5 Yıl Yatan Motor Çalıştırma
-
Merhaba
Elime otoparkta 5 yıl boyunca yatmış çekme belgeli motor geçti. Kelle motor en son çalışır durumda sıkıntısız bir şekilde bırakılmış. Hobi amaçlı restore etmeye çalışıyorum. Fakat bir türlü marş almıyor. Yağ, yağ filitresi, hava filitresi, buji ve Karbüratörü sıfırı ile değiştirdim. Depo paslı olduğu için direk bidon içerisinde ki yakıtı temiz bir hortum ile Karbüratöre bağladım. Buji kısmından yanma odasına 1 2 damla motor yağı ve biraz balata spreyi sıktım. Motoru viteste iken ittim teker döndü (pistonun kitlemediğini düşünüyorum.) Vitesi tekrar boşa aldım ayak marşı ile çalıştırmayı denedim çalışmadı. Bujinin cılız bir şekilde çaktığını gördüm. Motora sıfır akü taktım (13,2v) bu safer manetten denedim fakat marş motoru çalışmadı. Şimdi ne yapacağıma karar veremedim.
Acaba aküyü direk marş motoruna mı bağlasam?
Sorun nerden kaynaklı olabilir?
Reklamlar
-
Marş motorunu söküp dışarıda boşta iken çalışıp çalışmadığını kontrol et , çalışıyorsa motorun içinde sıkıntı vardır göbekten elle krankın dönüp dönmediğini kontrol et..
-
Öncelikle yaptığınız her işlem doğru, tebrik ederim.
Marş motoru kontaktan mı hiç almıyor, yani tık bile mi demiyor yoksa sıkışıkta dönemiyor gibi mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Marş motorunu söküp dışarıda boşta iken çalışıp çalışmadığını kontrol et , çalışıyorsa motorun içinde sıkıntı vardır göbekten elle krankın dönüp dönmediğini kontrol et..
Hocam vitesteyken itip krankı döndürmüş. Dönmese tekeri kitlerdi.
Bir tavsiye ayak marşıyla sürekli deneyin, bu meretler sanırım biraz ısıya ihtiyaç duyuyorlar, zorlayarak 20-30 kerede aldığı da olur. Çalışmazsa olayın marş motorundan olmadığı da anlaşılmış olur. Ayakla çalışabilmeli. Motoru boğmayın ama jikle açık olsun, gazı azcık açın hava girsin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motor ne bu arada?
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Öncelikle yaptığınız her işlem doğru, tebrik ederim.
Marş motoru kontaktan mı hiç almıyor, yani tık bile mi demiyor yoksa sıkışıkta dönemiyor gibi mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Hocam vitesteyken itip krankı döndürmüş. Dönmese tekeri kitlerdi.
Bir tavsiye ayak marşıyla sürekli deneyin, bu meretler sanırım biraz ısıya ihtiyaç duyuyorlar, zorlayarak 20-30 kerede aldığı da olur. Çalışmazsa olayın marş motorundan olmadığı da anlaşılmış olur. Ayakla çalışabilmeli. Motoru boğmayın ama jikle açık olsun, gazı azcık açın hava girsin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motor ne bu arada?
teker döndü yazmış ama pistonla ilgili net değil , debriyaj o kadar yıl kuru kalmış kaçırıyor olabilir diye düşündüm , manuel olarak krankı çevirip görmesi lazım , belki krank rulmanları pas kusup sıkmışda olabilir , sorunun kaynağını bulup gidermeden çalıştırmaya çabalamak daha çok zararlara yol açabilir..
-
Kontaktan manet üzerinden marş düğmesine bastığımda marştan tık sesi bile çıkarmyıor. Viteste iken motoru ittim pistonun kitlenmediği anlaşıyor. Aküyü direk marş motoruna dokundurp çeksem sıkıntı olur mu? Ayak marşını 10 15 kez denemişimdir. Dediğim gibi buji de cılız bi çakma var. Acaba Silindir içinde çiğ yakıt birikmiş olabilir mi? Bu yüzden yanma olmaya bilir mi?
-
mesyen47 adlı üyeden alıntı
Kontaktan manet üzerinden marş düğmesine bastığımda marştan tık sesi bile çıkarmyıor. Viteste iken motoru ittim pistonun kitlenmediği anlaşıyor. Aküyü direk marş motoruna dokundurp çeksem sıkıntı olur mu? Ayak marşını 10 15 kez denemişimdir. Dediğim gibi buji de cılız bi çakma var. Acaba Silindir içinde çiğ yakıt birikmiş olabilir mi? Bu yüzden yanma olmaya bilir mi?
Silindirde benzin varsa (boğulmuşsa) rutin işlem, buji sökülür bakılır ıslak mı diye. Emin olmak için buji sökük halde pedallayın 5-10 kez ki içindeki benzini iyice atsın. Sonra tekrar deneyin. Jikle çekili olsun, gazı çok az açın. Buji yeniyse ve güzel kıvılcım vermiyorsa bobinde ya da meksefe denilen bir parça var (motorunuz ne kadar eski bilm) onda sorun olabilir. Bujiyi yeni aldınız ise tip olarak aynı mı ve tırnak aralığı önceki bujiye göre ayarlandı mı?
Marş motorunu @Nikkfurie hocamın dediği gibi yapın bence de. Ha üzerinde kontağı es geçip direk12v versenizde birşey olmaz mantıken. Denenebilir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------
Ama bunu kalın bir kabloyla yapın marş motoru çok amper çeker...
-
Motorun ne olduğu bilinmediği için şunlar söylenebilir:
Yukarıda bence tespitler doğru yapılmış. Marş motoruna kablo ile direk elektrik verin, sağlamlığından emin olun. Kömürlerinde sorun olabilir, içinde kıs devre olabilir gerekirse söküp temizleyin. Eğer marş motoru aracısız dışarıdan kabloyla start alıyorsa dağıtıcı konjektör ve kablolarını kontrol edin. Diğer aşamalara sonra geçersiniz.
-
Merhaba
Bugün buji ve karbüratörü söktüm, buji kısmından içeri basınçlı hava sıktım içeride ki çiğ yakıt ne varsa püskürttüm. Birkaç kere ayaka marşı ile silindiri hareket ettirdim. Ardından buji ve karbüratörü ekrar bağladım. Direk aküyü marş rölesine bağlayarak denedim.(17. sn ateşleme bobini demişim.)
Aküm zayıf 12v olduğu için marş motorunun sesi cılız çıktı ama genede çalıştı fakat ateşleme olmadı. Güçlü bir akü ile denesem sonuç değişir mi acaba. Sıkıntıyı hala çözemedim. Video linki;
https://www.youtube.com/watch?v=5Vqxn_aBmgw
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
Dolu bi akü ve jikle en üst konumda çalıştı hele şükür.
-
yeni buji denemiş miydiniz?
-
mesyen47 adlı üyeden alıntı
Merhaba
Bugün buji ve karbüratörü söktüm, buji kısmından içeri basınçlı hava sıktım içeride ki çiğ yakıt ne varsa püskürttüm. Birkaç kere ayaka marşı ile silindiri hareket ettirdim. Ardından buji ve karbüratörü ekrar bağladım. Direk aküyü marş rölesine bağlayarak denedim.(17. sn ateşleme bobini demişim.)
Aküm zayıf 12v olduğu için marş motorunun sesi cılız çıktı ama genede çalıştı fakat ateşleme olmadı. Güçlü bir akü ile denesem sonuç değişir mi acaba. Sıkıntıyı hala çözemedim. Video linki;
https://www.youtube.com/watch?v=5Vqxn_aBmgw
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
Dolu bi akü ve jikle en üst konumda çalıştı hele şükür.
Forum işe yaradı desene..🙂..Motorun markası modeli hatta yılı ne, yemiycez korkma..😁..Söylede bizde hayal kuralım..
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
....Motorun markası modeli hatta yılı ne, yemiycez korkma....Söylede bizde hayal kuralım..
Görmeden duymadan yorum yapıyoruz bari markası ismi cismi nedir yazsınlar dimi :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Görmeden duymadan yorum yapıyoruz bari markası ismi cismi nedir yazsınlar dimi :D
AJS, BSA, Norton filan dermiş arkadaş..🙂
Meğer Harleymiş..😁..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)