Mondial RX1i Evo CC yükseltme. (200-250CC)
Reklamlar
-
Herkese iyi forumlar, 17 yaşında kendim çalışarak Mondial RX1i evo aldım, ancak parça, sürüş, hissiyat kalitesi beni oldukça tatmin ederken kasa tipinin vermiş olduğu ağırlık(165KG) ve 125cc motorundan gelen Güç (10HP 9.7Nm Tork) orantısı beni pek memnun etmedi (Gitmiyor adeta) Bana motor bloğunun 150CC olarak üretildiğini ama 125CC olarak sınırlandığı söylendi, bu nedenle en azından 200-250CC bir değişimin şaseyi çok zorlayacağını sanmıyorum.
Ancak Diğer Mondial modellerine göre silindir çapı ve stroke olarak farklılık gösteriyor (52.4 silindir çapı, 57.8 stroke) bu nedenle aradığım güç seviyesinde parça bulamadım, Motor camiasında yeni olduğum için de bu pek kolay olmuyor, öneri ve yardımlarınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
Geçmişte Rx3 Evo'yu Aliexpress'ten aldığı kitle 300 cc'ye çıkaran ama bir gün uzun yolda bloğunu kıran bir arkadaşımız vardı. Burayı takip ediyorsa tecrübelerini sizinle paylaşacaktır.
-
Merhaba, iyi forumlar RX3 Evo'dan bahsediyorsanız o zaten 300CC değil mi?
-
Rx1 e 200 cc silindir piston takan oldu. Fakat enjeksiyonu artan hacime göre programlayamadıkları için gaz yememe problemi oluştu. Rx3 te 250cc den 300 cc ye yüzde 20 lik bir artış olduğundan enjeksiyon problemi olmadı. Fakat rx1 de 125 ten 200 e çıkınca yüzde 60 lık bir değişim oluyor ve enjeksiyon sapıtıyor. Dolayısıyla arkadaş eski silindir pistonunu geri takmak zorunda kaldı. Hatta önce bana karbüratörlüye çevirsek olmaz mı dedi. Ben de hem çok yakacağını hem de randımanlı olmayacağını söyleyince vazgeçti.
-
Güç ağırlık oranının bu kadar oransız olduğunu bilmiyordum.
Kolay gelsin.
-
Sonucu belli olmayan bir yola girmek yerine motorunuzu satıp veya takas yoluyla değiştirebilirsiniz. Arada çok fazla bir fiyat farkı yok.
RTR200,NS200,N250,F250 vs vs. dünya kadar motor var.
-
Peki motor bloğunun aslen 150CC olduğu söylendi bu doğru mu? En azından orijinal parçalar ile 15 Beygir vb. yapmak mümkün mü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
Peki A1 sınıfı ile CF-150NK kullanabilir miyim? "A1 ehliyet, 11 KW’yı geçmeyen motosikletleri kapsıyor" ibaresi var ve 150NK 9.2KW ile sınırın altında ve çevremde 150NK sahibi olup motoruma rağbet gösteren 150NK kullanıcısı kişiler var. Eğer A1 ile 150NK kullanabiliyorsan bahsettiğiniz gibi takas mantıklı olur mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Yuki tekken 125 ile ilgili bir bilginizi var mı?
-
A1 ehliyette 125cc sınırı var. 150nk kullanamaz.
-
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
A1 ehliyette 125cc sınırı var. 150nk kullanamaz.
Bu 125cc lere A1 zorunluluğu kalkmış acaba A1 ehliyetin kullanacağı cc yide yükselttiler mi onunla ilgili bir bilgi bulamadım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler