ne hali varsa görsün malesef çürük zihniyet her yerde
Ne yazık ki öyle gerçekten. Ondan dolayı az da olsa mekanikten anlamak, kendi işini yapabilmek önemli.
-
Senin dükkanın olsa 50 liraya yağ değiştirir misin komik olmayın Allah aşkına
-
degerk adlı üyeden alıntı
Senin dükkanın olsa 50 liraya yağ değiştirir misin komik olmayın Allah aşkına
50 TL'ye degistiririm demedim. Ancak isin icinde 400/500 TL'lik iscilik alacak durum yok.
-
vFurky adlı üyeden alıntı
50 TL'ye degistiririm demedim. Ancak isin icinde 400/500 TL'lik iscilik alacak durum yok.
Tam anlamıyla bakım yapılıyorsa 400/500₺ uygun bence. Ama kitabına uygun bakım yapılacak.
Bu arada bence de kendin yapmak en güzeli: 4-5 arkadaş birleşip ufak bir yer kiralansa ve oraya alet edevat malzeme alınsa çok daha uyguna gelir ve en iyi şekilde yapılmış olur; bir fikir...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Tam anlamıyla bakım yapılıyorsa 400/500₺ uygun bence. Ama kitabına uygun bakım yapılacak.
Bu arada bence de kendin yapmak en güzeli: 4-5 arkadaş birleşip ufak bir yer kiralansa ve oraya alet edevat malzeme alınsa çok daha uyguna gelir ve en iyi şekilde yapılmış olur; bir fikir...
Ben de her zaman böyle yapmayı istemişimdir. Ancak günümüz şartlarında, bir öğrenci olarak bu zor. Eğer kitabına uygun bir biçimde tam bakım yapılıyorsa 500 TL para değil. Fakat arkadaşım sadece yağ bakımı için işçilik 400 TL küsür para ödedi. Belki kazıkladılar, bilemem fakat değmediğini düşünüyorum. Yarım saatlik bir işlem çünki.
-
vFurky adlı üyeden alıntı
Ben de her zaman böyle yapmayı istemişimdir. Ancak günümüz şartlarında, bir öğrenci olarak bu zor. Eğer kitabına uygun bir biçimde tam bakım yapılıyorsa 500 TL para değil. Fakat arkadaşım sadece yağ bakımı için işçilik 400 TL küsür para ödedi. Belki kazıkladılar, bilemem fakat değmediğini düşünüyorum. Yarım saatlik bir işlem çünki.
Yarım saatlik bir işçiliğe 400₺ makul. Kendinizin yapabileceği bir şey ise kendiniz yapabilirsiniz.
O işçilik ile maaşlar ve servisin diğer sabit giderleri ödeniyor. O mantıkla bakmak lazım...
Benim mesleğin uzmanlığının saatlik bedeli en az 50$ (güncel kurlarla yaklaşık 1.700₺) ve motosikletime yağ servisi yapmayı bilmiyorum. Ben uzmanlığıma 50$ fiyat biçerken başkasınınkinin bunun beşte biri olmasını beklemem çok etik olmaz. (Tamam, mevzubahis olan iş çok zor değil, ama piyasayı öldürürseniz eninde sonunda makul fiyata yapacak birilerini bulamayacağınız için daha da pahalıya iş yaptırmak zorunda kalırsınız.)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Tam anlamıyla bakım yapılıyorsa 400/500₺ uygun bence. Ama kitabına uygun bakım yapılacak.
Bu arada bence de kendin yapmak en güzeli: 4-5 arkadaş birleşip ufak bir yer kiralansa ve oraya alet edevat malzeme alınsa çok daha uyguna gelir ve en iyi şekilde yapılmış olur; bir fikir...
Evimin altındaki garaja ileri yönelik atölye yapma planım var, o atölyede mekanik arızalı veya hasarlı motosiklet alıp servis manueline uygun toplayıp ticaret yapmak gibi bir planım var ama bu işi yapabilmem için kanımca 100-150.000 TL değerinde malzemeler almam gerek (al satçı fırsatçılar gibi görmeyin abiler, niyetim uygun fiyata insanlara hayalindeki motosikletleri fabrika çıktısına yakın bir dereceye getirip kendime bir miktar kazanç sağlayıp yeni sahiplerine kavuşturmaktır). Ufak tefek bakımlar için çok uyguna ufak bir yer tutulabilir, belki dükkan için ödenecek kişi başı parası aylık sigara parası bile olmayabilir ama hakkınca iş yapan el aletleri çok pahalı.
-
Ben nefret ediyorum karenaj sökmek ve motorun altına eğilmekten. Birgün naked bir motorum olursa ve harcayacağımdan fazla param olur da kendime lift alabilirsem kendi bakımlarımı anca o zaman yaparım.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben nefret ediyorum karenaj sökmek ve motorun altına eğilmekten. Birgün naked bir motorum olursa ve harcayacağımdan fazla param olur da kendime lift alabilirsem kendi bakımlarımı anca o zaman yaparım.
Motorun altına eğilmek gercekten zulum gibi, cok zor oluyor nefesim daralıyor 😄
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:36 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Evimin altındaki garaja ileri yönelik atölye yapma planım var, o atölyede mekanik arızalı veya hasarlı motosiklet alıp servis manueline uygun toplayıp ticaret yapmak gibi bir planım var ama bu işi yapabilmem için kanımca 100-150.000 TL değerinde malzemeler almam gerek (al satçı fırsatçılar gibi görmeyin abiler, niyetim uygun fiyata insanlara hayalindeki motosikletleri fabrika çıktısına yakın bir dereceye getirip kendime bir miktar kazanç sağlayıp yeni sahiplerine kavuşturmaktır). Ufak tefek bakımlar için çok uyguna ufak bir yer tutulabilir, belki dükkan için ödenecek kişi başı parası aylık sigara parası bile olmayabilir ama hakkınca iş yapan el aletleri çok pahalı.
Benim de böyle bir hayalim var, insallah gerceklesir ikimizinki de
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben nefret ediyorum karenaj sökmek ve motorun altına eğilmekten. Birgün naked bir motorum olursa ve harcayacağımdan fazla param olur da kendime lift alabilirsem kendi bakımlarımı anca o zaman yaparım.
Ktm bu konuda çok güzel, hava filtresi sele altında karter tapası ise vites milinin altında. Grenaj sökmeden bakım yapmak büyük rahatlık.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Evimin altındaki garaja ileri yönelik atölye yapma planım var, ...
Amerika'da garajı olanlardan Apple falan gibi şirketler çıkıyor. Sizin ideal de iyi ama...
-
muam adlı üyeden alıntı
Amerika'da garajı olanlardan Apple falan gibi şirketler çıkıyor. Sizin ideal de iyi ama...
Zaman ne gösterir bilemeyiz , bir yola çıktım o yolda nelerle karşılaşırım hiç bilmiyorum. Ama bu işte yapmakta tek çizgim varsa buda bu işi en düzgün bir biçimde yapmaktır, en görünmeyen kısımda bile hakkınca malzeme kullanmak benim için çok önemlidir. Yüksek yerlere gelmeyebilirim ama yaptığım işlerden bir tane bile kötü dönüş almamak en büyük hedefimdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler