Hava filtresinden akan yağ
-
Merhabalar hocalarım. Bugün motosikletimi yıkadım. Hava filtresinin kapağını silerken fark ettim ki tahliye borusunda bi karalık var. Allah Allah bu neymiş ki dedim, kapağını bi açtım yağ döküldü. Ama bayağı döküldü, en azından bana göre bayağı yani. Resimleri ekleyeceğim, bakarsanız sevinirim. Şimdi böyle yağ dökülmesinin veya hava filtresine birikmesinin sebebi ne? Yakın zamanda yağ ve hava filtre bakımı yaptıracaktım, neye baktırmam gerek şuan? Bunlardan ek olarak, karbüratörden basmadığına eminim çünkü karbüratör-motor arası hortumlar temiz, yani onlarda yağa dair bir şey yok. Sorun neyden olabilir?
https://dosya.hizliresim.com/J6Y0uKvR0nspt7y/preview
https://dosya.hizliresim.com/M6GLOe97cy0hyUW/preview
Reklamlar
-
Motosikleti devirli kullandığınız zamanlarda olur bu durum, yani gayet normal bir durum arıza aranıcak bir durumu yok. X-Max'lerde bu durumu yaşayanlarda var ve sebebi aynı.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motosikleti devirli kullandığınız zamanlarda olur bu durum, yani gayet normal bir durum arıza aranıcak bir durumu yok. X-Max'lerde bu durumu yaşayanlarda var ve sebebi aynı.
Ne kadar bir devirden bahsediyoruz hocam? Bakımda zaten yağ değiştirtecektim, bu yağın azalmasına sebep olmaz mı?
-
Yağ seviyesi fazlaysa olur , kartere aşırı kompresyon iniyorsa olur , karter havalandırma hortumundaki subap arızalı ise olur , o tapayıda aç ve yağ varsa boşalt diye koyuyorlar , derin sudan geçersen yine tapayı açıp su varsa boşaltacaksın..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yağ seviyesi fazlaysa olur , kartere aşırı kompresyon iniyorsa olur , karter havalandırma hortumundaki subap arızalı ise olur , o tapayıda aç ve yağ varsa boşalt diye koyuyorlar , derin sudan geçersen yine tapayı açıp su varsa boşaltacaksın..
Yağ seviyesini kontrol ettim, hala maksta hatta biraz da üstünde diyebilirim. Kartere kompresyon inip inmedigini anlama sansim var mi?
-
vFurky adlı üyeden alıntı
Ne kadar bir devirden bahsediyoruz hocam? Bakımda zaten yağ değiştirtecektim, bu yağın azalmasına sebep olmaz mı?
Genelde yüksek devirlerde bu durumlar olur, yağı değiştirmenizde herhangi bir sorun olmaz azalmada olmaz öyle korkulcak bir durum yok, Nikkfurie hocam daha detaylı açıklamış. Kartere kompresyon inmesini ana sebebi segmanları aşınıp kompresyon kaçırmasıdır ve buda blok içinde basınç oluşacağı için hava filtresinde yağ gözükecektir eğer böyle bir durum varsa zaten motosikletiniz çekişten ciddi manada düşüş yaşayacaktır. Bahsettiğiniz üzere fazla demişsiniz fazla yağın oraya gelmesi sizin için daha olanaklı.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Genelde yüksek devirlerde bu durumlar olur, yağı değiştirmenizde herhangi bir sorun olmaz azalmada olmaz öyle korkulcak bir durum yok, Nikkfurie hocam daha detaylı açıklamış. Kartere kompresyon inmesini ana sebebi segmanları aşınıp kompresyon kaçırmasıdır ve buda blok içinde basınç oluşacağı için hava filtresinde yağ gözükecektir eğer böyle bir durum varsa zaten motosikletiniz çekişten ciddi manada düşüş yaşayacaktır. Bahsettiğiniz üzere fazla demişsiniz fazla yağın oraya gelmesi sizin için daha olanaklı.
Hocam her zaman olmuyor bu. Sıcak havada saatlerce gezince oluyor. Scooter fakat hızlı sürüyorum sürekli. Sıvı soğutma var ama pek faydası yok gibi doğrusu:D
-
vFurky adlı üyeden alıntı
Hocam her zaman olmuyor bu. Sıcak havada saatlerce gezince oluyor. Scooter fakat hızlı sürüyorum sürekli. Sıvı soğutma var ama pek faydası yok gibi doğrusu:D
Sıcak üstüne hızlı sürüşler olunca böyle şeyler olması normal, filtreyi değişirken mutlaka oradaki yağları temizleyiniz, orada duran yağ filtreye yapışıp emişi düşürecektir. Yağıda scooter modellerine uygun yağ almanızı tavsiye ederim.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Sıcak üstüne hızlı sürüşler olunca böyle şeyler olması normal, filtreyi değişirken mutlaka oradaki yağları temizleyiniz, orada duran yağ filtreye yapışıp emişi düşürecektir. Yağıda scooter modellerine uygun yağ almanızı tavsiye ederim.
Yanıtlarınız için ve içimdeki korkuyu dindirdiğiniz için teşekkür ederim Motorum 4 zamanlı bir scooter, Castrolun 4 zamanlı yarı sentetik motor yağını almayı düşünüyorum. Hava filtresini temizlemeye uğraşmadan direkt çöpe atıp filtre kazanını da güzelce temizleyeceğim. Önerileriniz için teşekkürler.
-
05 Temmuz 2023, 09:46
#10
Castrol alacaksanız sahte olmamasına ayrıca önem gostermenizi tavsiye ederim. Çünkü sahtesi çok fazla piyasada. Ben benzinlikten aldım kaçınmak için.
-
05 Temmuz 2023, 11:00
#11
hakangul82 adlı üyeden alıntı
Castrol alacaksanız sahte olmamasına ayrıca önem gostermenizi tavsiye ederim. Çünkü sahtesi çok fazla piyasada. Ben benzinlikten aldım kaçınmak için.
Hepsiburada veya Trendyolda orjinal Castrol saticisindan almayi düşünüyorum.
-
05 Temmuz 2023, 11:15
#12
Motosikletlerin bir çoğunda hava filtresi kabına motorun havalandırma borusu bağlanır. Motorların yapıları gereği oluşan yağ buharı özellikle buraya verilerek hava filtresinin kuru değil hafif yağlı kalarak daha sağlıklı görev yapması sağlanır. Sizin gösterdiğiniz boru fazla yağın tahliyesi için ama yazdığınız şekilde içi kısa sürede doluyorsa sebebi araştırılmalı.
-
05 Temmuz 2023, 11:58
#13
tek silindir adlı üyeden alıntı
Motosikletlerin bir çoğunda hava filtresi kabına motorun havalandırma borusu bağlanır. Motorların yapıları gereği oluşan yağ buharı özellikle buraya verilerek hava filtresinin kuru değil hafif yağlı kalarak daha sağlıklı görev yapması sağlanır. Sizin gösterdiğiniz boru fazla yağın tahliyesi için ama yazdığınız şekilde içi kısa sürede doluyorsa sebebi araştırılmalı.
Esasen amaç hava filtresini yağlamak değilde karterdeki yağ buharının motorda yakılarak çevreye zararını azaltıp egzozdan salınmasıdır..
-
05 Temmuz 2023, 15:18
#14
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Esasen amaç hava filtresini yağlamak değilde karterdeki yağ buharının motorda yakılarak çevreye zararını azaltıp egzozdan salınmasıdır..
Kesinlikle size katılıyorum. Yorumum esas değil tali amacına yönelikti. Filtre kabının ve hava filtresinin tamamen kuru kalmasının mümkün olmadığını hatırlatmak istedim.
-
18 Ağustos 2024, 23:12
#15
Konuyu hortlataym bnm motor lifan emisol karterden cikan hortum su doluydu bosalttim tapasini geri takmadim binsikinti olur mu geri kapatmam gerekir mi
-
18 Ağustos 2024, 23:42
#16
Yns80 adlı üyeden alıntı
Konuyu hortlataym bnm motor lifan emisol karterden cikan hortum su doluydu bosalttim tapasini geri takmadim binsikinti olur mu geri kapatmam gerekir mi
Su birikintisi motoru çok kısa mesafelerde kullanınca olur , motoru tam ısınmadan kapatınca blok içinde yoğuşma meydana gelir..tapayı açık bırakırsan zehirli gazlar atmosfere yayılır , derin sudan geçersen motora su kaçabilir..
-
19 Ağustos 2024, 00:24
#17
hakangul82 adlı üyeden alıntı
Castrol alacaksanız sahte olmamasına ayrıca önem gostermenizi tavsiye ederim. Çünkü sahtesi çok fazla piyasada. Ben benzinlikten aldım kaçınmak için.
Benzinliklerin çakmayacağının garantisi var mı ki?
-
26 Ağustos 2024, 12:47
#18
Tekrar hortlatalım o zaman.d 2 gün önce motorda tekleme oluyordu,hava filtresinin borusu çıkmış taktık fakat psikolojik olarak mı bilmiyorum hala ya tekliyor gibi geliyor ama çekiş gücü gerçekten azaldı. Yüksek devirde kullanıyorum. Hava filtresinin kutusu yağlanıyor siliyorum tekrar yağlanıyor, bu iki sorunu nasıl çözebiliriz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)