Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

VSTROM DL 650 2006 MODEL AMORTİSÖR HK

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ekim 2021
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    V-STROM DL 650
    Selamlar Arkadaşlar. Keyifli sohbetler .

    İzninizle kafama takılan bir kaç sorum var. VSTROM DL 650 2006 MODEL Motosikletim çukurdan, kasisten geçerken, amortisörden tak diye bir ses çıkartıyor. Amortisör keçelerine baktım en ufak bir sızdırma yok keçelerde taş gibi görünüyor. Acaba yağ özelliğini mi kaybetti ? Ya da forumda bir arkadaşın bununla ilgili bir yorumunu okudum. Gerçekten de DL 650 lerin hepsinde bu ses çıkıyor mu ? Kasisten yavaş geçerken amortisör herhangi bir ses çıkarmıyor ve görevini yapıyor.

    Bir de fren hidroliği dolu görünüyor. Yaptığım araştırmalarda belli bir süreden sonra yenilenmesi gerektiği bilgisine ulaştım. Sizlere de danışmak istedim.

    Fren diski kaç binde bir değişmelidir

    O kadar güzel yorumlar okuyorum ki bilgiler için hakkınızı helal edin.

    Şimdiden çok teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    selamlar,

    amortisör ile ilgili modelin deneyimli kullanıcısı yorum yapacaktır.

    hidrolik kontrolü ise ölçüm kalemi var. kalem ile ölçülünce değişip değişmemesi gerektiği hakkında fikir verebilir. kalem yok ise değiştir. 2-3 yılda bir değişmesi önerilir.

    fren diski bitince değişir. diskin üzerinde min th. 3.5 veya 4mm yazar. mikrometre ile diskin ortasından ölçülür minimum incelikten daha inceyse değişir. kumpas ile ölçülmemesinin sebebi: diskin dış çevresine fren balatası değmeyebilir. ölçüm hatalı olabilir. bundan dolayı balatanın bastığı yerin ortasından mikrometre ile ölçülür.

    aslında hangi parçanın ve/veya sıvının değişip değişmemesinin gerektiğinin hep bir ölçüm yöntemi var.
    BURAK BEKTAŞ bunu beğendi.

  3. #3
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Bende 2007 si vardı 100 binde, onda kasise bağlı bir ses yoktu. Ancak ayar mekanizması çok basit yapılmış ve bendeki bozuktu. Yağın o ayar kısmındaki hazneye kadar havasız dolu olması gerek ki siz vanayı kapatınca yağı itip amortisörü sertleştirsin. Benimkini sökünce hiç yağ yoktu, keçesi bitikti. Ama dediğim gibi benim problemim ayar yapamamaktı, diş kapmıştı, çözemeyip bıraktık. Sizin sorun o haznedeki yağın eksiklikliğinden-havasından olabilir mi diye düşündürdü. Birde amortisör bağlantı burçlarında yıllar içinde ufaktan boşluk olmuş olabilir mi acaba...Sesi durduğu yerde ağırlığınızı verip bırakarak test edebiliyor musunuz?

    Fren diskinin kıyısında oluşan fatura derinse, atıyorum 0.5 mm ise disk değişse iyi olur. Ama kimi 1 mm ye kadar kullanır, o ayrı 😁. Arka Diskin değişimi zamansal değil, km de değil zira ön kadar kullanılmıyor. Elinizle kıyısını yoklayın , çıkıntı çok takılıyorsa değiştirin.
    BURAK BEKTAŞ bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bahsettiğiniz sesi sert malzemeden üretilmiş ön çamurluk üretiyor , bende eski bir kullanıcısıyım zamanında Vstrom grubunda çok tartıştık , bazı arkadaşlar amortisör kelepçesi gibi aparatlar ekledi ama nafile , hava ısındığında yada lastik havasını biraz indirdiğinizde ses azalıyor yada tamamen gidiyor , yeni modellerde çamurluk daha yumuşak bir plastikten üretilmiş o sesde yok..fren diskleri et kalınlığı min ölçüsü 4,5 mm ye düşmese bile 50-60.000 de üzerinde oluk şeklinde kanallar oluşuyor ve fren performansı çok düşüyor , bu sebeple max 60.000 de değişimi tavsiye ederim tabi vites düşürmek yerine uzun bir rampayı frenle inmeyi seven bazı sürücüler için bu mesafe 30-40 bindir..
    BURAK BEKTAŞ bunu beğendi.

  5. #5
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 2007 si vardı 100 binde, onda kasise bağlı bir ses yoktu. Ancak ayar mekanizması çok basit yapılmış ve bendeki bozuktu. Yağın o ayar kısmındaki hazneye kadar havasız dolu olması gerek ki siz vanayı kapatınca yağı itip amortisörü sertleştirsin. Benimkini sökünce hiç yağ yoktu, keçesi bitikti. Ama dediğim gibi benim problemim ayar yapamamaktı, diş kapmıştı, çözemeyip bıraktık. Sizin sorun o haznedeki yağın eksiklikliğinden-havasından olabilir mi diye düşündürdü. Birde amortisör bağlantı burçlarında yıllar içinde ufaktan boşluk olmuş olabilir mi acaba...Sesi durduğu yerde ağırlığınızı verip bırakarak test edebiliyor musunuz?

    Fren diskinin kıyısında oluşan fatura derinse, atıyorum 0.5 mm ise disk değişse iyi olur. Ama kimi 1 mm ye kadar kullanır, o ayrı 😁. Arka Diskin değişimi zamansal değil, km de değil zira ön kadar kullanılmıyor. Elinizle kıyısını yoklayın , çıkıntı çok takılıyorsa değiştirin.
    Çok pardon, ben tekil olarak "amortisör" kelimesinden arka sanmıştım. Dediklerim illaki ön için geçerli değil. Önde Nikkfurie nin dediğine ilave olarak, furş rulmanında aşınma-boşluk, göbek somununda gevşeme de olabilir. Bunu test etmek kolay, orta sehpada arkaya yük bindirin ön tekeri tutarak maşayı ileri geri hareket ettirin. Tık tık oynama var mı. Üstündeyken ön fren sıkıp ileri geri hareketle de bakılabilir ama küçük boşluklar üzerindeki ağırlık sebebiyle anlaşılamayabilir.
    BURAK BEKTAŞ bunu beğendi.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Amortisör yağlarının zamanla özelliğini kaybettiği söyleniyor. en az 3 yılda bir değiştirilip amortisörlerin bakımdan geçmesi gerekiyormuş. Bana yetkili servis söylemişti.
    BURAK BEKTAŞ bunu beğendi.

  7. #7
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı BURAK BEKTAŞ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de fren hidroliği dolu görünüyor. Yaptığım araştırmalarda belli bir süreden sonra yenilenmesi gerektiği bilgisine ulaştım. Sizlere de danışmak istedim.
    -------------------------------
    Fren diski kaç binde bir değişmelidir
    Kitapçıkta yazıyordur ancak genel olarak fren hidroliği ve ön amortisör yağı 24 ay (2 sene) aralıklar ile değiştirilir.

    Fren diski işi de kullanıcıya bağlı bir olay. İç tarafında minimum thickness (MN)yazar. Orada diskin kalınlığının nereye kadar indiği durumda değişmesi gerektiğini belirtir. Bakım esnasında ustanız ölçer herhalde mikrometre gibi bir şey ile bakılıyordu.
    espresso ve BURAK BEKTAŞ bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)