RKS Sniper Cub Motoruma nasıl bakım yapmalıyım?
Reklamlar
-
Arkadaşlar öncelikle selamlar forumda yeniyim hepinize merhaba diyorum.
2. El bir rks sniper motorsiklet aldım birkaç ay önce, 2.000 km civarında sürdüm.
Motorun yağmur dolayısıyla birçok yeri paslandı, özellikle zincirin oralar, aynaların oralar, egzoz vs.
Ben motordan anlamıyorum, işe gidip gelmek için kullanıyorum sadece.
Ayrıca sanırım balatası da bozuldu arka freni gıyk gıyk ses çıkarıyor. Bu balata işi sıkıntı değil bunu söyleyince yaparlar ama bunun dışında genel olarak bakım namına hiçbir şey bilmiyorum.
2 kez evimin çevresindeki motorculara götürdüm, iş çıkışım geç olduğu için hep geç saatlere denk geldi, o yüzden pek sallamadılar, iki vidasını sağını solunu sıkıp erken gel deyip yolladılar.
Ne bakım yapmalıyım, ilk aldığımdan farklı sesler çıkıyor, paslandı vs. desem de yağ sür, wd40 sür falan deyip geçiştirdiler.
Arada sırada az biraz motor bilen abilerle denk geldiğimde, ufak tefek tavsiyeler veriyorlar ama aklımda kalmıyor.
Ben bu motora ne yapmalıyım?
Motoru açamam sökemem ama en azından açıp sökmeden ne gibi bakımlar yapabilirim?
Neyine dikkat edebilirim?
Yapabildiğim tek şey yağ değişimi ve zinciri yağlamak.
Ankarada ikamet ediyorum, yiba çarşısının arkasındaki motorculara götürecektim ama açıkcası korktum, o arka sokaklara girdim motorcuların oralara, köpekler, lastik çalan çocuklar, 1 tekere 2 teker parası isteyen esnafı falan görünce bir daha uğramadım o yüzden hep normal çevre motorculara gidiyorum. O yüzden yibada yaptıramıyorum bakımları, muayeneye de az kaldı. Ne yapmalıyım?
teşekkürler.
Reklamlar
-
Egzozdaki pasa pek bir şey yapılmaz yapsanızda yine aynı olur ama zinciri iyice temizleyip ve sudan arındırıp yağlarsanız pas görmezsiniz genelde pas oluşmasının sebebi zincir nemli veya ıslakken yağlanması sonucu pas tutar birde yağsızlık, aynalarıda pastan arındırıp üzerine silah yağı sürerseniz yine pası engellemiş olursunuz, pası çıkarmak içinde bulaşık teli kullanabilirsiniz. Zincir gerebiliyorsanız bir kaç video izleyip arka frenide değişebilirsiniz genelde ses yapmaya bitmeye yakın yapar veya balatanın üstü çok kirlendiği zamanda ses yapar bunun içinde balatayı ve balatanın temas eden kısımlarını zımparalayıp geri takabilirsiniz bu işlemde sesi engeller. Genel olarak her gördüğünüz civatayı kontrol ediniz, maalesef bu tarz motosikletlerde titreşimden dolayı civatalar gevşeyebiliyor ve cızırtı gibi sesler yapabiliyor.
-
Disk veya balataya WD40 sürme en önemlisi bu bence Kampana da ses bildiğim kadarıyla toz girerse veya balata biterse geliyor. Balatanın ayar vidası eğer çok öndeyse balata bitmiş olabilir .Değilse de tozdur ben olsam sorun etmezdim .Toz önünde sonunda ezilecektir Benim motorda ön fren balatası kurumuş tak tak ses yapıyor .Fren tutuyor değiştirmedim o yüzden örneğin.
-
-
Zincirdeki pas harici konuşuyorum; motorun orasında burasında pas görürseniz diş fırçası ya da bulaşık süngerinin yeşil kısmını kullanarak "beyaz sirke + karbonat" karıştırılmış solüsyonla ovalama yapabilirsiniz. Egzoz gibi siyah boyalı olup da kir pas tutan yerleri egzoz soğukken temizleyip, çok çok ince zımparayla pas kısmına girişip, en sonunda pisi tozu alkol gibi bir şeyle temizleyip ısıya dayanıklı mat siyah boyayla boyayabilirsiniz. Ancak bir kaç bin km içinde tekrar eski haline dönecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)