Bu foruma hemen hemen her gun giriyorum. Genelde cok fazla mesaj yazmiyorum. Arada sirada cok hosuma giden konu basliklarina ya da tam tersi hatali ve insanlari yanlis bilgilendiren mesajlara cevap yaziyorum. Neresinden baslasam bilmem ki. Mesajin tamami faul. "Cok tecrubeli" bir surucu ama 30 km ile giderken ondekine carpmayi beceriyor. Mazeret de hazir: Ondeki aracin cok dibine giriyormus "tecrubeli surucu" arkadas. Daha ABS sistemin amacini bile kavrayamamis. Bence en iyisi sen sadece el freni kullan. Hic fren gerek yok bence sana. Arkadaslar bu forumda herkes fikirlerini aciklayabilir elbette. Ama tamamen hatali, baskalarini yanlis yonlendirici sacmaliklari kendinize saklayin lutfen
Because you are mine. I walk the line..
Aslında yazılanları okusan cevabını çoktan almıştın yinede izah edeyim.
1)Bu titreme dediğin olay abs sisteminin tekerlerdeki sensörlerden gelen bilgilere göre her tekerdeki frenlemeyi mili saniyeler mertebesinde açması kapaması yüzünden oluşan ses ve titreşim.
Düzensiz olması, kötü ve kaygan zeminlerde artması, olağan bir durum.
2)Bireysel testlere gerek yok, internet üzerinden bir çok bilimsel test sonucuna ulaşabilirsiniz.
3)Abs fren ile stopie durumu oluyorsa ABS sisteminde arıza var demektir.
Zaten sistem bu tür durumların olmaması için var, arka teker havaya kalkarsa kitlenir, dolayısıyla ön frenler boşlanır.
Bu da zaten ABS fren mesafesini uzatıra güzel bir örnek, ABS olmasa arka kalkınca ön frenler boşlanmaz ve iyi bir sürücü stopie yaparakta olsa hızını düşürmeye devam eder.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
Bende gidonu sarsacak savuracak kadar titreme olmuyor.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
ABS denince, herkes motosikletlerdeki ABS ile arabalardakilerle kıyaslıyor.
İkisi farklı şeyler değil mi?
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
bizim bi abide mondial 151rs var bildiğiniz üzere onunda hem ön hemde arka fren abs ama arka frenı sıkınca metrelerce kaydırıyor bu abs fren degılmı
Arkadaşım teknik bilgim gayet yeterli seviyede bu yazdıklarımı kulaktan dolma bilgilerle değil bildiğim bir konu olduğu için yazdım. ABS her şartta durma mesefesini kısaltır. Grafiği incelerse tekerin kitlenir pozisyonda frenleme yapmak (yani %100 kayma) ile alabileceğin frenleme kuvveti tekerin çok az bir hıza sahip olması ile yapılan frenlemede (%5-30arası) alacağın fren kuvvetinden çok daha düşüktür. Bunun sebebide yüzeyler arası dinamik sürtünmenin statik sürtünmeden düşük olması ilkesidir. Sonuç olarak abs lastiklerini kitlemiyerek hem lastikle yol arası sürtünme kuıvvetini max. noktada tutuyorsun hemde o kayma değerlerinde daha fazla yan yük kaldıran lastikler virajlarda çok zor savruluyor.
Merhabalar arkadaşlar.
Benim şu anda sürdüğüm motor ikinci mavi GSR'm. Birincisiyle arasında 2 fark var. Birincisi 2006 model ve ABS'siz idi. İkincisi ise ABS'li 2007 model. Aralarında fren sistemi dışında hiçbir fark yok. Birincisini 12000 km'de sattım. İlkini 15000 YTL, ikincisini 19000 YTL aldım. Birinciyi satmamın nedeni otobanda 130'la giderken bir köpeğe çarpmam (köpek öldü maalesef, ama ben düşmedim) sonucu radyatörün delinmesi, ve orijinal radyatörün gelmesinin 2 ay sürebileceğinin belirtilmesiydi. ABS'li model çıktıktan sonra zaten kafam iyice karışmıştı. Ben de hemen kararımı verip, hem motorun km'sini sıfırlamış, hem ABS'ye kavuşmuş, hem de radyatör sorununu halletmiş oldum. Bazıları için pahalı bir çözüm yolu sayılabilir, bu doğru. Ama....
Şehirlerimizde asfalt kalitesi çok kötü, farkındasınız. Çok kullanılan yollar cam gibi parlamış, süper kaygan hale gelmiş durumda. Bu durum arabalar için fazla kaygılandırıcı olmamakla beraber, motosiklette fren yaptığınızda hemen kilitlenmeye yol açıyor. Bunu gözlemlemeyenimiz yoktur herhalde. Birinci motorumla böyle zeminlerde fren yapmaya o kadar korkuyordum ki anlatamam. Tedirginliğim sürüş stilime yansıyordu ve gerginlikten dolayı zevk alamaz hale gelmiştim. Daha önce sürdüğüm ABS'siz motorlarla birkaç kez acil frende ön tekeri kilitleyip, Allah'tan düşük hızlarda, yere yapıştığım için, freni giderek daha az sevmeye başlamıştım. Sonra ABS donanımlı GSR geldi. Suzuki GSR ve VStrom'da aynı ABS sistemi var. Bosch marka ve en son teknoloji. Teknoloji farkını birazdan açıklayacağım. ABS'li motoru ilk aldığım günlerde lastik rodajını beklediğim için ve hala freni sıkmaya korktuğum için ABS'yi denemedim bile. Daha sonra parlak zeminli yerlerde trafik yokken yavaş yavaş cesaretimi toplayıp önce arka frene asıldım. Önceki GSR'da arka freni kilitlememek için meğerse hemen hemen hiç kullanmadığımı farkettim. Arka fren oldukça etkiliymiş meğerse. Bunu öğrendim. Daha sonra, aslında oldukça uzun bir süre sonra, ön frene asılmaya cesaret etmeye başladım. Ön tekeri kilitlemekten o kadar korkuyordum ki, bilinçaltım sağ elimi sıkmamı engelliyordu. Bilinçaltımı yenip ilk ön tekeri kilitlediğim zaman en mutlu motorcu bendim herhalde o anda dünyada. Motor zınk diye duruyordu, hem de hiç yana yatma eğilimi filan göstermeden. ABS artık oyuncağım olmuştu. Değişik zeminler ne kadar fren basıncıyla kaymaya başlıyor denemeye başladım. Parlak yol, kaba asfalt, otoban, toprak zemin, ve bunların ıslak versiyonlarını teker teker denedim. Hepsinde hangi basınçla kaymaya girildiğini tecrübeyle öğrendim. Bugünlerde ABS hiç devreye girmeden maksimum frenajı uygulayabiliyorum, hem de hiç korkmadan. Sınırı geçersem ABS hallediyor. Hissttiğiniz şey sağ ayağınızın ve sağ elinizin altında titreşimler. Motor sallanmıyor bile. Karımın Citroen C4 otomobilini arada sürüyorum. Ondaki ABS sistemi kazaları kolaylaştırmaktan başka bir halta yaramıyor bence. Kazık fren yaptığınızda, yavaşlamaya en çok ihtiyacınız olduğu anda freni bırakıyor, tkırdaya tıkırdaya, en ufak bir yavaşlama olmadan gidip dınk diye çarpıyorsunuz. Şimdiye dek hiç çarpmadım ama bu şekilde tıngır tıngır gidip göz göre göre önündeki araca çarpan arkadaşlarım var, değişik otomobilllerle.
GSR'de böyle değil. Her daim maksimum frenajı hissediyorsunuz. Eski model motosikletlerde ABS sistemi gevşetme sıkma işlemini çok daha yavaş frekanslarda gerçekleştiriyormuş. Akıllı da değilmiş. Bunu arkadaşımın 2005 model BMW 1200 RT'sinde yaşadım. ABS takır tukur. Alet asla durmaya yanaşmıyor. Ön amortisörler zıplamaya başlıyor. İyi ki yeni GSR'yi almadan önce BMW'nin ABS'sini denemeye kalkmamışım. Deneseydim ABS'nin faydası olabileceğine asla inanmazdım. GSR'de ABS çok daha pürüzsüz çalışıyor. Amortisör asla boşalmıyor. Motorun sağı solu oynamıyor. Virajda bile kilitleseniz savrulma ihtimaliniz yok, ama tabii motor düzeliveriyor hemen. Bunun sebebi yeni nesil motosiklet ABS'lerinde tarama frekansının çok yüksek olması. Eski BMW ve Honda'larda saniyede 5-7 tarama, şimdiki sistemlerde bu yüzlerce taramaya çıkmış. Ayrıca kayma eğilimlerinin bilgisayar tarafından anlık analizi ile zemin hakkında bilgi toplanıyor ve gevşemelerde zeminin maksimum izin verdiği fren basıncına kadar gevşetiliyor.
ABS'si olmayan motosiklet düşünemiyorum. Arada motoru değştirme fikri aklıma düşünce, almak istediğim motorlarda ABS olup olmadığına bakıyorum ilk olarak. Şu Hayabusa'ya ABS bir taksalar...
Sevgiyle kalın..
PS: İşte size birkaç güzel ABS videosu:
http://www.brightcove.tv/title.jsp?t...nel=1125929446
http://www.suzuki-gb.co.uk/_code/mod...abs/video0.php
Üç boyoz bir kola
ancak şu yazdığınız kısma inatla karşı çıkıyorum. çünkü abs bizim anladığımız gibi sadece freni açıp kapayan yani ayağımızla yaptığımız pompalama freni çok hızlı yapan bir alet değil. ABS faydalıdır ve daha kısa sürede durdurur çünkü bizim düşündüğümüzün aksine lastiklerle yol arasındaki max. sürtünme lastikler kitliyken değil lastikler çok hafif dönerken sağlanır (aracın hızından çok daha düşük hızda hatta aracın hızının %5-30 u arası) abs aslında freni kitlemeyerek lastiğin hızının bu %5-30 arasında kalmasını sağlar ve sizde max. sürtünme kuvveti sınırlarında kalmaya devam edersiniz.
Çok somut bir örnek buzlu zeminde hiç frensiz vites düşürerek yavaşlıyan bir araç lastik ile yola arası sürtünme belli bi değerde kaldığı için rahatlıkla durabilirken abssiz fren yaparak durmaya çalışan araç lastiklerini kitledimi hızında hiç bir değişiklik olmaz çünkü lastik yol arası kayma %100 e çıkmıştır ve sürtünme çok azdır.
rigel arkadaşlarımın motosiklet hakkındaki düşüncelerine tamamen katılıyorum..
citroen C+ hakkındaki ve arabalar hakkındaki abs düşüncelerine bilgim olmadığı için bi şey diyemem ama motosiklette kesinlikle abs olmalı..
motosiklette kaymadan durmak kesinlikle bir mucizedir bu mucizenin adı da ABS'dir..
yakın zamanda (hemde çok yakın) insanlar abs'nin önemini kavramaya başladıklarında abs'siz motosikletlerin yüzüne dahi bakmayacaklar..buna adım gibi eminim..
unutmayın arkadaşlar her motor gazı açınca gidiyo ama hepsi durmuyo..
şimdiki motorumu sattım ve bunun tek sebebi abs'li bir motoru kullanmam diyebilirim..
Tamam ama, bu benim gözlediğim şey. Frene sonuna kadar abandığınızda araba fren yapacağı yerde adet franleri patlamış gibi hiç yavaşlamadan gidiyor. Evet bu arada direksiyonla istediğiniz manevrayı yapabiliyorsunuz, ama yavaşlamıyor işte meret araba.. Bunu birkaç kere ben yaşadım. Eğer ABS olamasaydı çok daha kısa sürede emniyetli olarak durabilirdim. Zaman zaman arabanın ABS sigortasını sökmeyi düşünüyorum. Arkadaşım Opel Corsa ile göstere göstere bir traktöre çarptı. Bu bence ortalama binek otomibillerdeki ABS ve diğer fren donanımının dandikliğinden kaynaklanıyor. Mercedes'te böyle birşey olabileceğini sanmıyorum.
Motosikletteki ABS'nin bununla hiç ilgisi yok. ABS deyince kafanızda canlanan etkin ve güvenli frenajın daha da fazlasını veriyor GSR. Kesinlikle, hem birçok otomobilde ABS'yi denemiş, hem de ABS'li ve ABS'siz motosikletler kullanmış birisi olarak, yeni nesil ABS'li motosikletlerin tercih sebebi olması gerektiğini düşünüyorum.
Üç boyoz bir kola
ayrıca düşüncelerinize ek olarak şunuda belirtmek isterim..panik anında abs'li olsa bile frene sonun kadar basıp düz gitmenin bi mantığı yok aslında..
abs bize frene basıldığında lastiklerin kilitlenmesini önlediği için frene basarak manevra yapmamızı sağlar..
yani hem aracı yavaşlatıyosunuz hem de lastikleriniz kilitlenmediği için belki sağa yada sola direksiyonu kırabiliyorsunuz..
evet rigel arkadaşımızda belirtmiş zaten..
tebrikler...ABS nin ihtiyac olduğu ama olmadığındada iyiy bir fren tekniğiyle...(tabi bu kullanıcı panik heyecan adrenalin ayarıyla ve tecrübeyle alakalı bi durum) bu kaza öncesin durumunu bi şekilde atlatabiliriz veya az hasarla az çarpmayla ön takımları çok dağıtmadan atlatabiliriz...
şuna inanın motosiklet kazalarında FREN e genelde ihtiyac olmaz...çünkü dengeyi kaybettiğiniz andan itibaren beden istem dışı reflekslerle frenden ayağını çekiyor kaldırıyor veya uçma anında olduğu için sele ile teması zaten kesilmiş oluyor...yani öne çıkan bir nesneyi farkettiğimiz andan itibaren frene basma tepkisi duma süresi derken kaçınılmaz son gerçekleşmiş oluyor...şanslıysanız diyelim artık...
ben teori kitap falan okumam...%60 veya %65 arka...kalanıda öne asıldığında en iyi duruşu sağlıyorum...yer ıslaksa zaten lastik küçük kayıyor...ama sağa sola yalpalamadan kaydırıyorum genelde...düz bi şekilde alışmışım...önü zaten sert asıldınmı işin biter...çok sakat...Allah muhafaz..ön frenden hep korktum...
yüzde ayarıyla olmuyor...çok arka önle destek diyelim...birbirini tamamlayacak şekilde...tarif etmekde zor...tecrübe bunun adı işte...ama bazen çok ani hareketler oluyorki frenle birlikte gazdan elimi çekemediğimde oluyor...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Arkadaşlar ABS sistemi her şekilde daha emniyetli durdurur ama eğer bir fark yaratıyorsa onu bizim anlama şansımız yok gibi birşeydir.Bir kaç kişi mesafe uzuyor demiş peki şunları hiç düşündünüzmü sizin refleksleriniz,dikkat durumunuz,lastiklerinizin markası,modeli ve eskime durumu,frenlerinizin yapısı bunlar asıl önemli olan şeyler.Lastik deyip geçmeyin reklama girmesin diye isim vermiyorum ama 2 iyi markanın 2 farklı modelindeki frenleme farkını tahmin bile edemezsiniz.Bide eğer arada araba dergileri alıyorsananız bilirsiniz her firma fren mesafelerini belirtir madem bu abs denen şey fren mesafesini arttırıyor o zaman neden firmalar bu sistemden vazgeçmiyor.Önce şunu bir kabul edelim kazaların neredeyse hepsi insan hatası nedeniyle oluyor.ABS çalıştığında bilgisiz sürücüler titremeden korkup ayağını frenden çeker halbuki tam tersi yapılmalıdırki abs çalışsın böyle oluncada ayağınızı frenden çektiğiniz için sadece abs devre dışı kalmıyor bide fren basıncı azaldığı için mesafe uzuyor ama suç söförde değil abs de niye titrek yapmışlar dimi insanı korkutuyor çalışırken.Arabası olan kaç kişi düzenli rot-balans yaptırıyor,lastik havalarını düzenli kontrol ediyor bir dikkat edin bazı lastikler neredeyse yolun üstüne sakız gibi yayılmış gidiyor,kaç kişi hava soğuyunca kış lastiklerini takıyor,lastikler eskidiği halde yaz geldi sonbaharda yenilerini alırım diyen yokmu.Bunların hepsi fren mesafesini arttıran unsurlardır.Artık arabaların muayenesini TÜV-TÜRK yapacakmış yöneticisinin söylediği almanyada cam çatlağı bile ağır hasarlı sayılırken türkiyede hafif hasarlı saymak zorunda kaldık diyor.Bide bunun üstüne herşeyi bildiğini zannedipte aslında hiç bir şey bilmeyen veya yanlış bilen sürücüleride ekleyin.
müthiş bilgiler.Paylaşım için herkese teşekkürler
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
Firmalar bu sistemden neden vazgeçsin ki?
Fren mesafesinin uzaması başka bir şey.
Bu uzamadan kasıt da yüzlerce metre değil.
Hemen her postta yazıldı,
ABS güvenli duruş sağlıyor diye.
Yani normal frenlere göre büyük avantajları var.
Kazaların büyük çoğunluğu durulamadığı için değil, kayıp, araç kontrolden çıktığı için oluyor.
Yani frenlerinizin sizi daha kısa mesafede durdurabilecek tipte olması kazayı önlemiyor.
Çünkü diğer fren sistemleri aracın kontrolden çıkmasına neden oluyorlar.
Bu da daha kötü sonuçlar doğuran kazalara neden oluyor.
Bunların dışında, lastiklerin durumui hidrolik yağı vs gibi konular tartışmamızın dışında olan konulardır.
Burada karşılaştırılan şey, aynı özelliklere sahip olan iki aracın, ABS li ve ABS siz modellerinin avantaj ve dezavantajları.
Daha önce de yazdım.
Motosikletinizin frenlerine öyle harrs diye asılamazsınız.
Bu nedenle daha kısa fren mesafesine sahip olsa dahi, ABS siz bir motosikleti ABS liden daha önce durdurmanız, neredeyse imkansız gibidir.
Bu sürüş pratiğinde herkesin bildiği bir konudur.
Kimse motosikleti ile hızla giderken, lank diye frenlere abanamaz.
Bunu yapacak adam bu işin profesyoneli olmalıdır.
Şimdi bir diğer konu.
Madem bu kadar iyi bu ABS, neden yarış motosikletlerinde yok?
Bildiğiniz gibi yarış pistleri azrailin fazla mesai yaptığı yerlerden biridir.
Bu nedenle buralarada sürüş güvenliği için her türlü önlem alınır.
Yarış motosikletlerinin kullanım tekniği sokakta kullandığımız motosikletlerle aynı değildir.
Yarış motosikletleri sadece virajda fren kullanırlar.
Ve neredeyse, arka tekerlekleri havada viraja girerler.
Yarış içerisinde pilotu avantajlı duruma getirebilen şeylerden bir tanesi, geç frenaj yapabilmesidir.
Yani rakiplerinizden daha sonra frenleme yapabiliyorsanız, bu her viraj dönüşünde size bir kaç motoru geçme şansı verir.
Fakat bu motosikletlerde frenlemeyi, güvenli viraj dönüş açısı ve hızını sağlamak için yaparsınız.
Durmak için değil..
Bu nedenle sürekli sert fren yapma ve frenlemeden hemen çıkmanız gerekiyor.
Abs sistemi ise, siz freni bıraksanız bile çok kısa bir süre de olsa, frenleme işlemine devam ediyor.
Bu işlem yarım saniye sürse, yarış sonunda diğer pilotlardan en az bir tur fark yersiniz.
Yani fren kolunu bıraktığınızda, plaketlerin disklerden ayrıldığı saniyenin onda biri kadar bile olsa bir kayıp zaman, on viraj sonra 1 saniyelik bir kayıp zaman demektir.
20-21 turluk bir yarışta bu kayıp 20 saniye gibi önemli bir zamana tekabül eder.
Yarış motosikletlerinin yarım saniye kayba bile tahammülü yoktur.
Sonuç olarak bu teknik bir konu.Fazla detaya girmeden herkesin anlayabileceği bir dilde anlatmaya çalıştım.
Eğer biz motosiklet sürüşünden ve motosikletle güvenli duruştan bahsediyorsak, ABS kesinlikle gerekli bir özelliktir.
Kağıt üzerinde ki hesaplar, günlük hayatta çok fazla geçerli değil.
Ortalama bir sürücünün bilgi birikimi ve deneyimi,
Abs li ve Abs siz modellerin arasındaki farkı algılayabilecek düzeyde değildir.
Bize gerekli olan, korkmadan frenlere asılabilmek ve kaymadan, dağılmadan durmaktır.
Bu iki şey ise ABS ile mümkündür.
çok guzel bılgıler teşekkur ederım
!! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::
arkadaşlar bi soru sormustum bızım orda oturan bı abide mondial 151 rs var bu motorda on de arkada abs ama adam arka frenı sıkınca metrelerce kaydırıyor
bu nası abs oluyor ben anlayamadım
teoride tartışmaları kesip
ben gene konuyu gene motosiklet eksenine çekmek istiyorum:
1.bir arkadaş oldukça güzel tecrübelerini paylaşarak marka ve model kıyasına gitmiş ki bu şu anda benim en önemli problemim:
eski model ve nispeten zayıf teknolojili bir motordaki abs nin kendini tatmin etmediğini oysaki daha yeni bir motor aldığında abs nin kendince mükemmmele yaklaştığını söylemiş.
-benim bütcem çok uçlarda değil ve alabileceğim sınırlarda mümkünse abs li bir motor almayı planlıyorum.muhtemelen de alacağım motor belki o eski sayılabilecek teknoloji olacak(yani piyasada abs li motor bulmak imkanları çok kısıtlı ondan).bu durumda sizin düşünceniz olacaktır.
2.istediğim cevabı alamadım o bakımdan sormak istiyorum:
bir arkadaşım bunu test etmeye gerek yok zaten internette bir sürü test var demiş.onları çok okudum.testlerin hepsi laboratuar ortamında yapılmış(yol başka laboratuvar başka).
artı o testler sürücünün yaşadığı hisleri ve tecrübeleri aktaramıyor.
abs li motorunda abs yi kapatıp sürücülüğünü deneyen hiç mi yok?yani ben tecrübeyi ilk ağızdan duymak istiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)