CG 150 Üst kapak değişim sonrası 10 Bin devirde kesiciye giriyor
Reklamlar
-
Öncelikle selam, Baslikatada belirttiğim gibi, Markasız, Cg 150 tip motorlu, Bir Motorsiklet e sahibim, Subap kırılması sonucu Üst kapak çöp olunca mecbur degişmek zorunda kaldım ve cg150 tip üst kapak aldım ve taktım, Ama Kalitesiz birşey di, Eski üst kapağın nerdeyse 3/2 boyutunda, Ama Çapı felan aynı 150 lik, Eskiden 12 bin devir çeviren mekaina şuan 10 devirde kesiciye giriyor, Mesela 4 vitesde 103 de kesiciye giriyordusa şuan 94 de kesiciye giriyor, Boşta dip gaz yaptığımda da aynı sonuç alıyorum, Boğulma tekleme felan yok direkt kesiciye giriyor sesinden de anlaşılıyor, Bunun çözümü nedir üst kapak neden ola bilir mi bu soruna?, Bu durumu yaşayan veya çözümünu bilen arkadaşlar yardım ederse çok sevinirim, İyi forumlar
Reklamlar
-
subap çaplarıda aynı mıydı? subap ayarı yaptınız mı?
-
Subap çapari aynıydı evet, Subap ayarı yapıldı 0.08/0.12 olarak ayarlandı, Eski kapak da 0.06/0.9 civarı olarak ayarlamiştim ses yapıyor diye, Şuan 0.08/0.12 olarak ayarladım ses yok, Sabah ları Tekde çalışıyor ve devir dalgalanmiyor, Eski kapakda stop etmesin diye nerdeyse 1 dakka elimi gazda tutmam gerekiyordu, Ve çok dalgalanma oluyordu, Şuan çok iyi ama
-
Yaylar değiştimi ? subapları yüksek devirde zamanında kapatamıyorsa kesiciye girmiş gibi olur , internette "subap yüzmesi" yada "valve floating" diye araştır daha iyi anlarsın..
-
Yaylar ve Subap lar direkt yeni kapağın üzerinde geldi 0 olarak, Ama Külbütör degişmedi eski kapadan söküp yeni kapağa taktık, Hocam eğer öyle bı durum varsa nasıl çözeriz?
-
VahidDrift adlı üyeden alıntı
Yaylar ve Subap lar direkt yeni kapağın üzerinde geldi 0 olarak, Ama Külbütör degişmedi eski kapadan söküp yeni kapağa taktık, Hocam eğer öyle bı durum varsa nasıl çözeriz?
Bulduğun kapağın motorun max devri kaçtı acaba , icine küçük yay ekleyerek denenebilir ,yaylar yeni olsada 10.000-12.000 devir için yumuşak kalıyor olabilir , yayların bir tarafı daha sık sarımlıdır , o taraf subabın kafasına yani aşağı bakmalı , umarım yeni gelen kapağı dağıtıp subapları alıştırtırmışsındır yoksa kompresyon tutmaz , kesiklik yapmasada çekiş düşük olur devir çevirmekte zorlanır..
-
Aldığımız kapak 0 dı, Aliştirma yapılmadı, Satıcının söylediği kadarıyla gerek yok dendi, Şuan Hattda 9400 deviri geçmiyor, Konu acdigimda 10 Bin devirde kesici yapıyordu, Şuan 9400 de giriyor, Konu açıldığında 5. Vitesde 115 yapıyordu, Şuan 110 bile görmüyor, 109 da kesiciye giriyormuş gibi yapıyor, zaman geçtikçe daha da düşüyor devir, Üst kapağı dağıtıp eski kapakdaki yayları mi takmaliyim sizce?
-
Subapları alıştırsan kompresyon çok daha yükselirdi buda performansı direkt etkiler , subap ayarınıda hafif sıkı yaparsan top speed bir miktar daha artar , bir tavsiyede rodajda iken arka lastik havasını fazla şişirme , yani normali 28 ise 25-26 falan kullan..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yaylar değiştimi ? subapları yüksek devirde zamanında kapatamıyorsa kesiciye girmiş gibi olur , internette "subap yüzmesi" yada "valve floating" diye araştır daha iyi anlarsın..
hocam sizin meslek ne acaba. kim ne sorarsa sorsun, çok mantıklı, çok teknik açıklamalar geliyor sizden. KONU NE OLURSA OLSUN. okurken keyif alıyorum.
-
freasy adlı üyeden alıntı
hocam sizin meslek ne acaba. kim ne sorarsa sorsun, çok mantıklı, çok teknik açıklamalar geliyor sizden. KONU NE OLURSA OLSUN. okurken keyif alıyorum.
Keyifle okuyorum yazmanız mutlu etti , meslek mekanik hem sanayide çıraklık yaptım hemde makina mühendisiyim..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Keyifle okuyorum yazmanız mutlu etti , meslek mekanik
hem sanayide çıraklık yaptım hemde makina mühendisiyim..
hem işin mutfağında pişip hem de akademik eğitim alınca ortaya böyle bir sonuç çıkması tesadüf olmuyor tabii
-
@Nikkfurie
Yazdıklarınızı keyifle okuyanlar arasındayım. Bilgili insanlar biraz da kaprisli olabiliyorlar. Çok uzun yıllar önce çalıştığım şirkette makine mühendisi bir arkadaş vardı. Bölüm sorumlumuzdu. Bir çok konuyu ondan öğrenirdik. Fakat, bize kapris yapardı. Çaycımız olmasına rağmen çayını bizden isterdi. Biz de paşa paşa çayını götürürdük. Bilgiyi de gıdım gıdım verirdi.
Ben Japon motorunda 8 bin devir üzerine çıktığımda canımdan gider gibi oluyor. Kıyamıyorum. Çin üretimi motosikletlerde hiç bir endişe duymadan limitleri aşanları okuyunca motosikletlerini ve kendilerini tehlikeye attıkları için kızıyorum. Sabırla, kızmadan ve kapris yapmadan bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
@Nikkfurie
Yazdıklarınızı keyifle okuyanlar arasındayım. Bilgili insanlar biraz da kaprisli olabiliyorlar. Çok uzun yıllar önce çalıştığım şirkette makine mühendisi bir arkadaş vardı. Bölüm sorumlumuzdu. Bir çok konuyu ondan öğrenirdik. Fakat, bize kapris yapardı. Çaycımız olmasına rağmen çayını bizden isterdi. Biz de paşa paşa çayını götürürdük. Bilgiyi de gıdım gıdım verirdi.
Ben Japon motorunda 8 bin devir üzerine çıktığımda canımdan gider gibi oluyor. Kıyamıyorum. Çin üretimi motosikletlerde hiç bir endişe duymadan limitleri aşanları okuyunca motosikletlerini ve kendilerini tehlikeye attıkları için kızıyorum. Sabırla, kızmadan ve kapris yapmadan bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.
Motosikletler hakkında tecrübem kendi kullandıklarımdan ibaret , profesyonel motosiklet onarım servisinde hiç çalışmadım ama ilkokul yaşlarında 70 lerin sonunda motosikletle Yalova'da tanıştım , esas tecrübem otomobil ve gemi motorları üstünedir , sonuçta hepsinde içten yanmalı bir motor ve benzer sistemler var , doğrusunu isterseniz hep motosiklet onarım işinde olmak istedim ama 80 lerde yaşadığım İstanbul'da bugünkü gibi bir motosiklet popülasyonu yoktu , belki bu yüzden motosiklet hakkında konuşmak , yardım etmek , sorunlar hakkında fikir yürütüp yorum yapmak hoşuma gidiyor , aynı zamanda benden çok daha uzun süredir iki teker kullanan arkadaşlardan da öğrendiğim birçok şey oldu , otomobil ve denizcilikle ilgili forumlarada üyeyim ama nedense oralarda yazmak beni mutlu etmiyor :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler