@bart1969 Bunları sorduğuna göre profesyonel bir sürücü tabiki değilsin.
Bu durumda tabiki ABS'li tercih etmende fayda var, nesini soruyorsun ki
@bart1969 Bunları sorduğuna göre profesyonel bir sürücü tabiki değilsin.
Bu durumda tabiki ABS'li tercih etmende fayda var, nesini soruyorsun ki
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Hocam o motorda ABS varmı?
Nerden çıkarttınız ABS li olduğunu?
Ön ve arka fren disk diye yazılmış sitesinde.
ABS lafı geçmiyor.
http://www.feyizoglu.com/mondial151rs.html
sorularım anlaşılmıyacak kadar karışk mı?
daha açık yazayım:
1.abs li motoru olup abs yi devreden çıkartan oldu mu?abs devreden çıkınca fren anında ne tip bir tecrübe hissetti(iyiki abs var bir daha asla abs yi devreden çıkartmıyayım,yada ne biliim gereksizmiş boşver ben daha iyiyim,tüh be boşuna verdik o kadar farkı diyen,yada ne biliim bu tecrübe ile aklıma gelmiycek bir yorum getiren oldu mu?)
2.abs li motor tercihnde en önemli faktör doğal olarak bütce.illa abs li olsun diyip her yönü ile iyi de olsa abs tenolojisi biraz eski bir motor almak yanlış olur mu olmaz mı?
Abisi, söylüyorum işte sana yukarıda, tekrar oku. Aynı motorun, tamamen aynısının, rengi bile aynı, ikisi de 0 km alınmış, birisi ABS'li, birisi ABS'siz iki modelini 12'şer bin km sürüyorum. Arada güvenerek sürüş açısından dağlar kadar fark var. Artık ABS'li motorumu devirebilmem için oldukça salak olmam lazım... Bu açıklamıyor mu hala?
ABS markayı ürettiği fren sistemleri için patentleyen adam bir Türk. Sadece bir Türk'ün aklına gelebilecek birşey yapmış. ABS orada sadece marka. Brembo, Tokico, Bosch gibi... ABS sistemiyle ilgisi bile yok..
Üç boyoz bir kola
acayip faideli bi başlık baştan sona kadar okudum
abs nin gerçekten ne işe yaradığını öğrendim (teoride)
şimdi annemin arabasını alıp pratik yapma zamanı
----------------------------------------------------
zaten motordaki abs olayı arabadankinden daha yararlıymış onu da öğrenmiş olduk
benim de şöle bi sorum olcak abs yi sonradan takma yerleştirme vb. gibi bi şansımız hiç yok mu acaba (motorlara)
gavur bunu da yapmıştır bence
mesela gidon amartisörü(nasıl yazılıyosa işte)nün sonradan takılanı varmış bunun da vardır gibime geliyo
Sonradan takilan beyin olsa da, trafikte herkes duzgun arac (kac teker oldugu fark etmez) kullansa keske!
= = = Be Aprilia racer! = = =
arkadaşlar abs ile ilgili benim anlattıklarımdan çok daha detaylı bilgi almak isteyenler aşağıdaki linke bakabilir. Sanırım ordaki bilgileri okuyup anladıktan sonra abs sisteminin işe yarayıp yaramadığını sorgulamanın ne kadar yersiz olduğunu anlıyabiliriz
link
Binmeden anlayamayacaklar farkını...
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
katılıyorum engin abicim...
ve bence ABS den ABS ye değişiyor;F650GS ile CBFBİN() ' in abs sistemleri arasında ağlar kadar fark var...bizzat denedim
[B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)
Bart ben de sana tam aynı soruyu soracaktım.
Sayfalarca yazı yazdık.
Anlayamayacağın kadar karışık mı?
ABS yi devreden çıkartıp denemiş olan biri olsa ne olacak olmasa ne olacak?
Sana buraya iyiki şöyle oldu yazsa ne olacak,yazmasa ne olacak?
Kardeşim burada azıcık motosiklet kullanma tecrübesi olan herkes aynı şeyi yazmış.
Alacaksan ABS'li motosiklet al.
Ben de mi kalın yazayım?
Alacaksan ABS li bir motosiklet al
Sen daha bunun neyini soruyorsun.
Kırk tane bilimsel yazı yazılmış, üniversite tezlerinden örnekler verilmiş,
sen onlara inanmayacaksın,
burada gerçekten var olup olmadığını bile bilmediğin bir adamın, ben denedim iyiymiş demesini bekleyeceksin.
Ya sen de bir sorun var?
Ya da burada sana işin özün anlatmak isteyen fakat bir türlü anlatamayan bizlerde.
Çok merak ediyorsan, al kendin dene.
Büyük ihtimalle, ABS li ve ABS siz iki motosiklet arasında seçim yapmak istiyorsun ve bu nedenle ısrarla bu soruları soruyorsun.
Madem öyle bir deneme sürüşü yap.
ABS sistemi olan motoru kullan.
Sonra devreden çıkart ABS yi bir de öyle kullan.
ABS nasıl devreden çıkar?
Genellikle sigortasını sökünce çalışmaz hale gelir.
Bu kadar basit.
(Bu kadar basit olmayada bilir.Ama anladığım kadarıyla eski bir motosiklet alacaksın)
Murat'cım,
GSR için söylüyorum (kombine ve dual kombinelerde farklı olabilir): Arka tekeri bir şekilde havaya kaldırırsan ve arka frenle de kilitlersen arka tekerlek durur. Bu esnada arka fren ABS tarafından gevşetilir, ama tekerlek yola temas etmediği için tekrar dönmeye başlamaz. Ama ABS ön tekerlekle ilgili bir kayma tespit edinceye kadar ön fren basıncına karışmaz. Çünkü ABS iki tekerlek için bağımsız çalışır. Diyebilirsin ki, arka tekerlek yoksa, ön/arka hız farkıyla çalışan ABS sapıtabilir. Ama ABS sadece ön/arka hız farkıyla çalışmaz, ayrıca tekerleğin kendisinin de hızının anlık ta olsa sıfırladığını bilir. Bilgisayarın o anlık tahmin ettiği hıza yakın dönmekte olan ön tekerleğe müdahale etmeyecektir.
Bunlar boş açıklamalar çünkü bence ABS'li bir motora stoppie yaptıramayız. Ne dersin?
Üç boyoz bir kola
bencede yaptıramayız SS olsa belki neden derseniz süspansiyonları sert ve on alçak arka kalkık emme lakin SS lerde ABS yok bölede bişi var ya ben anlamıyorum arka tekeri veya ön tekeri kaldırınca neoluyor yanızaten 2 teker az geliyo
[B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)
yorumlar ve katkılar için teşekkürler.
ben abs yi sorgulamıyorum.beni yanlış anladınız.
aslında abs ile ilgili kafamda en ufak bir endişe veya şüphe yok.
tabii düşündüklerimi yazı uzamasın diye tam olarak buraya aktarmayınca yanlış anlaşılmaya neden oldu.ki doğal olarak hiç kimse aşağıdaki kadar uzun bir yazıyı okumayacaktır(şimdiden sabırlarınıza teşekkürler.)
1.sezon öncesinde fiyatlar tavan yapmadan iyi bir motor almaya kesin kararlıyım.
2.hacim olarak 500-650 cc arasında uzun yolda kullanmya dönük turing yada naked tipi bir motor alacağım.(ss ler gibi fazla eğilme istemeyen bel yormayacak uzun süre inmek gerekmeden sürülecek bir motor.)
3.aradığım standartlarda sıfır motora bütcem elvermiyor.hele sıfır abs li bir motor cidden bütcemin dışında.(doğal olarak 9.000 ytl ve de iyi bir abs li için bunun baya bir üstüne çıkmak gerekeceğini kestirebiliyorum.)
4.doğal olarak ikinci ele kayıyorum.
ki bu durumda ya çok iyi durumda abs siz bir motor alacağım,yada abs li bir motor olup doğal olarak belki diğer motordan daha uzun yol yapmış ve de muhtemelen biraz daha eski bir yıla kayan bir motor alacağım(ki onu da bulursak diye düşünüyorum.)işin en zor kısmı zaten burada başlıyor.abs zaten fiyat farkından dolayı az tercih edilen bir ürün.bir de standartlar yükselince şartlar zora giriyor.
5.aslında hem yeni hem absli hem de cebime uygun bir motor varsa bildiğiniz o zaman buraya soru yazmaya bile gerek kalmıyor olacaktı.
6.aslında abs ile ilgili kafamdaki tüm sorularımı çözdüğüm anda bir arkadaşın marka model ve sene kıyaslaması neticesinde iki motordan eski seneli olanın abs sinin yeniye göre bariz fark ettiğini söyleyen yorumu son anda benim bütce-sene-model üçleminde kafamı karıştırdı.(deneme husus da bu bağlamda ikincil bir mesele onu da yazıp daha uzatmayayım.)
SORUM ŞU:
siz ikinci el bir motor alacak olsaydınız ve tercihlerinizde abs ön planda olsa idi,ve bütceniz son teknoloji abs ile donatılmış bir motora el vermeme ihtimalina sahip olsa idi(ihtimal diyorum çünki bir bakmışınız burdan bir arkadaş 2007 model motorunu yarı fiatına satılığa çıkartmış oluyor muş,misal),daha yeni-daha az km li ama abs siz bir malı mı tercih ederdiniz yoksa gene sorunsuz ama fark olarak sadece km bakımından biraz fazla yol yapmış,abs li ama trafiğe çıkış süresi daha eski ve gene sorunsuz bir malı mı tercih ederdiniz.
soruyu anlamanız için tamamen atmasyon bir örnek vereceğim bu bakımdan örnekteki motorları karşılaştırma yapmayınız:
-FZ6 Fazer abs siz 2006 model 15.000 km
-ER-6n ABS li 2003 model 45.000 km de.
not:
ya da bu tip bir mukayese çok zor olacak ise son olarak bana şu model ve şu seneden aşağı abs li olsada felanca motor alacağına git 2005-2006 model 10-15.000 km de fazer al gibi bir öneride bulunabilirmisiniz.
Kısmen haklısınız ama bu durum modelden modele değişicektir.
Sonuçta ABS sistemi sensörlerden gelen bilgiler dahilinde yazılımcının daha önceden belirlediği şekilde kararlar veren halk arasında beyin veya bilgisayar denen gerçekte siyah bir chip olan microcontroller'dan ibaret.
Şimdi burda kabaca bulanık mantık denilen olay var, sana göre doğru olan bana göre yanlış, bana göre doğru olan sana göre yanlış olabilir.
Peki ABS'de ki doğru nedir?
Tabiki o kodu yazan adamın ve/veya birimin doğrusu.
Her firmanın doğrusu farklı olabilir.
Eğer yazılımcı stopie durumunu kabul edilebilir bulmuşsa stopie yapan ABS'li bir motosikletiniz olabilir.
Belkide accelerometers sensör kullanılıp stopie durumuna belli bir açıya kadar izin verilmişte olabilir.
Bu az öncede dediğim gibi her firmanın ayrı ayrı gömülü sistem ve yazılım tasarımındaki detaylarda gizli.
Ancak genel mantık stopie durumunu kabul edilemez bulacaktır, bir yazılımcı olarakta emin olarak söylüyorum ki(iyi bir sürücü değilim ama sürücü olarakta aynısını söylerdim), bunu sonlandırmanın tek yolu ön freni boşlamaktır.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
En son dün "kullandım" ABS yi..
Çankaya çevresinde birisi önümde zınk diye durunca ben de arkasında aniden durmak zorunda kaldım, ön ABS çalıştı, bir titreme hissettim, ve zamanında durabildim..
Devre dışına almak gibi bir opsiyonum yok zaten, olsun da istemem.
turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)