Merhabalar, akümü değiştirmek için eskisini söktüm ancak fotoğrafta gördüğünüz gibi (+ olan sanırım) kablonun bi kısmı bu şekilde, bunu yenisini takarken tam olarak hangi şekilde takmam gerekiyor?
Merhabalar, akümü değiştirmek için eskisini söktüm ancak fotoğrafta gördüğünüz gibi (+ olan sanırım) kablonun bi kısmı bu şekilde, bunu yenisini takarken tam olarak hangi şekilde takmam gerekiyor?
Fotografdan pek birşey anlamadım , sanırım kutup başından extra kablo çekmişler , yerinizde olsam direkt aküye bağlı orijinal + - harici ne kadar kablo varsa söker kontak sonrası uygun amperli bir yerden alırdım..kutup başına sadece kırmızı artı siyah eksi olmak üzere iki kablo bağlanması gerekli..
Motorun orjinal tesisatına karışmamak için bazen direkt kutup başından çektikleri oluyor.
Bendeki turuncu takip cihazı da bu şekilde + ve - aküye direkt bağlı, bir de ayrıca kontak tarafına bağlı bir kablosu var kontak açık mı kapalı mı anladığı. Öyle bir şey yapmış olabilirler mi dedim ama direkt olarak dandik işçilik de olabilir tabi.
Benim motorda Turuncu'nun montajında akü kutup başından kablo pabucu ile bağlamışlardı, aküyü değiştirirken görmüştüm bağlantılar, buradaki gibi varolan kutupbaşına uyduruktan tutturma şeklinde değil düzgünce kablo pabucu ile vidalanmıştı, turuncu ile akü arasında sigorta da vardı ayrıca.
bir tarafına kablonun ucunun sıkılacağı diğe rtarafı vidanın geçeceği delik olan kablo pabucu kullanılıp bu bağlantı düzeltilebilir gibi. varolan metal parça da paslamış görünüyor, onu da zımpara ile pasını almak temizlemek lazım, sonra kontak sprey o da yoksa biraz wd40 sıkmak lazım tekrar çabuk paslanmasın diye.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)