pulsar n250 yüksek devirde gelen garip ses
Reklamlar
-
herkese merhabalar. dün öğle sıcağında bilenleriniz vardır belki, eskişehir sarıcakayaya gideyim dedim. hava da sıcak bayağı, benim motor da hava yağ soğutmalı onu şimdiden söyleyeyim.
1000 kilometreyi geçirdiğim için motorda tabir doğruysa motoru açayım dedim, basıyorum da basıyorum kesici sürekli neredeyse. 10 15 dakika gittim böyle sonra yaklaşık 5 dakika yokuş aşağı gittim ama şöyle; mesela vites 3te, veriyorum gazı devir sonlara geliyor hafif frenleyip viraja giriyorum, yokuş aşağı olduğu için de motor freni de devreye giriyor. yaparken yaparken yine gaz verdim kestim devir 8bindeydi sanırım, hani eski otobuslerde retarder dan kayış sesiyle karışık ıslık sesi gelir ya, ondan geldi. hemen durdum mola verdim biraz ısınmış olabilir diye dönerken yine yaptı. düz yolda 5inci viteste gazı bırakıyorum bu sefer de doğru duyduysam nerdeyse kaynama sesi böyle ıslık sesi gibi bi ses, devir 3binlere kadar düşünce gidiyor normal motor egzoz sesi duyuyorum. çok bilgim de yok ama kompresöre çok yük mü bindirmişim bilemiyorum.
servise gitmeden size sorayım dedim burdaki servis arıza tespiti için 2 ay yatırır motoru . herkese teşekkür ederim şimdiden.
Reklamlar
-
Tek silindir motorda 10-15 dakika redline gitmek demek motorun canını almak demek, sağır kalması gibi bir saçmalık yüzünden daha sıfır sayılabilecek motosikletinize ciddi zorlanmalar yaşatmışsınız. Sesi duymadan net bir şey demek zor bu sesi boştayken gaz verdiğinizde yapıyormu? Belkide daha öncesinden farketmediğiniz şanzımanın seside olabilir.
-
10 15 dakika neredeyse kesici derken tapa gaz gittiğim dümdüz bir yolu kastetmedim, düzeltiyorum devirli kullandım diyeyim.
hayır rölantide, boştayken ya da yüksek devir giderken de yapmıyor, sadece gazı kesince devir yukarıda kaldıysa o ses geliyordu. az önce çıktım baktım şuan o ses yok, motor ısındığından desem nasıl öyle bi şeye sebep olabilir bilmiyorum. hocam şanzımandan da değil, kompresöre yokuş aşağı yüksek devirlerde çok yüklenmiş olabilirim diye tahmin ediyorum belki, çünkü ses yüksek devirde motor freni yaparken geliyor. teşekkür ediyorum yorumunuz için.
-
Herşeyin fiyatının bu kadar artmış olduğu bir dönemde ne güzel sıfır motor sahibi olmuşsunuz. Yazık günah değil mi daha 1000 km.deyken böyle canını alır gibi sürmek? 10-15 dk kesicide sürmeye devam edince ne olacak 10.000 km dolmadan siz o motoru satacaksınız, sizden sonra motoru satın alan bütçesi dar genç bir kardeşimiz de "düşük km.li motor aldım" diye sevinirken elinde patlayacak. Ondan sonra vay efendim Bajaj kötü, vay efendim hintliler tarrak gibi motor yapıyorlar diye üzülecek, forumda konu açıp bizleri de üzüntüsüne ortak edecek.
-
benim de zaten içim elvermediği için yapmamıştım hiç, etrafımdaki abilere de söylüyordum diğer n250ler kadar neden gitmiyor diye, çünkü ben top speed 125i zor görürken arkadaşım 150leri görüyordu neredeyse. açmamışsın dediler o yüzden böyle oluyor. onların aklına uydum biraz da tecrübesizlikten .
-
Motor açmak öyle bir şey değil yalnız
Motorunda da yük bindirebileceğin bir kompresör yok.
Kesildiyse sıkıntı yoktur diye sallıyorum ben de.
-
alperdd adlı üyeden alıntı
benim de zaten içim elvermediği için yapmamıştım hiç, etrafımdaki abilere de söylüyordum diğer n250ler kadar neden gitmiyor diye, çünkü ben top speed 125i zor görürken arkadaşım 150leri görüyordu neredeyse. açmamışsın dediler o yüzden böyle oluyor. onların aklına uydum biraz da tecrübesizlikten
.
Topspeed 150'yi görebilir aslında. aşağı eğimli yol, uygun hafiflikte sürücü, farklı ebat dişli kullanımı, arkadan esen kuvvetli rüzgar gibi seçeneklerle ve de aerodinamiyi de düzeltebilirsek olabileceğini düşünüyorum.
Bir ihtimal de arkadaşınız göstergedeki rakamı yanlış okumuş ya da size yanlış söylemiş de olabilir.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Motor açmak öyle bir şey değil yalnız
Motorunda da yük bindirebileceğin bir kompresör yok.
Kesildiyse sıkıntı yoktur diye sallıyorum ben de.
anladım hocam inşallah öyledir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Topspeed 150'yi görebilir aslında. aşağı eğimli yol, uygun hafiflikte sürücü, farklı ebat dişli kullanımı, arkadan esen kuvvetli rüzgar gibi seçeneklerle ve de aerodinamiyi de düzeltebilirsek olabileceğini düşünüyorum.
Bir ihtimal de arkadaşınız göstergedeki rakamı yanlış okumuş ya da size yanlış söylemiş de olabilir.
aynı yolda denemiştik ikimiz de o yüzden böyle bir şeye giriştim zaten hocam.
-
Ben 250 likle rüzgara karşı 145 falan gördüm. O da son hız denemem oldu gerçi.
Sollamada gerekli hıza ulaşsa, 100-110 stabil gitse yeterli değil mi ?
-
03 Temmuz 2023, 15:16
#10
motorun anasını ağlatıp" garip ses" demişsin :D
sen komple susmadıgına sükret.
-
03 Temmuz 2023, 17:36
#11
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)