Yeni lastik ölçüleriniz orijinal mi? Onu kontrol etmekte fayda var.
Ek olarak, kimin ne motor alacağı konusunda, ne renk olacağında, en güzel yol hangisiymiş, en güzel tatil nerde yapılır, en tatlı yüzlü usta hangisi, en güzel forum sitesi hangisi, en bilmem ne konularından hangisinde hangi fikriniz varsa buyrunuz zevk ve renkleriniz paylaşınız tabii.
Ancak güvenlik konularında teknik bilginiz yoksa milletin kafasını da karıştırmayın!
Konu hortlamış da olsa birileri okuyacak şimdi. Ondan sonra kafasında soru işaretleri.
Sürtünme kuvvetinin (Statik/dinamik katsayılarıyla) mantığını ve ABS'nin mekanizmasını bilmeden lütfen yorum yapmayın.
Kızaklayıp duracaktım ABS durdurtmadı diyen mi kalmamış, ABS kinetik enerjiye çevirip duruyor diyen mi...
Ne idüğü belirsiz memleketim yollarında frenini ayarlayıp da ABS'den daha iyi duramazsın abicim. Bu kadar basit.
Tam kapasite yapılan bir frenleme, ABS devreye girmiş bir frenlemeden biraz daha uzun mesafe gerektirir. Çünkü sen o tekerlekleri kızaklamışsın ve ABS durumu kurtarıyor. Kızaklamasan belki tutturabileceğin %99 fren gücünde sabit durmak yerine, kızaklama ve boşaltma arasında git-gel yaparak ancak sana %95 civarı fren kuvveti sağlayabiliyor. He yok ben ABS istemem kızaklayacam dersen %70'de kalacaksın zaten, manevra da yapamayacaksın. Yani ABS devreye girmişse sen o tekerlekleri kızaklamışsın ve çok daha uzun bir mesafede duracaksın demektir.
ABS yokmuş gibi frenlemeyi öğrenin, ama ABS'yi her zaman bir kenarda bulundurun. Yola kimin yağ çamur toz döktüğü belli olmaz.
http://i.imgur.com/cVaKXmF.gifv
Ekşi'de denk geldi bu burada dursun. absli ve abssiz motosiklet.
Ali ve osman olayında ali amcamız motoru değişmiş ve O yol için gerekli limitleri öğrenmiş.
Kısaca abs li motora binip limitleri öğrenmek sadece o yol
O viraj için geçerlidir.
Eve dönüş yolun da ise her frenajda ali amcamızın işi yine tedirginlik endişe ve acaba ya kalmaktadır.
Absliye bin öğren sonra varmış gibi devam et o iş öyle olmaz.
O icat benim makinada mevcut ama en son ne zaman devreye girdi hatırlamıyorum bile.
Alıştıktan sonra max. Frenajı abs devreye girmeden yapıyorsun zaten. Ama refüj sulamasını fark edemezsen
işte o zaman hatırlatıyor kendini ben varım diye..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Bugün motorun (cbr 500r) akü bitmiş alarmdan dolayı yokuş Aşağı vurdurarak çalıştırdım abs uyarı ışığı yandı abs yi denedim çalışmadı
Yolum kısa olduğu için devam ettim
Düz yol üzerinde düz çizgide giderken tümsek için yavaşlamak istedim normalde 110 120 km den 30 km ye düşer tümseği geçerim arka frene her zaman ki alılkanlıkla bastım ve arka teker hafif sağa doğru yanlamaya başladı hemen freni bıraktım ve tümsekten mecburen 50 60 arası bir hızla geçtim
Daha sonra kenara çekip motoru stop edip tekrar çalıştırdım ve abs çalıştı
Şimdi soru şu ki eğer abs yoksa ön freni limon sıkar gibi sıkıyoruz ya arka frende hangi meyve veya sebzeyi kullanıyoruz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)