Birkaç gün yatan motorun zor marş alması - Akü sorunu değil
Reklamlar
-
Arkadaşlar motosikilet 3 günden fazla çalışmadığında marşa bastığımda defalarca zorlamam gerekiyor. Gün arttıkça marşa basma sayım da artıyor çalıştırmak için. Akü yeni, 50 defa da bassam sorun çıkmıyor. En son çalışmadan önce bir iki marşta tek tük öksürük sesi gibi başlayacak olup duruyor. En sonunda çalıştığında tam gaz yüklenmem gerekiyor bir süre. Havanın sıcak - soğuk olması da farketmiyor. Sorun ne olabilir?
Reklamlar
-
Motor nedir ? su soğutmalı ise silindire sızdırıyor olabilir , ıslanan buji defalarca marş sonucu ancak kuruyup ateşleme yapabilir..
-
Enjeksiyonlu ise yapmamalı. Başlayacak gibi olup başlamaması sonradan çalışabilmesi ateşlemede sorun olmadığını gösteriyor gibi ama yinede bujiye bakmakta fayda var. Jikle (karbüratörlü diye tahminen) çalışıyor mu? Karışım zengin olabilir, egsozu koklayın aşırı benzin kokuyorsa boğuluyordur, ya da bujiyi söküp ıslaklığına bakın. Fakirse çok kuru ve biraz yanık gibi görünür, zenginse çok ıslaktır, elinize bulaşır. Havalar soğuk, az gaz açarak çalıştırmalı biliyorsunuz, çok açıyorsanız bujinin yakabileceğinden fazlası gittiği için ateşleyemiyordur.
Ayrıca bujiyi sökmeden kapağını söküp (mutlaka kauçuk eldivenle) bloğa yaklaştırınca çıt çıt diye atlayan güzel kıvılcım görmelisiniz. Bir ihtimal bobin arızalı ise kıvılcım zayıf olur.
Tüm bu alternatifler akü yeni dediğiniz için, yoksa ilk beklenti direk aküdür.
İterek çalıştırmayı deneyin (motor küçükse tabi) rahatça alıyorsa akü ya da baglantısı sorunludur.
Enjeksiyonluysa sensörden oluyor genelde. Enjektörler çok kolay bozulmaz. İlaveten yakın zamanda antifriz vs eklendiyse blok içinde onunda sensörü var, 100/100 antifriz koyunca calışmaz bazı motorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Arkadaşın dediği seçenek biraz daha kötü bir senaryo ama evet, yanma odasına contadan su sızıyorsa sorun biraz daha büyük. Biriken suyu attıktan sonra çalışıyor olabilir, onu da egsozdan anlarsınız; biraz çalıştırıp ısıtın motoru, egsozdan soğukken olduğu gibi buhar atmaya devam ediyorsa conta su kaçırıyor (blokta-kapakta sıkıntı yoksa) demektir.
-
Kaliteli bi akü almadıysanız yeni aldığınız da gayet bitik olabilir. Özellikle hazır kurulumu yapılmış şekilde aldıysanız.
-
merhaba motosiklet ile ilgili daha çok bilgi vermelisiniz eğer karbratörlü modelse aklımda bir kaç sebep var. subap ayarı veya karbratörün hava alması gibi bir sorun olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)