Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Radyatör Fanı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2021
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660
    Herkese merhaba. MT-03 660 kullanıcısıyım. Bugün subap ayarlarını yaparken, radyatörü söktükten sonra farketttim ki, radyatör fanı tamamen kilitlenmiş durumda. Fanı yerinden söktüm motorunun içini açtığımda alt rulmanın tamamen paslandığını ve kilitlendiğini fark ettim.
    Yeni bir fan almam gerekiyor. Üzerindeki fan, SPAL / VA31-A100-46A marka modelli. Ve bu marka model fanı satışta bulamadım.
    Aynı markaya ait VA31-A101-46A modelli fanını ise bir satış sitesinde bulabiliyorum.

    VA31-A100-46A modele ait teknik veriler şu şekilde;

    Type : Axial fans (brushed)
    Max.current at 0mm H2O : 3,1A
    Diameter : 130
    Airflow m3/H : 450
    Airflow cfm : 266
    Brand : Spal
    Voltage : 12V

    VA31-A101-46A modele ait teknik veriler şu şekilde;

    Type : Axial fans (brushed)
    Max.current at 0mm H2O : 4,8A
    Diameter : 130
    Airflow m3/H : 579
    Airflow cfm : 342
    Brand : Spal
    Voltage : 12V

    Görüldüğü gibi sadece Amper ve doğal olarak hava akış gücü değerleri farklı. Benim fikrime göre A100 yerine A101 model fanı taksam bir problem yaşamam. Konuyla alakalı sizlerin de fikirlerini merak ediyorum. Herkese görüş ve cevapları için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Almaktansa o kilitlenen rulmanı değişmek mümkünmü?

  3. #3

    Üyelik
    21 Ekim 2021
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660
    Rulmanı değiştirmek tabiki mümkün fakat, motorun içi ve kömürleri oldukça acınası durumda.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Çekeceği amperin artışı şarj sistemine zarar verebilir ve size ciddi masraflarda açabilir bunu göz önünde bulundurmak gerekli, eğer tamir edebilirseniz tamir etmek daha mantıklı olabilir, belki kömürleri farklı araçların kömürleri ile uyum sağlayabilir.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Rulman ve kömürlerini çok ucuza alıp değiştirebilirsiniz.101 olan fan motoru biraz daha fazla akım çekiyor yani biraz daha fazla hava emişi yapıyor zaten çektiği hava miktarı daha fazla.mt03 gibi yeni bir motorun fanı kömürü veya rulmanı öyle kolay kolay bozulmamalı.

    Fan arasındaki fark motor üzerinde birazdaha erkenden (5 10 saniye gibi) ısının normal hale gelip fanın erken kapanması olacaktır.

  6. #6

    Üyelik
    21 Ekim 2021
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rulman ve kömürlerini çok ucuza alıp değiştirebilirsiniz.101 olan fan motoru biraz daha fazla akım çekiyor yani biraz daha fazla hava emişi yapıyor zaten çektiği hava miktarı daha fazla.mt03 gibi yeni bir motorun fanı kömürü veya rulmanı öyle kolay kolay bozulmamalı.

    Fan arasındaki fark motor üzerinde birazdaha erkenden (5 10 saniye gibi) ısının normal hale gelip fanın erken kapanması olacaktır.
    Cevap için teşekkürler. Fakat MT-03 660cc 2008 model makine kullanıyorum. Yani yeni değil hocam. Alt rulman yüksek ihtimalle su aldığı için paslanıp kilitlenmiş. Kömür bulmak kolay iş tabi ama fan motorunun içine ulaşmak kolay olmadı, haliyle biraz yaralandı sağı solu. Bu sebepten yeni almayı planlıyorum. Aradaki 1 amperlik farkın kablolar üzerinde aşırı bir yük oluşturacağını düşünmüyorum. Ben de sizin gibi, A101 fanın daha güçlü akış oluşturacağı için ısıyı normale daha hızlı düşüreceğini düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekeceği amperin artışı şarj sistemine zarar verebilir ve size ciddi masraflarda açabilir bunu göz önünde bulundurmak gerekli, eğer tamir edebilirseniz tamir etmek daha mantıklı olabilir, belki kömürleri farklı araçların kömürleri ile uyum sağlayabilir.
    Motor hareket halindeyken, yani sargı aküyü beslerken fan çalışacağı için, (kısa süreli) şarj sistemine bir yük oluşturmaz diye düşünüyorum. Yanlış mıyım acaba?
    bassturbin bunu beğendi.

  7. #7
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Elektronikten anlayan cevap versin. Araya röle, direnç ne bileyim akım çekmeyi önleyecek parça konsa???
    espresso bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    aradaki akım farkı 1.7A, yaklaşık 20.4 Watt eder, en basit sis farı bile daha çok akım çeker, bir sorun olacağını sanmıyorum bu fark ile.
    Thracian bunu beğendi.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı FeJohn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hareket halindeyken, yani sargı aküyü beslerken fan çalışacağı için, (kısa süreli) şarj sistemine bir yük oluşturmaz diye düşünüyorum. Yanlış mıyım acaba?
    15-20 saniyelik çalışma elbette çok sorun yaşatmaz ama akünüz ömrünü tamamlamaya doğru gittiği zaman fan açtığı vakitlerde stop etmeler görebilirsiniz, tabi bu bahsettiğimde elektrik tesisatınız akü beslemeliyse.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı FeJohn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkürler. Fakat MT-03 660cc 2008 model makine kullanıyorum. Yani yeni değil hocam. Alt rulman yüksek ihtimalle su aldığı için paslanıp kilitlenmiş. Kömür bulmak kolay iş tabi ama fan motorunun içine ulaşmak kolay olmadı, haliyle biraz yaralandı sağı solu. Bu sebepten yeni almayı planlıyorum. Aradaki 1 amperlik farkın kablolar üzerinde aşırı bir yük oluşturacağını düşünmüyorum. Ben de sizin gibi, A101 fanın daha güçlü akış oluşturacağı için ısıyı normale daha hızlı düşüreceğini düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------



    Motor hareket halindeyken, yani sargı aküyü beslerken fan çalışacağı için, (kısa süreli) şarj sistemine bir yük oluşturmaz diye düşünüyorum.Yanlış mıyım acaba?
    Hiçbir sorun olmaz.Şarz sistemi direk tesisata gelmez önce konjektör (voltaj düşürücü doğrultucu) sonra aküye gelir.Akü zaten motor çalışmazken motoru çalıştırmak için konumuştur.Çok zor bir fan motoru olduğunu sanmıyorum rulmanını değiştirmek için.Tabiki siz bilirsiniz.Fanın sigortasınıda bir iki amper fazla takarsınız.5a ise 8amper gibi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Ekim 2021
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçbir sorun olmaz.Şarz sistemi direk tesisata gelmez önce konjektör (voltaj düşürücü doğrultucu) sonra aküye gelir.Akü zaten motor çalışmazken motoru çalıştırmak için konumuştur.Çok zor bir fan motoru olduğunu sanmıyorum rulmanını değiştirmek için.Tabiki siz bilirsiniz.Fanın sigortasınıda bir iki amper fazla takarsınız.5a ise 8amper gibi.
    Ben de sizinle aynı fikirdeyim hocam. Herkese cevapları için teşekkürler. Sonuca gelecek olursak. Yamaha fanın orijinaline 11.500 TL fiyat veriyor. Bazı firmalar bu marka fanı ithal edebiliyorlar. En düşük teklif veren 152 Euro verdi. Sanırım vergisiz hali tabiki. Ben de ülkemizden bir satıcıdan, yan sanayisi diyebileceğimiz, ama oldukça kaliteli görünen bir fan aldım. Ölçüleri de bire bir tutuyor.

    İleride böyle bir sorun yaşayabilecek olan arkadaşlar için yönlendirici bir paylaşım olsun. Herkese iyi sürüşler.
    bassturbin bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Yeni modelin çektiği fazla amper pervane kanat açısının biraz daha yüksek olmasından kaynaklıdır , aralarındaki debi farkıda bundan kaynaklanıyordur , eski pervane sağlamsa tekrar kullanabilirsin , hemde daha az üfleyeceği için sessiz çalışacaktır..
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)