Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tam devir çevirememe ve stop sorunu hk.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Herkese merhaba,

    Yaklaşık 2 ay önce Mondial Wing 50i model scooter aldım ve bayiden 80 CC'ye çevirterek çıkardım. İlk başlarda her şey normalken 500 küsür km'lerde motor durunca stop etmeye başladı ve bu zamanla çoğaldı. Sonrasında servis subapların üst kapağa yapıştığını ve kapağın değişmesi gerektiğini söyledi, garanti kapsamında değiştirdiler. Bu defa da motor ilk başlarda 8bin devir çevirerek hızlı ivmeleniyorken artık 7lerde tıkanıp yavaş ivmelenmeye başladı. Bi 300-400km sonra yine stop sorunu çıktı ve giderek çoğaldı. Servis yine üst kapak değişimi yapılacak ama başka marka kullanacağız dedi. Bir de daha öncekini sanki kendileri takmamış gibi bir önceki dandik bir markaydı, şimdi farklı bir marka kullandık sorun tekrarlanmaz dedi. Stop sorunu bir 100km'dir yok ancak olmayacağının da garantisi yok.

    Öncelikle belirteyim: bu benim ilk scooterim ve daha önce hiçbir şekilde tecrübem olmadı, mekanik aksam konusunda bilgim de pek yok.

    Sorum ise: bu zamanla tekrarlanan stop etme ve üst kapak muhabbeti neden kaynaklanır? atladığım bir şey mi var? (sık sık iki kişi biniyordum motora, son servis sürecinden sonra tek binmeye başladım gözlemlemek için).

    Bir diğer soru: motor neden tam devir çevirmiyor artık? sebepleri ne olabilir?

    hepsini okuduysanız çok teşekkür ederim, kendi araştırmalarımla bilinçlenmeye çalışıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Sanırım hacim büyütmek için takılan piston büyük ve subaplara çarpıp eğiyor , subaplar eğilince kompresyon azalır ve devirde çeviremez stopta eder , silindir kapağıyla beraber pistonda gözden geçirilmeli..

  3. #3

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım hacim büyütmek için takılan piston büyük ve subaplara çarpıp eğiyor , subaplar eğilince kompresyon azalır ve devirde çeviremez stopta eder , silindir kapağıyla beraber pistonda gözden geçirilmeli..
    Ancak şöyle bir detayı atladım; bu devir çevirmeme sorunu bahsettiğim gibi ilk kapak değişiminden sonra fark ettiğim bir durumdu. Orada da kapak değişirken hava filtresinin kapağa takılan hortumunu servis takmayı unutmuş ben bunu çok sonradan fark ettim. Kendim takmama rağmen yine hiçbir değişiklik olmadı. Uzun süre filtre bağlı olmadan bindiğim için zarar görmüş olma ihtimali var mı ki acaba?

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı cemk95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ancak şöyle bir detayı atladım; bu devir çevirmeme sorunu bahsettiğim gibi ilk kapak değişiminden sonra fark ettiğim bir durumdu. Orada da kapak değişirken hava filtresinin kapağa takılan hortumunu servis takmayı unutmuş ben bunu çok sonradan fark ettim. Kendim takmama rağmen yine hiçbir değişiklik olmadı. Uzun süre filtre bağlı olmadan bindiğim için zarar görmüş olma ihtimali var mı ki acaba?
    O hortum karter havalandırması olsa gerek , takılı olmaması motora zarar vermez orda amaç zehirli yağ buharını atmosfere salmamak , subaplar silindir kapağına yapışıp kalmaz egzantrik her türlü açar subabı , yalnız subap tablası pistona çarpıp yamulursa tam kapanmaz , kapanmayınca sıkıştırma çok azalır motor yüksek devire asla çıkamaz , sıkıştırma yani kompresyon %50 azaldığında rölantide çalışamaz , biraz daha azaldığında artık hiç çalışmaz..
    pea bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    27 Aralık 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RKS Premium 125
    Selam ben RKS Premium 125 kullanıyorum sanıyorum 300km den sonra bende de sizinkine benzer bir sorun olmaya başladı örneğin ışıklarda beklerken kendiliğinden stop ediyordu ya da yeşil yandığı an gazı vermeye başladığım an tak diye stop ediyordu. Ben de sizin gibi araştırdığım zaman RKS'nin başka modellerinde de bunu yaşayan birkaç kişi gördüm subap ayarı yaptırıp bu sorunu çözdüklerini söylediler.

    Ben kendi sorunum için servise götürdüğüm zaman güzel ilgilendiler, bu ayaklığı indirdiğimiz zaman normalde çoğu motosiklet stop eder ayaklık açıkken de çalışmaz bende de öyle onun adı da sanırım gaz müşiri diye geçiyor ancak sanırım o gaz müşiri bende arızalıymış (Kapalı olmasına rağmen açıkmış gibi algılayıp motosiklet stop ediyormuş) onu iptal ederek sorunum büyük ölçüde çözüldü. O gaz müşirini iptal ettirtikten sonra doğrusu 3-4 kez stop etme sorununu yaşadım ama eskiden neredeyse her seferde olan şey şimdi çok çok nadir oluyor hatta bir süredir yaşamıyorum.

    Yani demem o ki bu sorunlar kronik olabilir çok da can sıkıcı bir şey biliyorum. Gaz müşirini iptal etmeyi deneyebilirsiniz ya da yazıda bahsettiğim gibi başkaları subap ayarı yaptırarak çözmüş öyle deneyebilirsiniz. Benim de başımdan geçmişti bildiklerimi aktardım.

  6. #6

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O hortum karter havalandırması olsa gerek , takılı olmaması motora zarar vermez orda amaç zehirli yağ buharını atmosfere salmamak , subaplar silindir kapağına yapışıp kalmaz egzantrik her türlü açar subabı , yalnız subap tablası pistona çarpıp yamulursa tam kapanmaz , kapanmayınca sıkıştırma çok azalır motor yüksek devire asla çıkamaz , sıkıştırma yani kompresyon %50 azaldığında rölantide çalışamaz , biraz daha azaldığında artık hiç çalışmaz..
    Daha önce bir başkası daha subaplar kapağa yapışmaz, servisin uydurması demişti. Hatta üst kapak değişimi de uydurmadır, subap ayarı yapıp gönderiyorlardır demişlerdi. Peki iki seferdir sorunu nasıl çözüyor olabilir servis? Kendim de subap ayarı yaptırmayı denemiştim ama hiçbir faydası olmamıştı.

    Bir de bu stop etme sorunu ne kadar ilerlerse ilerlesin hava soğukken sabah ilk marşı bastığımda tek seferde alıyor ve saat gibi çalışıyor rölanti. Sadece biraz ilerleyip durduğumda stop ediyor ve birkaç kez tekrarlayıp ısındığında sorun kalmıyordu.


    Alıntı atalayknr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam ben RKS Premium 125 kullanıyorum sanıyorum 300km den sonra bende de sizinkine benzer bir sorun olmaya başladı örneğin ışıklarda beklerken kendiliğinden stop ediyordu ya da yeşil yandığı an gazı vermeye başladığım an tak diye stop ediyordu. Ben de sizin gibi araştırdığım zaman RKS'nin başka modellerinde de bunu yaşayan birkaç kişi gördüm subap ayarı yaptırıp bu sorunu çözdüklerini söylediler.

    Ben kendi sorunum için servise götürdüğüm zaman güzel ilgilendiler, bu ayaklığı indirdiğimiz zaman normalde çoğu motosiklet stop eder ayaklık açıkken de çalışmaz bende de öyle onun adı da sanırım gaz müşiri diye geçiyor ancak sanırım o gaz müşiri bende arızalıymış (Kapalı olmasına rağmen açıkmış gibi algılayıp motosiklet stop ediyormuş) onu iptal ederek sorunum büyük ölçüde çözüldü. O gaz müşirini iptal ettirtikten sonra doğrusu 3-4 kez stop etme sorununu yaşadım ama eskiden neredeyse her seferde olan şey şimdi çok çok nadir oluyor hatta bir süredir yaşamıyorum.

    Yani demem o ki bu sorunlar kronik olabilir çok da can sıkıcı bir şey biliyorum. Gaz müşirini iptal etmeyi deneyebilirsiniz ya da yazıda bahsettiğim gibi başkaları subap ayarı yaptırarak çözmüş öyle deneyebilirsiniz. Benim de başımdan geçmişti bildiklerimi aktardım.
    Bu dediğiniz yöntemi bir arkadaşım daha söylemişti, ikinci kez sizden duyunca şaşırdım. İlk duyduğumda alakasız gelmişti ama neden olmasın diyorum. Fakat sorun bunla alakalı olsa servis bu yöntemle çözmezdi diye tahmin ediyorum, yine de aklımda olsun. İptali nasıl yapılıyor bu işlemin bilginiz var mı?

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Subaplarda bahsettiğim yamulma varsa sürekli ve artan bir şekilde çekiş düşüklüğü ve stop etmeler görülür yani öyle arada normale dönme gibi bir şey olamaz , sıkıntıya sebep olan başka biryerdir , aşırı ısı nedeniyle piston şişebilir , subap ayarı çok sıkıysa biraz soğuyunca normale dönebilir , kapak piston segman incelenmesi lazım , büyük ihtimal piston ve silindir harita gibi olmuştur..

  8. #8

    Üyelik
    12 Ocak 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subaplarda bahsettiğim yamulma varsa sürekli ve artan bir şekilde çekiş düşüklüğü ve stop etmeler görülür yani öyle arada normale dönme gibi bir şey olamaz , sıkıntıya sebep olan başka biryerdir , aşırı ısı nedeniyle piston şişebilir , subap ayarı çok sıkıysa biraz soğuyunca normale dönebilir , kapak piston segman incelenmesi lazım , büyük ihtimal piston ve silindir harita gibi olmuştur..
    Servisten çıktığından beri her şey olması gerektiği gibi. Daha önce de aynı şeyler yaşanmıştı, ilerleyen zamanlarda göreceğim tekrar yaşayacak mıyım... Sadece devir 8 binin biraz altında kalıyor motor ivme kazanınca.

    Üçüncü defa yaşayacak olursam dediğiniz aksamlara baktıracağım özellikle hocam, verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkür ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler