Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyaj hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Ocak 2024
    Merhaba yeni motosiklete başladım sorum şu
    Ben vites düşürürken vitesi bir kere çekiyorum ondan sonra 3-4 vites birden küçültüyorum bazı videolarda da insanların her vites küçültüğünde debriyajı bırakıp tekrar sıktıklarını gördüm bunun hangisi doğru hangisi yanlış ya da aralarında mekanik açıdan bi fark yok mu açıklarsanız sevinirim bide mesela yolda giderken gazı kesip tekrar gazı açacakken gazı kestikten sonra tekrar gazı açarken sarsmaması için debriyajı kavrama noktasına getirip sonra gazı açıyorum bunun da herhangi bi sıkıntısı olur mu açıklarsanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Çok yannış yabıyorsun. İnsannarın yabdığı gibin yab.
    pea ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Senin sorunun hızına uygun viteste gitmemek , 3-4 vites birden küçültmek çeşitli sorunlara sebep olur , mekanik sıkıntılarda yaşayabilirsin , maneti çekili tutup vitesleri motor akarken yavaşladıkca tek tek düşürüyorum gibi bir şey yapıyorsan buda sorun yaratabilir , önüne aniden birşey çıkar kaçış yapmak isteyebilirsin , vitesi yükseltmen gerekebilir , manet çekili akarken olurya debriyaj telin kopar hiç anlamadan çat diye arka teker kilitlenir kayar düşersin , bir an evvel bu şekilde kullanmaktan vazgeç , sıralı şanzımana sahip motosikletler vede otomobiller hızlandıkça ve yavaşladıkça vites değiştirilmelidir , belki iki vites düşürüp kompresyon daha etkili kullanılabilir ama 3-4 vites düşürmek fazla sıradışı
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Her ikisi de doğru. İlkinde bahsettiğin gibi bir alt vites gerektiren durumlarda bir alt vitese alır geçersin. Diğerinde ise belli bir süratte gidiyordun. Birden önce sarı sonra da kırmızı ışık yandı (ışık öncesinde uyarı vardır. Normal şartlarda yavaşlaman gerekir. Bunu göz ardı ederek yazıyorum). Bu durumda tek tek vites düşürmen mümkün olmaz. Frene asılıp şık şık şık vites düşürürsün. Ya da önüne aniden bir yaya, araç, hayvan vs çıkar ve aniden durman veya yavaşlaman gerekebilir. Bu durumda da aynı şekilde frene asılıp viteslerini sonra düşürürsün.

  5. #5

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    yarıntılarına girmiycem.motosiklette hıza uygun vites kullanılır.sürekli vites artırılıp dusurulur.özel durumlar hariç 3-4 vites birden dusurulmez.

  6. #6

    Üyelik
    18 Ekim 2023
    Motosikleti
    xpulse 200 4V
    Evet ben de gazı bırakıp açtığımda motor sarsılmasın diye debriyajı kullanıyorum ama ne kadar doğru bilmiyorum.

  7. #7

    Üyelik
    07 Ocak 2024
    İlk sorunun cevabını aldım teşekkürler peki 2. Sorum hakkında ne diyorsunuz gazı kapatıp tekrar açarken sarsılmamak için debriyajı kullanıyorum bu bi sıkıntı oluşturur mu

  8. #8

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Debriyaj kalkış ve vites geçişlerinde kullanılır. (Bazı acil/ekstrem durumlarda da kullanılır ama o kadar detaya gerek yok)

    Gaz kesip tekrar açarken motoru sarsıyorsanız, gaz kolu kontrolünüz yetersizdir ya da zincir gerginliği hatalıdır.
    Böyle yaparak debriyaj balatalarını aşındırırsınız. Dalgınlıkla debriyajı hızlı salarsanız kaza riskiniz de var.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Emrerr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk sorunun cevabını aldım teşekkürler peki 2. Sorum hakkında ne diyorsunuz gazı kapatıp tekrar açarken sarsılmamak için debriyajı kullanıyorum bu bi sıkıntı oluşturur mu
    Olmaz. Debriyaj balatalari biraz daha cabuk biter o kadar.

    Motosikletler icin gecerli degil ama manuel arabada vites atlamak, sanzimandaki senkronizer'leri bitirir, masraf cikarir.
    bassturbin bunu beğendi.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmaz. Debriyaj balatalari biraz daha cabuk biter o kadar.

    Motosikletler icin gecerli degil ama manuel arabada vites atlamak, sanzimandaki senkronizer'leri bitirir, masraf cikarir.
    hasmet bırak bu senkronizer menkronizer işlerini, ne zaman İzmir'e geliyorsun da haber veriyorsun ondan bahset
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hasmet bırak bu senkronizer menkronizer işlerini, ne zaman İzmir'e geliyorsun da haber veriyorsun ondan bahset
    Pasaportu uzatacam onumuzdeki hafta. Sonra aliriz biletleri. Esim de bastiriyor hadi plan yapalim diye. Bekle azicik.
    tommygun bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben anlamamış olabilirim. Gazı kapattığında tekrar açarken neden sarsılmaması için debriyajın sıyırmasına gereksinim oluyor ki? Gaz kapatınca vites hala duruyor yerli yerinde?

  13. #13

    Üyelik
    07 Ocak 2024
    Doğru söylüyorsunuz aslında çok bir sarsma olmuyormuş öyle alışmışım düzeltmeye çalışıcam
    Yorumlar için teşekkürler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)