Lastik değişimi sonrası sola çekme
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar sıfır lastik değişimi sonrası iki elimi bırakınca motor yavaş yavaş sola çekiyor. güvenilir bir rot balansıcıya götürdüm arka 25gr ön 75gr kurşun istedi neyse balans yapıldı ama hala sola çekiyor lastik değişimi öncesi ok gibi giden motor şimdi böyle. motor ustama götürdüm kendi sürdü amortismr , arka teker eşit sıkılmış mı vs baktı dedi lastikte sorun var. bu lastik beklerken sola yatmış beklemiş minvalinde birşey söyledi bindikçe düzelir dedi. şuna 400km oldu kaç km de düzelir bu yada bunu düzeltebilecek bir yöntem varmı acaba ?
not : motor r25
Reklamlar
-
eudorias adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar sıfır lastik değişimi sonrası iki elimi bırakınca motor yavaş yavaş sola çekiyor. güvenilir bir rot balansıcıya götürdüm arka 25gr ön 75gr kurşun istedi neyse balans yapıldı ama hala sola çekiyor lastik değişimi öncesi ok gibi giden motor şimdi böyle. motor ustama götürdüm kendi sürdü amortismr , arka teker eşit sıkılmış mı vs baktı dedi lastikte sorun var. bu lastik beklerken sola yatmış beklemiş minvalinde birşey söyledi bindikçe düzelir dedi. şuna 400km oldu kaç km de düzelir bu yada bunu düzeltebilecek bir yöntem varmı acaba ?
not : motor r25
yönlerini ters takmıştır büyük ihtimal
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
-
eudorias adlı üyeden alıntı
mlsf yönler doğru
çünkü daha önce sıkıntı yaşamadığınız motorda lastik değişiminin bu etkiyi yapması için 3 neden vardır.
ya lastiği takan şahıslar jantı oturturken tam düz oturtmamışlardır
ya lastiği ters yön takmışlardır
ya lastiğin yüzeyi eğridir
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Lastiğin yönü buna sebep olamamalı aslında. Genelde ön lastiği ters takarlar, onun etkisi yağmurda fren attığında en çok bela olur, ancak düz şekilde lastik ortada gidiyorken bu sebepten bir sağa sola çekme olmamalı.
Beklerken lastik yamulmuş bana biraz fantastik geldi. Bu lastikler motosikletin ağırlığı ile frenajda devasa kuvvetlerle başa çıkan malzemeler. Janta takılı olmadan durduğu yerde yan şekilde beklemesinden ne olacakmış? Kaldı ki benim en son Mitas lastiği kısa ömründe bolca pistte kullandım, İstanbul Park malum hem sola viraj fazla hem de sert frenajların da büyük kısmı sola virajlı, üstüne bir de amortisör ayarındaki bir hata yüzünden ön lastiğin sol tarafını bayağı bir yaralamıştım, hala sola falan çekmiyordu. Temel mantığı anladım ama bana bu senaryo çok zorlama geldi.
Diyellim bu oldu, yine 400km sürdükten sonra artık toparlaması gerekirdi.
Çok daha basit bir ihtimal var, lastikler doğru hizalanmamış olabilir. Motosiklet lastikçisi değil tahmin ediyorum götürdüğün lastikçi, takarken hizalamayı bozmuştur dikkat etmemiştir.. Ustan da buna bakmamış diye tahmin ediyorum.. Eşit sıkılmış mı diye bakmış diyorsun ama verdiği cevaptan ötürü buna çok güven duyamadım açıkçası.
Geriye kalan ön takımdaki hasar eğilme bükülme vs gibi problemlerin hiç biri lastik değişiminden sonra bir anda ortaya çıkmamalı.
Bir de hangi lastikten hangi lastiğe geçtin? Lastiğin profil farkı nedeniyle bazı hissiyatlar artabilir, başka bir lastikte hissetmediğin ama motorun doğasındaki bir sağa sola çekmei yeni farklı profilde lastiğinle gün yüzüne çıkmış olabilir.
-
Lastiğin yanından boşlukları ayarlamak için spacer (flanş, yüzük adı neyse) çıkıyor genelde ve bunlar eşit olmuyor. Bunların yeri değiştiği için çekme yapabilir mi? Başka bir motora bakıp kontrol eder misin.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
killingroad adlı üyeden alıntı
.....Beklerken lastik yamulmuş bana biraz fantastik geldi. Bu lastikler motosikletin ağırlığı ile frenajda devasa kuvvetlerle başa çıkan malzemeler. Janta takılı olmadan durduğu yerde yan şekilde beklemesinden ne olacakmış?....
Gözden kaçırdığın bir nokta var Killing
Frenajda motosikletin ağırlığı ile başa çıkan lastiğin içinde basınçlı hava var ; havasız lastik 5 kg yükü bile taşıyamaz yani düzgün istiflenmeyen lastiğin durduğu yerde taban yapısı , içindeki telleri vs deforme olabilir..sağa sola çekmenin balans ile hiçbir alakası yok , amortisörler deki eğrilik , göbek milindeki aşırı sıkma nedeniyle oluşan uzama , ön maşanın düzgün montajlanmaması , arkada zincir ayarının sağ sol eşit yapılmaması , yine ön tarafta gergin bırakılmış , biryere sıkışmış fren hidrolik borusu , debriyaj teli gibi faktörler çekme sebebidir , yeni lastik jant yanağına tam oturmamışda olabilir , lastiği tamamen indirip jantta 180 derece döndürüp basınçlı hava ile tekrar janta oturtun düzelebilir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
sallami adlı üyeden alıntı
Lastiğin yanından boşlukları ayarlamak için spacer (flanş, yüzük adı neyse) çıkıyor genelde ve bunlar eşit olmuyor. Bunların yeri değiştiği için çekme yapabilir mi? Başka bir motora bakıp kontrol eder misin.
bahsettiginiz spacerlar sağ sol eşit değilse ters takmak mümkün olmayacak şekilde üretiliyorlar , isteseniz de yerine ters yerleşmez..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Gözden kaçırdığın bir nokta var Killing
Frenajda motosikletin ağırlığı ile başa çıkan lastiğin içinde basınçlı hava var ; havasız lastik 5 kg yükü bile taşıyamaz yani düzgün istiflenmeyen lastiğin durduğu yerde taban yapısı , içindeki telleri vs deforme olabilir..
Doğru diyorsun karşılaştırdığım şeyler birbiriyle kıyaslanabilir şeyler değil aslında.
Ben lastiği duvara dayamışlar yan saklanmış gibi anladığımdan bunun öyle çok kalıcı bir etkisi olmayacağını düşündüm. Lastiği eğip sürüşle düzelmeyecek kadar kalıcı bir deformasyon olabilir mi sence? Ben buna ihtimal vermediğimden yanlış bir örneklemeye gitmişim, ama yine de böyle kalıcı bir hasar oluşabileceğini sanmıyorum. Üstüne katır gibi bir yükle ayı gibi ezilmediği müddetçe ama o zaman da zaten balansa takıldığında lastik fıldır fıldır belli eder kendini yahu?
-
söylemeyi unuttum lastik değişimi öncesi ön taraftan ses geliyor diye demiştim ustaya oda teker bilyasından deyip değiştirmiş o yaparmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
önceki ile yeni takılan aynı set onda da bir farklılığım yok
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bahsettiginiz spacerlar sağ sol eşit değilse ters takmak mümkün olmayacak şekilde üretiliyorlar , isteseniz de yerine ters yerleşmez..
Türk milletinden bahsediyoruz. Bilgisayar mağazam varken Adama güç kablosunu ters takamazsın, yönü var dedim. Adam girmiyor diye törpüleyip bilgisayarı yakmıştı.
-
sallami adlı üyeden alıntı
Türk milletinden bahsediyoruz. Bilgisayar mağazam varken Adama güç kablosunu ters takamazsın, yönü var dedim. Adam girmiyor diye törpüleyip bilgisayarı yakmıştı.
Canım Türkiyem çok eğlenceli bir coğrafya :D
-
eudorias adlı üyeden alıntı
söylemeyi unuttum lastik değişimi öncesi ön taraftan ses geliyor diye demiştim ustaya oda teker bilyasından deyip değiştirmiş o yaparmı ?
@Nikkfurie güzel özetlemiş. Motosikletin doğası gereği olanlar dışındaki sağa sola çekmelerin sebeplerini anlatmış. Bilyayı değiştirmekten ziyade, motorun ön takımında herhangi bir işlem yaptıysa bunun sonucunda yine hizalanma bozulmuş olabilir.
Lastikçiyi boklamasından da muhtemel sebep bu gibi görünüyor diye tahminde bulunabiliriz =)
-
killingroad adlı üyeden alıntı
@Nikkfurie güzel özetlemiş. Motosikletin doğası gereği olanlar dışındaki sağa sola çekmelerin sebeplerini anlatmış. Bilyayı değiştirmekten ziyade, motorun ön takımında herhangi bir işlem yaptıysa bunun sonucunda yine hizalanma bozulmuş olabilir.
Lastikçiyi boklamasından da muhtemel sebep bu gibi görünüyor diye tahminde bulunabiliriz =)
bu bilye değişimini yapan başka ustaydı. Ama kendi ustam lastik diyor illa şimdi ben başka ustaya götürüp ön düzen kontrolü mü yaptırayım yoksa motosiklet balansıcısına mı gideyim nası bir yol izleyim bozuk lastik bakınca anlaşılır mı ? aksi gibi çıkan eski takımıda attımdı garantiye gönderemem
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)