Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü voltajı kaç olmalı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Ekim 2022
    Bosch M6012 Ytz12s-bs 12volt 9 amper akü satın aldım

    Motorum 2023 model Bajaj dominar 250 turuncu takip cihazı var

    marş konusunda bi sıkıntım yok motoru stop ettikten sonra takip sisteminde akü vltajı 13 gösteriyor bu gayet iyi bi rakam ama kısa bi süre sonra 12,40-12,50 arasında gösteriyor ve bu aralıkta seyir ediyor internetten araştırdığın kadarıyla 12,40 ın altına düşmemesi gerekiyor ama tam sınırda

    Boştayken olması gereken voltaj kaç olmalı beni bu konuda bilgilendirirmisiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı onur.aygun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bosch M6012 Ytz12s-bs 12volt 9 amper akü satın aldım

    Motorum 2023 model Bajaj dominar 250 turuncu takip cihazı var

    marş konusunda bi sıkıntım yok motoru stop ettikten sonra takip sisteminde akü vltajı 13 gösteriyor bu gayet iyi bi rakam ama kısa bi süre sonra 12,40-12,50 arasında gösteriyor ve bu aralıkta seyir ediyor internetten araştırdığın kadarıyla 12,40 ın altına düşmemesi gerekiyor ama tam sınırda

    Boştayken olması gereken voltaj kaç olmalı beni bu konuda bilgilendirirmisiniz
    Benim motorda da turuncu takip cihazı var. Akü konusunda iyi bir cihaz, yani akünüz bitmek bu cihaz yüzünden kolay kolay.
    Benim akü geberik, yeni akü alacağım bu aybaşı gelsin diye bekliyorum.
    Bende motoru stop edince 12.4 V falan gösteriyor, sonra bir hafta yattığında 11.7 volta falan düşüyor. Yani aküm gitmiş, ölmüş. Buna rağmen turuncu takip cihazı çalışmaya devame diyor kendi bataryası da iyi onun. Gün içinde turuncu uygulamasından aküme bakıyorum, en sn az önce baktım 11.83V gösteriyor.
    10 gün önce marş basarken göstergede akü düşük uyarısı çıktı, akü 10.5V gösteriyordu ama yine marş aldı, yaklaşık 50km gidip akşam da 50km dönünce eve döndüğümde kontağı kapattığımda 12.6V gösteriyordu, sonra düştü yine.

    Boştayken 12V üstü olması yeterli. Turuncu Takip cihazı kontağı kapattıktan 1.5 dakika sonra uyku moduna geçer, elektrik tüketimi çok çok düşer, yani aküyü bitirmez, bir saatte bir uyanıp konum ve diğer bilgileri gönderip yine 1.5 dakika sonra yine uyuyor. uyku modunda hareket algılama devrede oluyor yani biri gidip motoru dürterse uyanıp bilgi gönderiyor telefona alarm ve arama geliyor. Sistemi bu anlamda güzel tasarlamışlar, parkedince aküden yememesi için gereksiz yere sürekli bilgi göndermiyor.

    Sizin akü normal görünüyor. 12.2 volt altına inmiyorsa sorun etmeyin. Bakın benim akü bile hala idare ediyor ama benim gibi de yapmayın, akü 12V altına iniyorsa değiştirin.

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    işini yapan bir voltmetre/multimetre/avometre alın.

    motor stop halde 12,5-12,7 arası idealdir.
    motor çalışırken 13,8-14,4 arası olmak zorunda.
    kimyasal olarak 13.8v aşağısı aküyü şarj etmez.
    fazil bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    12 nin altına düşmüşse 0 derecelerde motoru çalıştırırken nazlanır , 3. 4. marşta aldı aldı yoksa son nefesini verdi demektir..

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 nin altına düşmüşse 0 derecelerde motoru çalıştırırken nazlanır , 3. 4. marşta aldı aldı yoksa son nefesini verdi demektir..
    Benim motor 11V'a düşüyor, her seferinde korkarak marşa basıyorum, neyse ki hala tek marşta nazlanmadan marş basıyor. Ama 12Volt'u altına iniyorsa aküyü değiştirmek lazım. Benim akü motor çalışırken akü dolunca 14.4Volt'a çıkardı eskiden, şimdi 100km yol da yapsam 14.2V gibi gösteriyor yani hiç tam dolmuyor. Statör'ü zorlar akünün bu hali deyip ilk fırsatta aküyü değiştireceğim.

  6. #6
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    bu motosikletlerin kullanım kılavuzlarını hiç mi okumuyorsunuz yahu

  7. #7
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Daha önce yazılmış,
    Akü %100 doluysa yük binmediği zamanlarda 12.6V göstermesi lazım.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor 11V'a düşüyor, her seferinde korkarak marşa basıyorum, neyse ki hala tek marşta nazlanmadan marş basıyor. Ama 12Volt'u altına iniyorsa aküyü değiştirmek lazım. Benim akü motor çalışırken akü dolunca 14.4Volt'a çıkardı eskiden, şimdi 100km yol da yapsam 14.2V gibi gösteriyor yani hiç tam dolmuyor. Statör'ü zorlar akünün bu hali deyip ilk fırsatta aküyü değiştireceğim.
    11 küsürdür 11,5 gibi , 11 voltla bu gece 0 derecelere inen İstanbul'da 5-6 saat önce stop edilen motor çok zor çalıştırılır, kapalı garajda falan duruyorsa belki..hele bizim marş motorsuz sukuturlar düşük voltajda tık bile demiyor..

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    11 küsürdür 11,5 gibi , 11 voltla bu gece 0 derecelere inen İstanbul'da 5-6 saat önce stop edilen motor çok zor çalıştırılır, kapalı garajda falan duruyorsa belki..hele bizim marş motorsuz sukuturlar düşük voltajda tık bile demiyor..
    Benim motor geçen kış 6 ay yattı, sonra çalıştırmak için yanına gittiğimde 10.9volt gösteriyordu o zaman yani 11voltun da altına inmişti. eyvah çalışmayacak dedim, kontağı çevirip marşa bastım yine tık demeden tek marşla çalıştı. Ama bu aküm sağlam demek değil, ne de olsa 6 yaşında motor, zamanı geçti bile yeni akü almamın. Geçen ay arabanın masrafları çıktı, şubat ayı bütçesine kaldı motorun aküsünü yenilemek. bu ay güzel hava yakalayınca yeni akü taktırıcam artık.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor geçen kış 6 ay yattı, sonra çalıştırmak için yanına gittiğimde 10.9volt gösteriyordu o zaman yani 11voltun da altına inmişti. eyvah çalışmayacak dedim, kontağı çevirip marşa bastım yine tık demeden tek marşla çalıştı. Ama bu aküm sağlam demek değil, ne de olsa 6 yaşında motor, zamanı geçti bile yeni akü almamın. Geçen ay arabanın masrafları çıktı, şubat ayı bütçesine kaldı motorun aküsünü yenilemek. bu ay güzel hava yakalayınca yeni akü taktırıcam artık.
    Eski aküyü yenileyince yakıt tüketimide düşüyor, artık nasıl şarj çekiyorsa motordan , tek silindir motor stop ederken sentede kalmışsa biraz daha rahat çalışabilir tabi bu şans..
    espresso bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)