Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial RX1i Evo CC yükseltme. (200-250CC)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Şubat 2024
    Herkese iyi forumlar, 17 yaşında kendim çalışarak Mondial RX1i evo aldım, ancak parça, sürüş, hissiyat kalitesi beni oldukça tatmin ederken kasa tipinin vermiş olduğu ağırlık(165KG) ve 125cc motorundan gelen Güç (10HP 9.7Nm Tork) orantısı beni pek memnun etmedi (Gitmiyor adeta) Bana motor bloğunun 150CC olarak üretildiğini ama 125CC olarak sınırlandığı söylendi, bu nedenle en azından 200-250CC bir değişimin şaseyi çok zorlayacağını sanmıyorum.

    Ancak Diğer Mondial modellerine göre silindir çapı ve stroke olarak farklılık gösteriyor (52.4 silindir çapı, 57.8 stroke) bu nedenle aradığım güç seviyesinde parça bulamadım, Motor camiasında yeni olduğum için de bu pek kolay olmuyor, öneri ve yardımlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Geçmişte Rx3 Evo'yu Aliexpress'ten aldığı kitle 300 cc'ye çıkaran ama bir gün uzun yolda bloğunu kıran bir arkadaşımız vardı. Burayı takip ediyorsa tecrübelerini sizinle paylaşacaktır.
    Yunus Özbek ve yayan1 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    07 Şubat 2024
    Merhaba, iyi forumlar RX3 Evo'dan bahsediyorsanız o zaten 300CC değil mi?

  4. #4
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Rx1 e 200 cc silindir piston takan oldu. Fakat enjeksiyonu artan hacime göre programlayamadıkları için gaz yememe problemi oluştu. Rx3 te 250cc den 300 cc ye yüzde 20 lik bir artış olduğundan enjeksiyon problemi olmadı. Fakat rx1 de 125 ten 200 e çıkınca yüzde 60 lık bir değişim oluyor ve enjeksiyon sapıtıyor. Dolayısıyla arkadaş eski silindir pistonunu geri takmak zorunda kaldı. Hatta önce bana karbüratörlüye çevirsek olmaz mı dedi. Ben de hem çok yakacağını hem de randımanlı olmayacağını söyleyince vazgeçti.
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    08 Eylül 2023
    Şehir
    egenin incisi .
    Motosikleti
    vardı bir şeyler
    Güç ağırlık oranının bu kadar oransız olduğunu bilmiyordum.
    Kolay gelsin.

  6. #6
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Sonucu belli olmayan bir yola girmek yerine motorunuzu satıp veya takas yoluyla değiştirebilirsiniz. Arada çok fazla bir fiyat farkı yok.
    RTR200,NS200,N250,F250 vs vs. dünya kadar motor var.

  7. #7

    Üyelik
    07 Şubat 2024
    Peki motor bloğunun aslen 150CC olduğu söylendi bu doğru mu? En azından orijinal parçalar ile 15 Beygir vb. yapmak mümkün mü?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Peki A1 sınıfı ile CF-150NK kullanabilir miyim? "A1 ehliyet, 11 KW’yı geçmeyen motosikletleri kapsıyor" ibaresi var ve 150NK 9.2KW ile sınırın altında ve çevremde 150NK sahibi olup motoruma rağbet gösteren 150NK kullanıcısı kişiler var. Eğer A1 ile 150NK kullanabiliyorsan bahsettiğiniz gibi takas mantıklı olur mu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------

    Yuki tekken 125 ile ilgili bir bilginizi var mı?

  8. #8
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    A1 ehliyette 125cc sınırı var. 150nk kullanamaz.

  9. #9

    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A1 ehliyette 125cc sınırı var. 150nk kullanamaz.
    Bu 125cc lere A1 zorunluluğu kalkmış acaba A1 ehliyetin kullanacağı cc yide yükselttiler mi onunla ilgili bir bilgi bulamadım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler