MT25 yıkadıktan sonra açılmıyor
Reklamlar
-
Öncelikle hayırlı günler hayırlı geceler herkese. MT25 2015 model motora sahibim ve bugün motorumu evin önünde hortumla yıkadım. Yıkadıktan sonra silip üstünde kalanlarda kurusun diye bi tur düz yolda gidip geldim. daha sonra evin önüne geldim fakat motora marş basamadım. Marşa basdığım anda roleden tık diye bir ses geliyor ve ekran komple gidiyor. Kurumaya bıraktım birkaç saat ardından tekrar denedim fakat hala aynı. Ne yapmam gerekiyor bilgisi olan var mı korkuyorum motorumun başına bişey gelmesinden. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
yardımcı olmak isteyenler içinde bir adet video bırakıyorum:
https://youtube.com/shorts/LVac7TtCzX8?feature=share
Reklamlar
-
Yan ayak veya debriyaj müşürü ıslak kalıp oksit yapmış olabilir temizleyici sprey ile çözülür , bunlarda sıkıntı yoksa akü bitmiştir , vurdurup yada takviye ile çalıştırabilirsiniz , çalışınca herhangi bir elektrikçiye git motor çalışırken akü kutup başından ölçüm yapsın 14 volt civarı görürsen motoru min 50 km sür akü 6 ay daha idare edebilir ama önümüzdeki kışa girmeden değişim ister , motor çalışırken 11 voltun altında bir değer görüyorsan sargıyı yenilemek gerek..
-
hortumla yıkama.sadece ıslak bezle sil.hortumla yıkayınca elektronik parçalar etkileniyor.kurulayamıyacagın parçalar pas yapıyor iletkenligi azalıyor
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yan ayak veya debriyaj müşürü ıslak kalıp oksit yapmış olabilir temizleyici sprey ile çözülür , bunlarda sıkıntı yoksa akü bitmiştir , vurdurup yada takviye ile çalıştırabilirsiniz , çalışınca herhangi bir elektrikçiye git motor çalışırken akü kutup başından ölçüm yapsın 14 volt civarı görürsen motoru min 50 km sür akü 6 ay daha idare edebilir ama önümüzdeki kışa girmeden değişim ister , motor çalışırken 11 voltun altında bir değer görüyorsan sargıyı yenilemek gerek..
aküsü gayet sağlamdı maşallah her bastığımda tekde aldı. yıkamayla aküsüne zarar verir miyim. ayrıca 2 de vurdurarak çalıştırdım yine bir tur döndüm çalışırken kontrol sağlamak için hareket halindeyken marş butonuna bastım ve yine sistemi kapattı. motor hareket halinde oldugu için 2 de yine vurdukmak istedim fakat gaz yemiyordu yine ekranda ışık kesilmişti.
ayrıca yüklediğim videoyu izlediniz mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:36 ----------
Atincozkan adlı üyeden alıntı
hortumla yıkama.sadece ıslak bezle sil.hortumla yıkayınca elektronik parçalar etkileniyor.kurulayamıyacagın parçalar pas yapıyor iletkenligi azalıyor
sağol hocam yıkamış bulundum sorunum çözülsün tekrar yıkamayacam
-
havalı püskürtme su ile değil hortumla yıkama ile su giren yerlerine, kış aylarında yağmurda çamurda da su girmez mi acaba ?
yani bu risk kışın yağmur altında motoru sürmede ya da yağmur altında park etme durumda da var mı ?
hortum ile gelen suyun şiddetli olmayacağını varsayarsak, elektronik parçaların içine girebiliyor olması kötü bir durum.
-
MT25'de göstergelerde akü voltaj göstergesi olması lazım. 2016 model eski kasa xmax'da bile var. Göstergeden akü voltajını göstermesini seçip bir bakın. 12V'un altında inmiş akü artık bitiyorum demiş oluyor. 11.7V civarında benim motor tek marşja akü düşük uyarısı vermesine rağmen çalışıyordu ama 11.5V gösteriyorken aynı dediğiniz gibi marşa basınca tık diye ses geliyor ama marş basmıyor o sırada gösterge de elektriği keslmiş gibi gidip geliyordu.
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
hortumla yıkama.sadece ıslak bezle sil.hortumla yıkayınca elektronik parçalar etkileniyor.kurulayamıyacagın parçalar pas yapıyor iletkenligi azalıyor
Islak bezle silersek taş ve çamur motoru çizer. Öncesinde yıkama yapmadan olmuyor maalesef.
-
Akü kutup başı, marş motoru ve otomatiği kutup başlarını kontrol edin, sanırsam kumanda paneli de onların garanti kapsamında değişmişti diye hatırlıyorum yanlışta biliyor olabilirim kumanda paneline wd40 sıkıp bir deneyin veya söküp kontrol edin.
-
espresso adlı üyeden alıntı
MT25'de göstergelerde akü voltaj göstergesi olması lazım. 2016 model eski kasa xmax'da bile var. Göstergeden akü voltajını göstermesini seçip bir bakın. 12V'un altında inmiş akü artık bitiyorum demiş oluyor. 11.7V civarında benim motor tek marşja akü düşük uyarısı vermesine rağmen çalışıyordu ama 11.5V gösteriyorken aynı dediğiniz gibi marşa basınca tık diye ses geliyor ama marş basmıyor o sırada gösterge de elektriği keslmiş gibi gidip geliyordu.
öyle bi gösterge yok hocam üstünde ki zaten bugün hiç açamadım motoru gösterge hiç açılmıyor bugün dün vurdurarak çalıştırabiliyordum bugün vurdurarakta çalıştıramadım çalışır gibi oluyor gaz yemiyor
-
ibrahimtylk1 adlı üyeden alıntı
öyle bi gösterge yok hocam üstünde ki zaten bugün hiç açamadım motoru gösterge hiç açılmıyor bugün dün vurdurarak çalıştırabiliyordum bugün vurdurarakta çalıştıramadım çalışır gibi oluyor gaz yemiyor
Sizin motorda akü sele altında bir yerde, erişimi kolay bir yerde olması lazım. Voltmetre ile ölçtünüz mü? 12V'un altında gösteriyorsa yeni akü alma zamanınız geldi demektir. Hem aküyü ölçerken bakın belki kutup başı falan gevşemiştir ya da oralara su girdiyse bağlantısında korozyon olmuştur.
-
Artık vurdurarak bile çalışmıyorsa sargı yanıktır hocam , akü hiç sarj alamadığı için derin deşarj olmuş yani bujileri bile ateşleyecek voltajı yok, bu şekilde beklersen aküde çöp olur , aküyü söküp mutlaka şarja bağlattır , şarjdan sonra motoru çalıştırıp kutup başından yukarda yazdığım değerleri görmelisiniz , ustanızda bilir..bunun motoru yıkamakla pek alakası yok ikisi denk gelmiş bence , akünün üstüne direk su tutsanız bile hemen boşalmaz ki aküler korunaklı yerdedir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Artık vurdurarak bile çalışmıyorsa sargı yanıktır hocam , akü hiç sarj alamadığı için derin deşarj olmuş yani bujileri bile ateşleyecek voltajı yok, bu şekilde beklersen aküde çöp olur , aküyü söküp mutlaka şarja bağlattır , şarjdan sonra motoru çalıştırıp kutup başından yukarda yazdığım değerleri görmelisiniz , ustanızda bilir..bunun motoru yıkamakla pek alakası yok ikisi denk gelmiş bence , akünün üstüne direk su tutsanız bile hemen boşalmaz ki aküler korunaklı yerdedir..
hocam çok ama çok teşekkür ederim yanıtınız için bide şöyle söylicem ibre gelmiyor kontağı açınca kontağı açıp bi 5 dk beklediğimde selamlamayı yapıp açılıyor akü bitik olsa bunu yapar mıydı
-
ibrahimtylk1 adlı üyeden alıntı
hocam çok ama çok teşekkür ederim yanıtınız için bide şöyle söylicem ibre gelmiyor kontağı açınca kontağı açıp bi 5 dk beklediğimde selamlamayı yapıp açılıyor akü bitik olsa bunu yapar mıydı
Aküde kalan voltaj 12 nin altına indiğinde bir motosikletde önce en çok akım çeken marş çalışmaz , biraz daha azaldığında far ve kornada çalışmaz , 7-8 volta kadar düştüğünde bobinler yeterli akım üretemediği için buji ateşleyemez vurdursanız bile çalışmaz , 2-3 volta indiğinde çok az akıma ihtiyacı olan ekranda artık çalışmayacaktır , yukarda yazdığım gibi aküyü şarja bağlayıp motoru çalıştırın biraz sürün sonra kutup başından ölçüm yaptırın , değerler normal ise akü ölmüştür , normal değil ise sargı yanıktır , bir ihtimalde konjektör bozuk olabilir ama japonların konjektörü kolay kolay bozulmaz..
-
ibrahimtylk1 adlı üyeden alıntı
hocam çok ama çok teşekkür ederim yanıtınız için bide şöyle söylicem ibre gelmiyor kontağı açınca kontağı açıp bi 5 dk beklediğimde selamlamayı yapıp açılıyor akü bitik olsa bunu yapar mıydı
Ben hala akü bitik fikrindeyim. Aküyü bir multimetre ile ölçün voltajına bakın.
Akü bitik olmasının bir sürü nedeni olabilir ama sorun büyük ihtimalle aküyü şarj eden parçaların birindeki bozukluk yüzünden akünün şarj edilememesi olabilir. Stator ilk aklıma gelen.
-
sorun aküde olabilir, zayıflamıştır marş basmıyordur, akü kutup başı gevşemiş olabilir, eğer gevşekse yüksek akım çekildiğinde bu tepkiyi verir. marş motoru ile bağlantısı kontrol edilmeli. Marş otomatiği arızalı olabilir, tornavida ile kısa devre yaparak marş yapabiliyorsanız sorun onda demektir.
yok bunların hiç biri değilse, siz aküyü sökün ve yarım saat bir saat kadar bekleyip geri takın, bazı motorlarda bu şekilde resetleme gibi bir işlem oluyor. kumanda penelinde bir kısa devrede olabilir yıkanmadan kaynaklı bastığınız zaman sorun oluyor.
umarım çözersiniz. bol şans
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Aküde kalan voltaj 12 nin altına indiğinde bir motosikletde önce en çok akım çeken marş çalışmaz , biraz daha azaldığında far ve kornada çalışmaz , 7-8 volta kadar düştüğünde bobinler yeterli akım üretemediği için buji ateşleyemez vurdursanız bile çalışmaz , 2-3 volta indiğinde çok az akıma ihtiyacı olan ekranda artık çalışmayacaktır , yukarda yazdığım gibi aküyü şarja bağlayıp motoru çalıştırın biraz sürün sonra kutup başından ölçüm yaptırın , değerler normal ise akü ölmüştür , normal değil ise sargı yanıktır , bir ihtimalde konjektör bozuk olabilir ama japonların konjektörü kolay kolay bozulmaz..
hocam son sorum arabadan takviye alsam bi zarar verir miyim
yarın çalışmıyorum gerekeni yapıcam sorunun ne oldugunu paylaşıcam herkese sonsuz teşekkür ederim.
-
ibrahimtylk1 adlı üyeden alıntı
hocam son sorum arabadan takviye alsam bi zarar verir miyim
yarın çalışmıyorum gerekeni yapıcam sorunun ne oldugunu paylaşıcam herkese sonsuz teşekkür ederim.
Sorun olmaz ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sorun olmaz ;)
çok teşekkür ederim yarın bi şekilde çözecem nasıl çözdüğümğ paylaşırım ilginiz için çok teşekkür ederim 😇
-
ÇÖZÜLDÜ:
abilerim kardeşlerim yardımlarınız için teşekkür ederim. bir yedek akü ile takviye yaptığımda çalıştı fakat takviyeyi söktüğümde tekrardan aynı senaryoyu yaşıyordum motoru halat sayesinde sanayiye çektim ve elektrik ustaöa götürdüm usta aküyü şarja bağladı ve akünğn şarj almadığını gördük yeni sıfır bi akü bağlandık be marş verip ölçtük ve şarj aldığını gördük sonuç olarak aküyü değiştirerek sorunu çözdük staratör sargıda herhagi bir sorun çıkmadı ve sorunum çözüldü herkese yardımları için tekrardan teşekkür ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler