ABS nin çoğu 2011 model motesikletlerde opsiyonel olmasını anlayamıyorum. Arkadaşlar özellikle yeni başlayan arkadaşlar imkanları olduğu ölçüde ABS li motosiklet seçmeliler. Başkalarını aldırmayın...
ABS nin çoğu 2011 model motesikletlerde opsiyonel olmasını anlayamıyorum. Arkadaşlar özellikle yeni başlayan arkadaşlar imkanları olduğu ölçüde ABS li motosiklet seçmeliler. Başkalarını aldırmayın...
Beyler neyden bahsediyorsunuz..
Abs nin fren mesafesini uzatacağı kadar bi saçmalık olur mu.. Kitlenen fren sadece sürtünmeyle aracı yavaşlatır ama abs kinetik enerjiyi saniyede defalarca tekeri kitleyip açarak, tekerin tekrar dönme enerjisine çevirir. Bu yüzden hem daha kontrollü hem de daha KISA mesafede fren yapma imkanı sunar.
Abs sadece buzda ve karda kullanılmamalıdır ki bunu zaten abs üreticileri de nedenleriyle birlikte açıklıyor.
Siz daha neyin davasındasınız. Varsa imkanınız alın abs li keyfinize bakın. Yoksa yok tecrübe yok kontrollü fren takılırsınız..
Yollar süprizlerle dolu,
Harley Davidson'ın bununla ilgili bir videosunu izlemiştim.
İsteyenler için;
http://www.youtube.com/watch?v=_VaDHxX3kVM
Bence kesinlikle güven verici ve gerekli bir donanım.
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
Haftasonu manisadan izmire diye cikip solugu kusadasinda aldim.donus yolunda menderes uzeri gelip 80_90 km hizla yavas yavas gelip yolun tadini cikarmaya niyetliydim.menderesten havalimani sonrasinda cevre yolunu tercih edip manisaya gecme niyetindeydim.yine suratim 80_90 ile seyrederken otobanin biraz yokus asagiya olmasi ve biran once eve varma niyetiyle biraz gaza yuklendim.bornovaya yaklasirken hizim 165 km falan sanirim fakat yol bir anda nedense tek seride dustu.onumde benimle ayni hizlarda seyreden arac kukalara vurmamak icin aniden yavasladi.tabi bende once arka frene ayni anda on freni pompalayarak coook zorla durabildim.o an arka teker kitledi ve o refleksle arkayida kademeli birakip on frenede kademeli yuklendim.bu anda ondeki aracin sagina attim kendimi.en sagda seyreden otobusle araba arasina girdim.ancak soldaki aracin sag arka kapisina kadar yaklasip yavaslayabildim(bu dediklerim 3_4 saniyede gerceklesti)hemen kenara. Cekip bir sigara yaktim ve o an absnin ne kadar hayat kurtarici olabilecegi aklima geldi.bundan sonraki motorumum modeli tarzi ne olur bilmiyorum ama kesinlikle absli olacagina eminim
Yağışlı havaların dışında ben hiç sevmiyorum , motorumda da yok
bir video da benden olsun. motosikletin 4 tekerli araçlar ile karşılaştırırsak en önemli eksisi fren anında denge sorunları yaşatması.
tüm gücümle frene basabilmenin güveni için bence 2-3 bin fazla vermeğe değer. motorun komplesi 2-3 bin eden benim gibi fukara motorcular da dikkat edecek yapacak bir şey yok.
lastik kalitesi ya da lastiğin durumu abs de daha önemli olduğunu otomobil tecrübemden biliyorum.çok daha erken kilitleyeceği için abs daha erken devreye girip tekerleği salıyor ve mesafe çok uzayabiliyor.
olması gerekende budur zaten..eğer lastiklerin kalitesiz veya aşınmış olsaydı kilitlenerek daha kısa sürede duracağını düşünüyorsan yanılıyorsun...üstelik kilitlenme nedeniyle düşme riski de var..
abs sadece gevşek malzemeli toprak gibi yollarda dezavantaj olabilir..
zira tekerleğin kazıklayıp üstteki gevşek kısmı eşelemesi ve altta bulunun sert dokulu toprağa erişmesi istenir..
karlı buzlu yollarda da çekiş kontrol sistemlerinin devre dışı bırakılması da bu sebepledir,tekerleklerin patinaj çekmesine müsaade edilir ki karı, buzu eşeleyip alttaki asfalta veya sert zemine ulaşılsın..
Virajda abs li motorla freni kokleyince durduruyor mu motoru
Yoksa motoru diklestirip virajda savrulmasina mi neden oluyor?
Hangi yeni nesil onlar? Hangi motosikletlerde var, ben duymamıştım böyle bir şey. 7. Sayfada da yazılmış, eski Nesil absler durmuyor baba gidiyor da gidiyor. 50-60 km ile giderken hyosungla 3-4metre erken duruyordun. Muhtemelen yenileri daha iyidir
Abs fren mesafesini uzatıyor diyen pis cahilLer.
Keşke olseniz.
Hepsini geçtim el freni çekerek durma mesafesini kısaltması düşünen ve bunu uzun uzun anlatan baş cahil var.
Aracın ağırlığı, ağırlık merkezinin yerden yüksekliği, dingil mesafesi, teker çaplari, uzunluğu vs gibi onlarca fiziksel kuvvetin kombinasyonuna göre uzman olanlar frene kendileri istedikleri kadar basacaKlarmis.
Abs olmayan araçlarda fren dağıtımı sabittir ve yol durumuna göre değişmez. On teker mi ayarlayacaksin yoksa arkayi mi tek pedalLa.
Ayrıca kilitlenen teker durma mesafesini uzatır. Statik sürtünme kinetik sürtünmeden her zaman daha yüksektir.
Abs tüm bunları senin yerine 4 tekeri ayrı ayrı kontrol eder ve statik sürtünmenin maksimum olduğu yerde frenleme yapar.
Bosch yeni nesil abs üretti MSC adıyla.Ktm nin üst bir modelinde bu sistem mevcut hangisiydi tam hatırlayamıyorum. Yamaha 2015 R1de de yeni nesil abs var. Benim abs li 600rr ımda combine-abs var. 100km de 0km ye 34mt de duruyor. Her abs aynı değil teknoloji farkları var. Örneğin 2014 yılına kadar sport motosikletler içindeki en iyi abs sistemi hondanın kullandığı idi.
MSC nin linki;
Evet o başlığı hatırlıyprum ama geliştirme aşamasındaydı diye hayıtırlıyorum, satışa sunulmuşsa güzel. Hoş şöylé bir şey de var, fren yaparken kesinlikle motosikleti dikiyor, yani yatıkken basacağımız jer fren motoru dikleştiriyorsa o da sakat olabilir. + ve - leri vardır illaki.
Ama abs konusunda evet, kombine ve yeni nesilin ben de faydalı olacağı düşüncesindeydim. Önceden desteklemezdim bu fikri fakat abs yi devreye sokmadan düzgün fren yapan birisi için faydalı bence. Son nesil absleri bilmesem de eskileri cok cırt. İnanın Ki adamlar fren çalışması yaparken içimden, yuh bu kadar da acemi olunmaz ki dedim. Meğer hepsi tak tak tak absyi devreye sokuyolarMış. Bunların yanında bir de yüksek modelli bir hayabusa vardı ki abs si gayet guzel iş görüyordu.
Yani olay abs evet mi hayır mı değil. Hangi motor, nerede ve hangi abs diye sormak lazım
Son günlerde nedendir bilinmez, bir konu hortlatma modası başladı.
Hala buları zihnine dahil edemeyenler var konu acilali kaç sene geçmiş hala ayni şeyler tartışılıyor.
abs ile ilgili bir problemim var . FZ6 FAZER 2006 model şimdi yıllardır motosiklet tepesindeyim fakat şöyle bir durum var daha önce başıma gelmedi . motosiklete yeni lastik taktım iyi biryer michelin bayisi balans falanda yapıldı makinayla fakat motosiklet çıktıktan sonra 150 160 civarı hıza geldiğim zaman abs ışığı yanıyor . kontak kapa aç yapınca sönüyor tekrar o hızlarda yanıyor. Sensörden olabileceğini düşünerek arka sensörü çıkartıp temizledim fakat ön taraf çok sert kırılabilme ihtimaline karşılık ön tarafta bu işlemi yapamadım. lastik takmadan önce böyle bir problemim yoktu daha önce başına gelen var mı varsa bir bilgilendirebilirseniz memnun olurum .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)