Durup dururken krank mili keser mi?
Reklamlar
-
Bundan 3-4 ay önce motoru rölantide çalıştırırken krank mili kesti.Motorum 98 model ve daha 12.000 km de.O günden beri de olduğu gibi bıraktım.Piyasada Çin motorlarının döküldüklerini gördükçe motorumun kıymetini daha iyi anlar oldum ve yaptırmaya karar verdim.
Ustanın biri 200 ytl masrafı olur dedi.
Diğer bir usta mili değiştirmeden tamir edebileceğini ve başka arızası yoksa 250 ytl masrafı olacağını söyledi.(Sanırım mili kaynak yapacak,bana pek mantıklı gelmedi.)
Bu gün iki yere sordum komple krank 175-190 ytl dediler.(Mili ayrı satılmıyormuş)
1.Mil kaynatılarak tamir edilebilir mi?
2.Kranktan başka hangi parçalara gerek olur.
3.Usta işçilik olarak ne kadar isterse normaldir?
Reklamlar
-
Merhaba
1. Krank mili tamir edilmez. Özellikle kaynak dolgu, kırılan krankı yeniden kaynatma ve taşlama gibi işlemleri kesinlikle önermiyorum. Motorun en fazla yük altında kalan parçalarından en önemlisidir ve sağlıklı olması gerekir. Tavsiyem yeni bir krank.
2. Eğer krank kırılacak kadar gezinme, boşluk vs. olduysa değişmesi gereken parçalar tahminen (görmeden ölçmeden ancak bu kadar) şunlar:
Krank yatakları,
Biyel yatakları,
Keçeler,
Yağ pompası (yağı yeterli basmıyor olabilir ve yataklar beslenemediğinden aşınıyor ve krank gezmeye başlıyor)
Hazır açmışken sekmanlar
3. Buna birşey diyemem.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Makine adlı üyeden alıntı
Merhaba
1. Krank mili tamir edilmez. Özellikle kaynak dolgu, kırılan krankı yeniden kaynatma ve taşlama gibi işlemleri kesinlikle önermiyorum. Motorun en fazla yük altında kalan parçalarından en önemlisidir ve sağlıklı olması gerekir. Tavsiyem yeni bir krank.
2. Eğer krank kırılacak kadar gezinme, boşluk vs. olduysa değişmesi gereken parçalar tahminen (görmeden ölçmeden ancak bu kadar) şunlar:
Krank yatakları,
Biyel yatakları,
Keçeler,
Yağ pompası (yağı yeterli basmıyor olabilir ve yataklar beslenemediğinden aşınıyor ve krank gezmeye başlıyor)
Hazır açmışken sekmanlar
3. Buna birşey diyemem.
Görüşmek üzere.
cok iyi ozetlemissin..bi sey ekliyecegim,yag pompasi calisiyor ama aktarma hortumlari tikali olabilir..onlarinda kontrol edilmesi gerekli ..iscilikte %50 den basliyorlar bence adamina gore...fiat soluyorlar anliyacagin pazarlik yap ve motorun basinda dur derim motor tamir edilirken...kolay gelsin...
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
-
Yağ kanalları tıkalı olabilir. Arkadaşımız güzel bir noktaya değinmiş. Birde eski BMw'lerin silindir blokları dökümdür. Isıyı alüminyum kadar iyi iletmem. Taviyem mümkün olduğunca orta sürat aralıklarında kullanmanız ve motoru rölantide 2dk fazla çalıştırmamanız. Hele rölantide çalıştırdığınızda yağ çok incelip yağ basıncını düşürmektedir. Düşen basınç yatakları, subapları vb. yerlere yağ gitmediği için aşınma büyük bir hızla artmaktadır.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
makine olayı belirtmiş zaten de;
extrem bir durum olabilir ki;
yatak sarma durumunda biyele zarar vermiş olabilir.
ayrıca; işçilik çok abartı değil bence(ama dediğin gibi pazarlık payı var kesinlikle). piston biyel kaver hepsi sökülecek tekrar takılacak.
geçmiş olsun.
bu arada Makine yeni motorun hayırlı olsun. kazasız belasız kullanman dileğiyle.
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
Cevap yazan arkadaşlara teşekkürler.
Sözünü ettiğim motor MZ,BMW nin durumu daha da kötü ve onu eski sahibine tamir etmesi için verdim.
Krank mili boşta ve yüksek devirde çalışırken kesti.Motor devrini gösteren ibre bazen çalışmıyordu ve böyle olunca da şarj etmiyordu.Motor devrini 5-6 bine çıkarınca çalışmaya başlıyordu.En son biraz fazla ,7-8 bin devire çıkardım ve bir daha da çalıştıramadım.
Yağlamada problem yoktu.Hatta ayarını biraz fazla açmıştım.Bazen benzine de biraz yağ katıyordum.
(Şimdi BMW yi verdiğim arkadaşı aradım,çalışır duruma getirmiş,5-6 yıl kaldığı Gümüşhacıköy'de 10 yıl aradan sonra tekrar boy göstermeye başlamış.)
-
BMW'nin krank mili tek parça döküm değildir. 3 ayrı parçadan oluşur. Bu nedenle piston kolu tek parçadır. MZ deki ni bilmiyorum ama tek parça krank mili varsa değiştirmeni tavsiye ederim. BMW de değiştirmeye gerek kalmıyor çünkü piston kolunun geldiği ortadaki kısım zarar görünce çıkarılıp sertleştrirlmiş çelikten yenisi tornada çekilip takılabilyor. Tek parça krank varsa o zaman piston kolu iki parça oluyor ve krank göbeğine iki yanından vidayla tutturuluyor ve krankın kaynakla doldurulup taşlanması falan pek te akla uygun işler olmuyor. 2 zamanlı motorlarda yağlama elbette dah da önem kazanıyor benzindeki yağ oranı çok iyi ayarlanmalı. MZlerdeki yağ pompasının hortumları zamanla sertleşip deforme olabiliyor. Motorunun kilometresi çok olmasa bile yaşı ilerlemiş yağ pompasının temizlenip elden geçirilmesi faydalı olur diye düşünüyorum.
-
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Kardeşim öncelikle geçmiş olsun,
Motorların krang milleri torka göre zayıf kalıyor, yani kullanıcının dikkat etmesi gereken bir konu bu, birçok binicinin böyle şeylerden haberi bile yok, motoru yüksek vitesten düşük vitese atıp yığdırmak, hararet yapıp motor sıkışması, yağlama arızası, aşırı yükle rampada kalkış yapmak, v.s bütün bunlar krangı kırabilir, en önemli nokta ise rölantıda çalışan motor rölantısı çok düşük değilse kolay kolay krang kesmez, bence sen o motor sökülürken başında dur, zira ben bu tamircilere güvenmiyorum, bizi yolunacak kaz gibi görüyorlar, kardeşim kolay gelsin,geçmiş olsun, haa aklıma geldi, eğer gerçekten krank kesmişse bunun sebebini anlamadan kesinlikle motoru toplattırma çünkü yine kesecektir, mesela yağ kanalları tıkanmıştır, anlamazlarsa yine aynı arıza başına gelecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler