Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

5W40 vs 10W50 vs 10W40

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10W-40 yağ isteyen bir motorda 5W-40 da kullanabilirsin sorun olmaz.
    Motul'un sahtesinden korkuyorsan en çok sahtesi olan yağ esas Castrol. Bu muhabbetleri Castrol Türkiye'nin çıkardığına inanmaya başlayacağım =)
    Nikkfurie de V Strom'unda 100.000km 5w-40 kullandığını söyleyince araştırmıştım, gayet yapılabilir ve hatta mantıklı duruyor. Motorun daha az yıpranmasını bile sağlar, daha faydalı yani.

    Castrol'ü resmi sitesinden alsak sahte göndermezler herhalde? Gerçi şu anda stokta görünen bir ürün değil Power 1 Racing 4T 5W-40. Ben 12.000'den önce zaten yağ markası ve modeli değiştirmeyeceğim. Liqui Moly Street 10w-40 ile devam edeceğim. Sonrasında tam sentetik bir yağa geçeceğim mutlaka. O ara Castrol varsa onu alırım yoksa 7100 ile kürkçü dükkânına dönerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nikkfurie de V Strom'unda 100.000km 5w-40 kullandığını söyleyince araştırmıştım, gayet yapılabilir ve hatta mantıklı duruyor. Motorun daha az yıpranmasını bile sağlar, daha faydalı yani.

    Castrol'ü resmi sitesinden alsak sahte göndermezler herhalde? Gerçi şu anda stokta görünen bir ürün değil Power 1 Racing 4T 5W-40. Ben 12.000'den önce zaten yağ markası ve modeli değiştirmeyeceğim. Liqui Moly Street 10w-40 ile devam edeceğim. Sonrasında tam sentetik bir yağa geçeceğim mutlaka. O ara Castrol varsa onu alırım yoksa 7100 ile kürkçü dükkânına dönerim.
    Pahalı yağa alıştırma motorunu, senden sonra alıp kullanacak olanı da düşün.
    Cyan bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nikkfurie de V Strom'unda 100.000km 5w-40 kullandığını söyleyince araştırmıştım, gayet yapılabilir ve hatta mantıklı duruyor. Motorun daha az yıpranmasını bile sağlar, daha faydalı yani.

    Castrol'ü resmi sitesinden alsak sahte göndermezler herhalde? Gerçi şu anda stokta görünen bir ürün değil Power 1 Racing 4T 5W-40. Ben 12.000'den önce zaten yağ markası ve modeli değiştirmeyeceğim. Liqui Moly Street 10w-40 ile devam edeceğim. Sonrasında tam sentetik bir yağa geçeceğim mutlaka. O ara Castrol varsa onu alırım yoksa 7100 ile kürkçü dükkânına dönerim.
    Shell yağlarınıda öneririm, arabada ve motosiklette kullandığım zamanlarda en çok verim aldığım o olmuştu, . Motosikletime 10w40 5100 koydum ama bir kaç ay sonra motosikleti ağır bakıma alıcam (komple debriyaj değişimi, yağ kaçaklarının giderimi, subap ayarı, su pompası değişimi...), ağır bakımı yaptıktan sonra Shell 15-50 full sentetik yağ kullanmayı düşünüyorum. Tabi ağır bakımda kullanacağım parçalar orijinal veya orijinalden daha kaliteli ürünler olacaktır.

    Lpgli arabamızda Castrol ve Shell ürünlerini deneme fırsatım olmuştu yine en çok Shellden memnun kalmıştım, bildiğiniz üzere lpgli araçlar aşırı ısınma problemi yaşıyor bunun en güzel üstesinden Shell geliyordu, lpg sistemi olan araçlarda kara düzen araçlardan.

  4. #24

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10W-40 yağ isteyen bir motorda 5W-40 da kullanabilirsin sorun olmaz.
    Motul'un sahtesinden korkuyorsan en çok sahtesi olan yağ esas Castrol. Bu muhabbetleri Castrol Türkiye'nin çıkardığına inanmaya başlayacağım =)
    Kullanacaktım da dediğiniz gibi yağ yok piyasada. BP İstasyonunda gördüklerim araba yağıymış yanlış görmüşüm 5w40 motosiklet yağı yok. İnternette de yok yerel satıcıda da göremedim. 10W50 var ama o kalın gider. Yurt dışında castrol 10w40 tam sentetik var o yağdan TR de neden dolum yapmıyorlar anlamadım. Yıllardır motul kullanıyorum Farklı bir şey deneyeyim diye liqui moly almış bulundum artık başka da alacak yağ bulamadım

  5. #25
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bp benzin istasyonu veya bahaustan castrol 10w40 alıp koyup yolunuza devam edin hangi marka model motorunuz varsa hiç farketmez.Ben dahil motosiklet tutkunu ve kullanıcıların çoğunda anksiyete-kaygı durumu iniş çıkkışları vardır.

  6. #26
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Selamlar, antalyaya 10w50 kullanabilirsiniz.

  7. #27
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Adam yağı aldı, değişimini yaptı, gazlıyor.

  8. #28

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam yağı aldı, değişimini yaptı, gazlıyor.
    Satıcı arkadaş Sürat kargoyla çalışıyor bilsem almadan önce iki kere düşünürdüm. Trendyolun hiçbir yerinde sürat kargoyla gelecek diye bir ibare görmemiştim. Yurtiçi ile ertesi gün elime ulaşan kargo sürat kargo olunca 4-5 günden önce gelmiyor. Daha getiremedi paşalar, Canları isterse dağıtıma çıkartacaklar.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, antalyaya 10w50 kullanabilirsiniz.
    İstanbul ile Antalya arası sıcaklıklar olsun olsun 10-15 derece oynar, motorların çalışma sıcaklıklarını düşününce çok da büyük farklar değil. Niye Antalya gibi sıcak bilinen yerlerde daha kalın yağ kullanılır fikri yayılmış anlamış değilim. Bilen birisi bana anlatabilir mi?
    Yani istanbulda motorumu çalıştırınca zaten çok kısa sürede kendi çalışma sıcaklığına çıkıyor, sonrasında da soğutma sistemi devreye girerek o sıcaklıkta sabit tutuyor, gerekirse fan açılıyor, İstanbulda hava 25 dereceyken antalya'da diyelik 40 derece oldu, bu 15 derece fark motorun çalışma sıcaklığına çıkmasında çok farkeden bir şey mi? Bana ferkedecek kadar yüksek fark yok gibi geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Satıcı arkadaş Sürat kargoyla çalışıyor bilsem almadan önce iki kere düşünürdüm. Trendyolun hiçbir yerinde sürat kargoyla gelecek diye bir ibare görmemiştim. Yurtiçi ile ertesi gün elime ulaşan kargo sürat kargo olunca 4-5 günden önce gelmiyor. Daha getiremedi paşalar, Canları isterse dağıtıma çıkartacaklar.
    Bizim burada da sürat kargo kuryesi çok iyi, mng kargo berbat bizde de.
    DickName bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10W-40 yağ isteyen bir motorda 5W-40 da kullanabilirsin sorun olmaz.
    Motul'un sahtesinden korkuyorsan en çok sahtesi olan yağ esas Castrol. Bu muhabbetleri Castrol Türkiye'nin çıkardığına inanmaya başlayacağım =)
    Şöyle bir videoya denk geldim. Gözüktüğü üzere 5w40 viskozite karakteri olarak 10w40 a göre çok farklı. 10w40 isteyen motora bence kullanılmaz yani ben olsam kullanmam teknik detayını bilmiyorum
    https://youtube.com/shorts/J6CrZizfwpA?feature=share

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul ile Antalya arası sıcaklıklar olsun olsun 10-15 derece oynar, motorların çalışma sıcaklıklarını düşününce çok da büyük farklar değil. Niye Antalya gibi sıcak bilinen yerlerde daha kalın yağ kullanılır fikri yayılmış anlamış değilim. Bilen birisi bana anlatabilir mi?
    Yani istanbulda motorumu çalıştırınca zaten çok kısa sürede kendi çalışma sıcaklığına çıkıyor, sonrasında da soğutma sistemi devreye girerek o sıcaklıkta sabit tutuyor, gerekirse fan açılıyor, İstanbulda hava 25 dereceyken antalya'da diyelik 40 derece oldu, bu 15 derece fark motorun çalışma sıcaklığına çıkmasında çok farkeden bir şey mi? Bana ferkedecek kadar yüksek fark yok gibi geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------



    Bizim burada da sürat kargo kuryesi çok iyi, mng kargo berbat bizde de.
    Bizim burada mng de sürat de çok sıkıntı. Bunların getirdiği kutular savaş görmüş gibi geliyor. Yurtiçi çiziksiz getiriyor mesela . Mng ve süratten Aldığım çoğu şey kutudan hasarlı çıkıyor yağı patlatmadan getirirlerse dua edeceğim öyle söyleyeyim
    espresso bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    yaşadığın yere göre tabiki vizkoliteyi seçiceksin.tabi motosiklet bu değerlere izin veriyorsa.10.40 kullanımı türkiye geneli diye geçtiğinden ve diğer yağlara göre daha ucuz olduğundan herkes bunu yaslayıp geçiyor.yanlış diye bir durum yok tabide bende antalyadayım genel olarak burası 15.50 10.50 çok daha iyi sonuçlar verir.daha az yakıt tüketimi sağlar daha performans alırsın yağdan daha uzun süre dayanır motor daha uzun süre serin kalır trafikte vs.10.40 alıp 50 derecede kullanırsan o yağ çok daha çabuk bozulucaktır kullanım aralığı o değil çünkü.atıyorum 6 ayda bir yağ değiştirim diyen biri için fark etmez ne koyarsan koy zaten yağ görevini yapmış oluyor.bende genelde tüm motorlarıma 15.50 koydurdum pulsar r25 mt07 mt09 vs vs

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir videoya denk geldim. Gözüktüğü üzere 5w40 viskozite karakteri olarak 10w40 a göre çok farklı. 10w40 isteyen motora bence kullanılmaz yani ben olsam kullanmam teknik detayını bilmiyorum
    https://youtube.com/shorts/J6CrZizfwpA?feature=share[COLOR="Silver"]
    ...
    Biraz okuduktan sonra benim vardığım sonuç aşağıdaki gibi:
    Motor soğukken 5W mutlak olarak motor sıcak iken geldiği 40'dan oldukça kalın, ama motor soğukkenki 10W'den ince. Motor yüksek devirde 40 inceliğinde yağ ile sorun yaşamıyorsa soğukken (özellikle rölantide ve zorlanmıyorken) de yaşamıyor olmalı. 5W-40 yağ motor soğukken 10W-40'tan biraz daha akışkan, motor ısındığında 10W-40 ile aynı akışkanlıkta olacaktır. Bu esasen iyi bir şey; motor soğukken ve rölantide iken bile yağ her yere daha çabuk ulaşacaktır, daha yüksek bir yağ basıncı alınacaktır.

    10W-40 tavsiye edilen motora 5W-40'ı 100.000km kullanmış bir sürücü var aramızda, üstelik motorunu da tın tın dede gibi kullanan birisi değil. (Aynı motorla 100.000 bu arada...) Sorun olsaydı bu 100.000km içinde yaşanırdı diye düşünüyorum.

    Üreticilerin 10W-40 yerine 5W-40 tavsiye etmeMEsinin sebebi ilkinin pek bulunmuyor olması olabilir mi acaba?
    espresso ve Mr.wind bunu beğendiler.

  13. #33
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Epeydir tavsiye etmemiştim.

    espresso bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)