Karbüratör Temizliği Usta Tavsiye
Reklamlar
-
İyi forumlar,benim motorumda kanımca karbüratör pisliğinden dolayı motorum (SUZUKİ VL 250 ) ilk başta çalışırken gaza biraz asılırsam direkt olarak kapanıyor,bu sebeple dizel araç sahibi gibi motoru açıp biraz bekletiyorum gaz vs. vermeden kendine gelsin diye. Karbüratörümün contası kaynama yapmış,istanbulda ikamet etmekteyim kimdir bu işi güzelce yapabilecek bir usta vs. tavsiye verebillir misiniz? Bir kaç yere gösterdim bunu biz yapamayız dediler,şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Karbüratörlü motorlar maalesef soğukken yürütülmesi eziyet hale geliyor, jikleyi açıp ısınmasını bekleyip yola çıkmak en sağlıklı hal alıyor. Karbüratörlü motorların gaz tepkileri çok güzel olsada soğukken veya boştayken gazı yavaş yavaş tabiri caizse yedirerek açmak daha sağlıklıdır. Karbüratör temizliğinden önce benzin filtresini değiştirin ve yeni filtreden geçen benzin ile karbüratörün tahliye vidasını açıp karbüratördeki benzini tahliye edin belki böyle sökmeden istediğinizi elde etmiş olursunuz. Karbüratörünüze biraz baktım gayet basit bir yapısı var Youtube'den videolar izleyerek temizliğini kendinizde yapabilirsiniz ve temizlik sonrası ayar yaparsanız çok daha iyi olur eğer yapamam dersenizde otomobil karbüratörcüleride bu işi yapabilir.
-
afrossus adlı üyeden alıntı
İyi forumlar,benim motorumda kanımca karbüratör pisliğinden dolayı motorum (SUZUKİ VL 250 ) ilk başta çalışırken gaza biraz asılırsam direkt olarak kapanıyor,bu sebeple dizel araç sahibi gibi motoru açıp biraz bekletiyorum gaz vs. vermeden kendine gelsin diye. Karbüratörümün contası kaynama yapmış,istanbulda ikamet etmekteyim kimdir bu işi güzelce yapabilecek bir usta vs. tavsiye verebillir misiniz? Bir kaç yere gösterdim bunu biz yapamayız dediler,şimdiden teşekkürler.
Karbüratörün contası derken manifoldla arasındaki mi, yapamayacakları şey kaynamış contaya istinaden karbüratörü sökememek mi, yoksa temizliği ve ayarı mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Intruder mış, ne güzel motor...V motorlar çok torklu ama nispeten düşük bg li bir yapıya sahipler. Bu nedenle paralel twinler gibi çabuk devirlenemezler, zaten sanırım 45 derece twin, bir de bunun ateşleme şeklini hesaba katınca gaza ani tepki vermeyip ağırdan almak istemesi normal geliyor. Motorda yüksek devirde gaz kesilmesi, tekleme, performans düşüklüğü yaşamıyorsanız kirden çok bahsedemeyiz. Ama bir temizlense faydası olur mu, illaki...
Tüm vidaları tur sayarak söküp hava ile temizleyebilirsiniz ana gövdeyi. Sonra yazdığınız turlara (resim çekmeyi de unutmayın) sadık kalarak geri toplarsınız. Eski conta varsa kestirirsiniz, elinizden geliyorsa siz kesin. Oringleri kontrol edin yenileyin hatta direk. Motor kendine gelir...
-
Bende de düşük hızda randımanlı çalışmıyor lakin gaza asıldığınızda çiçek gibi muhtemelen karbüratörde problem var. Henüz bulamadım ama bulabilirsem sıfır bir karbüratör alacağım.
-
Virago 250 motorumun karbüratörünü epey bir kurcalamıştım zamanında. Yapılabilecek en iyi şey, karbüratörü sökebildiğiniz kadar söküp, özellikle o-ringleri söküldükten sonra, beyaz sirkeye konup bir gün bekletilmesi. Sonra eğer bulabilirseniz, conta ve iğneleri değiştirmek.(Aliexpress'te kit olarak satılıyor olabilir)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)