Gt 170 Sürekli silindir çizmesi
-
Herkese merhabalar,kanuni gt 170im var bi tane sıfır almıştım şuan 30 bin km de,20 bin de rektefiye olmustu 30 bin e kadar geldi,sonra yağı felan yerinde olmasina ragmen silindiri çizdi, olur dedim insanlik hali,bi daha rekteifye ettirdim, yine çizdi,sonra kendim ettim (motor konusunda %50 bilgiye sahibim) yine çizdi, dedim ki yan sanayi silindir olduğu içindir, dun kuralkandan orjinal silindir piston vs. Parçalari getirttim 5 bin tl ye bugün yine çizmedi ama şıkırdamaya başladı yer hazirliyo kendine,arkadaşlar yalama da felan sorun yok çalışıyor tıkır tıkır bu niye sürekli silindir çiziyor ustalar da bulamadı ben de bulamadım acil yardım bekliyorum
Reklamlar
-
Usta değilim. Düz mantıkla gideceğim. Silindiri çizen piston ve sekmani o da krankla bağlı. Krank bilyasinda oluşabilecek bir yalpalama yapabilir gibi...
-
Öncelikle yorumum için teşekkür ederim, krankta hiç bir sorun bulamadık, burçları felan sağlamdı, hiç bir şekilde ileri geri oynamıyordu
-
Yağlama sisteminin temiz çalıştığından emin olun (genelde bloğun sağ tarafında bulunan debriyaj kapağının içinde süzgeç olur, emiş kısmınadan toz ve kurum vb. şeylerin olmadığından emin olun.
-
Yorumun için teşekkürler, subaplara yağ çok iyi geliyor, süzgeç tıkansa gelir mi acaba üst kapağa yağ
-
sahinn.bbilg adlı üyeden alıntı
Yorumun için teşekkürler, subaplara yağ çok iyi geliyor, süzgeç tıkansa gelir mi acaba üst kapağa yağ
O süzgeç daha çok bloktaki çapağı ve pisliği toplamak için, tabi tıkalıysa basınç düşüklüğü yaşanır ama hiç yoksa talaş ve çapak ne varsa motorun heryerine gider bu size bloğu çizmesi için sebep olabilir.
-
Söküp takan sensin, demekki vakıfsın olaya...Ben tahmin yürütebilirim, doğruda olmayabilir...
- Çok yüklenince özellikle ilk çalıştırmada, yağ daha sirküle olmadan, ısınmadan olabilir sanki...sürekli redline yapınca yağ yetmeyebilir belki ondan olur...
- yağ kötüleşince (bilinçlisin yapmazsın sanki) filtre değişim sürelerine uymayınca olabilir.
-rektefeyi kim hangi ölçülerde yapıyor, segman ucları arası boşluk kalıyor mu, malum ısınınca genleşiyorlar ve tam uc uca değiyor nerdeyse...
- pistonu ilk takarken yağsız halde ciziyor olabilir mi?
- segmanların açıklıkları hep aynı yöne gelmemeliydi diye hatırlıyorum, hoş o çizmeye sebep midir bilm.
- piston ve silindir orjinalse iş biraz segmana kalıyor sanki...
- hava filtren orjinal ve açıklık vs yok değil mi? İçeri partikül girmiyordur yani...
-
Segman açıklıklarını aynı yere denk getirmedim tabi ki rektefiye ederken, Performans hava filtresi takılı şuan ondan mı olur olmaz mı onu bilmiyorum
-
sahinn.bbilg adlı üyeden alıntı
Segman açıklıklarını aynı yere denk getirmedim tabi ki rektefiye ederken, Performans hava filtresi takılı şuan ondan mı olur olmaz mı onu bilmiyorum
Performans hava filtresinden olabilir...Hele de noname bir ürünse...Hava geçişi çok rahat onlarda, şaibeli zaten. Ben hep iyi süzmediğine yorarım. Ayrıca bilemiyorum performans alabiliyor musun ama alamıyorsan, özellikle düşük devirde karışım çok fakirse hararet yapar motor...Hararet zaten silindiri zayıflatıyor, rahat çizilir hale getiriyor.
Ha, ben karbüratörü, egsozu vs de değiştirdim performans arttı her devirde diyorsan bilemem...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Rektefe yaparken alt kapağın durumu nasıldı? Yanma odası temiz mi yoksa kararmış kurumlanmış, hatta ufaktan çizilmiş mi?
-
Filtre havayı yeterince süzemiyorsa silindir çizilir elbette ama bu kadar çabuk değil yani filtreyi komple çıkarsan bile bu kadar kısa sürede ses yapacak kadar deforme olmaz , o motorun iç yapısını görmediğim için tahmini yazıyorum , piston kolunda yahut başka bir noktada birikim olabilir , yağ basıncı düşüyor hatta rölantide hiç yağ gelmiyor olabilir , yağ pompasında bypass valfini yahut varsa yaylı düzeneği kontrol ettinizmi ? yağ basıncını ölçtünüz mü , subaplar ve piyanolar için basınçlı yağlamaya gerek yok ama silindirin yüzeyi basınç biraz düşükse yağsız kalır
-
Merhaba geç yazdığım için özür dilerim, yağ pompasini nasıl kontrol edecegimi bilmiyorum basıncı nasıl kontrol edecegimi de bilmiyorum nasıl yapacagimi anlatırsanız çok sevinirim
-
sahinn.bbilg adlı üyeden alıntı
Merhaba geç yazdığım için özür dilerim, yağ pompasini nasıl kontrol edecegimi bilmiyorum basıncı nasıl kontrol edecegimi de bilmiyorum nasıl yapacagimi anlatırsanız çok sevinirim
yağ pompası manometre ile basıncı ölçülerek kontrol edilir. ama gt170'in yağ pompası 100-150 tl civarı. manometre 250 tl. yeni yağ pompası al bence.
-
Pistonun yönünü doğru taktığınızdan emin misiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)