''OHC'' terimi neyi ifade ediyor?
"Over Head Cam" yani üstten eksantrikli anlamına geliyor "SOCH" olarak da bilinir
"DOHC" Double Over Head Cam" Üstten çift eksantri.
Karbüratörle herhangi bir alakası yok.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
ÜSTTEN EGZANTRİKLİ MOTORLAR (OHC)
Bazı motorların "camshaft-egzantrik mil"i silindir kapağının yukarısında, yada üstündedir (silindir bloğunun içinde olacağına). Bu sistemin avantajı kolların ve itici çubukların ilave ağırlıklarını ortadan kaldırmasıdır.
Yeni olduğu sanılan bu teknik gerçekte Wilkinson Motor Car Company tarafından ilk defa 1898 de uygulanmıştır.
http://www.otoyedekleri.com/motor.html
Ohc: Motor tiplerine giriyor. CBF 150dede bulunuyor bu tip bende dikkatimi çekti dün bakmıştım ne demek diye...
-Forumdada açıklaması bulunuyor. Tüm motor tiplerinin..
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
cevaplar için sagol buna göre (OHC) (OHV) den dahamı iyidir nedeni ise suzuki burgman an400 an600 de (DOHC) kullanılıyor demekki suzuki kullanıyorsa elbet bir bildiği vardır
arkadaşlar ''SOHC'' tek silindir 4 valfli bir motor olurmu bunun çizimi varmı?
@enis89 Evet örneği var. Örn: Honda vtec'ler böyledir. Tek egsantrik mili 4 subaptır.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Sert cisimlere çarpmayın. Sert cisimlerin size çarpmasına izin vermeyin. Düşmeyin. Lastik kısmı aşağıda, parlak kısmı yukarıda tutun.
BOXER motorun,motosikletde uygulamasının örneğinin olup olmadığını bilen varmıdır?
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
@DARKDIAMOND BMW ilk üretime başladığı 1920'li yıllardan beri Boxer motor kullanır. Ayrıca Zündapp, Ural gibi diğer üreticilerden de kullanan oldu. Şu an kullanan BMW, Ural dır.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
honda goldwing de kullandı. sanırım ilk 1000cc goldwing 4 silindir boxerdi. halen 6 silindir olarak devam ediyor.
boxer motorun en sevdiğim yanı sesidir. Alfa romeo 1.7 boxer araba kullanıyordum. satma nedenim masrafıydı.
boxer motorun tek kötü yanı işçilik masrafının fazla olması bence.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
arkadaşlar bu 151rs in silindir kapağı bu motor sohc mudur?
birde sym motorlarında 1 silindir 4 subap sohc bu doğrumudur böyle bir motor varmıdır? resimi varmı acaba
resimde görebildiğim kadarıyla ekzantrik mili motorun üzerinde.tek silindir var.
yani single over head cam(sohc)=üstten tek ekzantrikli motor.
bu arada ekzantrik dişliden güç alıyor.yeni teknolojiler artık bu şekilde oluyor galiba.honda titanda dişli sistemi yerine itenek mevcut.(yanlışım varsa düzeltin lütfen)
tek silindire 4 subap(valve)sığdırmak mümkün.ikisi benzin hava karışımını yanma odasına alır ikisi de yanmış yakıtı dışarı atar.otomobillerdeki 16 valve yazısı da o otomobilin 4 silindirli olduğunu ve silindir başına 4 subap(valve)bulunduğunu gösterir.
evet öyledir ama 2 subap biri emme biri egzost 4 subaplısıda varmıs sohc motorların sym ve honda da
enis 89 arkadaşım
motorun subap adeti sohc veya dohc olmalarına bir etki yapmaz.sohc ve dohc sadece bir teknolojik terimdir.2 subaplı sohc motor olabileceği gibi 4 subaplısı da pekala olabilir.neden 4 subaplı olur diyorsan büyük ihtimalle performans amaçlıdır.daha fazla subaptan daha hızlı yakıt girişi ve daha hızlı gaz çıkışı sağlamak amaçlıdır.
asıl soruna gelince hondanın sitesinde böyle bir motor tipine rastlamadım ben.sym gts 250 modelinde 4 subaplı olduğu yazıyor.sıkıştırma oranına dikkat edersen 10,5/1 yani bir hayli hareketli pistona sahip.(race motorsikletlerin sıkıştırma oranlarına yakın bir oran)tahminimce bu motorsiklet muadillerine oranla daha iyi performans verir.tabi motor da daha çabuk dağılır.
sym lerin tamamı 4 subaplı bi örnek
http://www.scooter-infos.com/essai-s...ym-vs-125.html
OHC = Overhead camshaft
SOHC = Single Overhead camshaft
DOHC = Double Overhead camshaft
Yani üstten tek, çift egzantrik olayları, karbüratör ile alakası yok..
Ayrıca konuda uzman olmasamda bildiğimi aktarmak isterim. Sıkıştırma oranı yüksek motorlarda yüksek oktanlı benzin kullanılması performansı artırır. Ancak sıkıştırma oranı düşük motorlarda yüksek oktanlı benzin kullanmak performansı düşürür, sebebi ise sıkıştırma oranı yüksek oktanlı benzini verimli sıkıştıramadığı için verimli bir patlama yapamaz ve buda olumsuz bir etki yapar motorun performansında, yüksek sıkıştırma oranlı bir motorda düşük oktanlı benzin kullanıldığında ise tam tersi şekilde erken bir patlama yaşanır ve buda performansı ters yünde etkiler. 98-100 oktan benzinler şu anda pompalarda satışta.. Supersport motosiklet kullanan arkadaşların kullanmasını öneririm. Ama diğer motor tiplerinde klasik kurşunsuz kullanmalarını öneririm. Konu üzerinde daha teknik bilgisi olan arkadaşlar daha ayrıntılı bir açıklama yapabilirler sanırım. Benim bilgim bu kadar
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)