Cbr 650f motorumun yağ degisimini yapacagim. Kitapciginda 10w30 kullaniyor am servisle konustum 10w40 kullaniyorlar. Ben motul 7100 10w30 aldim hangisini kullanmak daha dogru?
Cbr 650f motorumun yağ degisimini yapacagim. Kitapciginda 10w30 kullaniyor am servisle konustum 10w40 kullaniyorlar. Ben motul 7100 10w30 aldim hangisini kullanmak daha dogru?
eğer içersinde 10/40 varsa aynı yağdan devam etmek daha makuldur, ancak önceden 10/40 olan motora 10/30 ben olsam koymam.
km'ye bakılmaksızın motul'un kendi sayfası bile 10/30 tavsiye etmiş sürekli. Yağ eksiltme normalden fazla olmadıkça 10/30 ama öncesinde 10/40 kullanıldıysa ve yağ eksiltme biraz fazlaysa 10/40
Türkiye için 10w 40...4 mevsim motor yağı...hava 10 derece ile 40 derece arasında ise 10w40 kullanılıyor...
Neden 10/40 tan 10/30 a gecmek ile ilgili tedirginligin var aciklasann iyi olur bence.kendi dusuncen mi ? Yoksa genel kabul edilmis bir durum mu bu.
Sanki basligi acan sormus gibi dusun,cok merak ettim simdi.
Arkadaslar cevap vermezse bi zahmet siz cevap verin bee.daha bir ay once ayni isi yaptim..bence bu yersiz bir kaygi.
Motoru yapıp, kılavuzu yazan herifler işin doğrusunu nereden bilecek?
Siz kafanıza göre takılın, "am servis" ile de bir daha konuşmayın.
Siz sehven yazmışsınız ama üreticinin tavsiyesini sallamayan servis, aynen yazdığınız gibi servis demek ki.
Bende de onun çıplağı var. 10w30 kullanıyorum. Yurtdışında da 10w30 kullanılıyor. 10 40 kullansan da zararı olmaz ama yağ pompası narin olduğu için bizim motorların herkes 10 30 öneriyor. Ben liqui moly 10 30 yarı sentetik yağı kullanıyorum kendinden hunili ve orjinal alman olduğu için. Bu arada -10 ile 40 arası 10w40 +10 değil. 40 dediği de çalışma sıcaklığındaki yağın viskozitesi.
10/40 tan 10/30 a gectim.motora hasar verdim miiii vermedim mi.bilgi dogru muuu yanlis mi ?
Biriniz cevap yazsjnn allahsizlar,panik oldum burda :(
Yalan bilgi di mi..yalan diyin
Bence yağ viskozitesini değiştirdiğin için değil, sürekli forumda sataştığın birisinin ahını aldığın için motorun zarar görür. Adam seni seviyor ama müsaade etmiyorsun derdini anlatmasına. Bu arada africanın motoruna yağ koymasanız da çalışır öyle bir makina yaptık yazıyor kitapçığında.
Hocam yanlış bilgi paylaşmayalım lütfen. Yağ eksiltmişse motor, eklenecek olan yağ motordaki yağ ile aynı viskozite ve cins( mineral, yarı sentetik gibi.)olmalı. Motordan yağı boşalttıktan sonra filtre de değişecekse istenilen viskozitede yağ konulabilir. bkunu çıkartıp da şanzıman yağı gibi kalın yağ koyulmadığı müddetçe.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
Madalyası da mı varmış ktm'cinin?
yazdığım hangi kelime öbeğinden 'eklenecek yağ' anlamını çıkarttınız?
onun dışında yağ değişiminde daha kalın yağa geçmenin, motor yağı eksilten motorlar için faydalı olduğunu satın alacağınız yağın ön yüzündeki etiketten anlayabilirsiniz.
mesela ne demiş burada? 'low oil consumption'
yağ tüketiminin önüne geçmek gibi ayrı bir faydası vardır daha kalın yağın, motor daha zor çalışır ve pompa daha çok zorlanır ayrı konu.Özellikle kışın zor ısınacağı gibi daha zor çalışır. Ama millete sorsan ''sıcakta 15/50 kullan abi'' gibi bir şehir efsanesi var, önümüzdeki 30 yıl içinde bu tarz efsaneleri aşacağız diye umuyorum.
fincanları ve yağ pompası kalın yağda çalışmaya alıştırdıktan sonra yağı inceltirseniz yağ tüketiminde artış ve daha sesli çalışma gözleyebilirsiniz. Fincalardan ziyade supap (tamircinizin terimiyle sibop,sokak ağzıyla subap dedikleri parça) vuruntusu gözlemlenebilir.(https://www.basarisiralamalari.com/s...ir-tdk-anlami/
supaplar daha rahat çalışacağı için performans artabilir, tüketime de olumlu etkisi vardır, ancak koruma konusunda (özellikle motor soğukken) motoru daha kırılgan hale getirir.
Aynen haklısın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------
Motomania izmir in cbr650f motoru topladığı bir video var youtube'da. Orada anlatıyordu neden ince yağ kullanılması gerektiğini. Bi ara izle onu istersen fikir verir belki.
yıllar geçti aynı sorular :D arge var muhendisler var.fabrika hangi yağ diyorsa odur.1 seferlik 10w40 kullanabilirsin ama uzun vadede 10w30 kullanmalısın.bazı kitapcıklarda 2 yağda yazıyor.mesela 10w30 ve 10w40 olur diyor.kullanım kılavuzuna bakmalısın
Bu kadar cok konusulup da, kafamdaki hicbir soru isaretinin kaybolmadigi tek konu bu yag konusu.
Honda Anes motora bakima gittigimde ozellikle 10w30 yag konmasini istedim. Kitapcik oyle diyor cunku.
Servis 10w40 i tavsiye ediyoruz dedi. 10w30 da vites gecislerinin cok sertlestigi geri donusleri aliyoruz dedi. Bende tamam dedim. o zaman 10w40 olsun.
En son bakima Sirinevlerde Teknik motora gittim. (Anes motor fren hidroligi degisimi icin 4 saat iscilik yaziyor cunku
Ordaki usta da geleneksel sicak hava soguk hava muahbbetinden 10w40 koyalim diye siddetle tavsi etti.
Adam yan liftte africa twini cirilciplak soymus calisiyordu. AT ile boylesine samimi bir munasebet yasayan ustaya guvenmekten baska carem yoktu. Ver dedim coskuyu 10w40 istiyorum.
Bu kadar adamin 10w40 ta diretmesinin bir dayanagi vardir diye dusunuyorum artik. Ama yinede soyle bilimsel bir aciklama getirecek bir babayigit ciksa da aydinlansak.
saygilar
bilimsel açıklamasını yapalım.castrol sitesinden aldım.başkada açıklaması yok bunun kimse evirip çevirmesin.hiç bir ustada boş boş yağ tavs,yesi vermesin.
VİSKOZİTE SAYILARI NE ANLAMA GELİR?
Bir yağın viskozitesi, akmaya karşı olan direnci olarak tanımlanır. Yağ viskozitesini tanımlayan iki sayı kullanılır. İlk sayı, 'Winter' (Kış) anlamına gelen 'W' harfi ile biter. Bu değer, motorun başlatıldığı ve yağın henüz soğuk olduğu şartlardaki akışkanlığı göstermektedir. İkinci sayı ise motorun normal çalışma sıcaklığına gelmesi sonrasında yağın sahip olduğu yeni akışkanlık olarak tanımlanır.
Sayı küçüldükçe akışkanlık artmaktadır. Yani motorun ilk çalıştırılma anlarında 5W-30 bir yağ, 10W-30 bir yağa göre daha kolay akmaktadır. Motorun normal çalışma sıcaklıklarında ise 10W-30 bir yağ, 10W-40 bir yağa göre daha kolay akar. Bu değişim önemlidir, çünkü motor yağları soğuduğunda doğal olarak kalınlaşır ve sıcaklıkla da incelir. İnce veya düşük viskoziteli yağlar düşük sıcaklıkta motor parçalarını korumak için daha kolay akar. Kalın veya yüksek viskoziteli yağlar ise yüksek sıcaklıklarda motoru korumak için film dayanıklılığını korumakta daha iyidir.
aradaki farkı şöyle anlatıyım.meselacbr650 10w30 kullanıyor.duke 390 15w50.cbr650 de motor sogukken yağ w30 dolayısıyla ince oldugu için çok yuksek koruma sağlayacaktır.dukede farklı durum var.w50 kalın bir yağ ve motor ısınınca incelecek ve film tabakası olarak parçaları kaplayacaktır.
sıkıştırma oranı yüksek .ok hareketli spor araba yada motorlarda yüksek ısıda koruma olsun diye 15w50 kullanılıyor.
düşük sıkıştırmalı çok ısınmayan motorlarda mesela kamyon traktor otomobil 10w40 kullanılıyor
zsen ustalara bakma 10w30 kullan.
eğerki eksilirse 100-200ml başka yağ koyabilirsin.ben mesela dukeye 200ml 10w40 ekledim serviste ücretsiz
10-40 ülkemizde "genel" bir yağ olduğu için ve de çoğu motorda kullanıldığı için ustalar, servisler bol bol satın alıyor. Haliyle eldeki yağı satma çabasından kaynaklı sürekli 10-40 öneriliyor da olabilir. Ancak Honda'nın da "her iklim, her kullanım şartında illa 10-30 kullanın yoksa bloğu elinize alırsınız" dediğini de düşünmüyorum.
Günümüzde bakarsak 0w20 yağ kullanan motorlar görebiliriz, bu motorlarda töleranslar çokca azaldığı için ince yağlar kullanılarak hem emisyon hemde yakıt tüketimlerini düşürmeyi başarıyorlar. Şimdi fabrikanın önerdiği 0w20 yağ koyulması gereken motora 20w50 koyarsak büyük ihtimal motorda yağlamayı kestirmemiz zor olmayacaktır çünkü parçaların arasındaki tölerans çok az olduğundan o yağ giremeyeceğinden dolayı yağlamayı kesecektir, ama 10w30 dan 10w40 a geçmenin bahsettiğim gibi sorunlar açacağını pek düşünmüyorum. Uzun ömür için kaliteli yağdan ve kaliteli sarf malzemelerinden kaçmayalım.
Aynen oyle. En yeni modelleri bilmiyorum ama 2015 oncesi kitapciklarda Honda iklime gore 5-10 daha az veya cok viskoziteli yag tavsiye ediyordu. Lakin Izmir'e yakin bir iklimde hep 10W30 kullandim ve hic problem yasamadim. 50bin km sonra bile motor sesi yenisinden farksizdi.
Bazen yeni 10W30 ful sentetik yag koyduktan sonra vites degistirmek icin pedala az daha guc vermek gerekiyor, ama gecis her turlu sorunsuz. Bir sure sonra geciyor. Tahminim bunu ciddi bir sorun zanneden pimpirikli vatandaslarin derdini cekmemek icin de boyle yapiyor olabilirler.
Velhasil yag dogru duzgun vaktinde degistirilsin, bilindik yag ve orijinal filtre kullanilsin, ciddi bir sorun cikacagini zannetmiyorum.
Zaten herkes elinden geldiğince anlatmaya çalışmış bende bir iki cümle kurmak isterim, bu işlerden az çok anlarım.
Ben her zaman kitapçıkta yazan yağın kullanılmasından yanayım, 5-30 yazıyorsa 5-30 koyulmalı, 20-50 yazıyorsa 20-50 koyulmalı. Bunun yanı sıra kullanım koşulları ve iklim şartlarına bakarak daha ince veya daha kalın yağ kullanmak kullanıcı insiyatifindedir. Örneğin izmir veya anlatalya gibi sıcak memleketlerde sürekli trafikte kullanılan bir motosiklete 5-30 yerine 10-40 yağ kullanılabilir. Burada dikkat edilmesi gereken şey 5-30 tavsiye edilen motora kalkıp 20-50 gibi oldukça kalın bir yağ koymamaktır.
Yanlışlıkla veya usta gazıyla farklı yağ konulan arkadaşlar telaş yapmasın bir şey olmaz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)