Rolanti ayar vitadısının sırrı nedir?
Reklamlar
-
Merhabalar. Bugün yeni servisime gittim. Tanıştık ustalarla ve hemen sorunlarımı anlattım. Arka demir gevşekti onu sıktılar, vitesler bazen tutukluk yapıyor geçmiyordu onu hallettiler, birde rolantim düşük dedim (önceki servisede demiştim onlarda ayarlamıştı) hemen minik bir tornavidayla motorun sağ tarafından sanırım birşeylerle oynamaya başladılar. Gaz verdiler falan sonra ok artık daha iyi dediler. Baktım iyi gerçekten gaz verme yoğunluğu falan değişti ama ilkinde de böyle olmuştu. Sorun şu ki motorumu kapattıktan yarım saat yada 20dk sonra motor normal şekilde çalışmıyor, illa jikle istiyordu. Şimdi arkadaşlar bu vida neyin nesidir ne iş yapar nasıl ayarlamak lazımdır? İnce ayarının püf noktaları nelerdir? Şimdi den görüş vbe yorumlarını esirgemeyen dostlarıma teşekkürler
Not : Vidası olucak vitadısının mı ne yazmışım sorry
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
Reklamlar
-
Sanırım karbüratörün ayarını değiştirerek motora giden benzin/hava karışımını zenginleştiriyor/fakirleştiriyorlar, bu ayar da motorun rölanti devrini değiştiriyor.
Ha bir de şey olabilir, rölantide bile gaz kelebeği belli bir açıklık bırakır ki motora rölanti için yeterli benzin gitsin. Bu söylediğin vida gaz kelebeğinin açısını değiştiriyor da olabilir.
-
bence sen bide karbüratörün hava ayarlarına baktır
-
kardeş arkadaşların dediği doğru fakat şöyle söyliyim bende motoru bi yerde biraz bırakınca daha doğrusu motor soğuyunca rölanti ayarı aşağı düşüyor jigleyle bişrkaç dakika ısıtınca normale dönüyor eminimki bu bilinçli yapılmış bişeydir motorun yeni ise belkide bende olduğu gibi özellikle böyle yapılmış olabilir
-
Daha 1287km. de. Dediğin gibi godfather 2000km e kadar böyle gözlemlicem durumları 2000de süper bir check-up yaptırmak istiyorum motoruma
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
-
arkadaşlar uyarırım kusura bakmayın gereksiz yere hava ayar vidası ile oynamayın çünkü genel ayarlarla ilgilidir.buji,hava filitresi,sibop ayarı vs. eğer motorun çalışması ile sorunun olursa veya yakıt sorunun olursa hava ayar vidası ile ayar yapılır.yanlız önce hava filitrene bakmanı öneririm ya temizlenmesi gerekir yada değişmesi saygılar.
-
500km de hava filtresini çıkartmışlardı. Gözleirmle gördüm kaymak gibi hiçbir toz falan yoktu. Hoş üzerinden 750km geçti. Sanırım sorun karbüratörde. Misal 1dk ısıtıyorum motoru sonra yola çıkıyorum jikleyi kapayınca motor gaz yemiyor düşüyor illa yüksek devir yapmak gerekiyor ara gazla. Bu böyle 2km gittikten sonra düzeliyor motor rolantiyi buluyor. Yarım saat sonra tekrar jikleyle çalıştırmak durumunda kalıyorsun
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
-
Rolanti ayar vidasinin sirri aslinda cok basittir. Zaten bu yuzden o bir vida ve daha karmasik bir sey degil.Motorun seri bir sekilde stop etmeden calisabilecegi minimum bir devir vardir genelikle 900 rpm den baslar.Ama siz gazi vermeden benzin gelmesi imkansiz ve motor bosta iken 900 rpm yakalacamda motorum stop etmesin diye ugrasmak deli isi olurdu.Rolanti vidasi burda devreye giriyor ve vida sayesinde gaz telinin cikis noktasina bir baski uyuguluyor.Bu baski o kadar hassas ki her turda devirdeki artisi veya inisi gormek mumkun.Yani 0 nokta denilen motorun stop etmeyim tek duze rpm de calismasini saglayan sey rolanti.Vidanin tek yaptigi bu baskiyi azaltmak veya artirmak buna oranla daha yuksek 0 nokta yada daha dusuk 0 nokta elde edersiniz.Bir nevi tartiyi sifirlamak gibi dusunun.Biraz motor bilgisi olan herkez bu ayari yapabilir.Rolanti sadece motorun degil surucunun istekleri dogrultusunda degisgenlik gosterebilir.Dusuk yada yuksek rolanti seven bir cok farkli sofor gorulur.
Motorlarda 0 nokta 900 rpm olamaz pek cunku motor ivmesi kucuk oldugundan yetersiz kalir. Genelikle 1000 ile 1500 rpm arasidir. Umarim aydinlatici olmustur
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
arkadaşım anlatığına göre yakıt yetersiz geliyor şunları önermem gerekiyor sırası ile takip et arızanın giderilmesi gerekiyor.1.depo altında diyafram var ve iki ad.siyah hortum biri ince biri kalın 2.ince hortum krb. ile silindir arasına takılı patlak veya tıkalı olduğuna bak 3.kalın hortum krb. takılı hortumu çıkar ve marşa bas yakıt yeterli gelip gelmediğine bak şayet yeterli gelmiyorsa diyafram arızalı eğer motor rolantide durmuyorsa jikleyi devamlı çekmeden dolayı bujiyi bozmuş olabilirsin saygılar.
kusura bakmayın arkadaşlar daha önce rolanti ayarını hava ayarı diye algılamışım özür diliyorum.
-
Rolanti ayar vidadısının sırrı nedir? Rolanti ayar vidadısının herhangi bir sırrı yoktur ve hava ayar vidasından temamen farklı çalışır.tek benzerlik bir birine yakın olmasıdır.Rolanti ayar vidası motor boşta çalışırken MOTORUN EN DÜŞÜK DEVRİNİ sönmeden 850+-50 rpm ayarlar.hava ayar vidası en VERİMLİ HAVA YAKIT KARIŞIMINI(1 BİRİM BENZİN 15 -18 BİRİM HAVA)AYARLAYAN VİDADIR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler