Zincirin Gerginliğinin Artıp Azalması
Reklamlar
-
14 Ağustos 2023, 15:23
#1
Merhaba değerli forum üyeleri. Aranıza Honda CB125F ile katılmış bulunmaktayım. Motorum 2018 model olup henüz 3500 km de satın aldım, şuan 4500 kmde. Zincir ayarını yaptım ancak motoru orta sehpaya alıp zincir gerginliğini kontrol ederken tekerleği yavaş yavaş çeviriyorum bazı yerlerde zincir gerginliği çok artıyor geriliyor. Bazı yerlerde zincir gerginliği gayet iyi. Bu gerilmenin sebebi nedir acaba?
Reklamlar
-
14 Ağustos 2023, 15:26
#2
Zinciriniz ölmeye başlamış. Bir kaç bin km içinde zincirinizi değiştirmeniz sağlıklı olacaktır.
-
14 Ağustos 2023, 15:54
#3
Cevabınız için teşekkür ederim. Daha 4500 km de zincirin bozulmaya başlaması kalitesizliğinden mi yoksa kullanıcı hatası mıdır acaba? Dişliler gayet sağlam görünüyor aşınma yok bu arada. Son olarak önereceğiniz zincir markası var mıdır? Kitapçıkta KMC 428 DF yazıyor zincir özellikleri.
-
14 Ağustos 2023, 15:57
#4
Normal şartlarda 4500 km çok erken ama yeteri derecede yağlanmamış olabilir, çok sert kullanılmış olabilir, zincir kalitesiz de olabilir. Pek çok etken olabilir. Hiç 428 zincir kullanmadım, hangi markanınki iyidir hangisininki f/p'dir bilemediğimden sizi yanıltmayayım. Konu hakkında tecrübeli arkadaşlar elbet zincir önerisinde bulunacaktır.
-
14 Ağustos 2023, 16:01
#5
2018 model ve halen 4500 km de, yani nadiren kullanılmış çok yatmış bir motorun aksamı.
bence bu kadar az kullanılmış, uzun süre kullanılmamış hareketli aksamın deforme olması pek absürt değil.
yeni bir zincir ile düzenli yağlama ile denemeniz gerekiyor.
-
14 Ağustos 2023, 16:20
#6
Jant göbeğini ve dişliyi de de kontrol etmeni tavsiye ederim. Bu km de zincirin ve ya dişlinin bu kadar bozulması zor ama?
ve bir de zincir gergi somunları aynı hizada mı?
-
14 Ağustos 2023, 22:23
#7
Motosiklet uzun süre kullanılmadan yatarken zinciri temiz ve yağlı bir şekilde bırakılmadıysa bozulması normal ki üstündeki zincir de kaliteli bir markanın değil. Buna ek olarak zinciri kalkıp wd40,balata spreyi veya benzinle temizledilerse zaten geçmiş olsun.
Zincirinizi RK,Regina,D.I.D,CZ,EK,AFAM,İris gibi markalardan tercih etmenizi öneririm.
-
14 Ağustos 2023, 22:43
#8
Ruhuna el Fatiha. Dişliler ile birlikte değişim zamanı gelmiş.
-
15 Ağustos 2023, 08:49
#9
Abartmayın bu kadar ya
Tamam baklaların sıkışması ideal bir durum değil, zincirin ömrünün bittiğini de gösterebilir.
Baklaların paslanıp yapıştığını da gösterebilir. Oringler ve içerisindeki yağ hala sağlam olabilir.
Ben arkadaşın anlattığı durumu her kış yaşıyorum. Çünkü zincirimi yağlamaya üşeniyorum, yağmur etkisiyle de paslanıyor. Yağlayınca geçiyor.
Yağlayınca geçmiyorsa geceden pas sökücü/WD40 sürüp, sabah temizleyip tekrar yağlayın.
Hala geçmiyorsa zincir çöp.
Not: WD40 zincire/oringe zarar vermez. https://www.youtube.com/watch?v=UrEpAUi_QKA
-
15 Ağustos 2023, 09:05
#10
tommygun adlı üyeden alıntı
Normal şartlarda 4500 km çok erken ama yeteri derecede yağlanmamış olabilir, çok sert kullanılmış olabilir, zincir kalitesiz de olabilir. Pek çok etken olabilir. Hiç 428 zincir kullanmadım, hangi markanınki iyidir hangisininki f/p'dir bilemediğimden sizi yanıltmayayım. Konu hakkında tecrübeli arkadaşlar elbet zincir önerisinde bulunacaktır.
Motorun geçmişini bilmiyorum yalnız motora port bagaj takan birinin motoru sert kullanacağını zannetmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Jant göbeğini ve dişliyi de de kontrol etmeni tavsiye ederim. Bu km de zincirin ve ya dişlinin bu kadar bozulması zor ama?
ve bir de zincir gergi somunları aynı hizada mı?
İlk kontrol ettiğim yer zincir gergi somonları oldu ama ikisi de aynı hizada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Ruhuna el Fatiha. Dişliler ile birlikte değişim zamanı gelmiş.
Dişlileri kontrol ettim herhangi bir aşınma yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
pea adlı üyeden alıntı
Abartmayın bu kadar ya
Tamam baklaların sıkışması ideal bir durum değil, zincirin ömrünün bittiğini de gösterebilir.
Baklaların paslanıp yapıştığını da gösterebilir. Oringler ve içerisindeki yağ hala sağlam olabilir.
Ben arkadaşın anlattığı durumu her kış yaşıyorum. Çünkü zincirimi yağlamaya üşeniyorum, yağmur etkisiyle de paslanıyor. Yağlayınca geçiyor.
Yağlayınca geçmiyorsa geceden pas sökücü/WD40 sürüp, sabah temizleyip tekrar yağlayın.
Hala geçmiyorsa zincir çöp.
Not: WD40 zincire/oringe zarar vermez.
https://www.youtube.com/watch?v=UrEpAUi_QKA
Hocam zincir o-ringli değil. Bugün zinciri güzelce temizleyip yağlayayım ona gore hala germe yapıyorsa değiştireyim.
-
15 Ağustos 2023, 09:19
#11
Önce zincir gerginlik ayarının tam olduğundan emin olun yani sağ haraftan ve sol taraftan eşitmi gergiliği.Şasenin en dip kısmındaki vida çıkıntısı sağ ve sol eşit olmalı.Yani yan ana tekerlek mili somununun oradaki çizgilerden bakmayın sağ sol eşitmi.Normalde kumpasla ölçülmeli veya düz bir tornavidayla veya bir tel parçasıyla vida uçları ana vidayı sıktıktan sonra eşit uzunlukta kalmalı üstüne somununuda sıkınca.ne alaka diyenler varsa çok alaka tekerlek eğri duruncada (dişlide eğri oluyor) birkaç mm fark zincir uzunluğu şase uzunluğu olduğundan kasılıp boşalma olur.
Burası eşitse eminmseniz dişlilerinde ucu sivrilmemişse (o km de pek zincir dişli bitmez eskimez) arka dişli kaplininde oturduğu yerde boşluk oynamada yoksa yeni bir zincir alınabilir.Aekadaşların dediği gibi normalde set değişir fakat zincirin bakla sıkışması veya bazı yerlerin uzamasından dolayı dönerken bir dar bir bol olabiliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------
-
15 Ağustos 2023, 11:18
#12
bassturbin adlı üyeden alıntı
Önce zincir gerginlik ayarının tam olduğundan emin olun yani sağ haraftan ve sol taraftan eşitmi gergiliği.Şasenin en dip kısmındaki vida çıkıntısı sağ ve sol eşit olmalı.Yani yan ana tekerlek mili somununun oradaki çizgilerden bakmayın sağ sol eşitmi.Normalde kumpasla ölçülmeli veya düz bir tornavidayla veya bir tel parçasıyla vida uçları ana vidayı sıktıktan sonra eşit uzunlukta kalmalı üstüne somununuda sıkınca.ne alaka diyenler varsa çok alaka tekerlek eğri duruncada (dişlide eğri oluyor) birkaç mm fark zincir uzunluğu şase uzunluğu olduğundan kasılıp boşalma olur.
Burası eşitse eminmseniz dişlilerinde ucu sivrilmemişse (o km de pek zincir dişli bitmez eskimez) arka dişli kaplininde oturduğu yerde boşluk oynamada yoksa yeni bir zincir alınabilir.Aekadaşların dediği gibi normalde set değişir fakat zincirin bakla sıkışması veya bazı yerlerin uzamasından dolayı dönerken bir dar bir bol olabiliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------
https://i.hizliresim.com/ip20r36.jpg
Resimdeki gibi ölçtüm ayrıca zaten üzerinde ölçüm çizgileri var onlarda da sıkıntı yok aynı durumda duruyor. Akşam zinciri temizleyip yarın bakacağım durumuna. Yine aynı durum söz konusu olursa yeni zincir alacağım. Dişlilerde deformasyon yok uç kısımlarına baktım.
-
15 Ağustos 2023, 11:40
#13
Eğer elle sökülebilen, zincir kilidi olan zincirlerden ise;
Zinciri söküp elle kontrol et tüm baklalar rahatça katlanabiliyor mu?
Baklalar katlanmakta sıkıntı yaşıyorsa, zinciri tamamen kapatacak kadar gaz yağına yatır ve 1 gün boyunca beklet. Gaz yağı baklalar arasına sızıp rahatlatacaktır. Yine de sıkıntı varsa zaten yeni zincir alman gerektiğini diğer arkadaşlar da yazmış.
Ayrıca zinciri sökmüşken kaplin lasitklerini de bir kontrol et. Aga bu nedir diye soracak olursan;
https://www.bizimmotor.com/honda-cb-...kaplin-lastigi
Herkese iyi sürüşler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)