Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü Bağlantı Kablosu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Kasım 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Merhabalar, akümü değiştirmek için eskisini söktüm ancak fotoğrafta gördüğünüz gibi (+ olan sanırım) kablonun bi kısmı bu şekilde, bunu yenisini takarken tam olarak hangi şekilde takmam gerekiyor?





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Fotografdan pek birşey anlamadım , sanırım kutup başından extra kablo çekmişler , yerinizde olsam direkt aküye bağlı orijinal + - harici ne kadar kablo varsa söker kontak sonrası uygun amperli bir yerden alırdım..kutup başına sadece kırmızı artı siyah eksi olmak üzere iki kablo bağlanması gerekli..

  3. #3
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotografdan pek birşey anlamadım , sanırım kutup başından extra kablo çekmişler , yerinizde olsam direkt aküye bağlı orijinal + - harici ne kadar kablo varsa söker kontak sonrası uygun amperli bir yerden alırdım..kutup başına sadece kırmızı artı siyah eksi olmak üzere iki kablo bağlanması gerekli..
    Motorun orjinal tesisatına karışmamak için bazen direkt kutup başından çektikleri oluyor.
    Bendeki turuncu takip cihazı da bu şekilde + ve - aküye direkt bağlı, bir de ayrıca kontak tarafına bağlı bir kablosu var kontak açık mı kapalı mı anladığı. Öyle bir şey yapmış olabilirler mi dedim ama direkt olarak dandik işçilik de olabilir tabi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun orjinal tesisatına karışmamak için bazen direkt kutup başından çektikleri oluyor.
    Bendeki turuncu takip cihazı da bu şekilde + ve - aküye direkt bağlı, bir de ayrıca kontak tarafına bağlı bir kablosu var kontak açık mı kapalı mı anladığı. Öyle bir şey yapmış olabilirler mi dedim ama direkt olarak dandik işçilik de olabilir tabi.
    Turuncu direk aküden alıyor ama baya gelişmiş bir sistem , hat üzerinde sigorta , röle vs vardır muhakkak , fotodaki kablo ucunda ne bir klemens ne lehim nede izalasyon görünmüyor , röle vs olacağına ihtimal vermiyorum :D
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turuncu direk aküden alıyor ama baya gelişmiş bir sistem , hat üzerinde sigorta , röle vs vardır muhakkak , fotodaki kablo ucunda ne bir klemens ne lehim nede izalasyon görünmüyor , röle vs olacağına ihtimal vermiyorum :D
    Benim motorda Turuncu'nun montajında akü kutup başından kablo pabucu ile bağlamışlardı, aküyü değiştirirken görmüştüm bağlantılar, buradaki gibi varolan kutupbaşına uyduruktan tutturma şeklinde değil düzgünce kablo pabucu ile vidalanmıştı, turuncu ile akü arasında sigorta da vardı ayrıca.

    bir tarafına kablonun ucunun sıkılacağı diğe rtarafı vidanın geçeceği delik olan kablo pabucu kullanılıp bu bağlantı düzeltilebilir gibi. varolan metal parça da paslamış görünüyor, onu da zımpara ile pasını almak temizlemek lazım, sonra kontak sprey o da yoksa biraz wd40 sıkmak lazım tekrar çabuk paslanmasın diye.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)