suayip01 adlı üyeden alıntı
Merhabalar değerli arkadaşlar, Samsun'dan yazıyorum motorum çift silindir Hyosung GV250 2016 Aquila Enjeksiyonlu model.
Hemen hemen bir yılı aşkın süredir rölanti dalgalanması problemim var. Sıcak-soğuk farketmeksizin rölanti 1600-2000 arasında hep dalgalanıyor, belki birkaç saniye sabit duruyordur. Ayrıca son zamanlarda kırmızı ışığa filan yaklaşırken bir anda debriyajı çektiğimde motor 800-1000 devirlere kadar düşüp toparlamaya çalışıyor ya da toparlayamayıp stop ediyor. Ayrıca genelde tek marşta çalışırdı ara sıra tek marşta almamazlık yapardı, son 5-6 aydır imkanı yok tek marşta çalışmaz en az iki marş veririm her gün, ki marştan sonra çalışınca da önce 1000-1200 devirlerde sanki tek silindir çalışıyormuş gibi üç beş saniye çalışır sonra rölanti 1600-2000 civarlarına gelir.
Yaşadığım yerde iyi ve hakkı hukuku gözeten bi usta tanımadığım için tamire götürmedim ki çoğu usta zamanında pek anlamıyoruz bundan demişlerdi. Yanlış anlaşılmasın her ustaya da güvenemiyorum sağlam motoru bozdukları da oluyor bazılarının, hatta geçen bir somun sıkmaya 50 lira istedi, az ilerdeki başka bir usta da ona para mı istenir yahu deyip sağolsun işimi görmüştü.
O sebeple forumdan araştırdığım kadarıyla şu işlemleri yaptım;
1-Buji, buji piposu, buji kablolarını değiştirdim, problem düzelmedi.
2-Ateşleme bobinlerinin direnç değerlerini ölçtüm normal sayılabilecek aralıklarda çıktı, uyumlu sayılabilecek başka bir sağlam bobin de taktım problem düzelmedi. Hatta sadece birer bobini bağlayarak her bir silindiri ayrı ayrı çalıştırdım, ön silindir 1500-1600 devir civarlarında arka silindir ise 1400-1500 devir civarlarında sabit bir şekilde güzel çalışıyordu. Sadece bir iki defa arka silindir tekken bayılarak stop etti, ama son iki gündür bayılma da yok fakat bu rölanti dalgalanması problemim düzelmedi.
3-Rölanti sensörünü(ISC selonoid) söktüm elektrik verdiğimde ucu ileri oynamaktaydı, uyumlu başka bir rölanti sensörü bulamadığımdan değişme imkanım olmadı.
4-Gaz kelebek konum sensörünün (TPS) değerlerini ölçtüm kapalıyken 0.9 v, açıkken 4.6 v idi. Kılavuzda kapalıyken <0.5 v olması gerek yazmış ama bazı forumlarda çoğu arkadaş kapalı konumda 0.9-1.1 v ye ayarlayınca daha iyi performans aldığını yazmışlar, zannımca benden önceki kullanan da gaz telini değiştirtirken TPS'yi bu şekilde ayarlatmış.
5-Boğaz kelebeğini ve ilgili parçaları söktüm tertemizlerdi ama yine de balata spreyiyle bi güzel temizledim, yine problem düzelmedi.
6-Bir arkadaş forumda SAV selonoidi(ikincil hava valfi selonoidi) ölçün yazmış, servis kitapçığında gösterdiği yerde o bahsedilen selonoidi motosiklette bulamadım yada ben göremedim.
7-Bir arkadaş da pick-up coil'e bakın yazmış, değerleri 85-100 ohm olması gerek yazmış, benimki 125 ohm (eski bir multimetre kullanıyordum ölçüm farkı olabilir diye düşünüyorum) 25 ohm çok farkettirmez diye düşündüm.
8-Yan ayaklık müşürü temassızlık yapıp stop ettiriyor olabilir diye düşündüm onu da iptal ettim problem düzelmedi.
9-Hava filtresini komple çıkardım ama değişiklik olmadı. Sonra geri taktım.
10-Enjektörleri test etme şansım olmadı ama 8-10 ayda bir düzenli olarak enjektör temizleyici kullanırım.
11-Yakıt pompasını test etme şansım olmadı ama sesi gayet ilk günkü gibi güzel geliyor bence iyi çalışmakta.
12-Zamanı gelince yağ yağ filtresi hava filtresi genel yağlama zincir bakımı varsa gevşek cıvata sıkımı gibi genel bakımlarını özenle yaparım.
Bütün bunlara rağmen motor FI ışığı yanmamakta, yani bir hata yok diyor. Herhangi bir sensörü yerinden çıkarınca FI lambası hemen yanıyor ve doğru sensörü işaret ediyor ama bu problemlerimde FI ışığı da yanmıyor, normal. Motorda performans kaybı pek yaşamadım gibi (hızlı sürmediğimden farkedememiş de olabilirim), yakıt tüketimim de hep şehiriçi 3.8-4.1 lt/100 km (çantalarla) arasında, artış olmadı. Egzostan çıkan havayı kokladım geçenlerde, sanki bi tık benzin kokuyor gibiydi, belki normal de olabilir ben öyle zannetmiş olabilirim, yakın zamanda benzer bir motosiklet egzosu koklarsam farkı da yazarım buraya varsa :DD
Kısacası arkadaşlar bir rölanti dalgalanması, tek marşta çalışmama, bazen debriyaj çekince stop etme gibi sorunlarım var sorun zaman geçtikçe ilerliyor gibi duruyor, araştırdığım kadarıyla kendimce baya bir şey yapmaya çalıştım ama sebep bulamadım. Sizlerin de çözüm önerilerini danışmak için konu açtım ayrıca Samsun'da hyosung'tan tam anlamıyla anlayan hakkı hukuku gözeten bir usta tanıdığınız varsa ona da götürebilirm tavsiyeleriniz doğrultusunda. Şimdiden teşekkürler saygılar...