Bajaj Pulsar F250 Ani Gaz Tepkimesi
-
Arkadaşlar merhaba,
Motorum başlıkta belirttiğim üzere Pulsar F250.
2000 km rodajini çok efendice düzgünce yaptıktan sonra çok samimi ve sevdiğim bir arkadaşıma motoru verip arkasına oturdum.Bu sure zarfina kadar ne bir red line nede 6.000 devir geçilmişti.
Arkadaşım motoru alır almaz, aragazlar yüksek devir kullanmalar yaptı. Vites düşürüyor Aragaz, yükseltiyor Aragaz.. devir ibresi sabit kalmiyordu. 30 dk böyle kullandı ve motoru 2 gün kullanmadım.
3. Günde bı turlayayim dedim... Bizim f250 , mt07 olmuş, ani gaz tepkimeleri, bir anda hızlanmalar, hiç içime sinmiyor artık binmek.
Servise götürdüm. Çok sevdiğim saydığım ustam üstüne bindi dedi...bisey yok.
Ne yapacağımı bilemedim.
Reklamlar
-
İçinizi ferah tutun, muhtemelen bir şey yoktur. Şu sözü de aklımızdan çıkarmayalım "Motosiklet avrat gibidir, başkasına verilmez."
-
Aynı model motosikleti kullanıyoruz, rodajı düzgün yapıp 2.500 km den sonra bir uçmakdere yaptık. Uzun bir yolculuk ve sürekli 100 km üzeri hızlarda seyrettiğimiz için istanbula dönüşümde motosikletin boğazı epey açılmış ve gaz tepkileri çok güzel hale gelmişti. İlmini bilmem fakat bazen devirli kullanmak gerekiyor motosikleti bence.
-
İlk 2000 km çok güzeldi gerçekten. Hemde ilk motorum severek kullanıyorum. Ama 1 hafta önce çok sevdiğim cihaz şu an... Bana hiç öyle görünmemeye başladı. Arkadaşta samimi arkadaşım, kimseyi kırmadım belli de etmedim ona. Ama hani bu gaz tepkimeleri.. birgün beni atacak üstünden biliyorum.Ara ara yapıyor hep yapsa alışırım.
-
Egztikjojoba adlı üyeden alıntı
Ama hani bu gaz tepkimeleri.. birgün beni atacak üstünden biliyorum.
İnsan her duruma adapte olabiliyor, bu tepkiler devam ederse zamanla siz de alışacaksınız. Bundan önceki motorum Sym Wolf ile sola uçup sürüklendiğimde gidonum yamulmuştu. Sağ elcik normal hizadayken sol elcik yamuktu ve olması gereken hizanın 10 cm altındaydı, 3 gün o şekilde sürdüm ve alıştım, sonrasında gidonu nizami ölçülere çekince normal gidonu yadırgamıştım.
-
Tommygun, hocam sizin kazaları okudum ya, börekçi kazanızi hatırlıyorum. Çok geçmiş olsun. Gaz teli falan baktılar, zinciri yeni yaglamistik, gerçekten bunun olma sebebi 30 dk lik devirli kullanma(bağırta bağırta) diye düşünüyorum.. o sürüşe mi alıştım acaba? Bu arada vites değiştirirken debriyaji bırakırken gaz mi vermeye başlıyoruz? Servisteki usta debriyaji yavaşça bırak hızlı bırakırsan motor öne atılır dedi birde.
-
Egztikjojoba adlı üyeden alıntı
Tommygun, hocam sizin kazaları okudum ya, börekçi kazanızi hatırlıyorum. Çok geçmiş olsun. Gaz teli falan baktılar, zinciri yeni yaglamistik, gerçekten bunun olma sebebi 30 dk lik devirli kullanma(bağırta bağırta) diye düşünüyorum.. o sürüşe mi alıştım acaba? Bu arada vites değiştirirken debriyaji bırakırken gaz mi vermeye başlıyoruz? Servisteki usta debriyaji yavaşça bırak hızlı bırakırsan motor öne atılır dedi birde.
Börekçi kazamı hatırlattığınız için teşekkür ederim Debriyajı yumuşakça bırakmanızı tavsiye ederim. Motosiklet bence hart hurt, sert bir şekilde kullanılması gereken bir alet değil, bunun bir dengesi var ve zamanla siz de o dengeyi bulursunuz. Çok sert bırakırsanız yarın öbür gün daha kuvvetli olup da eski tip bir motor sürüyorsanız tekere kalkıp, kafanıza geçebilir. Debriyajı aşırı yavaş bırakıp da gazla sürekli oynarsanız bu da debriyajınızın ömrü ve sağlığı için yararlı değildir. Vites değiştirirken gaz verme olayını vites ufaltma esnasında debriyajı bırakırken arka teker kilitlenmesin diye tavsiye ederler.
-
Arkadaşın rodajını senden daha iyi yapmış anlaşılan. Sorun yok Motor ciğerleri açılmış...
-
Belki ilerde bu durum değişir diye umut edeyim o zaman. Ve tabi bir daha kimseye motor vermemeyi.
Servis aragazlarla motor kullanmanın son derece yanlış olduğunu söyledi. Sakincene kullanılması hakkında da uyardı. Maşallah bizim arkadaş 250 likleri 700 Luk yapıyor 30 dk da
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler