2007 Model cbr 125 rölanti dalgalanması
-
2007 Model Cbr 125 im var . Rölanti çok fazla dalgalanıyor hatta ısındıktan sonra stop bile ediyor çoğu zaman. Geçen gün bujisini ve yağını değiştirdim. Bu sefer de egzos da duman yok ama yağ yakıyor galiba elime siyah siyah bişeyler attı egzosdan yağ eksiltiyor mu diye baktım o da yok . Karbüratör den olma ihtimali var mı ne yapmam gerek
Reklamlar
-
-Subap ayarları düzgün olmayabilir
-Karbüratör ayarınız zengin karışımda olabilir
-Emme kısmında hava alıyor olabilir
-Karbüratör diyaframınız yıpranmış olabilir
Bana sorununuz subap ayarlarında bir sorun varmış gibi geliyor çünkü ısınınca stop ettiği için bu başlıca nedenlerinden biri, subap ayarınız sorunluysa ayardan sonra mutlaka karbüratör ayarı yapınız. Subaplarda problem yoksa diğer saydığım 3 maddeyi gözden geçirin.
-
Subap ayarı ve karbüraör temizliği masraflı birşey mi peki hocam
-
İyi bir esnafsa çok yüksek paralar almazlar ama paragöz ve işten anlamayan biriyse motosikleti dahada maf edebilirler, yapılan işler zaten uzun sürecek ve zor bir iş değil.
-
Çok bi motosiklet kullanıcı arkadaşım yok o yüzden ustam falan da yok yeni kullanmaya başladım ankara da bahsettiğiniz gibi bir yer bulabilirim inşallah
-
motto95 adlı üyeden alıntı
Çok bi motosiklet kullanıcı arkadaşım yok o yüzden ustam falan da yok yeni kullanmaya başladım ankara da bahsettiğiniz gibi bir yer bulabilirim inşallah
Ankara'da iyi bildiğim Ruhi usta var, Youtube'den bakıp onunla iletişime geçebilirsiniz.
-
eyvallah hocam çok teşekkürler
-
Buji değiştirdin fakat pipolar değişti mi? Yırtık olursa kıvılcım yanma odasına değil şasiye atlar. Dediğin gibi rölanti dalgalanmasına sebep olur.
Pipoparı ve ateşleme kablolarını da kontrol etmelisin hocam.
-
Hocam bipoların ne olduğunu bilemedim ama karbüratörden benzin falan da akıyor önceden de akıyordu ama bu kadar dalgalanma yoktu rölantide artık stop etmekten kaldıramıyorum bile motosikleti giderken.
-
motto95 adlı üyeden alıntı
Hocam bipoların ne olduğunu bilemedim ama karbüratörden benzin falan da akıyor önceden de akıyordu ama bu kadar dalgalanma yoktu rölantide artık stop etmekten kaldıramıyorum bile motosikleti giderken.
Karbüratörden benzin akıyor derken dışarıya benzin mi akıyor?
"Pipo" buji kapağı...Kablosunu da kontrol etmeli... Sorunun yakıt gibi...Tek silindirli motorda buji nin dalgalanmaya sebep olacağını düşünmüyorum.
-
Aynen hocam tahliyeden olduğunu söylediler bi kaç facebook grubunda fotoğraflarını atmıştım şamandıra takılı kalıyormuş galiba. Yakıt konusunda da öyle kötü yerlerden de almıyorum yakıtı ya shell ya bp den alıyorum
-
motto95 adlı üyeden alıntı
Aynen hocam tahliyeden olduğunu söylediler bi kaç facebook grubunda fotoğraflarını atmıştım şamandıra takılı kalıyormuş galiba. Yakıt konusunda da öyle kötü yerlerden de almıyorum yakıtı ya shell ya bp den alıyorum
Karbüratörün içinde şamandıranın ucunda küçük bir jet bulunmakta, şamandıra takılı kalırsa o jet düşükte kalır ve karbüratör yakıt almaya devam eder. Karbüratörünüz açılıp temizlenirse bu sorununuz büyük ihtimal çözülür çünkü karbüratörün içine düşebilcek tortular ve pislikler tıkanmalara veya takılı kalma gibi durumlara sebebiyet verebilir, bir başka ihtimal daha ise tahliye vidası gevşemiş olabilir.
-
Tahliye vidasına baktım hocam gram oynamıyor hatta vidayı biraz aşındırdım bile uğraşırken. Karbüratörü temizlettirirsem rölanti dalgalanması stop etme de düzelir mi
-
motto95 adlı üyeden alıntı
Tahliye vidasına baktım hocam gram oynamıyor hatta vidayı biraz aşındırdım bile uğraşırken. Karbüratörü temizlettirirsem rölanti dalgalanması stop etme de düzelir mi
Maalesef bilemiyorum motosikletinizi görmeden dinlemeden bir şey diyemem ama yüksek ihtimal probleminiz karbüratörden yana gibi duruyor, temizlik ve hassas ayar sonrası düzelme ihtimali var.
-
Bence sizin şamandıra sinüs eğrisi gibi bir periodda hareket ediyor. Bir taşırıyor bir boşalıyor. Benzin fazlalığında karışım zenginleşiyor, devir yükseliyor, fazla benzin yanıp şamandıra haznesi normalleşince devir de normale dönüyor. Hatta demekki bazen karışım o kadar zengin oluyor ki motoru boğup durduruyor..
Karbüratörü söküp temizleyin. Sökük iken benzin verin şamandıranın hareketini izleyin. Tahliyeden akarken şamandırayı elle kaldırın, akıntının kesilip kesilmediğini kontrol edin.
Ateşlemeye bakıldı mı, şarj sorunu var mı?
-
Şarjdan kastınız akü ise herhangi bir sorun yok yarım marşta çalışıyor resmen ateşlemede bir tek bujiyi iridyum ile değiştirdim yeni aldım motosikleti pek bilmiyorum parçalarını yeni kullanmaya başladım basit şeyleri internetten baka baka öğrenmeye çalıştım ama bu rölanti sorununun içinden çıkamadım. Usta aramaya başladım hava filtresi karbüratör temizliğini falan yapacak yerler arıyorum Ankara da
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)