Hyosung GV250 Acayip Bir Rölanti Problemi çözüm önerileri lütfen..
Reklamlar
-
Konu ile ilgili bir şey gözüme çarptı.
Işıklarda sinyal vermiş durumdayken ister viteste debriyaj çekili, ister boşta ol, o sinyal hani 4 sinyal ampulünden biri patlak olduğunda seri şekilde yanar ya... Onun gibi seri şekilde yanıyor.
Ara gazı verdiğimde 3 bin devirin üzerine çıktığında normal yanıyor sinyaller.
Ampullerin dördünün de yandığına eminim. Patlak olan yok.
Şimdi bu işi başka boyuta götürdü sanki... Statör ya da konjektör arızası olabilir mi acaba?
Problemler hala aynı bu arada. Isındıktan sonra 1500 devir civarı önce teklemeye başlar gibi rölanti dalgalanması oluşuyor. Onu hissettiğin anda bil ki devri 2500-3000 altına düşürürsen cart diye stop edecek. İster ilerliyor ol ister duruyor ol...
Ama ilk çalıştırdığımda ısınana kadar rölantide teklemiyor bile. Saat gibi!
Reklamlar
-
Sorunu buldum arkadaşlar. Ön far ve park lambasına giden kablolar kopmuş. Gidonun hareketinden dolayı plastik karenaj ile maşa şaft borusunun yatağı arasında ezilmişler.
Tesisatın o bölgesini yarıp kabloları lehimledim. Lehimleri makaronlayıp tekrar üstüne makaron attım.
Taş gibi oldu. Rölanti sorunu da düzeldi.
-
Dün sabah İstanbul'dan Lüleburgaz'a gittim geldim. Uzun yolda zaten sorun yok fakat şehir içine girince tekrar eder mi etmez mi diye endişelendim.
Şehir içinde, ışıklarda, trafikte vs. hiç stop etmedi. Ama o sele altından gelen ufak rölanti dengesizliğini hissettim.
2 saat şehirde takılıp dönüş yoluna geçtiğimde şehir çıkışında ışıklarda dururken bir kez stop etti.
Sonrasında Büyükçekmece civarı rampa inerken ve hızım da varken bir kez daha stop etti.
Kablolardan değilmiş kısacası dostlar. Ya da sorunun tamamı kablolardan değilmiş desek daha doğru. Zira kabloları tamir ettikten sonra zırt pırt stop eden makine bunu eskisi kadar yapmamaya başladı.
Fotoğraftaki kablolarda dışı sağlam içi kırık olanlar olabilir. Hafta sonu o bölümü tekrar açıp tüm kabloları kontrol etmeyi düşünüyorum.
Sonuçları yazarım.
-
Merhabalar.
Arıza konjektör arızası çıktı. Yeni konjektör bağlayarak sorunu çözdüğümüzü düşünüyoruz. Eskisinin soketleri yanmıştı.
Hafta sonu uzun bir gezi yapacağım. Kesin sonucu gezi sonrası yazarım yine.
-
Hocam merhaba, probleminiz çözüldü mü? Benzer sıkıntı bende de var.
-
Merhaba,
Sorunu değişimden sonra 1-2 kez tekrarladı. Ama sonrasında düzeldi.
FI ışığı yakmayan motorum değişimden sonra 0138 ve 0352 hataları vermeye başladı.
Sanırım usta değişim yaparken kısa devreler vs. oluştu.
Şimdi FI hataları da silindi stop etme sorunu da çözüldü.
Uzun yolu da yaptım hafta sonu. Hiçbir sorun çıkarmadı.
-
Helal kardeşim. Taşaklarına beton yetmez senin. 😁 Aynısını bugün yaşadım. Kitapçıkta 0.3v diyor. alakası yok. 0.7v dan aşağı inmiyor ve 0.7v ayarlayınca da açık konumda max 4.5v oluyordu. Ben de dedim; açık konumda 5.4v a göre hareket edeyim ve ettim de. 5.4 v da 1.1v kapalı konuma kadar iniyor değer. Ve düşük devirde çoook çoook az olan tekleme de gitti kendiliğinden. Ustaların vs vs bir şeyden anladığı yok yemin ederim. Bu arada madem her şeyi söktüm, dedim ki güzelce bi balata spreyi ile de kelebeği, selenoid i (continental marka idi) de temizleyimdedim. Onlarıda temizledim ve her tarafı kir, yağ içindeydi. Pırıl pırıl, tertemiz oldu. Motoru topladım ve sonuç mükemmel. Rölanti 1100 rpm de ve dalgalanma yok. Bu arada tps sensörü bozuksa çıkarmak için arka boğazı da sökmek lazım. Tps nin 8 numara minik somunu kesinlikle motor arka baca bloğuna değiyor ve çıkmıyor. Ama ayar için rahatlıkla gevşetebiliniyor. 8 lik 10cm uzunluğunda, minik çaplı açık anahtar lazım. Avuç içi kadar boyu olan anahtarlardan. Yani arka boğaz bacasını da sökmek lazım. Uzun iş o. Tps zaten bozulmaz kolay kolay. Kimse ustasına inanıp, değiştirmeye filan çalışmasın. Multimetre ile önce kontrolünü yapıp, eğer voltajda değişme görülmüyorsa bozuk teşhisi koyun. Eğer motosikletler için, delphi obd2 yi okuyabilen bir teşhis cihazı olan usta bulabilirseniz direkt tüm değerler oradan okuyabilirsiniz.
-
hahahsdf estagfurullah abicim teşekkür ederim, benimki şuan kapalı konumda 1.1v açık ise galiba 5.2v filandı galiba, bilgisayara bağlayarak beyinden de kontrol etmiştim kapalı konumu 1.1 v diye ezberlemiş beyin, evet dediğin gibi sökmesi çok zor bir yer girişmemiştim ben tebrikler yani:D, dediğiniz gibi bu modelde rölanti selonoidi, buji kontrolü, oksijen sensörü temizliklerini rutin bakım yanında daha sık yapmak gerekebiliyor. Sağlıcakla kalın hayırlı sürmeler...
-
Eyvallah kardeşim. Bu arada beyini nereye bağladın. Hangi cihaza. Bu delphi leri kontrol edebileceğin 2 marka el cihazı var çünkü. Onlar da pahalı. Sen neyle gözlemledin beyin verilerini?
-
Hocam selamlar,
Aynı sorunları birebir yaşıyorum, ama benim aldığım hata 118 wts yani ısı sensörüydü. Isı sensörü arızalı olduğu zaman mantık olarak motor kendini zengin karışıma ve koruma amaçlı 1000 rpm düşürüp stop ettirmeye çalışıyordu. Bende sensörü koreden getirttim ve değiştirdim. Şimdi rölanti sorunu arada gene yapıyor 1000e düşüp stop ediyor, tps sensöründen şüpheleniyorum, onu kontrol edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
Onun dışında gerçekten bu motoru seven kullanmaya çalışan herkese allah sabır versin, ne parçası rahat bulunuyor ne ustası adam akıllı bulunuyor, kitapçığı ezberledim yeminle
-
Koreden getirtmene hiç gerek yoktu dostum. Honda sponti ninkini alıp takacaktın. 150 tl köküne kadar girmiyor, gerek de yok zaten. 3 4 tur çevir tamam. Ona uygun sokete de gerek yok. Uçlarına lehim yap, içine sıcak silikon sık, tamamdır. motorun her hangi bir f1 hatası yakmıyorsa olay sadece TPS sensörü voltaj ayarlaması. Ets den motor stop etmez. Sıcakken çooook zor çalışır veya çalışmaz. Selenoidi ve boğaz kelebeğini temizle balata spreyi ile yeter. Ama meşakkatli işler diyim. Elinden gelmiyorsa tamircinin yanında görerek yaptır ve ona da anlat yapacağı işi.
-
Valla Kore'den neden getirttik grupta 1 Allah'ın kulu bu infoyu vermedi. Ben almamak için direndim hatta Ali express de ona benzer onlarca sensöre baktım dediğiniz gibi 150 300 lira arası ama emin olamadim bazı arkadaşlar denemiş fakat sonuç alamamış. Ha bu arada wtsden stop etme olayı şöyle hocam sabah ilk çalışmada rölanti iyi gaz vereyim 2 tur hemen stop eder ve 118 wts hatasını çakardi, ben de dedim ki ECU doğal olarak wtsden bilgi alamadığı için stop ettirmeye çalışıyor hatta eskilerden arkadaşın biri wts için kendiniz deney yapabilirsiniz demiş oda şöyle soketi sökün motor ısındıktan sonra kendi kendine stop edecektir ve ışık yakacaktır. Ee benim zaten arızalı olduğu için kabloyu sökmeye gerek kalmadı. Wts hikayesi bu kadardi ama hayatı bilgi için teşekkür ederim. Şuan da şöyle beyefendi gv canı isterse artık rölantiyi tutturuyor eskisi gibi net stop etmeye çalışmıyor. Wts burada devreye girmiş gibi ahah. Fakat bugün dedim şu rölanti sensörünu bir sökeyim kontrol edeyim hesabı kafasına balata spreyi sıktım birde soketi takarak ileri geri hareketlerini gözleyim dedim ve şunu farkettim o ileri geri uzanın mekanik parçanın dişlileri zamanla aşılmış, yani o step motor her ne kadar doğru voltaj da çalışsa bile arada çalışmıyor olsa gerek ki 1000 e düşüp gene stop ediyor. Bende çıkma bizim motordan bir Continental step motor alacağım. Şuan da gv650den dönme gv 250 yazılımlı ECU var 200 km falan oldu ama hâlâ zengin de çalışıyor muhtemelen haritalama bitmedi ondan dolayı. Şuan motorum güzel gaz yiyor ama hâlâ yapmam gereken çok iş var gibi. Bu arada ben özet geçeyim, ustanın taktiği konjektor yandı hocam, sonra kendisi yeni konjektor ve stator taktı tabi o arada oksijen sensörlerine yüksek voltaj hatası attı ve performans sorunu olmaya başladı, ben de ECU sıfırlayım derken artı kutup başını gevşek bıraktım ve ondan sonra rölanti sorunu, wts hatası ve ECU değişmek zorunda kaldı... Büyük acemelik yaptım ama öyle böyle öğreniyoruz 🥲
-
Okey bak bakalım motora. Bişey olursa Info da bilgilerim var. Alo dersin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:38 ----------
Bu arada o wts dediği water temprature sensor. Gv ler su soğutmalı değil. Ets konuştuğumuz parça. Rölanti sensörü sensörü Continental olan yani. Selenoid sensörü de diyorlar.eğer emiş yapıyorsa sorun yok demektir gaz verince. Hava filtresi hortumundan çıkıp, sele altı, kıçının altına doğru giden hortum. Selenoide giriyor yarım serçe parmak kalınlığında yüzük delik içinden. Gaz verince süpürge gibi çekmesi lazım. Parmak ucuyla hisset onu. Hava filtresi kutusunu çıkarman gerekebilir. Plastik kutuyu sökmeme gerek yok. Kutuyu tutan kütüğü sök. Büyük 2 adet alyen 10 numara veya 10 numara somundur. Hatta klemensle de sabitliyorsun. Oraları da tüm temizle. Continental in kafasının girdiği deliği.
-
evet hocam wts dediğime bakmayın ets aslında. dediğiniz şekilde temizleme yapıcam zaten rölanti motorunun girdiği deliğe baktım hep siyah siyah pislik bağlamış muhtemelen boğaz kelebeği de aynı şekilde pis. Ama ben gene rölanti motoru alacağım çünkü elimdekinin durumu pek iyi gözükmüyor.
-
ECU'ya nasıl bağladınız sorusuna hitaben,
merhabalar hocam, hyosung efi lerde genelde delphi mt05 beyin kullanılmakta ve bunun için ücretsiz bir ECU programı mevcut, HUD ECU HACKER. programı kendi sitesinden indirebilirsiniz sitede ingilizce ama her detayı ince ince anlatmış. size tek gerekli olan internetten sipariş edeceğiniz vag kkl kablosu. Bizim Delphi beyinler K-line ile çalışırlar ve bu kablo da bu K-line üzerinden bağlanmak için, CAN BUS veya diğer yollarla bağlama yapmaz bu kablo. Motorunuzda genelde sele altında obd bağlantı kablosu vardır gv250 2016larda 4 pinli, 2 pin aynı zaten ki şase yani akü negatif, 1 pin akü pozitif, 1 pin de K-line. vag kkl kablonuzun 16.ucu akü pozitif, 4.ucu akü negatif, 7.ucu ise K-line. PC ye gerekli driver ı kurup bağlantıları yaptıktan sonra hud ecu programında önce eko test yapın hersey yeşil renkte ise motora sadece enjeksiyon verip (kill switch) connect dediğinzde ECU'ya ulaşmış olursunuz. Motoru çalıştırın dashboard ekranında parametreleri hata kodlarını vs görebilirsiniz program aşırı detaylı herşeyi yazamadım k bakmayın ama çözüm bulunamayan sorunlarınıza ışık tutabilir. özelden de yazabilirsinz elimden geldiğince cevaplarım sağlıcakla...
-
-
Ugur S. adlı üyeden alıntı
merhabalar, evet bu kablo iyidir, kablo geldikten sonra gelirse ister içindeki cd den isterse internetten isterseniz de programın içinden driver ı kurup bağlanabilirsiniz, dediğim gibi motorun obd2 ucuyla kablo ucumuzdaki pinleri dikkatli bağlayın pinler birbirine temas etmesin bağlantı hatası verirse pc yada timeout hatası vs, ya bilgisayar yavaşlığından yada kablo pin bağlantılarımızda hata var demektir pin uçlarını evvelki mesajda yazmıştım oradan yada internete vag kkl pinout yazıp görsellerden check edebilirsiniz sağlıcakla
-
01 Haziran 2024, 00:56
#38
Elinize aklınıza sağlık hocam. 🧿🧿🧿
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler