Elektrikli motosikletlerde invertör neden kullanılmıyor fikirleriniz
Reklamlar
-
Selamlar, çok basit gibi veya değil ama neden tek yüksek amperli akü kullanıp DC-DC 12 volt 36 48 72 vs voltlarda çevirici yükseltici-invertör akü veya batarya kullanılmaz veya bu fikir yanlışmıdır?
Biraz açarsak beş akü yerine bir adet yüksek kapasiteli akü-batarya ve çevirici-konvertör kullanmıyorlar?
İnvertörlerin kendi içinde güç kaybı yapısı varmıdır tam bilemiyorum olmayacağınıda tahmin ediyorum bilgisi olan varsa paylaşırsa çok sevinirim...
Reklamlar
-
çin malı inverter, çin malı aküden daha pahalı. ayrıca dönüşüm sırasında bir miktar ısı açığa çıkar. bu da verimi etkiler.
-
invertörlerde enerji kaybı var.
voltajı yükseltir ama. bunu yaparken de ısı açığa çıkartır. Elektrik enerjisi, ısıya dönüşür gider. Birde onu soğutmak için fan takılır, birde o fan için enerji harcar gider.
Güneş enerji santrallerinde mesela, invertörler panelden gelen dc gücü, ac gücüne çeviriyor. Bunu yaparken %20-30 watt kaybı yaratıyor.
İşin içinde olan arkadaşlar daha net cevap verebilirler.
-
Basit ama cok guzel soru ve Ogretici cevaplar. Tesekkurler
-
Çevrimdeki kayıpları zaten arkadaşlar söylemiş.İşin uzmanı değilim ama benim tahminlerim;
-Farklı bir teknoloji kullanmıyorsa yüksek kapasiteli aküler hem boyut hem ağırlığı kapasiteye orantılı olarak artıyor.Atıyorum aynı teknolojiyi kullanan 100 Ah jel akü 20 kg ise 200 Ah 40 kg civarı oluyor.Boyutta aşağı yukarı 2 katına yakındır.Yani boyut ve ağırlıkta bir değişiklik olmayacak.Farklı gelişmiş teknoloji aynı boyut ve ağırlağa daha fazla kapasite sığdıran aküler de doğal olarak çok daha pahalı.
-Elektrikli araçlar da hem ağırlığı farklı yerlere dağıtmak hemde arıza çıkarma olasılığa karşı birden çok akü kullanımı tercih ediliyor.Tek bir akü kullanırsak ve o akü bozulursa büyük masraf.Ama diyelim 4 akü kullanıldı 1 tanesi bozulunca 1 tanesi değiştirilir sorun çözülür.
-
elektrik motorları sonuçta belli bir güç çekmek zorunda kalacak Bu gücü düşük voltajda sağlamak için daha yüksek akım gerekir, güç formulu basit,
Güç = Volt x Amper
Şimdi elektrikli bisiklet diyelim 240Watt güç gerekiyor, 12 voltluk aküsü olsun, bizim motorlarda ve arabalarda da kullanılan 12V kurşun-asit aküler zaten 6 tane 2Vluk akü hücresinin seri bağlanmışı. diyelik tek akü kullanıldı o zaman 240W güç elde etmek için motora 12Volt ile 20Amper akım gerekir. 20A yüksek sayılabilecek bir akım, kablolar ısınıp yanmasın diye çok daha kalın olmak zorunda kalır, bu elektrik motorunu kontrol eden elektronik devreler de 20A gibi yüksek akıma dayanabilmek için daha sağlam malzemelerden yapılmak zoruna kalınır, daha büyk transistörler vb. haliyle hem ağırlık hem maliyet artar. Ama 4 tane 12V aküyü seri bağlarsak 48Voltluk bataryamız olur, motoru kontrol eden devre de 48Volt'a göre dizayn edilirse 240Watt güç elde etmek için 5 amper yeterli olur, hem devre daha ucuza gelir hem daha ince kablolar yeterli olur.
240Wat güç elektrikli bisiklet için belki yeterli olabilir, hesaplaması kolay olsun diye 240Watt diye salladım ama elektrikli motosikletlerde daha yüksek güçler var bu yüzden daha yüksek voltaj gerekir. Aarabalarda ve motosikletlerde kullandığımız 12V aküler far, aydınlatma, gösterge ve bir kaç elektronik için o kadar da yüksek olmayan akımlarda kullanılıyor, yüksek akımı sadece marşa basınca motoru ilk çalıştırma anında kullanıyorlar bu yüzden 12Volt yeterli geliyor ama sürekli yüksek akım için uygun değiller, bu yüzden aküleri gruplayıp voltajı biraz daha yükseltiyorlar.
-
Kullanılıyor. Kullanılan sürücü aynı zamanda bir invertör. DC yi AC ye çeviriyor.
Gerilim seviyeleri hem batarya sektöründen hemde yaptığın üründe senin ne kadar işine geliyor ona bağlı. Sonuçta batarya teknolojisi hücrelerden oluşuyor. Seri veya paralel ayarlayarak istediğin gerilim seviyesine getiriyorsun. Motor hız-torkunu ayarlamak için sürekli olarak bu gerilim ve akımla oynayacaksın. (Ama sürücü giriş gerilimi değişmiyor)
Örneğin motor hariç 48 V la beslediğin başka yerler varsa, doğal olarak 48V gerilim seviyesi işine geliyor. Bir de güvenlik seviyesi var. Genelde ürünü piyasaya ürünü sürebilmen için yapman gereken güvenlik testleri 48V da daha kolay.
Genel olarak Motosiklet sektöründe 45 km/sa ' a kadarlar için 48V, daha yüksek hızlar buna golf arabaları vs de dahil 72V
Elektrikli araç sektörü 600-800V arası
Savunma sanayi araçları 48-72 V arası yaygın kullanım diyebilirim.
-
sey_47 karavana ve doğal enerjiye ilgim olduğu için bu konuda amatörce bilgim var olduğu için şunu diyeyim.220 lik invertör çok az yakıyor buzdolabı çalışırken hem kendi enerjisiyle beraber harcadığı enerji
-
od_ adlı üyeden alıntı
Kullanılıyor. Kullanılan sürücü aynı zamanda bir invertör. DC yi AC ye çeviriyor.
Gerilim seviyeleri hem batarya sektöründen hemde yaptığın üründe senin ne kadar işine geliyor ona bağlı. Sonuçta batarya teknolojisi hücrelerden oluşuyor. Seri veya paralel ayarlayarak istediğin gerilim seviyesine getiriyorsun. Motor hız-torkunu ayarlamak için sürekli olarak bu gerilim ve akımla oynayacaksın. (Ama sürücü giriş gerilimi değişmiyor)
Örneğin motor hariç 48 V la beslediğin başka yerler varsa, doğal olarak 48V gerilim seviyesi işine geliyor. Bir de güvenlik seviyesi var. Genelde ürünü piyasaya ürünü sürebilmen için yapman gereken güvenlik testleri 48V da daha kolay.
Genel olarak Motosiklet sektöründe 45 km/sa ' a kadarlar için 48V, daha yüksek hızlar buna golf arabaları vs de dahil 72V
Elektrikli araç sektörü 600-800V arası
Savunma sanayi araçları 48-72 V arası yaygın kullanım diyebilirim.
İnvertör kendi içinde devre olarak prensip olarak düşükte olsa bir akım çekecektir veya sizce bu çekeceği akım yüksekmidir?
Tahminim nominal 1-2 amper kendi içinde tüketir diye düşünüyorum...
-
Konuyla ne kadar bağlantılı sorusunun cevabı , her ne kadar -- EH İŞTE -- olsa da yine de sormadan edemiycem : Şu an ülkemde az miktarda da olsa , benim
içten yanmalı oto, kamyonet ,minibüs türü aracımın motorunu söküp alarak , bu vasıtaya elektrikli bir motor takan yerler var. Hatta daha da fazlası Bursa
da PİLOT CAR isimli bir ( atölye ile fabrika arası ) firma elektrikli kamyonet üretiyor . Hani o yaptığı kamyonet de AMİ ( yok , anasının HAMI- olmamışı- anlamında) den bir gıdım daha iyimsi görünümlü. Acep , atıyorum bir yıl sonra, T.C. de bir atölye - servis - firma - fabrika , herneyse çıksa da (( EY MOTOSİKLET AŞIĞI ARGİDEŞLEEE , SİZ ŞU AN SEVEREK KULLANDIĞINIZ İKİ TEKERİNİZİ BİZE VERİN. BİZ BU İKİ TEKERİN MOTOR KISMINI KALDIRALIM. YERİNE
Bİ ELEKTRİKLİ MOTOR KOYALIM. EH ARTIKIN SİZ DE BİZE ÜÇ OTUZ BEŞ TL BİR ZAHMET)) DESE . Sankim tav olurum gibime geliyo. Tabi ki şarz müddeti ve menzil
konusunda beni ikna etmeleri kaydıyla. Daha da önemlisi ben haw maç ödeyecem ? EVVET bütün melmeketime buradan tellal çığırttırıyorum : yok mu benim
benzinli motorumu alettirikliye çevirebilecek TÜKKAN ?
-
Tabi ki kullandığınız her sistem elemanı bir verim kaybına sebep olacaktır. Ama Sürücü olmadan hız-tork ayarlamamız mümkün değil. İhtiyacınız olan tork-hız sürüş esnasına değiştiği için buna ihtiyacımız var ve sabit bir çevrimle kıyaslandığında çok daha verimli. Bu yüzden sektörde verim dediğiniz zaman genel de motor verimi konuşulur, sistem verimi firmadan firmaya, çözüme, uygulamaya göre değişiyor.
Örneğin, hibrit bir tank düşünelim. %60 eğimde ve ilk kalkışta çok ciddi bir tork ihtiyacı var. Ama sonrasında bu torka ihtiyacı yok. Kimi uygulama büyük motor kullanıyor ve arada bir şanzımana ihtiyac duymuyor, ama motoru verimsiz kullanıyor. - motor verimi yüksek olsa bile-
Başka bir uygulama, kalkış esnasınında 2 kademeli bir şanzıman kullanıyor ve daha küçük bir motor kullanıyor. Böyleyece diğer sürüş çevrimlerinde motor daha verimli kullanılıyor.
Doğal olarak sistem verimi sürekli değişken olabiliyor.
Örneklendirdiğim gibi genelde uygulamalardaki sorunları düşündüğümüz de sürücü verimi arka sıralara doğru gidiyor. Ürün piyasaya çıktıktan sonra düşünülecek bir konu diyebilirim.
Ama sürücü üreten bir firmaysanız tabi ki çok önemli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)