Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön Maşa Yamukluğu, veya... ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Herkese merhabalar. Motorum bir kaç ay önce sağa doğru düşüşümde far grenajından ve gidondan hasar almıştı. Son zamanlarda fark ettim ki mesela 50 ile giderken gazı kesip gidonu tutmayı bıraktığımda gidon sağ sol yalpalamaya başlıyor, kısaca tank slapper yaşanıyor, tuttuğumda düzeliyor. Bugün bir ustaya gösterdim, çok bakmadı bi gidonu oynattı ön maşa yamuk dedi, iç boruyu değiştirmemiz lazım dedi. Problem ise motosikletim (Drift L 125) için amortisor iç borusu satılmıyor, komplesi var sadece. Bir kaç sorum olacak bu konu hakkında. Sizce teşhis doğru mu? Tabii görmeden söylemek zor ama fikirleriniz nedir? Anlama şansınız var ise fotoğrafta yüklerim, benim gözüme bir şey vurmadı ama usta direkt maşa yamuk dedi ve sol amortisorden gösterdi (yine gözüm bir şey anlamadı), kazada ise sağ taraftan darbe almıştı. Gidondan kaynaklı olabilir mi? İkincisi ise cg için 300-400tlye iç boru satılıyor, sizce onlardan uydurabilir miyiz? Şimdiden fikirleriniz için teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ön tekerinizin balansında problem olabilir, lastiğiniz patates olmuş olabilir ya da motorun arkasında çok yük olabilir. Yapmış olduğunuz kazanın çok ciddi bir kaza olmadığını umuyorum, amortisör borusu sağa sola düşmede öyle kolay kolay yamulmuyor, önden darbe alsanız belki..
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Arkada yük yok çanta vesaire takmıyorum, kaza 10-20km hızda high side yedim diyebilirim, ön kaydı tekrar yakaldı sağ sol yalpalama sonucu kendimi yerde buldum. Lastiklerim patates zaten 10k kilometrede nylon lastikler ama bu gidon yalpalamasına sebep olabilir mi? Balans olayını araştıracağım teşekkürler cevabınız için

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    20 km ile high side yaşadıysan o lastikleri değiştirmeden değil yola çıkmak park halinde üstüne bile oturma birader , amortisör eğrilikleri genellikle ön janta gelen darbe yada çarpmalarda olur ve motor gidonu iki elinle tutsan bile şeridi düz takip edemez , önce zaten patates dediğin lastikleri değiştir sonra amortisöre vs bakarsınız ama bence sorunun lastik aşınması , gidon rulmanıda bahsettiğin kafa sallamasına sebep olabilir , rulman bozuk olmasa bile basitçe çeyrek tur sıkmak bile çözüm olabilir..balans bozukluğu 50 km de kendini belli etmez min 80 km den sonra sağa sola sallama değilde titreşim şeklinde hissedilir..
    kuva.la ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Hocam kazanın oluş şeklini açıklamamışım tek teker çalışırken gidonu yamuk indirdim biraz kafadan kaydi sonra yakalayip yere firlatti beni. Amortisoru bosveriyorum o zaman gidon baglantilarini sıkmıştım ama komple bi sök tak yapacağım bakalım, gidonun kendisi zaten yamuk bu arada başka bir kısmı zorlamamış olduğunu umuyorum sadece.

  6. #6
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Garip bir şekilde denk geldim bu konuya, gidon yamukmuş düzelttik sorun düzeldi.
    Soluk78 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)