Bart sorun anlaşıldı.
Tamamen duygusalmış.
Ben yine de ABS olayını küçük göreceğim ve daha az problemle karşılaşma yüzdesi yüksek olacağından, az km yapmış ve genç bir motor tavsiye edeceğim.
Yani aynı fiyata 2006 ve 2003 model karşılaştırması yaparsak, ABS bu fiyat farkını haketmiyor bence.
Şu olabilir.
2006 model fazer 15000 km de ABS yok 15000 lira.
2005 model fazer 15000 km de ABS var 15000 lira
O zaman 2005 al derim.
Ama motosiklet alırken, az km yapmış model yılı daha yeni motosikletlere bakmak daha akıllıca olacaktır.
Eski model bir de problemli çıkarsa, ona yapacağın masraflar genel toplamda sıfır ABS li motosiklet fiyatına gelebilir.
Bu nedenle bence bulduğun modelleri forumda ayrı bir başlık açarak sorarsan, hem bu topici amacından saptırmamış oluruz,
hem de sana faydalı oluruz.
Yani şöyle yap.
Bütçene göre bir motosiklet bulduğunda ayrı bir başlık aç.
Orada arkadaşlarımız yorumlarıyla sana yol göstereceklerdir.
motosikletteki abs bilgileri için teşekkürler ve kesinlikle de katılıyorum
c4 de ki abs ise bana garip geldi...c4 de abs den başka frenlemeyi ve dengeyi destekleyen başka bi özellik var mı bunu da bilmiyorum
ben 3 yıldır mercedes vito kullanıyorum. bu ilk abs li aracım. daha önce hyundai mitsubishi ve vw transporter (abs siz) kullanmıştım.
bi başka arkadaşta abs sebebi ile önünde ki araca çarptığını yazmış
ben ce abs hertürlü yol şartında vazgeçilmezdir.
(vito ile yaptığım fren testleri sebebiyle arkadaşlarım bana deli gözüyle baıyorlardı)
abs hepimize nasip olsun
bu 1. maddeyi benim kuzen denedi
ben yani bi motor alma niyetiyle sürekli abs li modellere bakarken
kuzen bana abs nin o kadar da önemli olmadığını söylüyordu
sonra bi gün f650gs sinin abs sini devre dışı bırakıp bi kaç deneme yapmış.
yanıma geldiğinde rengi bembeyazdı
sonra bana söylediği :
- sen abs li motor aramaya devam et .. oldu
Genel mantığa göre ABS'li bir motorun stoppie yapamaması gerekir ama R1200GS'lerin hepsi stoppie yapar. Defalarca şahit oldum. En kısa zamanda bir Dl'de de deneyeceğim.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
forum bu sayfadaki cevaplar sayesinde bence tam anlamıyla amacına ulaştı.
üstelik kafamda en ufak bir soru dahi kalmadı.
tamamen sorunsuz ve bulabildiğimce yeni bir model abs li motor alacağım.
ama inat ile abs ve araba konusunu tartışan arkadaşlara da fazla diyecek bir şeyim yok.onlara sadece motosilet ile arabaları mukayese etmenin kafa karıştırmaktan öte gitmeyeceğini son kez hatırlatmak istiyorum.
ufak bir sorum olacak arkadaşın biri iki sayfa önce iki abs li motor mukayese ettiğini söylemişti.dönüp o yazıyı tekrar iki defa okudum:
mukayese ettiği modeller 2006 gsr ve 2005 bmw 1200 RT imiş.
şimdi ben o anda dikkat etmemiş ve eski model kelimesinde bir an 2005 i çok daha eski anlamıştım.
oysaki 2005 ile 2006 arasında ciddi bir teknoloji farkı olacağını zannetmiyorum.
şimdi sorum şu acaba bmw nin abs sinin takur tukur, rahatsız ve durmakta zorlanma sebebinin eski model değil de sorunlu yada arızalı olma durumu olabilir mi?belki lastikler kabaktı tekerlekler yol tutmadığından abs de durduramıyordu?belki amortisörler ölüydü motosiklet tekere yol hakimiyeti veremiyordu.
yada bmw bu modeldeki abs yi hakkatten eski sistem mi tercih etmiş ti?
yada ikinci el bir motorun abs sinin %100 verimli olduğu nasıl anlaşılır.
Özür dileyerek düzeltiyorum. O motor 1200 ST idi. Hani şu önü BMW arabalara benzeyenden. Gerçekten ABS'si çok iğrençti, korukutucuydu. Arıza filan da değildi, bakımlı motordur o, hep yanımda olan detaylara düşkün bir arkadaşımın.
ABS jenerasyonları birbirinden çok farklı. aYe'nin belirttiği gibi ABS yönetimi gelişmiş bir bilgisayarın elinde, bir sürü de sensor var. Bunlar bilgisayar teknolojisine paralel olarak gelişiyor. Birkaç yıl bilgisayarla çalışan herşey için çok büyük farklar demek. Bildiğim kadarıyla Suzuki'nin 2006 başından beri kullandığı yeni jenerasyon Bosch ABS'ler Bandit'lerde, VStrom'larda, GSR'lerde var. Yukarıdaki yazımda verdiğim video linklerinde motosiklet ABS'lerinin eski ve yeni nesil farklarını iyi demonstre eden bir örnek var, bir göz atın. Gidip sadece ABS'si olduğu için 1999 model ilk ABS'li Honda'lardan birisine takılmaktansa daha yeni bir ABS'siz model almanı öneririm ben de. Tamam ABS güzel de, sadece bir ayrıntı. O kadar da takıntı yapılacak birşey değil. Bence kaskının markası, lastiklerinin markası ve hatta lastik basınçların güvenliğin için daha önemli...
aYe için:
Anladığım kadarıyla dijital aleme hakimsin, Murat. Ben de kendi çapımda yıllardır C, Pascal (Delphi, Kylix), Lua, assembly (Z80, 68000, Intel x86) programlar yapıyorum. Bu aralar PalmOS için Lua ve Pascal ile küçük şeyler yazma merakı doğdu, tuvalette (ev halkının tek rahat bıraktığ yer) elimde Palm habire kod yazıyorum. ABS'nin kartındaki ROM'u disassemble edebilir ve içini görebiliriz, neler koymuşlar bakalım... PIC'dir muhtemelen... Bence stoppie ile filan fazla kasmamışlardır... Ekleyelim mi? (Ben stoppie yapmayı bilmiyorum ama!)
.
Üç boyoz bir kola
Rigel hocam pic'ler 35 komutluk oyuncaklar.
Hiç bir profesyonel cihazda tercih edilmezler, %99 olasılıkla japon motorlarda hitachi-mitsubishi evliliği olan Renesas veya Nec(Tokin) kullanılmıştır.
Avrupa için ST, NXP(Philips), Infineon(Siemens) veya TI olabilir.
Ama ben Renesas'ı tek geçerim, şimdi acil ofise geçmem lazım, daha sonra bu konularda detaylı sohbet yaparız, özelden msn yollarım.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
bu bmw'nin abs fren sistemlerinin kötü olduğuna kesinlikle katılıyorum..
önceki sayfalarda faruğunda belirttiği gibi f650 gs ve cbf1000 in frenlerini test ettik..tamam 2 side kızaklamadan durduruyor ama bmw gerçekten berbat..
fren mesafesini uzattığı kısmına anca bu durumda katılırım..cbf1000 daha kısa mesafede durabilir..
ayrca bmw daha 2006 model ve 4000km de olmasına rağmen absyi devreden çıkartma düğmesi bozulmuştu..
f650 gs e binip de güzel motormuş diyenlere lafım yok..
amaaaa..
sakın özelliklerine bakıp aldanmayın o motora..
işte enduro,bmw,enjeksiyon,abs falan fistan..
sakın aldanmayın sakınnnnn..
ama şunuda bastıra bastıra söyleyebilirim: ABS ŞART!!!
konuyu dağıtmak istemiyorum.ama bir şey ekleyip bir şey sormak istiyorum:
1.bilgisayar teknolojisi ile diğer bütün teknolojilerin paralelliği doğrudur.ancak motosikletteki abs hesaplarının anladığımız düz bilgisayar sistemleri ile alakalı olmayacağını biliyorum.bu entegre ve mikro chip işlemcilerin gelişimi ile alakalıdır diye düşünüyorum.bu anlamda da 2005 ile 2006 arasındaki çok çok bariz farkı bmw nin müşteriye karşı bir taktiği olarak değerlendiriyorum.
2.benim anlamadığım her daim bmw nin aynı sınıf ve model motorları çok yakın japon rakiplerinden her zaman ciddi fiyat farkları ile ön plana çıkması.tamam bir motorda abs ye gelinceye kadar fiyat belirleyen yüzlerce unsur var.ama fiyatları mukayese ettiğimizde bir motorda en fazla fiyat farkına neden olan parça abs.pekii allah aşkına bmw neden bu kadar pahalı satıyor.yani kalite demeyiniz zaten rakipler kimler :
honda-yamaha-kawasaki ve suzuki.
bilemiyorum bana bmw daha pahalı geldiğinden eklemek istedim.
yoksa bunun en temel nedeni hondanın da öncülerinden olduğu fiyat belirleme taktiği mi?yani kawasaki bu anlamda daha ucuz gibi duryor oysaki.
Paylaşım için çok teşekkürler eline koluna sağlık
[B][COLOR="Red"]MEYDANLARDA GÜMBÜR GÜMBÜR KAVGALAR DÖNER DURUR,OLMUŞUM ÜÇ BEŞ PUŞTUN KATİLİ[/COLOR][/B]
ya arkadasım anladıgım kadarıyla sen teknık olarak suruculuk bılgısıne sahıp olmayan bır ınsansın demekki bu sekilde konusabılıyorsun.
kendı sahsı tecrubelerınle bu olayı sakın bagdastırma cunku. yukardaki arkadasımın ızah ettıgı gıbı 100 lerce muhendıs bu sıstemı araclarda kullanamaya calısıyor , ama sen ısrarlar bu sıstem yaramaz nıye takıyorlarkı dıyorsun.
araç sürme konusunda iddialı oldugunu düşünüyorsan sana takip mesafesi nedir diye bir soru sormak istiyorum.
zaten cevabın neyi ne kadar bildiğini ortaya çıkaracak......
Sayın Skybodrum kardeşim,
Henüz ilk mesajınızda böyle esip gürlemenin size de bize de bir faydası olamaz. Kime bozulduğunuz bile belli değil, ayrıca bu forumda insanlar ne kadar bilgili olduklarına göre değil, ne kadar kibar ve saygılı olduklarına göre itibar kazanırlar.
Öncelikle kendinizi tanıtmanızın, ardından ufak ufak sohbetlere girmenizin daha yapıcı ve karşılıklı bilgi alışverişi için faydalı olacağı kanısındayım.
Teşekkürler.
Üç boyoz bir kola
Arkadaşım sorunun üzerinden 2 sene geçtiğine göre ögrenmişsindir sanırım ama aynı soruna sahip olarak ben freni tek parmakla sıkma yöntemi uyguluyorum . panik anında tekparmagın sıkma gücü kitlemeye yetmiyor.
Buz üstünde abssiz araba ile freni kitlerseniz arka veya ön tekerleklerin baktıgı yönle tamamen alakasız bir yönde kayma olasılıgınız var. Absli araba da ise en azından gitmek istediğiniz yönde kayarsınız.
Absli arabada fren pedalına uyguladıgınız gücü tıkırtıları duyunca azaltmayın sert basmaya devam edin.
ABS ile alakalı kafamdaki bütün soru işaretlerini bu başlık altında buldum.Emek harcayanlara teşekkürler.
http://www.kawasaki.com.tr/fiyatlar.html
ER-6N 8.400 €
ER-6N ABS 8.950 €
Çok iyi oldu böyle bir yazının varlığı.Bir çok yanlış anlaşılmayı düzeltecektir.Ellerinize sağlık.
(K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.
Bu iş tahminlerle, kitapta yazılanlarla olmaz. Deneyin görün. ABS'li Silverwing 600' de iki kere yusuf yusuf durumuna geldim. Üstelik hızım 60 km civarıydı. Öndeki araca çarpmama ramak kaladı ve net olarak söylüyorum fren tutmadı. ABS'nin panik frenlerde manevra yeteneğinden fazla bir işe yaradığını zannetmiyorum.
ABS fizik kurallarını hiçe saymanıza yaramaz, hızınıza uygun takip mesafesi bırakmanız, şehir içinde hız sınırlarına dikkat etmeniz (kişisel olarak hız sınırının 2 katını geçmem ) yol ve asfalt durumuna göre hızınızı ayarlamanız gerekir.
Araba ile ilgili şunu söyleyeyim: bir kez hayatımı kurtardı bir kaç kez de kaza engelledi:
1- Hayatımı kurtardığı olayı anlatayım: Gece 2:00~3:00 gibi E5 de Anadolu dan Avrupa ya geçtim, daha Metrobüs filan yapılmamış, sol şeritte 160~180 civarı gidiyorum, yerler hafif ıslak yağış geçeli yarım saat gibi olmuş yer ıslak diye 220 lerde değilim kendimce yavaşım; yol boyu selektör yapmama rağmen önümden çekilmeyen bir taksiye iyice yaklaştım son dk ya kadar çekilir diye bekledim son anda sağlama yaparım diye. Şu ana kadar herşey hatalı değil mi, ama o zamanlar genciz çılgın gibi gidiyoruz..
Neyse Haliç köprüsünde iken bir anda Taksi çekildi, ben benim için çekildi sanırken bir karaltı ile gözgöze geldim! Siyah bir Şahin/Doğan sol şeritte terkedilmiş, ışığı filan da yanmıyor! Frene asılarak önce sağa kırdım, ABS hemen devreye girdi zaten;Taksiye çarpmadan arabayı kontrol altına alıp tekrar sola kırdım, bariyere de çarpmadan şeridimde kalabildim.. Sadece ABS sayesinde oldu bu olay, Arabanın süspansiyonları yumuşak olduğundan birkaç kez kontra yapmam vs gerekse de tekerler kitlenmediğinden manevra yapabilmiştim.
2-Bir kaza örneği: Sabah 5:30~6:00 arası dışarı çıktım, ya hafif yağmur yağmıştı ya çiğ vardı net hatırlamıyorum.. Araba uyarı verdi 3derece hava gizli buzlanma olabilir diye, Yolda bir sorun yoktu ama Sahilyolundan bakırköydeki üst geçide girdiğim anda rüzgar yüzünden yolun buz tuttuğunu anladım, ve birbirine çarpmış iki araç vardı yolda!
Frene asılmam ile ABS devreye girdi ve frenleme miktarımın şaka gibi olduğunu farkettim ancak manevra yaparak kaza yapmış araçların arasından kurtuldum çarpmadan, arkamdan gelen araç sürücüsü benim kadar şanslı değildi, spin atarak o da o araçlara vurdu, bense dikiz aynasından film izler gibi izliyordum.. Merak ettim, yahu bu araba durmayacak mı diye freni bırakmadım; araç köprüyü geçince olan ışıkların orda ancak durdu. Hızım başlangıçta 35~40km/h civarı olmasına rağmen..
ABS ile ilgili epey inceleme yaptım: fren teslerinde ABS siz frene göre tek iyi frenleme yaptığı yer yol yüzeyinde çok ince bir buz tabakası olduğu zaman. Bunun nedeni ise lastik kitlenince o tabakayı kırıp daha iyi frenaj sağlıyor. Ama kontrolünüz yok yani manevra yapamıyorsunuz ya da virajda iseniz o anda araç düz gidiyor sizin direksiyonunuzu umursamayıp.
ABS siz araba almam.. Motorum da 250cc olduğundan ABS li 250cc yok hiç TC de.. Yeni motorum 650cc olursa ABS siz olmasını düşünemiyorum kesinlikle şart.
Ayrıca ilk mesajdaki konunun linki değişmiş: http://www.cbfturkiye.org/forum/view...hlight=abs#276
olmuş, okumak isteyen olursa diye..
Bir de MCN nin ABS fren testi vardı onun da linkini koyayım: Gerçekten düşündürücü bir test ( 2009 HONDA FireBlade ABS testi):
http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
Bir profesyönel yarış sürücüsü bir dergide motor testi yapan eleman bir de normal vatandaş var motorcu;
Non ABS ABS
Yarışçı: 59m 42m
Dergi: 66m 61m
Vatandaş: 92m 75m
Hangimiz profesyönel yarışçının performansını gösterebiliriz ki?
Bir de şu video var ön arka bütünleşik ABS sistemini Honda CBR600RR da anlatan:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...0rr-abs-video/
aynen doğru, arabada da acayip bir şekilde yarı yarıya fark oluyor.Freni absye sokmadan sınırında basarsanız çok daha çabuk duruyor araç
facebook.com/kaskafa
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)