--------------------------------------------------------------------------------
YOLDA POZİSYON ALMA
Düz, açık bir yolda seyrederken yolun sol yarısı ideal pozisyon olarak kabul edilir. Ancak değişen şartlara göre bu pozisyonu değiştirmelisiniz.
Virajda: Virajın birleşim noktası (yol kenarlarının uzakta birleşiyor gibi gözüktüğü nokta) sizden uzaklaşmaya başlayıncaya kadar virajın dışında kalın. Hem en uzağı görün hem de gelen trafik sizi önce görebilsin.
Sollama Yaparken: Otobüs gibi büyük bir aracı sollamada aracın dibine girmeyin. Motosiklet çabuk hızlanabilir, beklemeniz gerekecekse bunu önceden görün ve mesafe bırakarak bekleyin. Uzakta kalarak gelen trafiği çok daha kolay görebilirsiniz. İleride yol sağa dönüyorsa, önünüzdeki aracın sağından da bakmalısınız.
Tepeye Yaklaşırken: Arkasını göremediğiniz bir yolda hızı azaltırken sağa kaymak güvenli olacaktır.
Ara Sokakta: Park etmiş araçların arasından çıkacak bir yayayı önceden görebilmek için araçlardan uzakta geçmeye çalışın.
İzlenirken: Birçok otomobil sürücüsü motosikletleri görmez. Sizin otomobillerden daha hızlı gidebilmeniz, o anda sollama yapıyor olmanız hatta yolda bir araç olarak haklarınız bilinmeyen, üzerinde düşünülmemiş konulardır onlar için. Arkadan gelen ve sizin yoldan çekilmenizi ısrarla bekleyen otomobile mümkünse yol verin. Kaçacak yeriniz yoksa yolu ortalayarak ona geçiş aralığı bırakmamak gerekir. Hızınızı düşürmeden şeridinize sahip çıkın.
Rüzgarda: Rüzgarlı havada, uzun bir aracı geçerken, bir köprüye yaklaşırken rüzgarın etkisini hesap ederek güvenli bir pozisyon seçin.
İzlerken: Çoğunlukla üzerinde durulmayan bir konu da izlediğiniz aracın kör noktasında bulunmamaktır. Grup halinde sürerken veya başka bir aracın arkasındayken sürücünün sizi aynasında görebileceği bir pozisyon seçin.
(alıntıdır"lutfen emege saygı")