Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Forza 250 CC yükseltme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    SELAMLAR
    Forza 250 kullanıcısıyım (2021)
    Şehir içinde oldukça yeterli olan 250 cc motor uzun yolda maalesef zorlanıyor
    250 cc üzeri motorları vergi dolayısıyla almak zor.
    Bu durumda CC yükseltme kaçınılmaz oluyor
    Pek çok 250 cc motorda CC yükseltme kiti var ve yükseltme işlemi yapılıyor. 250 den 300 ya da 350 cc ye yükseltme gibi. Peki aynı işlem Forza içinde yapılabilir mi?
    Ben motorumu 300 cc ye yükseltmek istiyorum. Çok fark olmaz diye düşünmeyin. 50 cc lik fark motorun 110-120 kmlerde rahatlatacak ve yorulmamasını sağlayacak. Bu konuda bilgisi olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    forza nın top speed kaç ki yükseltmek istiyorsun ?
    misal bi arkadaşta n max 155 var uzun yolda 115 120 seyir hızı var forza 120 sabit gitmiyor mu yani
    Alman_ bunu beğendi.

  3. #3
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Forza 250 yi satıp forza 300 ü rahat rahat alırsın hatta üstüne para bile alırsın forza 300 250 kadar pahalı değil. Sıkıntıları eski model ve yüksek km. 300 350 cc alsan o da yetmez. En iyi çıtayı daha da yükseltin.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Avrupa'da Forza'lar 3500cc olarak satılıyor, bizdeki dandik vergi mevzuatı yüzünden 250cc.
    Avrupalı hemen hemen aynı paraya forza350 sürüyor.

  5. #5

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Elindeki motoru satıp, yeni motor almak mantıklı olur. Piyasada ki ustalar 250cc den 300 cc cevriminde size hayattan soğuturlar. 250 yi çok ararsınız.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yapılacaksa da usta insafıyla falan değil, Malossi'nin falan birinin kiti vardır Forza'yı 320cc yapan, öyle bir şeye yürümek daha sağlıklı olur.

  7. #7

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Top speed sorun değil. Derdim sürat değil. CBR satıp bu motoru aldım.Konfor için. Amacım 120 km hızla kasmadan saatlerce sürmek CC yükselterek motorun devrini azaltmak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------

    Forza 250 müthiş bir motor. Sanki ilk defa motora başlamışım gibi hissettiriyor. Forza 300 de bu hissiyatı alacağımı düşünmüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

    Yamaha X max lerde kitler satılıyor ve ufak bi yazılım müdahalesi ile sorunsuz geçiş sağlanıyor.
    Forza 250 çok içime sindi . değiştirmeyi hiç düşünmüyorum. Sadece kırmızı alana yakın yüksek devirde motor kullanmak bana yanlış geliyor.
    Devir bi tık düşse o da rahatlayacak ben de

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapılacaksa da usta insafıyla falan değil, Malossi'nin falan birinin kiti vardır Forza'yı 320cc yapan, öyle bir şeye yürümek daha sağlıklı olur.
    Evet aslında bazı piston kitler buldum ama bunu nasıl ve kime yaptıracağımı bulamadım
    Türkiyeye getirilen 250 cc ve altı motorlar kitlerle beraber geliyor. Vergi durumu nedeniyle durumu bildikleri için.
    Forza'da nedense böyle bir arayış pek olmamış.
    Bu kadar donanımlı bir motoru 250 cc ile kısıtlamak çok yanlış . X adv var mesela efsane motor ama çok pahalı. Yanına yaklaşılmıyor

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı zxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Top speed sorun değil. Derdim sürat değil. CBR satıp bu motoru aldım.Konfor için. Amacım 120 km hızla kasmadan saatlerce sürmek CC yükselterek motorun devrini azaltmak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:44 ----------

    Forza 250 müthiş bir motor. Sanki ilk defa motora başlamışım gibi hissettiriyor. Forza 300 de bu hissiyatı alacağımı düşünmüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------

    Yamaha X max lerde kitler satılıyor ve ufak bi yazılım müdahalesi ile sorunsuz geçiş sağlanıyor.
    Forza 250 çok içime sindi . değiştirmeyi hiç düşünmüyorum. Sadece kırmızı alana yakın yüksek devirde motor kullanmak bana yanlış geliyor.
    Devir bi tık düşse o da rahatlayacak ben de

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------



    Evet aslında bazı piston kitler buldum ama bunu nasıl ve kime yaptıracağımı bulamadım
    Türkiyeye getirilen 250 cc ve altı motorlar kitlerle beraber geliyor. Vergi durumu nedeniyle durumu bildikleri için.
    Forza'da nedense böyle bir arayış pek olmamış.
    Bu kadar donanımlı bir motoru 250 cc ile kısıtlamak çok yanlış . X adv var mesela efsane motor ama çok pahalı. Yanına yaklaşılmıyor
    Forza da xmax da 120 km/sat hızla kasmadan otobanda gidiyor. Saatlerce sürmek kısmını bilmiyorum ama ben en çok bir saat geçince mola veren insanım, araba da olsa motor da olsa sigara içmeden duramıyorum haliyle bir sigara içmelik mola veriyorum.
    250cc'nin sıkıntısı kasmadan 120 ile gidebilmek değil de daha çok gelişli gidişli virajlı yollarda 80-90'la giderken önündeki arabayı sollayamamak. Yani aniden hızlanamıyor o hızlarda gücü yetmiyor, yoksa boş yolda 120'ye kadar hızlanması gayet güzel, 120'den sonra canı yok. Sırf bu yüzden xmax 250 yerine xmax 300 baktığım oldu ama büyk fark olmayacağı için de acele etmiyorum.

    Honda adv 350 tam bu sorunu çözecek gibi. onun a vergisi çok olacak fiyatı pahalı olacak ama bakalım.

    cc yükselten kit dediniz aklıma düşürdünüz, xmax 250'le için öyle kit olduğunu bilmiyordum. Şuralarda bahsedilmiş diye verebileceğiniz bir link var mıdır?

  9. #9
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152 - SYM Joymax 250i
    Sizin istediğiniz aslında motor gücünden ziyade motorun daha rahat devirde otoyol hızlarında gitmesi. Bende de joymax var. Sevpa uğur ustaya bu derdimden bahsettim on varyatörü söküp bagaların daha fazla açılması için işlemden geçirdi. Motor çok daha rahat şimdi şehir içi hızlarda (40-80) 4-5 bin devirde geziyorum şehir dışında 110 120 gibi hızlarda 6-7 bin devir arası geziyorum. Bu arada joymaxin redline 9 binden başlıyor. Oldukça memnun kaldığım bir işlem oldu muhtemelen sizi de minimum maliyet ile tatmin edecektir.
    espresso, zxx ve Alper600RR bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Emre Çakmak adında bi eleman var youtube ta kanali var ulaşirsan yardimci olur sanırım. Yamahaci


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)