Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

ABS Fren Gerçeği

    REKLAM ALANI
  1. #101
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    @bart1969 Bunları sorduğuna göre profesyonel bir sürücü tabiki değilsin.

    Bu durumda tabiki ABS'li tercih etmende fayda var, nesini soruyorsun ki
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı celıl ybr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bi soru sormustum bızım orda oturan bı abide mondial 151 rs var bu motorda on de arkada abs ama adam arka frenı sıkınca metrelerce kaydırıyor
    bu nası abs oluyor ben anlayamadım
    Hocam o motorda ABS varmı?
    Nerden çıkarttınız ABS li olduğunu?

    Ön ve arka fren disk diye yazılmış sitesinde.
    ABS lafı geçmiyor.

    http://www.feyizoglu.com/mondial151rs.html

  3. #103
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Alıntı celıl ybr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bi soru sormustum bızım orda oturan bı abide mondial 151 rs var bu motorda on de arkada abs ama adam arka frenı sıkınca metrelerce kaydırıyor
    bu nası abs oluyor ben anlayamadım
    Mondial de abs mi?
    Evet o motorların üzerinde abs yazdığı doğru ancak bu onun abs li olduğu anlamına gelmez.

  4. #104
    celıl ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    İstanbul Ümraniye
    Motosikleti
    Honda Ses Dylan (07)
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam o motorda ABS varmı?
    Nerden çıkarttınız ABS li olduğunu?

    Ön ve arka fren disk diye yazılmış sitesinde.
    ABS lafı geçmiyor.

    http://www.feyizoglu.com/mondial151rs.html
    kardesım dısk fren abs demek degılmıkı

  5. #105
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı celıl ybr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardesım dısk fren abs demek degılmıkı
    daha neler?
    Disk fren başka şey.
    ABS bir sistem.
    Disk frenin üzerine uygulanan bir sistem.
    ben o disk fren yazıyor yazısını ABS yazmıyor anlamında koydum.
    Eğer bir araçta ABS varsa ABS yazar.
    Yoksa kampana ya da disk fren yazar.

  6. #106
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @bart1969 Bunları sorduğuna göre profesyonel bir sürücü tabiki değilsin.

    Bu durumda tabiki ABS'li tercih etmende fayda var, nesini soruyorsun ki
    sorularım anlaşılmıyacak kadar karışk mı?
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teoride tartışmaları kesip
    ben gene konuyu gene motosiklet eksenine çekmek istiyorum:
    1.bir arkadaş oldukça güzel tecrübelerini paylaşarak marka ve model kıyasına gitmiş ki bu şu anda benim en önemli problemim:
    eski model ve nispeten zayıf teknolojili bir motordaki abs nin kendini tatmin etmediğini oysaki daha yeni bir motor aldığında abs nin kendince mükemmmele yaklaştığını söylemiş.
    -benim bütcem çok uçlarda değil ve alabileceğim sınırlarda mümkünse abs li bir motor almayı planlıyorum.muhtemelen de alacağım motor belki o eski sayılabilecek teknoloji olacak(yani piyasada abs li motor bulmak imkanları çok kısıtlı ondan).bu durumda sizin düşünceniz olacaktır.
    2.istediğim cevabı alamadım o bakımdan sormak istiyorum:
    bir arkadaşım bunu test etmeye gerek yok zaten internette bir sürü test var demiş.onları çok okudum.testlerin hepsi laboratuar ortamında yapılmış(yol başka laboratuvar başka).
    artı o testler sürücünün yaşadığı hisleri ve tecrübeleri aktaramıyor.
    abs li motorunda abs yi kapatıp sürücülüğünü deneyen hiç mi yok?yani ben tecrübeyi ilk ağızdan duymak istiyorum.
    daha açık yazayım:
    1.abs li motoru olup abs yi devreden çıkartan oldu mu?abs devreden çıkınca fren anında ne tip bir tecrübe hissetti(iyiki abs var bir daha asla abs yi devreden çıkartmıyayım,yada ne biliim gereksizmiş boşver ben daha iyiyim,tüh be boşuna verdik o kadar farkı diyen,yada ne biliim bu tecrübe ile aklıma gelmiycek bir yorum getiren oldu mu?)
    2.abs li motor tercihnde en önemli faktör doğal olarak bütce.illa abs li olsun diyip her yönü ile iyi de olsa abs tenolojisi biraz eski bir motor almak yanlış olur mu olmaz mı?

  7. #107
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teoride tartışmaları kesip
    ben gene konuyu gene motosiklet eksenine çekmek istiyorum:
    1.bir arkadaş oldukça güzel tecrübelerini paylaşarak marka ve model kıyasına gitmiş ki bu şu anda benim en önemli problemim:
    eski model ve nispeten zayıf teknolojili bir motordaki abs nin kendini tatmin etmediğini oysaki daha yeni bir motor aldığında abs nin kendince mükemmmele yaklaştığını söylemiş.
    -benim bütcem çok uçlarda değil ve alabileceğim sınırlarda mümkünse abs li bir motor almayı planlıyorum.muhtemelen de alacağım motor belki o eski sayılabilecek teknoloji olacak(yani piyasada abs li motor bulmak imkanları çok kısıtlı ondan).bu durumda sizin düşünceniz olacaktır.
    2.istediğim cevabı alamadım o bakımdan sormak istiyorum:
    bir arkadaşım bunu test etmeye gerek yok zaten internette bir sürü test var demiş.onları çok okudum.testlerin hepsi laboratuar ortamında yapılmış(yol başka laboratuvar başka).
    artı o testler sürücünün yaşadığı hisleri ve tecrübeleri aktaramıyor.
    abs li motorunda abs yi kapatıp sürücülüğünü deneyen hiç mi yok?yani ben tecrübeyi ilk ağızdan duymak istiyorum.
    Abisi, söylüyorum işte sana yukarıda, tekrar oku. Aynı motorun, tamamen aynısının, rengi bile aynı, ikisi de 0 km alınmış, birisi ABS'li, birisi ABS'siz iki modelini 12'şer bin km sürüyorum. Arada güvenerek sürüş açısından dağlar kadar fark var. Artık ABS'li motorumu devirebilmem için oldukça salak olmam lazım... Bu açıklamıyor mu hala?

    Alıntı mostwanted_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial de abs mi?
    Evet o motorların üzerinde abs yazdığı doğru ancak bu onun abs li olduğu anlamına gelmez.
    ABS markayı ürettiği fren sistemleri için patentleyen adam bir Türk. Sadece bir Türk'ün aklına gelebilecek birşey yapmış. ABS orada sadece marka. Brembo, Tokico, Bosch gibi... ABS sistemiyle ilgisi bile yok..
    Üç boyoz bir kola

  8. #108

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    acayip faideli bi başlık baştan sona kadar okudum

    abs nin gerçekten ne işe yaradığını öğrendim (teoride)

    şimdi annemin arabasını alıp pratik yapma zamanı
    ----------------------------------------------------


    zaten motordaki abs olayı arabadankinden daha yararlıymış onu da öğrenmiş olduk

    benim de şöle bi sorum olcak abs yi sonradan takma yerleştirme vb. gibi bi şansımız hiç yok mu acaba (motorlara)

  9. #109
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    acayip faideli bi başlık baştan sona kadar okudum

    abs nin gerçekten ne işe yaradığını öğrendim (teoride)

    şimdi annemin arabasını alıp pratik yapma zamanı
    ----------------------------------------------------


    zaten motordaki abs olayı arabadankinden daha yararlıymış onu da öğrenmiş olduk

    benim de şöle bi sorum olcak abs yi sonradan takma yerleştirme vb. gibi bi şansımız hiç yok mu acaba (motorlara)
    Ne güzel olurdu di mi?

    25 characters
    Üç boyoz bir kola

  10. #110

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    gavur bunu da yapmıştır bence

    mesela gidon amartisörü(nasıl yazılıyosa işte)nün sonradan takılanı varmış bunun da vardır gibime geliyo

  11. #111
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Sonradan takilan beyin olsa da, trafikte herkes duzgun arac (kac teker oldugu fark etmez) kullansa keske!
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  12. #112

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    arkadaşlar abs ile ilgili benim anlattıklarımdan çok daha detaylı bilgi almak isteyenler aşağıdaki linke bakabilir. Sanırım ordaki bilgileri okuyup anladıktan sonra abs sisteminin işe yarayıp yaramadığını sorgulamanın ne kadar yersiz olduğunu anlıyabiliriz
    link

  13. #113
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Binmeden anlayamayacaklar farkını...
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  14. #114
    BeYfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    MT/Eskişehir
    Motosikleti
    CıbıRepSol
    katılıyorum engin abicim...

    ve bence ABS den ABS ye değişiyor;F650GS ile CBFBİN() ' in abs sistemleri arasında ağlar kadar fark var...bizzat denedim
    [B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)

  15. #115
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorularım anlaşılmıyacak kadar karışk mı?
    Bart ben de sana tam aynı soruyu soracaktım.
    Sayfalarca yazı yazdık.
    Anlayamayacağın kadar karışık mı?


    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.abs li motoru olup abs yi devreden çıkartan oldu mu?abs devreden çıkınca fren anında ne tip bir tecrübe hissetti(iyiki abs var bir daha asla abs yi devreden çıkartmıyayım,yada ne biliim gereksizmiş boşver ben daha iyiyim,tüh be boşuna verdik o kadar farkı diyen,yada ne biliim bu tecrübe ile aklıma gelmiycek bir yorum getiren oldu mu?)
    2.abs li motor tercihnde en önemli faktör doğal olarak bütce.illa abs li olsun diyip her yönü ile iyi de olsa abs tenolojisi biraz eski bir motor almak yanlış olur mu olmaz mı?
    ABS yi devreden çıkartıp denemiş olan biri olsa ne olacak olmasa ne olacak?
    Sana buraya iyiki şöyle oldu yazsa ne olacak,yazmasa ne olacak?

    Kardeşim burada azıcık motosiklet kullanma tecrübesi olan herkes aynı şeyi yazmış.

    Alacaksan ABS'li motosiklet al.
    Ben de mi kalın yazayım?

    Alacaksan ABS li bir motosiklet al

    Sen daha bunun neyini soruyorsun.
    Kırk tane bilimsel yazı yazılmış, üniversite tezlerinden örnekler verilmiş,
    sen onlara inanmayacaksın,
    burada gerçekten var olup olmadığını bile bilmediğin bir adamın, ben denedim iyiymiş demesini bekleyeceksin.

    Ya sen de bir sorun var?
    Ya da burada sana işin özün anlatmak isteyen fakat bir türlü anlatamayan bizlerde.

    Çok merak ediyorsan, al kendin dene.
    Büyük ihtimalle, ABS li ve ABS siz iki motosiklet arasında seçim yapmak istiyorsun ve bu nedenle ısrarla bu soruları soruyorsun.

    Madem öyle bir deneme sürüşü yap.
    ABS sistemi olan motoru kullan.
    Sonra devreden çıkart ABS yi bir de öyle kullan.

    ABS nasıl devreden çıkar?
    Genellikle sigortasını sökünce çalışmaz hale gelir.
    Bu kadar basit.
    (Bu kadar basit olmayada bilir.Ama anladığım kadarıyla eski bir motosiklet alacaksın)

  16. #116
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    3)Abs fren ile stopie durumu oluyorsa ABS sisteminde arıza var demektir.
    Zaten sistem bu tür durumların olmaması için var, arka teker havaya kalkarsa kitlenir, dolayısıyla ön frenler boşlanır.

    Bu da zaten ABS fren mesafesini uzatıra güzel bir örnek, ABS olmasa arka kalkınca ön frenler boşlanmaz ve iyi bir sürücü stopie yaparakta olsa hızını düşürmeye devam eder.

    Murat'cım,
    GSR için söylüyorum (kombine ve dual kombinelerde farklı olabilir): Arka tekeri bir şekilde havaya kaldırırsan ve arka frenle de kilitlersen arka tekerlek durur. Bu esnada arka fren ABS tarafından gevşetilir, ama tekerlek yola temas etmediği için tekrar dönmeye başlamaz. Ama ABS ön tekerlekle ilgili bir kayma tespit edinceye kadar ön fren basıncına karışmaz. Çünkü ABS iki tekerlek için bağımsız çalışır. Diyebilirsin ki, arka tekerlek yoksa, ön/arka hız farkıyla çalışan ABS sapıtabilir. Ama ABS sadece ön/arka hız farkıyla çalışmaz, ayrıca tekerleğin kendisinin de hızının anlık ta olsa sıfırladığını bilir. Bilgisayarın o anlık tahmin ettiği hıza yakın dönmekte olan ön tekerleğe müdahale etmeyecektir.

    Bunlar boş açıklamalar çünkü bence ABS'li bir motora stoppie yaptıramayız. Ne dersin?
    Üç boyoz bir kola

  17. #117
    BeYfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    MT/Eskişehir
    Motosikleti
    CıbıRepSol
    bencede yaptıramayız SS olsa belki neden derseniz süspansiyonları sert ve on alçak arka kalkık emme lakin SS lerde ABS yok bölede bişi var ya ben anlamıyorum arka tekeri veya ön tekeri kaldırınca neoluyor yanızaten 2 teker az geliyo
    [B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)

  18. #118
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bart ben de sana tam aynı soruyu soracaktım.

    Alacaksan ABS'li motosiklet al.
    Ben de mi kalın yazayım?

    Alacaksan ABS li bir motosiklet al

    Sen daha bunun neyini soruyorsun.
    Çok merak ediyorsan, al kendin dene.
    Büyük ihtimalle, ABS li ve ABS siz iki motosiklet arasında seçim yapmak istiyorsun ve bu nedenle ısrarla bu soruları soruyorsun.

    Madem öyle bir deneme sürüşü yap.
    ABS sistemi olan motoru kullan.
    Sonra devreden çıkart ABS yi bir de öyle kullan.
    yorumlar ve katkılar için teşekkürler.
    ben abs yi sorgulamıyorum.beni yanlış anladınız.
    aslında abs ile ilgili kafamda en ufak bir endişe veya şüphe yok.
    tabii düşündüklerimi yazı uzamasın diye tam olarak buraya aktarmayınca yanlış anlaşılmaya neden oldu.ki doğal olarak hiç kimse aşağıdaki kadar uzun bir yazıyı okumayacaktır(şimdiden sabırlarınıza teşekkürler.)

    1.sezon öncesinde fiyatlar tavan yapmadan iyi bir motor almaya kesin kararlıyım.
    2.hacim olarak 500-650 cc arasında uzun yolda kullanmya dönük turing yada naked tipi bir motor alacağım.(ss ler gibi fazla eğilme istemeyen bel yormayacak uzun süre inmek gerekmeden sürülecek bir motor.)
    3.aradığım standartlarda sıfır motora bütcem elvermiyor.hele sıfır abs li bir motor cidden bütcemin dışında.(doğal olarak 9.000 ytl ve de iyi bir abs li için bunun baya bir üstüne çıkmak gerekeceğini kestirebiliyorum.)
    4.doğal olarak ikinci ele kayıyorum.
    ki bu durumda ya çok iyi durumda abs siz bir motor alacağım,yada abs li bir motor olup doğal olarak belki diğer motordan daha uzun yol yapmış ve de muhtemelen biraz daha eski bir yıla kayan bir motor alacağım(ki onu da bulursak diye düşünüyorum.)işin en zor kısmı zaten burada başlıyor.abs zaten fiyat farkından dolayı az tercih edilen bir ürün.bir de standartlar yükselince şartlar zora giriyor.
    5.aslında hem yeni hem absli hem de cebime uygun bir motor varsa bildiğiniz o zaman buraya soru yazmaya bile gerek kalmıyor olacaktı.
    6.aslında abs ile ilgili kafamdaki tüm sorularımı çözdüğüm anda bir arkadaşın marka model ve sene kıyaslaması neticesinde iki motordan eski seneli olanın abs sinin yeniye göre bariz fark ettiğini söyleyen yorumu son anda benim bütce-sene-model üçleminde kafamı karıştırdı.(deneme husus da bu bağlamda ikincil bir mesele onu da yazıp daha uzatmayayım.)
    SORUM ŞU:
    siz ikinci el bir motor alacak olsaydınız ve tercihlerinizde abs ön planda olsa idi,ve bütceniz son teknoloji abs ile donatılmış bir motora el vermeme ihtimalina sahip olsa idi(ihtimal diyorum çünki bir bakmışınız burdan bir arkadaş 2007 model motorunu yarı fiatına satılığa çıkartmış oluyor muş,misal),daha yeni-daha az km li ama abs siz bir malı mı tercih ederdiniz yoksa gene sorunsuz ama fark olarak sadece km bakımından biraz fazla yol yapmış,abs li ama trafiğe çıkış süresi daha eski ve gene sorunsuz bir malı mı tercih ederdiniz.
    soruyu anlamanız için tamamen atmasyon bir örnek vereceğim bu bakımdan örnekteki motorları karşılaştırma yapmayınız:
    -FZ6 Fazer abs siz 2006 model 15.000 km
    -ER-6n ABS li 2003 model 45.000 km de.
    not:
    ya da bu tip bir mukayese çok zor olacak ise son olarak bana şu model ve şu seneden aşağı abs li olsada felanca motor alacağına git 2005-2006 model 10-15.000 km de fazer al gibi bir öneride bulunabilirmisiniz.

  19. #119
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Murat'cım,
    GSR için söylüyorum (kombine ve dual kombinelerde farklı olabilir): Arka tekeri bir şekilde havaya kaldırırsan ve arka frenle de kilitlersen arka tekerlek durur. Bu esnada arka fren ABS tarafından gevşetilir, ama tekerlek yola temas etmediği için tekrar dönmeye başlamaz. Ama ABS ön tekerlekle ilgili bir kayma tespit edinceye kadar ön fren basıncına karışmaz. Çünkü ABS iki tekerlek için bağımsız çalışır. Diyebilirsin ki, arka tekerlek yoksa, ön/arka hız farkıyla çalışan ABS sapıtabilir. Ama ABS sadece ön/arka hız farkıyla çalışmaz, ayrıca tekerleğin kendisinin de hızının anlık ta olsa sıfırladığını bilir. Bilgisayarın o anlık tahmin ettiği hıza yakın dönmekte olan ön tekerleğe müdahale etmeyecektir.

    Bunlar boş açıklamalar çünkü bence ABS'li bir motora stoppie yaptıramayız. Ne dersin?
    Kısmen haklısınız ama bu durum modelden modele değişicektir.

    Sonuçta ABS sistemi sensörlerden gelen bilgiler dahilinde yazılımcının daha önceden belirlediği şekilde kararlar veren halk arasında beyin veya bilgisayar denen gerçekte siyah bir chip olan microcontroller'dan ibaret.

    Şimdi burda kabaca bulanık mantık denilen olay var, sana göre doğru olan bana göre yanlış, bana göre doğru olan sana göre yanlış olabilir.

    Peki ABS'de ki doğru nedir?

    Tabiki o kodu yazan adamın ve/veya birimin doğrusu.

    Her firmanın doğrusu farklı olabilir.

    Eğer yazılımcı stopie durumunu kabul edilebilir bulmuşsa stopie yapan ABS'li bir motosikletiniz olabilir.

    Belkide accelerometers sensör kullanılıp stopie durumuna belli bir açıya kadar izin verilmişte olabilir.

    Bu az öncede dediğim gibi her firmanın ayrı ayrı gömülü sistem ve yazılım tasarımındaki detaylarda gizli.

    Ancak genel mantık stopie durumunu kabul edilemez bulacaktır, bir yazılımcı olarakta emin olarak söylüyorum ki(iyi bir sürücü değilim ama sürücü olarakta aynısını söylerdim), bunu sonlandırmanın tek yolu ön freni boşlamaktır.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  20. #120
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    En son dün "kullandım" ABS yi..

    Çankaya çevresinde birisi önümde zınk diye durunca ben de arkasında aniden durmak zorunda kaldım, ön ABS çalıştı, bir titreme hissettim, ve zamanında durabildim..

    Devre dışına almak gibi bir opsiyonum yok zaten, olsun da istemem.

    turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler