Yağı Değiştirmeden Önce Motoru Çalıştırmasam?
Reklamlar
-
6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.
Putolinedan başka yağ konmadı motora bugüne kadar.
Reklamlar
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.
Ustalarımız sağolsun bu yağ işini "bol bol" yapmayı seviyor. Ama sonuçta %25 fazla yağ koymak keçelere contalara zarar verebilir ve ayrıca motorun çalışma ahengini kısmen etkiler, extra konulan yağı da çevirecek, krank daha çok yağın içinde çalışacak, pistona alttan daha çok yağ sıçrayacak vs.
Tortu ilginç...🤔
-
Motorun içinde az miktatda kalan kirli yağı dert etmiyorum. 3 bin km. sonunda çıkan yağ zaten kötü durumda olmuyor.
tecrube0 adlı üyeden alıntı
6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.
Putolinedan başka yağ konmadı motora bugüne kadar.
İnternetten takip ettiğim kadarıyla tortu ve jelleşme sahte yağlarda oluyor. Bu gibi durumlarda motor temizlik sıvısı işe yarayabilir.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Ustalarımız sağolsun bu yağ işini "bol bol" yapmayı seviyor. Ama sonuçta %25 fazla yağ koymak keçelere contalara zarar verebilir ve ayrıca motorun çalışma ahengini kısmen etkiler, extra konulan yağı da çevirecek, krank daha çok yağın içinde çalışacak, pistona alttan daha çok yağ sıçrayacak vs.
Tortu ilginç...��
Kullanım kılavuzunda kaç litre yağ konması gerektiği yazmıyor.Yetkili servisler hep 1 litre yağ koyuyor diye ben de bir litre koydum.Bu motorla ben İzmirden İstanbula geldim 6-7 ay önce 3 ya da 4 kez mola verdim 10 dakikanın üzerinde sonra geldim bağladım motoru ve hiç çalışırmadım. Bugün aküsünü taktım , yağını değiştirdim ve yıkadım .Yağı değiştirmeden önce motoru biraz çalışırdım .Yağı boşalttım sonra motoru devirerek ne var ne yoksa iyice akıttım.Daha sonra da yeni yağı motora doldurup çıkan yağı da yeni yağın kabına boşalttım.Dibinde tortu vardı aynı şarap tortusu gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------
AzÇok adlı üyeden alıntı
Motorun içinde az miktatda kalan kirli yağı dert etmiyorum. 3 bin km. sonunda çıkan yağ zaten kötü durumda olmuyor.
İnternetten takip ettiğim kadarıyla tortu ve jelleşme sahte yağlarda oluyor. Bu gibi durumlarda motor temizlik sıvısı işe yarayabilir.
Sahte olması çok zor açıkçası çünkü hep bakımları aynı usta yaptı yetkili servisti ve putoline bayisiydi.Öyle bişey yapmamıştır umarım .Bu kurye motoruydu üstelik 2000 de bir hatta bazen daha önce değişti yağı.
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
6 aydır yatan çinli spontini motorumu 3-4 dakika çalıştırdım ve yağını değişirdim. Normalde nette 800 ml yağ koyun diyorlardı.Ustalar hep 1 lt koyuyordu ben de 1 lt koydum.Çıkan yağ bayağı yanmıştı yağı boş yağ kutusuna koyarken yoğurt kabının dibinde tortular vardı.Kırmızı şarap gibi yağda tortu olmuş.
Putolinedan başka yağ konmadı motora bugüne kadar.
Ben Spacy'e 750 ml yağ koyuyorum (Kitapçık bilgisidir), hemen hemen aynı alt yapılı blok olduğunu varsayarsak 1 litre sizin motosikletinize fazla, yüksek basınçtan dolayı sızdırmazlık contalarınızı patlatabilir ve yağ kaçağı olarak size dönüşü olur hatta basınçtan dolayı çekiş düşüklüğü bile yaşatabilir. Hava filtresini sökün büyük ihtimal motordaki fazla yağı oraya atmıştır. Motosikletide anladığım kadarıyla baya zorlamışsınız, o yağın yanık çıkmasının en büyük etkenidir (kurye olarak kullandığınız için normal zorlu koşullar altında çalışıyor) ama tortu çıkması tahrik sisteminin motor yağından ayrı çalışan bir blokta çıkması içerden bir şeylerin peynir ekmek gibi yediğinin belirtisi olabilir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Ben Spacy'e 750 ml yağ koyuyorum (Kitapçık bilgisidir), hemen hemen aynı alt yapılı blok olduğunu varsayarsak 1 litre sizin motosikletinize fazla, yüksek basınçtan dolayı sızdırmazlık contalarınızı patlatabilir ve yağ kaçağı olarak size dönüşü olur hatta basınçtan dolayı çekiş düşüklüğü bile yaşatabilir. Hava filtresini sökün büyük ihtimal motordaki fazla yağı oraya atmıştır. Motosikletide anladığım kadarıyla baya zorlamışsınız, o yağın yanık çıkmasının en büyük etkenidir (kurye olarak kullandığınız için normal zorlu koşullar altında çalışıyor) ama tortu çıkması tahrik sisteminin motor yağından ayrı çalışan bir blokta çıkması içerden bir şeylerin peynir ekmek gibi yediğinin belirtisi olabilir.
Bugünü neredeyse spontiniye ayırdım diye biliriz nalburdan 6mm şeffaf hortum aldım 1 metre ve 200-250 mlsini çektim yağın .Yağ çubuğunda seviye max ın biraz altına indi . Daha sonra yandaki plastiği söküp hava filtresini ve önündeki süngeri konrol ettim.Herhangi bir ıslaklık yok .Zaten 10 km kullanmışım değişimden sonra.
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Bugünü neredeyse spontiniye ayırdım diye biliriz
nalburdan 6mm şeffaf hortum aldım 1 metre ve 200-250 mlsini çektim yağın .Yağ çubuğunda seviye max ın biraz altına indi . Daha sonra yandaki plastiği söküp hava filtresini ve önündeki süngeri konrol ettim.Herhangi bir ıslaklık yok .Zaten 10 km kullanmışım değişimden sonra.
Çekmeden önce maksimum seviyenin ne kadar üstündeydi?
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Çekmeden önce maksimum seviyenin ne kadar üstündeydi?
Sanırım 6-7 mm genişlemenin başladığı yere yakındı.
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Sanırım 6-7 mm genişlemenin başladığı yere yakındı.
Boşalttığınız çok iyi olmuş seviyeyi tamamlayıp uygun ölçülerde yağ kullanmaya özen gösterin. Ustaların böyle işleri yüzünden çoğu motosiklet haybeye gidiyor.
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Bugünü neredeyse spontiniye ayırdım diye biliriz
nalburdan 6mm şeffaf hortum aldım 1 metre ve 200-250 mlsini çektim yağın .Yağ çubuğunda seviye max ın biraz altına indi . Daha sonra yandaki plastiği söküp hava filtresini ve önündeki süngeri konrol ettim.Herhangi bir ıslaklık yok .Zaten 10 km kullanmışım değişimden sonra.
Yağ çubuğunu vidalamadan ölçüm yapmalısınız , ben eskiden otomobil gibi çubuk sonuna kadar ilerletilip kontrol edilir sanıyordum :D sizde benim gibi bilenlerden iseniz çubuk fazla gösterir..
-
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yağ çubuğunu vidalamadan ölçüm yapmalısınız , ben eskiden otomobil gibi çubuk sonuna kadar ilerletilip kontrol edilir sanıyordum :D sizde benim gibi bilenlerden iseniz çubuk fazla gösterir..
Bu olay motosikletten motosiklete fark ediyor diye biliyorum, böyle durumlarda yine kitapçığa bakmakta fayda var. Seviye camı olan candır .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bu olay motosikletten motosiklete fark ediyor diye biliyorum, böyle durumlarda yine kitapçığa bakmakta fayda var. Seviye camı olan candır
.
RKS nin kitapçığında çok fazla detay yok . yarın da pulsardan biraz yağ çekeyim bari alıştık yağ çekmeye cama baktığın zaman komple siyah görülüyor.max ın üzerinde usta doldurdu diye önemsememiştim onu da max a çekeyim Yağ benzin gibi değil neyseki hemen gelmiyor
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
RKS nin kitapçığında çok fazla detay yok . yarın da pulsardan biraz yağ çekeyim bari alıştık yağ çekmeye cama baktığın zaman komple siyah görülüyor.max ın üzerinde usta doldurdu diye önemsememiştim onu da max a çekeyim
Yağ benzin gibi değil neyseki hemen gelmiyor
Biraz eziyet gibi duruyor , motosikleti 5 dakika çalıştırırsanız yağın vizkozitesi düşeceği daha rahat çekersiniz.
-
Motorlara fazla yağ koyunca köpürme yapıp yağın özelliğini daha çabuk kaybettiği gibi bir şey okuduğum aklımda kalmış. Her zaman doğru seviyede koymak lazım, fazlası zarar diye biliyordum.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Motorlara fazla yağ koyunca köpürme yapıp yağın özelliğini daha çabuk kaybettiği gibi bir şey okuduğum aklımda kalmış. Her zaman doğru seviyede koymak lazım, fazlası zarar diye biliyordum.
Fazla yağ aslında çok daha zararlı, minimum seviyenin altında olmadığı sürece eksik yağda problem olmaz ama fazla yağın nerede hangi parçalara zarar vereceği veya hangi contayı patlatacağı hiç belli olmaz.
-
?Ustalar da öyle yaptığı için ben de öyle yapmıştım.Sonra çektim Bu arada pulsardan da çekmeyi denedim ama başarılı olmadım
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
?Ustalar da öyle yaptığı için ben de öyle yapmıştım.Sonra çektim
Bu arada pulsardan da çekmeyi denedim ama başarılı olmadım
Yağ filtresini söküp oradan bir miktar yağ çıkartabilirsiniz ama kapağın contası her değişmede yenilenen bir contaysa terlemeye sebep verebilir, oda olmazsa tapayı açın yağ komple süzülsün sonra ince bir bezle yağı süzüp olması gereken miktarda koyabilirsiniz. Biraz zahmetli ama ustalarımız sağolsunlar severler böyle çılgınlıkları.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)